تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831217513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جراحت نمایش باورپذیر روابط انسانی


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: "جراحت" نمایش باورپذیر روابط انسانی
امین تارخ
مجموعه "جراحت" به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور تصویری باورپذیر از روابط انسانی و مشکلات اجتماعی است. به گزارش خبرنگار مهر، "جراحت" در مقایسه با مجموعه‌های دیگر ماه رمضان امسال آن قدر امتیاز دارد که پربیننده‌ترین بودن آن طبیعی به نظر می‌رسد. مجموعه‌ای اجتماعی خانوادگی که تصویری از روابط و مناسبات نامتعادل و شکننده جامعه امروز روایت می‌کند. آنهم در رسانه‌ای که برای نمایش تلخی‌ها و پلشتی‌ها به فانتزی روی می‌آورد و معمولا در قالب مجموعه‌هایی خنثی مشکلات را به نمایش می‌گذارد.در چنین فضایی است که ساخت مجموعه‌های "جراحت" و "در مسیر زاینده رود" اتفاق‌هایی مبارک محسوب می‌شوند و بابت آنها باید خوشحال بود، خوشحال بود که مدیران تلویزیون رضایت داده‌اند فیلمنامه تلخ اما کم ایراد سعید نعمت‌الله ساخته شود یا روایت علیرضا نادری از جامعه ورزشی و بحران‌های اخلاقی‌اش مقابل دوربین برود، هر چند احتمالا مدیران دوست داشتند هر چهار شبکه طنزی مانند "نون و ریحون" روی آنتن بفرستند! مجموعه "جراحت" نشان دهنده پختگی فیلمنامه‌نویسی است که با هر کارش مخاطب را غافلگیر می‌کند، سعید نعمت‌الله در این سال‌‌ها روند روبه رشدی داشته، در انتخاب موضوع و پرداختن به موقعیت‌های ملتهب به مهارت رسیده، زیر و بم روابط انسانی را شناخته و خوب می‌داند شخصیت تاثیرگذار شخصیت خاکستری است. او بیشتر در تلویزیون فعالیت کرده و با هوشمندی با توجه به مشکلات و ممیزی در این رسانه پرمخاطب امکان روایت قصه‌هایی را به وجود آورده که کمتر در تلویزیون دیده‌ایم، در "زیر هشت" او مناسبات و روابطی را خلق کرده بود که متاثر از سینمای خیابانی دهه 50 بود، او همان قدر در ترسیم روزگار سیاه عطا (امیر جعفری) موفق بود که در "جراحت" ‌توانسته فضایی ملموس از روابط و مشکلات یک خانواده سنتی مذهبی ارائه دهد."جراحت" شکنندگی و پیچیدگی روابطی را به تصویر می‌کشد که ظاهرا متعادل، مرسوم و پذیرفتنی‌ است اما در لایه‌های زیرین این روابط حقایقی نهفته که روشن کردن آنها آرامش و سکون یک خانواده را برهم می‌ریزد."جراحت" شکنندگی و پیچیدگی روابطی را به تصویر می‌کشد که ظاهرا متعادل، مرسوم و پذیرفتنی‌ است اما در لایه‌های زیرین این روابط حقایقی نهفته که روشن کردن آنها آرامش و سکون یک خانواده را برهم می‌ریزد. موفقیت "جراحت" البته محدود به فیلمنامه منسجم و خلق موقعیت‌های تازه در دل یک داستان تکراری محدود نمی‌شود، محمدمهدی عسگرپور درک درستی از فیلمنامه خوب سعید نعمت‌الله داشته و نقاط قوت آن را تشخیص داده است. انتخاب هوشیارانه بازیگران، طراحی میزانسن‌های تازه، قاب بندی مناسب ساختار تصویری قابل قبولی برای این مجموعه به وجود آورده، عسگرپور در فضایی که شتاب‌زدگی یکی از ویژ‌گی‌های تولید در تلویزیون است با حساسیت و وسواس کار کرده و مشخص است که برای هر پلان ایده‌ای داشته و کاملا برای اجرای بصری آن ایده فکر کرده است. "جراحت" داستان آشنایی دارد، بی‌شمار مجموعه و فیلم درباره اختلاف اعضای یک خانواده ساخته شده اما امتیاز "جراحت" در این است که موقعیت‌های آشنا را به شکلی تازه مطرح کرده، سکانس درخشان دعوای اسماعیل (علی عمرانی) و بزرگ (امین تارخ) را به یاد بیاورید که چطور با ضرباهنگی تند و نفسگیر و همراه با دیالوگ‌های مناسب درگیری دو عضو از یک خانواده به تصویر کشیده می‌شود. پربیننده‌ شدن این مجموعه مناسبتی نشان می‌دهد باوجود خبرسازی‌ها و اصرار گروهی برای این که مجموعه‌های جدی و تلخ با اقبال مخاطب روبرو نمی‌شوند، تماشاگر تلویزیون "جراحت" را با همه تلخی‌هایش دوست دارد و آن را به مجموعه‌های دیگر ترجیح می‌دهد. تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن