تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820083407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انحلال حساب ذخيره ‌ارزي به روايت روزنامه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: انحلال حساب ذخيره ‌ارزي به روايت روزنامه‌ها


روزنامه- همشهري آنلاين:
انحلال هيات امناي حساب ذخيره ارزي و مقابله با بحران خشكسالي از موضوعات مهمي هستند كه روزنامه‌هاي دوشنبه 23 ارديبهشت تيتر يك كرده‌اند.

انحلال هيات امناي حساب ذخيره ارزي كه واكنش‌هاي زيادي را در برداشته است برخي از كارشناسان در واقع انحلال حساب ذخيره ارزي دانسته‌اند و به گونه‌اي با اين اقدام دولت مخالفت كرده‌اند.

البته صورت قانوني كار به اين گونه است كه دولت تنها هيات امناي اين حساب را منحل كرده و وظايف آن را به كميسيون اقتصادي سپرده است. اين اتفاق در حالي افتاد كه مردادماه سال گذشته، دولت هيات امناي حساب ذخيره ارزي را با ۱۰ شوراي ديگر ادغام و شوراي‌عالي مديريت و برنامه‌ريزي را تشكيل داد.

سپس در بهمن‌ماه گذشته به دستور رئيس‌جمهوري، شوراي‌عالي مديريت و برنامه‌ريزي در كميسيون اقتصادي دولت ادغام شد و از آن زمان تاكنون وضعيت هيات امناي حساب ذخيره ارزي، نامشخص بود.

بلاتكليفي هيات امناي حساب ذخيره ارزي موجب شده بود كه طي ۳ ماه گذشته، طرح‌هاي پيشنهادي شركت‌هاي بخش خصوصي براي دريافت وام ارزي از حساب ذخيره، معطل بماند و در برخي موارد هيئت دولت رأساً نسبت به تصويب پرداخت وام به طرح‌هاي بخش خصوصي اقدام كند و در واقع، هيأت وزيران وظايف هيأت امناي حساب ذخيره ارزي را انجام دهد.

اما نكته مورد مخالفت كارشناسان همين‌جاست. كارشناسان معتقدند تا پيش از اين حساب ذخيره ارزي يك نهاد بود كه مردم و شركت‌ها مي‌توانستند مستقيما به آن مراجعه كنند، اما حالا تنها مراجعان اين حساب اعضاي هيات دولت هستند كه همين امر، روند بررسي درخواست‌ شركت‌ها را براي دريافت ويام ارزي كه مهم‌ترين فلسفه تشكيل اين حساب است با تاخيري بسيار طولاني مواجه خواهد كرد و كارايي حساب را به پايين‌ترين حد خود مي‌رساند.

به هر حال اين موضوع را چند روزنامه تيتر يك كرده‌اند:
سرمايه: هيات امناي حساب ذخيره ارزي منحل شد
اعتماد: انحلال هيات امناي حساب ذخيره ارزي
پول: انحلال هيات امناي حساب ذخيره ارزي

خشك‌سالي در روزنامه‌ها
دو روزنامه بحران خشك‌سالي اخير و اقدامات دولت براي مقابله با آن‌را تيتر يك كرده‌اند. خشك‌سالي اين روزها به يكي از دغدغه‌هاي دولت و مجلس تبديل شده است به گونه‌اي كه روز يكشنبه جلسه‌اي غير علني در مجلس با حضور وزاري نيرو و جهاد كشاورزي در اين باره تشكيل شد تا نمايندگان مردم از اقدامات دولت در اين باره آگاه شوند.

دولت هم در يكي از آخرين اقدامات خود، ستاد خشك‌سالي را به منظور اتخاذ تصميمات لازم براي كاهش آثار ناشي از خشكسالي در كشور، ‌هماهنگي دستگاه‌هاي اجرايي و مديريت مقابله با اين تشكيل داده است كه رياست آن بر عهده معاون اول رئيس جمهور است.

روزنامه‌هاي خراسان و ايران اين موضوع را تيتر يك كرده‌اند:
خراسان: نشست ضطراري دولت و مجلس براي بررسي خشك‌سالي
ايران: برنامه جامع مقابله با خشك‌سالي

تيترهاي ديگر
روزنامه‌هاي ديگر دوشنبه تيتر يك خود را به موضوعات ديگري اختصاص داده‌اند:
كارگزاران: تخلف در واردات بنزين[در همين رابطه]
اعتماد ملي به نقل از دكتر جاسبي: اتهام زنندگان را پاي ميز محاكمه مي‌كشانم
قدس: واردات شبانه‌روزي برنج از شرق كشور
آفتاب‌يزد به نقل از علي لاريجاني: اشكاني ندارد آدم با دشمن‌ هم مذاكره كند

تاريخ درج: 23 ارديبهشت 1387 ساعت 10:07 تاريخ تاييد: 23 ارديبهشت 1387 ساعت 11:08 تاريخ به روز رساني: 23 ارديبهشت 1387 ساعت 11:08
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن