تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818945871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بدرود بغداد عطش دیده شدن دارد


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: "بدرود بغداد" عطش ديده شدن دارد
بدرود بغداد
بازيگر فيلم "بدرود بغداد" اين فيلم را انتخاب مناسبي براي اسکار دانست و تاکيد کرد، فيلم تلاش عواملي را نشان مي‌دهد که مي‌خواهند بگويند، ما نيز مي‌توانيم. مزدک ميرعابديني بازيگر فيلم "بدورد بغداد" درباره همکاري خود با مهدي نادري به خبرنگار مهر گفت:مهدي نادري شخصيت بلند پروازي دارد به همين دليل زمان فيلمبرداري ما بسيار با هم صحبت مي کرديم و به نوعي من به نگاه وي و فضاي کار نزديک شده بودم. من هميشه در فيلم هايي چون "آن جا" و "بدورد بغداد" که به فضاي انها علاقمندم و نقشهايم را دوست دارم، درگير کار مي شوم.وي افزود:ما در فيلم "بدورد بغداد" براي اينکه بتوانيم به يک لهجه مناسب انگليسي برسيم، خيلي سختي کشيديم. به غير از شخصيت فرمانده و شخصيت سربازي که در طول فيلم خودکشي مي کند، ديگر بازيگري نداشتيم که بتواند با لهجه خوب به اين زبان صحبت کند. در اين زمينه فقري وجود داشت و ما با آگاهي به اين موضوع کار را شروع کرديم. نادري نيز خيلي نگران اين مسئله بود.اين بازيگر در ادامه با اشاره به فيلم "خانه اي از شن و مه" ادامه داد:دراين فيلم بن کينگزلي نقش يک ايراني را بازي مي کند. لهجه اين شخصيت خيلي بد بود. اما در "بدرود بغداد" تلاش کرديم، به نوعي امريکايي صحبت کنيم که اگر يک مخاطب خارجي اين فيلم را ديد، درگير مشکلات زبان نشود تا از موضوع فيلم عقب بماند.وي در ادامه بيان کرد: جدا از مسائل سياسي، "بدرود بغداد" به لحاظ فيلمبرداري، صدابرداري و کارگرداني، مي تواند نماينده مناسبي براي سينماي ايران در اسکار باشد. من شخصا در همان ابتدا فکر مي کردم براي شروع اين فيلم با سنگ بزرگي روبرو هستيم. اما کم کم با زحمتهاي گروه فيلم برايم جدي تر شد و خودم نيز درگير آن شدم. با وجود بي مهري جشنواره فجر به فيلم اما فکر مي کنم نتيجه آن قابل قبول است. هميشه بايد در ابتدا وجه جهاني يک فيلم در ايران مشخص شود تا بعد در داخل کشور مورد توجه قرار بگيرد. دراين فيلم بن کينگزلي نقش يک ايراني را بازي مي کند. لهجه اين شخصيت خيلي بد بود. اما در "بدرود بغداد" تلاش کرديم، به نوعي امريکايي صحبت کنيم که اگر يک مخاطب خارجي اين فيلم را ديد، درگير مشکلات زبان نشود تا از موضوع فيلم عقب بماند.در نگاه ايرانيان قضاوت وجود دارد، اما در رفتار امريکايها خشونت ديده مي‌شود. من تفاوت‌هاي اين دو زندگي را پيدا کردم و در بازي از آنها بهره بردم ميرعابديني با اشاره به فعاليت خود در سينما، گفت: من سينما را در امريکا خواندم. در ابتدا کارم با فيلمسازي شروع کردم. اما حضورم در کارگاههاي بازيگري داستين هافمن تاثير زيادي بر روي من گذاشت. از همين زمان تصميم گرفتم کار بازيگري را در سينما دنبال کنم.وي درباره ويژگيهاي نقش خود در "بدورد بغداد" افزود: من شخصا هم امريکا و هم در ايران زندگي کرده ام. به همين دليل ويژگي هاي رفتاري يک سرباز امريکايي را مي شناسم. مي دانستم اضافه کردن چه نوعي حرکتي مي تواند نقشم را باور پذيرتر کند. در نگاه ايرانيان قضاوت وجود دارد، اما در رفتار امريکايها خشونت ديده مي شود. من تفاوت هاي اين دو زندگي را پيدا کردم و در بازي از آنها بهره بردم.ميرعابديني ادامه داد:فيلم "بدورد بغداد" عطش ديده شدن دارد. فيلم تلاش عواملي را نشان مي دهد که مي خواهند بگويند، ما نيز مي توانيم. البته اندوه عصبانيت نيز در آن ديده مي شود. اين فيلم فرياد براي سينمايي است که خود را بر خلاف آثار ديگر بدون حرف بلکه با عمل نشان مي دهد. "بدورد بغداد" گام هاي اوليه نوجواني است که مي‌خواهد رشد کند.وي افزود: شايد اين فيلم مشکلاتي در فيلمنامه داشته باشد، اما به لحاظ فني وساختار سينمايي کار قابل دفاعي است و فکر مي‌کنم خودش را نشان مي دهد. اين فيلم مي تواند با توجه به سليقه آکادمي اسکار انتخاب مناسبي باشد. اما به هر حال شباهت‌هايي به "قفسه  رنج" دارد و همچنين با توجه به طولاني شدن جنگ امريکا و عراق و شرايط ديگر کشورها مردم خسته اند و ممکن است اين موارد نيز فيلم را تحت الشعاع قرار دهد.اين بازيگر سينما خاطر نشان کرد: همانطور که مي دانيد مهدي نادري سالها تلاش کرد تا شرايط ساخت اين فيلم را مهيا کند. در زمان فيلمبرداري عنوان مي کرد، علاقمند است "بدرود بغداد" به لحاظ موضوع انساني که به تصوير مي کشد، توسط سياستمداران و روساي جمهوري کشورها ديده شود. به هر حال در اسکار تلاش همه کشورها از تمام نقطه دنيا به نمايش در مي آيد، سياست و موارد حاشيه اي مي تواند در اين انتخابها تاثير بگذارد.مزدک مير عابديني تاکنون در فيلم هاي "آن جا" عبدالرضا کاهاني و "بدورد بغداد" بازي  و همچنين فيلم هاي "مسافر کش"، "کتاب قرمز" و ... را نيز کارگرداني کرده است. وي هم اکنون مشغول نگارش فيلمنامه اي با عنوان "مسکن آناناس" است.تنظيم براي تبيان: مسعودعجمي





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن