تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834923927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نون و ریحون دو کارگردان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: نون و ریحون، دو کارگردان دارد
نون و ریحون
دارند جلو می‌روند. بین این سریال‌ها تنها سریالی که فضای شاد و شنگولی دارد و جوانانه است، سریال «نون و ریحون» است؛ سریالی که تا حدی تلخی و خشونت سه سریال دیگر را گرفته و داستان ساده ‌ای را روایت می‌ کند. اما نکته ‌ای که نون و ریحون را حتی از بقیه سریال‌ های کمدی و طنازانه متمایز می‌ کند، نحوه پرداخت و ارائه آن است.این مجموعه نه متمسک به ترفندهای تصویری رایج در کمدی ‌های سینمایی معمول این روزها مثل گریم‌ های خفن، بزن و بکوب و لباس‌ های اجق وجق شده و نه قصه‌ اش را با ضرب و زور لهجه و تکیه‌ کلام‌های تکراری جلو می ‌برد. فضای سریال هم برعکس نمونه‌ هایی از این دست در محیطی ایزوله و غیرواقعی شکل نگرفته: پنج جوان در یک رستوران با کلی اتفاق و ماجرا که شاید برای خیلی‌ از ما آشنا باشد همراه با نیشگون ‌هایی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی که لابه‌لای روایت قصه از ذهن مخاطب گرفته می ‌شود. آنهایی که دهه 70 هفته‌ نامه گل‌آقا را می ‌خواندند، بخش ‌های زیادی از روایت و دیالوگ ‌های سریال آنها را یاد طنزهای گل ‌آقایی می‌ اندازد؛ طنزهایی تمیز با رعایت حال افراد. برای من کمدی، خیلی جدی است، کمدی برایم ژانر سرچشمه است. ما از 7 هزار سال پیش دو ژانر نمایشی داشتیم، یکی‌ تراژدی و دیگری هم کمدی و گاهی هم کمدی‌ تراژدی. کمدی مهم است، من نمی‌ دانم چرا در ایران این ژانر را  این قدر سهو می ‌گیرندبعضی‌ ها هم آن را کپی ‌ای از سریال ‌های کمدی هالیوودی می‌ دانند. نون و ریحون واقعا این‌جور است؟ جامعه ما در شرایط فعلی تحمل این طنز را دارد؟ نگاه فرزاد موتمن در اولین تجربه سریال ‌سازی‌ اش به این مقوله چیست؟ جوان‌ های سریال چه نظری درباره این کار دارند؟ پای حرف‌ های کارگردان مجموعه نشستیم تا برایمان از نون و ریحون بگوید/ همشهری جوان. موتمن : همه چیز به روز است اما بی شک یکی از ارکان اصلی موفقیت این سریال طنز تا کنون ، فرزاد موتمن بوده است . کارگردانی که متولدین اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60  ، او را با « شب های روشن » دوست داشتنی و « باج خور » متفاوت می شناسند. بخش هایی از پاسخ های او را می خوانیم: • سریال‌ سازی نه سخت است و نه تلخ. (خنده) . فیلمسازی برای من بهترین لحظات زندگی‌ ام است. چون کاری است که از آن لذت می ‌برم. البته هیچ چیزی به اندازه ساخت فیلم سینمایی به من لذت نمی‌ دهد به‌خصوص آن نوعی که دغدغه‌ ام است اما وقتی شرایط برایم جور نیست سعی می ‌کنم تا خودم را طور دیگری سرگرم کنم و از انجام کارهای دیگری لذت ببرم.• این سریال هم طور دیگری من را راضی نگه می‌ دارد. سریالی که مجموعه مناسبتی است و برای ایام ماه مبارک رمضان آماده می ‌شود. درامی شیرین است و کمی مایه ‌های کمیک دارد با پس زمینه‌های اجتماعی. کار به لحاظ تولیدی بسیار سنگین است چون در مدت زمان خیلی کوتاهی برای ماه رمضان آماده می ‌شود. یعنی در عرض دو، سه ماه باید 26 قسمت را تحویل پخش بدهیم که تا الان ما تا قسمت دوازدهم را پیش بردیم و پنج قسمت از سریال هم پخش شده است. همزمان با پخش، تصویربرداری می‌ کنیم، تدوین، صداگذاری و ساخت موسیقی هم انجام می ‌شود.• فیلمنامه روزانه به ما تحویل داده می ‌شود و در بعضی از قسمت ‌ها ما هم مثل بینندگان نمی ‌دانیم که سرنوشت سریال و شخصیت‌ ها به کجا ختم می‌ شود. گاهی اوقات هم صحنه ‌هایی را می ‌گیریم که نمی ‌دانیم، قبل و بعد آن چیست! و شاید این موارد کار را سخت می ‌کند. البته بگذارید به جای سخت بگویم، ویژه.• اما من به این دلیل می ‌گویم ویژه، چون با یک فیلمنامه مدون و آماده روبه‌ رو نیستیم و با یک جور کار که شاید بتوان به آن گفت« working progress». یعنی یک کار در حال پیشرفت. در حینی که کار را انجام می ‌دهید، آن را پیش می‌ برید. همان ‌طور که نویسنده هم در حین تدوین و دیدن کار بازیگران و شخصیت‌ های داستان قصه را می ‌نویسد. ما هم روزانه، با صحنه ‌هایی که اتفاق می ‌افتد و شکل می ‌گیرد، خودمان و ایده‌ هایمان را برای عملی کردن آنچه که روی کاغذ نوشته شده است، شکل می دهیم. بازیگران هم همین طور.• چون اسمم هم خیلی جاها بد در رفته بود که می ‌گویند من کند هستم و حساسم و هزینه برای تهیه ‌کنندگان می‌ تراشم، می ‌خواستم به دیگران ثابت کنم که اگر بخواهم می ‌توانم.• ما دو یونیت کارگردانی داریم. این سریال فقط توسط من کارگردانی نمی‌ شود و دستیارم بهرنگ توفیقی خیلی از صحنه ‌ها را می‌ گیرد. بین مان توافق کامل وجود دارد، مثلا همین الان به من تلفن کرد و گفت: «موافقی این صحنه را این شکلی بگیریم؟!» و من نظر او را تایید کردم. بعضی از صحنه‌ هایی که می ‌بینید، کار من نیست کار بهرنگ توفیقی است اما اسم من روی آن است. (خنده)• این کار بسیار درستی است، باید فرهنگ یونیت دوم در سینمای ایران جا بیفتد اما متاسفانه هنوز جا نیفتاده. ببینید، ما در اینجا با فیلمی مثل « شب ‌های روشن» روبه ‌رو نیستیم که بگوییم، امضای من و دنیایم است، ما اینجا با یک کار صنعتی/ تولیدی روبه ‌روییم. کاری است که باید به آنتن برسد. وقتی که کارت تنگ است، باید گروه‌های زیر مجموعه پیدا کنی و از آنها کمک بخواهی.• برای من کمدی، خیلی جدی است، کمدی برایم ژانر سرچشمه است. ما از 7 هزار سال پیش دو ژانر نمایشی داشتیم، یکی‌ تراژدی و دیگری هم کمدی و گاهی هم کمدی‌ تراژدی. کمدی مهم است، من نمی‌ دانم چرا در ایران این ژانر را  این قدر سهو می ‌گیرند. • نون و ریحون ویژگی خاصی دارد که گوشه نگاهی هم به اتفاقات سیاسی جامعه داشته... کمدی یعنی شوخی با سه چیز که یکی از آنها سیاست است.گروه هنر تبیان 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 427]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن