تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836474169
آنچه شما خواستهاید!
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: آنچه شما خواستهايد!
بازاريابي سينمايي از نوع ديگرزماني که يک فيلم سينمايي تهيه ميشود، بازاريابي براي آن مهمترين حرف را در ارتباط با اکران عمومي آن ميزند. سؤالي که بسياري از اهل فن و تحليلگران اقتصادي سينما مطرح ميکنند، اين است که بازاريابي براي يک فيلم چقدر اهميت دارد و در رابطه با وضعيت نوع استقبال از آنچه نقشي را بازي ميکند؟ معمولا وقتي يک فيلم سينمايي در زمان نمايش عمومي خود با موفقيت زيادي روبهرو ميشود و فروش خوب و بالايي در جدول گيشه نمايش پيدا ميکند، کسي به اين نکته توجهي نميکند که چقدر پول صرف هزينه توليد آن شده و چه نوع بازاريابي براي آن صورت گرفته است. ولي زماني که فيلمي نميتواند با يک افتتاحيه خوب نمايش خود را آغاز کند يا در دومين هفته نمايش با يک افت فروش 60درصدي روبهرو ميشود، بلافاصله انگشتهاي اتهام به سوي عوامل مختلف توليد آن فيلم، نشانه گرفته ميشود.همين چند هفته قبل بود که Hot Tub Time Machin با يک افتتاحيه 20ميليون دلاري نمايش عمومي خود را آغاز کرد. اين فيلم در شرايطي در دومين هفته نمايش 65درصد بينندگان خود را از دست داد که با هزينهاي 35ميليون دلاري تهيه شده بود.هيچ چيزي مثل نمايش افتتاحيه يک فيلم سينمايي در روند توليد و نمايش آن، مهمترين نکته نيست و اين مسئله چالشبرانگيزترين بخش کار است. تهيهکنندگان هر فيلم سينمايي ميدانند که بايد محصول خود را در هر 2 سطح داخلي و بينالمللي به عموم تماشاگران سينما معرفي کرده و بشناسانند. اين معرفي بايد بهگونهاي باشد که آنها خيلي خوب نام و حالوهواي فيلم را به خاطر بسپارند. تهيهکنندگان سينمايي ميدانند هيچ وقت فرصت دوبارهاي به آنها داده نميشود تا به معرفي بهتر محصول خود بپردازند و آنها بايد در دور اول تبليغات، تمام کار خود را به بهترين شکل ممکن انجام دهند. به گفته تحليلگران اقتصادي سينما، در طول سال گذشته متوسط قيمت «پيآ» (مخفف چاپ و تبليغات) هر محصول سينمايي حدود 37ميليون دلار بوده است. اين قيمت که هيچ ارتباطي به رقم توليد فيلم ندارد و اضافه بر آن خرج تبليغات و بازاريابي براي محصولات سينمايي ميشود، در 8سال اخير در بالاترين نقطه خود قرار داشته است. از سال2003 تاکنون، در هيچ سالي صنعت سينما چنين رقمي را صرف معرفي تبليغات محصولات خود نکرده است. در اين سال، 6 کمپاني بزرگ فيلمسازي آمريکا براي معرفي و تبليغات محصولات خود در آمريکاي شمالي حدود 40ميليون دلار هزينه صرف کردند و در سالهاي بعد، اين رقم کاهش محسوسي يافت.به اين ترتيب، در طول 7سال قبل از آن هزينه تبليغات و بازاريابي براي محصولات سينمايي 6کمپاني بزرگ فيلمسازي هاليوودي، رقمي حدود 34تا 37درصد هزينه کلي توليد اين فيلمها بوده است. در حقيقت، پس از جهش ناگهاني هزينه تبليغات و بازاريابي فيلمها در سال2003، نتيجهگيري منفي مربوط به فروش فيلمها باعث تغيير سياستهاي کمپانيهاي فيلمسازي شده است. حالا ميتوان اين موضوع را از زاويه ديگري هم نگاه کرد؛ هر دلاري که صرف توليد يک فيلم سينمايي ميشود، حدود نيمي از آن اختصاص به تبليغات و بازاريابي براي آن فيلم در آمريکايشمالي دارد. توزيعکنندگان محصولات سينمايي معمولا 51درصد از فروش بليت سينماها را براي خود برميدارند. به اين ترتيب، يک فيلم سينمايي چقدر بايد فروش کند تا بتواند هزينههاي توليد و بازاريابي خود را تأمين کرده و براي سازندگانش لقب يک کار موفق و پرفروش را بگيرد؟ منتقدان و تحليلگران اقتصادي سينما ميگويند بايد در اين رابطه ديدگاهي واقعگرا داشت تا بتوان به يک نتيجه و هدف درست رسيد.ارتباط بين هزينههاي توليد يک فيلم با هزينههاي تبليغات و بازاريابي آن چيزي است که هميشه مورد توجه مسئولان کمپانيهاي فيلمسازي بوده است. در اين رابطه از کمپاني پارامونت به عنوان بدشانسترين کمپاني فيلمسازي در سال گذشته اسم برده ميشود که نتوانست تناسب بين هزينههاي توليد و تبليغات خود را حفظ کند و به يک موازانه منفي در اين ارتباط رسيد.از اين نظر، اين کمپاني در نقطه مقابل کمپاني يونيورسال قرار ميگيرد که توانسته بود اين تناسب را به خوبي رعايت کند. در زمانهاي که صنعت سينما به سمت چاپ و توزيع ديجيتالي محصولات خود ميرود، بحث رقم هزينههاي بازاريابي و تبليغات اهميت ويژهاي کسب ميکند. واقعيت امر اين است که صنعت سينما در درازمدت به مدد چاپ ديجيتالي فيلمهاي خود، هزينههاي چاپ خود را تا حد زيادي پايين ميآورد و اين چيزي است که تا چند سال قبل، براي صنعت سينما و تهيهکنندگانش اصلا قابل تصور هم نبود.در اين شرايط، قيمت واقعي چاپ يک فيلم سينمايي بستگي به نوع کار ديجيتالي آن دارد و زمان فيلم، نقش مهمي در اين رابطه پيدا ميکند. به گفته اهل فن، رقم متوسط قيمت چاپ ديجيتالي هر فيلم سينمايي، بيشتر از 3هزار دلار و کمتر از 7هزار دلار خواهد شد اما در اين رابطه، هنوز بحثهاي بين مديران استوديويي و مسئولان لابراتوارهايي چاپ فيلمها ادامه دارد و نتيجه اين بحثها، آشکار کننده! بسياري از نکات مبهم خواهد بود.در طول سالهاي مختلف، صنعت سينما تلاشهاي زيادي به خرج داده تا بتواند رقم هزينههاي تبليغات و بازاريابي محصولات خود را کنترل کند و تا حدامکان آن را پايين بياورد. تحليلگران اقتصادي سينما ميگويند وقتي فيلمي پر سروصدا قرار باشد در حدود 4هزار سالن سينما به نمايش درآيد، حتي تا حدود 85ميليون دلار هم صرف بازاريابي آن ميشود. بازاريابي فيلمها فقط شامل تبليغات تلويزيوني و پوستر نميشود. بعضي وقتها تهيهکنندگان فيلمها، بازيگران و کارگردانان را به سفرهاي شهري ميبرند تا به طور مستقيم به تبليغ براي فيلم خود بپردازند. در عين حال، در سالهاي اخير بيلبوردهاي عظيم تبليغاتي هم به مجموعه کارهاي تبليغي پيوسته است و هزينههاي کلاني را به خود اختصاص ميدهد.براي هر کمپاني فيلمسازي اين نکته بيشترين اهميت را دارد که بتواند با تبليغات خود، توجه تعداد بيشتري از تماشاگران را جلب کند. به همين دليل، بعضي وقتها ضد تبليغات ميتواند حکم بهترين تبليغ را داشته باشد، ولي چنين استراتژياي را نميتوان براي تعداد زيادي فيلم مورد استفاده قرارداد.»با اين حال، هنوز هم بسياري از تحليلگران سينمايي چنين اظهارنظر ميکنند که بخش اصلي تبليغات محصولات سينمايي در شبکههاي تلويزيوني خلاصه ميشود و آگهيهاي تلويزيوني تبليغاتي، هنوز حرف اصلي را در بازاريابي ميزنند. يک تحقيق در اين رابطه حکايت از آن ميکند که براي فيلمي که در 2هزار سالن سينما در سال قبل اکران عمومي شد، حدود 25ميليون دلار پول صرف تبليغات رسانهاي شده است. حدود 80درصد اين رقم اختصاص به شبکههاي تلويزيوني داشته است.هر فيلم سينمايي بدون توجه به اينکه در چه ژانري ساخته ميشود و هزينههاي توليد و بازاريابي آن چقدر است، هنگام نمايش عمومي با يکسري چالشهاي مشابه روبهرو خواهد بود. تمام اين فيلمها بايد تلاش کنند تا در دوران قبل از شروع اکران عمومي، اشتياق ويژهاي را در دل تماشاگران ايجاد کنند تا آنها ميل خاصي براي ديدن آن پيدا کنند.براي دستيابي به چنين هدفي- به ويژه براي فيلمهايي که از تکنيکهاي ويژه و سطح بالاي هنري بهره گرفتهاند- ضرورت يک بازاريابي وسيع و همهجانبه تلويزيوني احساس ميشود. اين بازاريابي بايد به شکل دقيق و سازمانيافتهاي انجام شده باشد تا بتواند بيشترين تأثير را بگذارد. در چنين شرايطي، آگهي تبليغاتي فيلمها در بهترين ساعات روز از شبکههاي مختلف تلويزيوني پخش ميشوند. پخش اين آگهيها در آخرين روزهايي که فيلمي قرار است اکران عمومي شود، به اوج خود ميرسد.هزينهاي که کمپانيهاي فيلمسازي براي تبليغات تلويزيوني فيلمهاي خود در سال گذشته پرداخت کردهاند، حدود 41درصد فروش آن فيلمها در اولين هفته نمايش بوده است. اين رقم در سال2006، حدود 35درصد بوده است. در اين بين، شبکههاي تلويزيوني کابلي هم اهميت ويژهاي داشتهاند. در کنار رسانه تلويزيون، اينترنت هم در چند سال اخير وارد اين کارزار و رقابتها شده است. صنعت سينما هر روز که ميگذرد بيشتر از گذشته به اهميت تبليغات اينترنتي پي ميبرد. در اين بين، سينماي مستقل اهميت بيشتري به تبليغات اينترنتي داده است. فيلمهاي غيرمتعارف سينمايي در مقايسه با محصولات پرخرج و پرسروصدا در تعداد کمتري سالن سينما اکران عمومي ميشوند. اگر يک فيلم مطرح سينمايي در اولين هفته نمايش بين 3تا4هزار سالن سينما را در آمريکا و کانادا در اختيار خود ميگيرد، فيلمهاي مستقل معمولا در 500سالن نمايش اکران عمومي ميشوند.برخي اوقات تبليغات و بازاريابي براي فيلمهاي سينمايي شکل تازهاي به خود ميگيرد و از روشهاي متفاوت و عجيب و غريبي استفاده ميکند. جيلوکوويچ، يکي از بازاريابهاي سينمايي در اين رابطه ميگويد: «براي هر کمپاني فيلمسازي اين نکته بيشترين اهميت را دارد که بتواند با تبليغات خود، توجه تعداد بيشتري از تماشاگران را جلب کند. به همين دليل، بعضي وقتها ضد تبليغات ميتواند حکم بهترين تبليغ را داشته باشد، ولي چنين استراتژياي را نميتوان براي تعداد زيادي فيلم مورد استفاده قرارداد.»اين بازارياب هم به اهميت روبه افزايش اينترنت و تبليغات اينترنتي اشاره و اضافه ميکند: «ولي يک نکته را در اين رابطه نبايد از نظر دور داشت و آن هم اين است که اينترنت برخلاف تلويزيون رسانه محدودتري است و هنوز مثل تلويزيون، انبوه مخاطبان را ندارد. تأثير تبليغات يک رسانه زماني است که مخاطب انبوهي داشته باشد و اين اتفاقي است که هنوز براي اينترنت رخ نداده است. هنوز هم اين رسانه تلويزيون است که حرف اول را در جذب تماشاچي ميزند.»آخرين نکته در ارتباط با تبليغات و بازاريابي براي فيلمها، چيزي است که رسانههاي گروهي از آن با نام تبليغات شفاهي يا تبليغات دهان به دهان اسم ميبرند. اين تبليغات که ارتباطي به تهيهکنندگان فيلمها ندارد و از دست آنها خارج است، اختصاص به گروه عظيم تماشاگران دارد. در اين شرايط و در اين نوع از تبليغات و بازاريابي، تماشاگران که از ديدن فيلم مورد نظر بسيار خشنود هستند، بدون اينکه تهيهکنندگان فيلم از آنها درخواست کرده باشند، به تبليغ براي آن فيلم ميپردازند.در اين حالت، آنها دوستان و اطرافيان خود را به صورت شفاهي (حضوري، تلفني يا حتي ايميلي) دعوت به ديدن آن فيلم ميکنند و ميگويند فيلم مورد نظر ارزش تماشاکردن را دارد. اين نوع تبليغ شفاهي، ميتواند باعث شود که شمار تماشاگران فيلم در هفته اول تا چهارم بين 20تا40درصد افزايش پيدا کند. کمپانيها و شرکتهاي فيلمسازي بهشدت دوستدار و طرفدار اين نوع تبليغات مجاني و تاثيرگذار هستند ولي اين اتفاق فقط زماني رخ ميدهد که فيلم مذکور حقيقتا فيلمي تماشايي، خوشساخت و قابل تعريف باشد. ترجمه: کيکاووس زياري تنظيم براي تبيان : مسعودعجمي
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]
صفحات پیشنهادی
آنچه شما خواسته اید
آنچه شما خواسته اید-احساسی که شما دارید “ناامیدی” است. شاید گاهی با کمی ناراحتی و عصبانیت نیز همراه باشد. به شدت بر روی اهداف و پروژه های خود کار میکنید، اما راه به ...
آنچه شما خواسته اید-احساسی که شما دارید “ناامیدی” است. شاید گاهی با کمی ناراحتی و عصبانیت نیز همراه باشد. به شدت بر روی اهداف و پروژه های خود کار میکنید، اما راه به ...
ياهو! آنچه شما خواسته ايد
ياهو! آنچه شما خواسته ايد-View Full Version : ياهو! آنچه شما خواسته ايد mercedes14-11-2006, 01:05 PMاگر می خواهید تمام صفحات یاهو را در این یک دهه ملاحظه کنید به ...
ياهو! آنچه شما خواسته ايد-View Full Version : ياهو! آنچه شما خواسته ايد mercedes14-11-2006, 01:05 PMاگر می خواهید تمام صفحات یاهو را در این یک دهه ملاحظه کنید به ...
آنچه شما نیاز دارید
آنچه شما خواسته اید-احساسی که شما دارید “ناامیدی است. ... دهید که در کدام زمینهها مؤثرتر عمل کردهاید و در کدام قسمتها کمی ضعیف بودهاید و نیاز به تلاش بیشتری دارید. 3.
آنچه شما خواسته اید-احساسی که شما دارید “ناامیدی است. ... دهید که در کدام زمینهها مؤثرتر عمل کردهاید و در کدام قسمتها کمی ضعیف بودهاید و نیاز به تلاش بیشتری دارید. 3.
معمار آینده ی شما
برای زندگی شارژ شوید! کسب با ارزش ترین ثروت دنیا آنچه شما خواسته اید مثل جواهر در زندگی بدرخشید آب تنی در حوضچه اکنون من لیاقت بهترین ها را دارم شما هم رأی دهید ...
برای زندگی شارژ شوید! کسب با ارزش ترین ثروت دنیا آنچه شما خواسته اید مثل جواهر در زندگی بدرخشید آب تنی در حوضچه اکنون من لیاقت بهترین ها را دارم شما هم رأی دهید ...
خوب دیدن خواسته ذهن خودمان است
آنچه شما خواسته اید-احساسی که شما دارید “ناامیدی است. ... خوب همین امر هم جای خوشحالی دارد. ... بر روی عملی کردن آرزوهای خود تمرکز کنید هدف اصلیتان را در ذهن خود تجسم ...
آنچه شما خواسته اید-احساسی که شما دارید “ناامیدی است. ... خوب همین امر هم جای خوشحالی دارد. ... بر روی عملی کردن آرزوهای خود تمرکز کنید هدف اصلیتان را در ذهن خود تجسم ...
بخوانید:طالع شما از اول تا 15 اردیبهشت
آنچه شما خواسته اید بخوانید:طالع شما از اول تا 15 اردیبهشت در محیط کار و یا تحصیل از شما خواسته می شود که همکاری بخصوصی را انجام دهید که ... و یا تحصیل خوشبینی ...
آنچه شما خواسته اید بخوانید:طالع شما از اول تا 15 اردیبهشت در محیط کار و یا تحصیل از شما خواسته می شود که همکاری بخصوصی را انجام دهید که ... و یا تحصیل خوشبینی ...
خواسته ی نوجوان از شما
خواسته ی نوجوان از شما-خواسته ي نوجوان از شمانوجوانان از والدين خويش توقعاتي دارند كه ... آنچه در پی می آید خاطره ی کوتاهی است که آقای احمد یوسف زاده مولایی (یکی از ...
خواسته ی نوجوان از شما-خواسته ي نوجوان از شمانوجوانان از والدين خويش توقعاتي دارند كه ... آنچه در پی می آید خاطره ی کوتاهی است که آقای احمد یوسف زاده مولایی (یکی از ...
چگونه به خواسته های واقعی خود برسیم
چگونه به خواسته های واقعی خود برسیم-برای اینكه به خواسته های خود برسید ، باید ... زیرا نظر ما درباره آنچه كه مایه رنج یا لذت است عوض می شود و متوجه می شویم كه انجام .... تا انگیزه ای قوی در شما بوجود آید وسعی كنی از همین امروز زندگی خود را بهتر سازید؟
چگونه به خواسته های واقعی خود برسیم-برای اینكه به خواسته های خود برسید ، باید ... زیرا نظر ما درباره آنچه كه مایه رنج یا لذت است عوض می شود و متوجه می شویم كه انجام .... تا انگیزه ای قوی در شما بوجود آید وسعی كنی از همین امروز زندگی خود را بهتر سازید؟
رسیدن به خواسته های غیر ممکن
رسیدن به خواسته های غیر ممکن-رسيدن به خواسته هاي غيرممکن «يأس» پديدهاي ... ممکن ایت بخواهند کاری سوای آنچه شما توصیه می کنید انجام دهند و این را خیلی زود به ... آید و دوست دارید چه کاری انجام دهید، و برای رسیدن به وضعیت ظاهری اش وقت می گذارد.
رسیدن به خواسته های غیر ممکن-رسيدن به خواسته هاي غيرممکن «يأس» پديدهاي ... ممکن ایت بخواهند کاری سوای آنچه شما توصیه می کنید انجام دهند و این را خیلی زود به ... آید و دوست دارید چه کاری انجام دهید، و برای رسیدن به وضعیت ظاهری اش وقت می گذارد.
وقتی شما گرم هستید اما همسرتان سرد است
بله، فروکش کردن شدت اشتیاق جنسی طی زمان برای هر زوجی پیش می آید و عادی است. ... وقتی شما خواسته جنسی خود را به شیوه مثبت مطرح می کنید، همسر شما با تکرار .... با اینکه از شما متنفر است تا آخر عمر شما را تحمل میکند و شما را از آنچه که در روابط .
بله، فروکش کردن شدت اشتیاق جنسی طی زمان برای هر زوجی پیش می آید و عادی است. ... وقتی شما خواسته جنسی خود را به شیوه مثبت مطرح می کنید، همسر شما با تکرار .... با اینکه از شما متنفر است تا آخر عمر شما را تحمل میکند و شما را از آنچه که در روابط .
-
گوناگون
پربازدیدترینها