پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1851282844
راه سوم ژاپنی برای مقابله با هالیوود
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: راه سوم ژاپني براي مقابله با هاليوود
ژاپن با توليد سالانه 400 فيلم، يكي از كشورهاي موفق در صنعت سينما محسوب ميشود صنعت سينماي ژاپن هم مثل بقيه کشورهاي جهان سخت در تلاش است تا با توليد محصولات مردمپسند به حيات خود ادامه دهد و در جدول گيشه نمايش با موفقيتهاي خوب مالي همراه باشد.در شرايطي که فيلمسازان غيرمتعارف اين کشور آسيايي سرگرم ساخت فيلمهاي هنري و روشنفکرانه خود هستند، فيلمسازان سينماي مردمپسند تلاش دارند تا با محصولات هاليوودي رقابت کنند و عموم تماشاگران را به سمت خود بکشانند. براي صنعت سينماي ژاپن، موفقيت همان چيزي است که بقيه هنرمندان بينالمللي هم دربارهاش صحبت ميکنند. فقط شايد راههاي رسيدن به آن کمي متفاوت باشد. برخي از رسانههاي گروهي ژاپن اين روزها از راه سومي براي سينماي کشور حرف ميزنند. اما اين راهسوم چيست؟تهيهکنندگان و فيلمسازان ژاپني به صورت سنتي از سالها قبل براي اينکه نامي براي خود دست و پا کنند و در صنعت سينماي اين کشور صاحب مقام و موقعيتي بشوند، هميشه از 2 راه و 2 شيوه استفاده کردهاند؛ راه اول اين است که فيلمهايي مردمپسند تهيهکنند که در جدول گيشه نمايش موفقيت مالي خوب و بالايي به دست بياورند. در اين رابطه، ميتوان کمپاني قديمي توهو را مثال زد که معمولا تمام فيلمهايي که توليد ميکنند، جزو کارهاي پرفروش جدول گيشه نمايش است. راه دوم اين است که فيلمهاي هنري و غيرمتعارف توليد کنند که معمولا در جشنوارههاي بينالمللي نمايش موفقيتآميزي دارند و موفق به دريافت جوايز از آنها ميشوند. اين فيلمها شايد در نمايش عمومي خود موفقيت مالي چنداني به دست نياورند، ولي هميشه جزو آثار پر سروصدا و مطرح سينماي کشور هستند.در اين رابطه، ميتوان از هنرمند مؤلفي مثل آکيرا کوروساوا اسم برد که سينماي ژاپن را در سطح بينالمللي مطرح کرد. البته استقبال تماشاگران داخلي هم از فيلمهاي او خوب بوده و اين فيلمها در نمايش عمومي خود، معمولا فروشهاي خوبي داشتهاند. در سالهاي اخير، تعدادي فيلمساز مؤلف و غيرمتعارف در سينماي ژاپن به کار فيلمسازي پرداختهاندکه موفقيتهاي خوبي هم کسب کردهاند. اما هيچ يک از آنها هنوز نتوانستهاند موفقيت عظيم کوروساوا را تکرار کنند؛ براي مثال از تاکاشي ميکه ميتوان اسم برد. او با وجود حضور در جشنوارههايي مثل کن و ونيز، هنوز براي بسياري از تماشاگران خارجي ناشناخته است.در طول چند دهه گذشته، تعداد زيادي از جشنوارههاي در حال رشد اروپايي و آمريکايشمالي توجه زيادي به فيلمهاي ژاپني نشان دادهاند. حتي هفتههاي فيلم ژاپن هم در کشورهاي مختلف برپا شده است. بسياري از اين فيلمها متعلق به فيلمسازاني است که شايد هيچ وقت فيلمهايشان در صدر جدول فروش گيشه نمايش قرار نگرفتهاند. در عين حال، اين فيلمها شايد در داخل و خارج از ژاپن هم موفق به دريافت جايزهاي نشده باشند اما همين فيلمها هم دوستداران و هواداران خود را دارند و گروه مهمي از تماشاگران ميتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. حتي برخي اوقات اين فيلمها بينندگان خود را شوکه ميکنند و حرفهاي تازهاي براي مطرحکردن دارند.اين همان راه سومي است که منتقدان سينمايي و رسانههاي گروهي دربارهاش بحث ميکنند؛ فيلمهايي که موفقيت مالي و انتقادي کلان داخلي و خارجي را به همراه ندارند، ولي ميتوانند به عنوان يک جريان مهم خود را مطرح کنند. استوديوي فيلمسازي نيکاتسو به کمک يوشينوري چيبا تهيهکننده اصلي خود، يک شرکت جديد فيلمسازي به نام سوشي تيفون را به راه انداخته است. هدف اصلي اين شرکت تازهتأسيس، جذب انبوه تماشاگران در کل قاره آسيا و نه فقط ژاپن است. اين شرکت به دنبال کشف نيروهاي مستعد خود توسط جشنوارههاي مختلف جهاني يا توزيعکنندگان ويدئويي و فيلمهاي ديويدي نيست.يوشينوري چيبا و تيم همکارش فيلمهاي توليدي خود را با بهرهگيري از تکنولوژيهاي پيشرفته امروزي همچون فيسبوک و توييتر، در سطح وسيعي معرفي ميکنند. منتقدان سينمايي از شيوه تبليغات آنها به عنوان يک شيوه پرخاشگرانه و تندخو ياد ميکنند. به گفته آنها، چيبا با اين نوع تبليغات پيشرفته تماشاگران و دوستداران سينما را بمباران ميکند. اولين محصول سينمايي چيبا «بيگانههاي فضايي عليه نينجا» نام دارد که يک اکشن ماجراجويانه به کارگرداني سيجي چيباست. اين فيلم و بقيه محصولات شرکت سوشيتيفون از تمام امکانات موجود در جهان سينما بهره ميگيرند تا فيلمهاي خود را تبليغ و معرفي کنند. به همين دليل است که آنها چشم به بهرهبرداري از امکانات مختلفي همچون جشنواره آسيايي فيلم نيويورک و حتي کاميک - کان سنديهگو دوختهاند.با تکيه بر چنين امکاناتي است که شرکت سوشي تيفون اميدوار است محصولاتش در جدول گيشه نمايش سينماهاي ژاپن با موفقيت خوب مالي روبهرو شود. تحليلگران اقتصادي سينما هم براين باورند که اينگونه فعاليتهاي پر دامنه و پرسروصدا ميتواند نتايج مورد نظر اين شرکت را به همراه بياورد. يوشينوري چيبا در اين رابطه ميگويد: «شرکت سوشي تيفون فقط حکم يک برنامه کاري را دارد. با بهرهگيري از اين برنامه ما ميتوانيم به فيلمسازان جوان کشور کمک کنيم تا فيلمهايي را کارگرداني کنند که دوست دارند بسازند و اين فيلمها ميتواند کارهايي باشد که براي تماشاگران سينما جالب به نظر برسد.» چيبا براين باور است که فيلمسازان جوان سينماي ژاپن به چنين مکاني براي کار کردن احتياج دارند.علت امر هم اين است که فضاي هنري در داخل ژاپن براي فيلمسازان مستقل و هنري تنگ و محدود است و آنها به سختي ميتوانند براي ساخت فيلمهاي خود، سرمايهگذار خوب و مناسب پيدا کنند. چيبا در ادامه ميافزايد: «فيلمهايي که توسط استوديوها و کمپانيهاي بزرگ ساخته شده و ميشوند، اين روزها حکم کارهايي استاندارد را پيدا کردهاند و از فرمول و حالوهواي خاصي پيروي ميکنند. به همين دليل، در حال حاضر ساخت و توليد فيلمهايي که ديدگاه مستقل و شخصي هنرمندان را نمايش دهد يا به سراغ مضامين چالشبرانگيز اجتماعي برود، خيلي سخت و دشوار شده است.»يوکو شيوماکي، مدير شرکت فيلمسازي پيکچرز دپت هم وضعيت را از اين تاريکتر ميبيند و امکانات توليد محصولات مستقل را بسيار سختتر ارزيابي ميکند. به گفته اين خانم تهيهکننده: «به صورت طبيعي، اکثر پروژههاي مستقل سينمايي کارهايي هستند که پولي از آنها به دست نميآيد و احتمال موفقيت مالي آنها در جدول گيشه نمايش بسيار کم است. به همين خاطر، توليد اين نوع فيلمها يک ريسک خطرناک است و هر تهيهکنندهاي حاضر نميشود چنين ريسکي را انجام دهد. هيچکس نميداند از کجا ميتواند هزينههاي اين نوع فيلمها را تامين کند. در عين حال، اين فيلمها نه از فروش گيشه و نه از فروش نسخههاي ديويدي خود، نميتوانند سرمايههايي را که روي آنها خرج شده است، دوباره برگردانند.»يکي از فيلمسازاني که شيوماکي با او کار کرده سيون سونو، فيلمساز مستقل و کهنهکار سينماي ژاپن است که فيلمهايش نمايشهاي موفقيتآميزي در اکثر جشنوارههاي معتبر بينالمللي داشتهاند. منتقدان سينمايي هم کمدي اکشنهاي سياه اين فيلمساز را ستودهاند و معتقدند وي فيلمسازي يگانه است که هنوز به طور کامل به تماشاگران بينالمللي معرفي نشده است. سال قبل «انفجار عشق» او سروصداي زيادي در بين جشنوارههاي بينالمللي و منتقدان سينمايي به پا کرد. اين فيلم 4ساعته حتي مورد استقبال کليساي کاتوليک هم قرار گرفت و توانست توجه عموم تماشاگران را به خود جلب کند.به گفته شيوماکي: «سونو نه فقط فيلمهايش را با هزينههاي اندک ميسازد، بلکه هدف اصلي خود را سرگرمکردن عموم تماشاگران اعلام کرده است. اين همان چيزي است که برخي از فيلمهاي سينماگران مؤلف ژاپن فاقد آن هستند و به شدت از اين کمبود رنج ميبرند.» به همين دليل است که اين خانم تهيهکننده از سونو به عنوان فيلمسازي يگانه و بيهمتا ياد ميکند که با وجود پايينبودن هزينههاي توليد فيلمهايش، همه آنها از کيفيت بالايي برخوردارند. با اين حال، تهيهکننده تازهترين فيلم سونو، خانم شيوماکي نيست. «کلوفيش» فيلم جديد اين سينماگر مؤلف را که درباره يک قاتل زنجيرهاي است، شرکت تازه تاسيس سوشي تيفون تهيه کرده است!بحث مربوط به مسائل اکران و نمايش عمومي فيلمهاي سينمايي در ژاپن در شرايطي بحث روز اهل فن و تحليلگران سينمايي است که کمپاني قديمي و کلاسيک توهو همچنان دست بالا را در جدول گيشه نمايش سينماهاي اين کشور دارد و موفقيت خوب محصولات داخلي در جدول نمايش، حکايت از شکوفايي صنعت سينماي ملي در سطح داخلي اين کشور ميکند. رسانههاي گروهي خبر از آن ميدهند که از 10فيلم پرفروش داخلي سال2009 سينماهاي ژاپن، 8تاي آنها محصولات کمپاني توهو بودهاند. نکته جالب اين است که تمام اين فيلمها هم توسط همين کمپاني توليد شده بود و اينطور نبود که توهو فقط توزيعکننده آنها در سطح کشور باشد.خبرهاي رسيده از جدول گيشه نمايش سينماهاي ژاپن حکايت از اين ميکند که امسال هم وضعيت به همين منوال است و تغيير ايجاد نشده است. موفقيت کمپاني توهو، خبر عجيب و غريبي براي اهالي سينما يا مردم عادي نيست. تابستان امسال انيميشن «قرضگيرندهها» و «آوار حاشيه خليج3» تبديل به موفقترين محصولات فصل سينما شدند. هر دو فيلم توسط کمپاني توهو توزيع شدهاند. فيلم اول يک انيميشن دوبعدي براساس قصه کلاسيک و فانتزي مري نورتن است و دومي، تازهترين قسمت از يک مجموعه فيلم اکشن و کمدي پليسي است که براساس قصه يک مجموعه تلويزيون موفق ساخته شده است. فروش کلي اين 2فيلم در سينماهاي ژاپن تا به حال به 87و 80ميليون دلار رسيده است. اين فيلمها توانستهاند در جدول گيشه نمايش رقابت خوبي با محصولات هاليوودي کنند و با کنار زدن بسياري از فيلمهاي پر سروصداي آمريکايي، رديف اول جدول هفتگي فروش را به خود اختصاص دهند.سينماي ژاپن سالانه حدود 400فيلم سينمايي تهيه و توليد ميکند و از نظر توليد محصولات سينمايي، يکي از کشورهاي موفق در سطح بينالمللي است. اين کشور از نظر رقم توليد فيلم در کنار صنعت سينماي فعال و پرکار آمريکا، هند، فرانسه و هنگکنگ قرار ميگيرد. شايد محصولات ژاپني در خارج از اين کشور- به ويژه در غرب- تماشاچي زيادي نداشته باشد، اما اين محصولات (که در وهله اول براي تماشاچي داخلي ساخته ميشوند) توانايي جذب انبوه تماشاگران محلي را دارند. به دليل همين تعداد انبوه تماشاچي داخلي است که صنعت سينماي ژاپن بسيار فعال است و در طول سال اين تعداد زياد فيلم سينمايي را تهيه ميکند.موفقيت محصولات داخلي در جدول هفتگي نمايش در شرايطي است که تازهترين فيلمهاي خارجي (و به ويژه هاليوودي) در سطح وسيعي در سينماهاي کشور اکران عمومي ميشوند و هيچ محدوديت نمايشي براي آنها وجود دارد. در اين رقابت آزاد و برابر است که فيلمهاي ژاپني موفق ميشوند وضعيت بهتري در جدول گيشه نمايش براي خود دست و پا کنند. براي مثال، زماني که لئوناردو ديکاپريو ماه قبل براي تبليغ فيلم جديد خود «آغاز» راهي توکيو شد، تماشاگران ژاپني بيشتر در فکر تماشاي «آوار حاشيه خليج3» بودند، تا فيلم دلهرهآور و پر رمز و راز او. «آغاز» که يکي از محصولات موفق سينماي آمريکا در سينماهاي ژاپن است، تا به حال فروش کلي 35ميليون دلاري داشته است.از سوي ديگر، سينماهاي ژاپن طي يک ماه گذشته شاهد رقابت سخت 2انيميشن «قصه اسباببازي3» و «قرضگيرندهها» بودهاند. اين دو فيلم (که اولي محصول آمريکا و دومي محصول ژاپن است) در يک رقابت تنگاتنگ و نزديک به هم، براي 4هفته پيدرپي براي صدرنشيني در جدول گيشه نمايش، با يکديگر مبارزه سختي کردند. سومين قسمت مجموعه انيميشن کامپيوتري «قصه اسباببازي» (که با فروشي 407ميليون دلاري صدرنشين جدول گيشه تابستان سينماهاي آمريکا شد) تا به حال در ژاپن 100ميليون دلار فروش کرده است.ترجمه کيکاووس زياري - همشهري تنظيم براي تبيان : مسعود عجمي
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
راه سوم ژاپنی برای مقابله با هالیوود-راه سوم ژاپني براي مقابله با هاليوودژاپن با توليد سالانه 400 فيلم، يكي از كشورهاي موفق در صنعت سينما محسوب ميشود صنعت ...
راه سوم ژاپنی برای مقابله با هالیوود-راه سوم ژاپني براي مقابله با هاليوودژاپن با ... برخي از رسانههاي گروهي ژاپن اين روزها از راه سومي براي سينماي کشور حرف ميزنند.
راه سوم ژاپنی برای مقابله با هالیوود-راه سوم ژاپني براي مقابله با هاليوودژاپن با ... 400 فيلم، يكي از كشورهاي موفق در صنعت سينما محسوب ميشود صنعت سينماي ژاپن هم ...
صد هزار تومان کمک در راه خدا مبلغ بسیار هنگفتیه اما وقتی با همون پول میریم خرید، مبلغ ناچیزیه...چقدر خنده داره که. ... راه سوم ژاپنی برای مقابله با هالیوود · جن زده ها ...
سينماي علمي ـ تخيلي يكي از گونههاي معروف آن زمان بود كه با صرف هزينه اندك ... در اروپا آغاز شد ولي امريكا تا حمله ژاپن به پرلهارپر در تاريخ 7 دسامبر 1941 بيطرف ماند. .... اتويل» را ميبينيم كه از بالاي كوههاي هيماليا جنگ سوم جهاني را به راه انداخته است.
تهاجم هاليوودي، ناتوي فرهنگي «اين فيلم براي افرادي با بهره هوشي بسيار كم جلوي ... درباره آن گفته است:«اين فيلم خشن بيشتر شبيه كاريكاتورهاي ژاپني است تا يك فيلم تاريخي. ... عراق خسته شدهاند و جانشان به لب آمده، دنبال راه چارهاي براي فرار از مهلكه بودند. ... ۲ ـ تهاجم فرهنگی و مقابله با مسلمانان با ترویج ارزشهای مادی گرایانه مثل .
زنان و مقابله با افسردگي-همشهری-تولد يک نوزاد و اضافه شدن يک نفر به افراد خانواده، ... نيز شايعتر است و حدود يک سوم زنان باردار، درجاتي از افسردگي را تجربه ميکنند. .... چاي سبز براي مقابله با افسردگي مفيد است-پژوهشگران ژاپني در تحقيقات جديد ... بهترين راه براي . ... تغییر وزن شگفت انگیز بازیگران هالیوود |ریکی لیک.
شيوه هاي عجيب مقابله با افسردگي-هموطن-پژوهشگران روسي براي مقابله با ... با فرا رسيدن فصل سرما به ويژه سرماهاي کشنده روسيه ، برخي دچار افسردگي هاي فصلي مي شوند . ... راه مقابله با استرس چیست؟ سپس مهارت های كنترل را می آموزید و در مرحله سوم، می آموزید. ... ژاپني ها نسخه اي عجيب براي مبتلايان به افسردگي و کساني که از.
«آشفتگي» و «پس از سالها» در راه شبكه 3-جام جم آنلاين: در شبكه 3 سيما 2 سريال تازه در مراحل مختلف توليد قرار ... در همين سال ، يك سوم مردم ژاپن با تلفن همراه به شبكه اينترنت پيوستهاند. ... يكي از راه هايي كه از گذشته براي مقابله با نوسانات بازار نفت مدنظر بوده، ايجاد ذخاير . ... تغییر وزن شگفت انگیز بازیگران هالیوود |ریکی لیک.
در عرصه فرهنگی، مصیبت هالیوود به نگرانی بسیاری از کشورها، تبدیل شده است.بهترین راه برای درک رابطه بین رسانههای عالمگیر با اقتصاد سرمایهسالار نئولیبرال، ... فعال در این عرصه از آمریکای شمالیاند و بقیه نیز از اروپای غربی و ژاپن هستند و در ... جهان سوم با توسل به راهکارهای ارائه شده توسط یونسکو، به مقابله با امپریالیسم ...
-