تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816729250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سهم سيمان طرح‌هاي پايتخت، تنها 2/6 درصد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سهم سيمان طرح‌هاي پايتخت، تنها 2/6 درصد


متروي تهران- گروه شهري:
فرماندار تهران روز گذشته به مترو آمد تا هم از نزديك شاهد كند شدن طرح‌هاي عمراني به خاطر سهميه‌بندي سيمان شود و هم وعده بدهد كه با دولت رايزني مي‌كند تا سهميه‌ سيمان طرح‌هاي تهران را بدهد.

البته حسن طلا در حاشيه اين بازديد تلويحا آماري داد كه نشان مي‌دهد از سيمان توليدي در تهران طرح‌هاي شهري تنها روزانه 2/6درصد سهم مي‌برد.

البته فرماندار تهران اذعان كرد كه اين سيمان به هيچ‌يك از طرح‌هاي عمراني شهر نمي‌رسد اما اظهاراتش به گونه‌اي بود كه طبق دستور دولت، فرمانداري چاره‌اي به جز اين نوع سهميه‌بندي ندارد.

البته اينكه اين سهميه‌بندي براي تهران و شهروندان تهراني چقدر عادلانه است، سؤالي است كه بايد دولت و تصميم‌گيران آن پاسخ دهند اما حسن طلا فرماندار تهران گرچه در اين بازديد پذيرفت كه سيمان چگونه طرح‌هاي شهري را متوقف كرده است اما با اين حال به نوعي اذعان كرد كه كار چنداني از دست آنها بر نمي‌آيد اما با اين حال تلاششان را مي‌كنند.

فرماندار تهران در اين بازديد درحالي سرعت و حجم كار انجام شده در متروي تهران را در دو سال اخير مثال‌زدني و قابل تقدير و تشكر دانست كه درحال حاضر كمبود سيمان يك دوم طرح مترو را تعطيل كرده است.

اما طلا با حضور در مترو و اظهاراتي مبني بر ناتوانيش در ارايه سيمان بيشتر به اين طرح، تلويحا حمايت خود را از طرح‌هاي عمراني شهر اين طور اعلام كرد: 5/12درصد از سيمان شهرستان تهران در اختيار فرمانداري است كه بايد صرف طرح‌هاي عمراني شود كه از سهميه ارديبهشت‌ماه بيش از 50 درصد از سيمان به طرح‌هاي عمراني شهرداري از جمله مترو، تونل توحيد و مناطق اختصاص يافت اما به هرحال بايد سهميه‌اي هم براي طرح‌هاي راه‌سازي، آب و برق و فاضلاب و فرودگاه‌ها در نظر گرفته شود زيرا در غيراين صورت فعاليت‌هاي عمراني در تهران متوقف مي‌شود.

بدين ترتيب طلا نتيجه گرفت كه سهم طرح‌هاي عمراني شهر از سيمان 2/6درصد سيمان توليدي هر روز كارخانه‌ها است.

گرچه وي تاكيد كرد: در مورد كار بزرگي كه در مترو صورت مي‌گيرد ترديدي نيست و با توجه به اينكه سيمان يكي از مواداوليه چرخش چرخ بزرگ مترو است قطعا به‌ عنوان ياري كنار هاشمي مديرعامل مترو مشكل كمبود سيمان را پيگيري مي‌كنيم.

با اين حال فرماندار گفت كه چاره‌اي به جز تحمل وضع نداريم چرا كه 5/17 درصد از سيمان به صنايع سيمان‌بر مانند سراميك‌سازي‌، ساخت بتن و جداول اختصاص يافته كه وزارت صنايع مسئوليت توزيع آن را بر عهده دارد و 70 درصد از سيمان توليدي نيز براي مصارف شهري در نظر گرفته كه توسط وزارت بازرگاني توزيع مي‌شود.

اكنون اين سؤال پيش مي‌آيد كه چرا وزارت بازرگاني با وجود اينكه 70درصد سهم طرح‌ها را نزد خود نگه داشته است، از تحويل آن خودداري مي‌كند و عملا باعث اخلال در پيشبرد طرح‌هاي شهري مي‌شود؟

اين در حالي است كه سهميه‌بندي كردن سيمان از آغاز ارديبهشت‌ماه بخش بزرگي از كارهاي مترو را متوقف كرده است. دولت با ابلاغيه‌اي از فرمانداري خواست تا سهميه‌بندي سيمان را در تهران اعمال كند. اين اقدام وزارت بازرگاني تقريبا مخالفت همه مسئولان اين حوزه را با خود همراه داشت.

خسرو دانشجو، سخنگوي شوراي شهر تهران پس از اين اقدام اعلام كرد كه دود اين تصميم اشتباه تنها به چشم شهروندان مي‌رود. نمايندگان مجلس در كميسيون صنايع و معادن، از وزير مربوطه توضيح خواستند و اعلام كردند كه كمبود سيمان ناشي از توزيع اشتباه و كمبود توليد است. محسن هاشمي، مديرعامل طرح مترو هم اعلام كرد كه دو سوم كار مترو با اين وضعيت تعطيل مي‌شود. در همه اين مدت مسئولان وزارت بازرگاني سكوت كردند و توضيحي ندادند و از پاسخ به رسانه‌ها هم خودداري كردند.

محسن هاشمي هم در اين مدت، براي دومين بار در يك سال گذشته، قراردادهاي شركت مترو با پيمانكاران را به مسئولان مربوطه عرضه كرد تا بلكه بتواند از توقف فعاليت در مترو پيشگيري كند؛ اما با گذشت حدود يك هفته از ارايه قراردادها به فرمانداري تهران، تنها 50درصد ازسهميه مورد نياز سيمان متروي تهران به پيمانكاران اين طرح تحويل شده و عملا نصف كار تعطيل شده است.

برخي از كارشناسان معتقدند اين اقدامات دولت در پاسخ به گفته هاي شهردار تهران است كه چندي پيش اعلام كرد در هر شرايطي از پيشرفت طرح مترو دفاع مي‌كند و اجازه نمي‌دهد مسائلي مثل كمبود بودجه در پيشرفت متروي تهران اخلال ايجاد كند.

مديرعامل شركت متروي تهران نيز در حاشيه اين بازديد با اشاره به اينكه فرماندار تهران به محض اينكه در جريان كمبود سيمان متروي تهران قرار گرفت بازديد از ايستگاه‌هاي در حال ساخت را در اولويت كاري خود قرار داد، از حضور و بازديد فرماندار از اين طرح تشكر كرد.
هاشمي همچنين با اعلام اينكه روزانه متروي تهران به 800 تن سيمان نياز دارد كه تاكنون 400 تن آن تامين مي‌شد ابراز اميدواري كرد پس از اين بازديد با همكاري فرمانداري سيمان مورد نياز متروي تهران به‌طور كامل تامين شود.

او با تاكيد بر اينكه اميدوار است با پيگيري‌هاي شهردار تهران و كمك دولت، امسال 15 كيلومتر مترو به خطوط فعلي افزوده شود، توسعه مترو در سال جديد را اينگونه بيان كرد: متروي تهران امسال در شمال از ميرداماد تا قيطريه، در شرق از دانشگاه علم و صنعت تا تيرانداز و در مركز از ميدان شهدا تا ميدان انقلاب توسعه مي‌يابد.

تاريخ درج: 22 ارديبهشت 1387 ساعت 12:04 تاريخ تاييد: 22 ارديبهشت 1387 ساعت 15:22 تاريخ به روز رساني: 22 ارديبهشت 1387 ساعت 15:21
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن