تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820211138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش ساخت قالب یخ!!! -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش ساخت قالب یخ!!! reza 2kn 06 آذر 1388, 15:23سلام به همه استادان عزیز و بروبچ مشتاق مجید آنلاین:) یه آموزش دیگه براتون آماده کردم امیدوارم که خوشتون بیاد. آموزش ساخت قالب یخ :paint: در Cinema 4D که خیلی ساده و سریع هست. البته راجع به رندر در آخر توضیح میدم. خوب بریم سراغ آموزش : اول از همه باید شی رو که میخواین به صورت قالب یخ در بیارین به صحنه اضافه کنید ، این شکل می تونه مکعب ، کره ، هرم یا هرچیزی که خودتون دوست داید باشه ، ما اینجا از مکعب استفاده می کنیم. برای اضافه کردن یک مکعب به صحنه از منوی ابزار Objects یک Cube انتخاب می کنیم یا از منوی Object > Primitive > Cube یک مکعب رو به صحنه خودمون اضافه کنیم: در قسمت Attributes میزان Segments X و Segments Y و Segments Z رو روی 10 قرار میدیم: الان باید شی مکعب رو قابل ویرایش کنیم که یا می تونیم از کلید C استفاده کنیم یا از کلیک راست Make Editable. بعد از اینکه مکعب قابل ویرایش شد ، شکلش به صورت Polygon در میاد مثل شکل زیر : خوب الان از نوار ابزار سمت چپ ابزار Use Point Tool که به این شکل هست رو انتخاب می کنیم. روی مکعب کلیک راست می کنیم و گزینه Magnet رو انتخاب می کنیم: خوب این مرحله سلیقه ای هست ، با گرفتن نقطه ها و کشیدن می تونیم شکل مکعب رو اونجوری که دوست داریم درست کنیم ، در واقع باید ببینیم چه جور شکلی می خواهیم ( مثلا یخ کامل ، یخ شکسته و....) و اینجا شکلش رو دربیاریم. من برای نمونه این شکل رو درآوردم: وقتی که شکل دهی کار تموم شد ، متوجه میشیم که لبه های خیلی سخت و تیزی داره ، برای نرم کردن لبه ها ، از منوی ابزار NURBS یک Hyper NURBS به صحنه اضافه می کنیم. این کار رو از طریق مسیر Objects > NURBS > Hyper NURBS هم میتونیم انجام بدیم. بعد از اینکه Hyper NURBS به صحنه اضافه شد ، مکعب رو با کشیذن و رها کردن به زیر Hyper NURBS زیر مجموعه اون می کنیم و می بینیم که لبه های مکعب نرم شده : خوب مدلینگ قالب یخ تموم شد، حالا برای متریال دهی با دو بار کلیک کردن در پنل Materials یک متریال جدید می سازیم و با دوبار کلیک کردن روی متریال ، مشخصاتش رو میاریم ، اول از لیست گزینه های سمت چپ تیک گزینه های Transparency و Bump رو می زنیم، (گزینه های Color و Specular به طور پیشفرض تیک خورده هستند ، اما ما اونها رو از حالت پیشفرض تغییر نمیدیم ، ولی اگر شما می خواهید نوعی یخ رنگی یا چیز دیگه ای بسازید می تونید این گزینه ها رو هم تغییر بدید). روی گزینه Transparency کلیک می کنیم و اول با استفاده از مثلث کوچکی که کنار Texture هست ، ازمنوی کشویی که باز میشه ، Surface > Water رو انتخاب می کنیم : در همین قسمت Britghness رو 88 و Refraction رو 1.6 قرار میدیم. تیک گزینه Fensel رو میزنیم و Mix Mode رو روی Add میذاریم : به قسمت Bump میریم و دوباره در قسمت Texture ، گزینه Water رو انتخاب می کنیم ، (همون مسیر بالایی). میزان Strength رو روی 8% و Blur Offset و Blur Scale رو روی 20% قرار میدیم : خوب متریال دهی هم تموم شد، با گرفتن و کشیدن متریال روی مکعب می تونید اون رو به مکعب نسبت میدیم. خوب حالا برای رند ، به قسمت Render Setting که به شکل هست میریم ،(این مسیر رو با استفاده از کلید های Crtl + B هم میتویم بریم) در قسمت Antialiasing گزینه Antialiasing رو روی Best قرار میدیم : به قسمت Caustics میریم و تیک هر دو گزینه Surface Caustics و Volume Coustics رو میزنیم : تا اینجای کار ، یه یخ خیلی زیبا داریم.:cool:ولی اگه از یه سیستم فوق العاده قوی برخوردارید و میخواید که رندر نهایی خیلی خیلی زیبا بشه ، تیک گزینه های Global Illum و Ambient Occl رو هم بزنید و به تنظیمات پیشفرض دست نزنید ، البته با وحود این دو گزینه ممکنه زمان رندر به چند ها ساعت هم طول بکشه ، اگه سیستمون ترکید من هیچ مسئولیتی قبول نمی کنم:lol::-?. همونجور که گفتم می تونید این آموزش رو گسترش بدید و هر چیزی که دلتون میخواد بدست بیارید ، این یه رندر از کارمنه که البته اون دو گزینه رو فعال نکردم: امیدوارم خوشتون اومده باشه:oops: نظر یادتون نره:rose: Amin 4D 06 آذر 1388, 21:02ولی اگه از یه سیستم فوق العاده قوی برخوردارید و میخواید که رندر نهایی خیلی خیلی زیبا بشه ، تیک گزینه های Global Illum و Ambient Occl رو هم بزنید و به تنظیمات پیشفرض دست نزنید ، البته با وحود این دو گزینه ممکنه زمان رندر به چند ها ساعت هم طول بکشه ، اگه سیستمون ترکید من هیچ مسئولیتی قبول نمی کنم reza 2kn جان بابت آموزش ممنون ولی دوست عزیز اینا چیه مثلا نوشتی داداش. کی گفته زمان رندر با GI و Ambient Occl به ساعت ها می رسه؟ اصلا این طور نیست اگه می گی نه فایلی رو که درست کردی بده من برات با GI و Ambient Occl توی چند دقیقه رندرش کنم اونم با یه سیستم که اصلا هم فوق العاده نیست. شما اگه تنظیمات رو بالاترین کیفیت برای رندر بذارید هم فکر نکنم واسه این صحنه چند ساعت زمان رندر طول بکشه. reza 2kn 06 آذر 1388, 21:13reza 2kn جان بابت آموزش ممنون ولی دوست عزیز اینا چیه مثلا نوشتی داداش. کی گفته زمان رندر با GI و Ambient Occl به ساعت ها می رسه؟ اصلا این طور نیست اگه می گی نه فایلی رو که درست کردی بده من برات با GI و Ambient Occl توی چند دقیقه رندرش کنم اونم با یه سیستم که اصلا هم فوق العاده نیست. شما اگه تنظیمات رو بالاترین کیفیت برای رندر بذارید هم فکر نکنم واسه این صحنه چند ساعت زمان رندر طول بکشه. سلام داداش امین ممنون برا نظرت:rose: اگه خواستی میتونی بهم بگی رضا :wink: ولی عزیزم من تو زمینه ای که چیزی رو مطمئن نباشم الکی حرف نمی زنم. این رو که گفتم ، خود آموزش اصلی طرف نوشته با فونت BOLD بود ، که اگه این دو گزینه رو بزنید ممکنه بیشتر از 7 ساعت طول بکشه. اگه به کامپیوترتون صدمه وارد شد ، من هیچ مسئولیتی قبول نمی کنم. خود من هم فقط با GI گذاشتم رندر شه 30 دقیقه طول کشید تا نصفشم نرفت.سیستم منم همچین داغون داغون نیست. 4 گیگ رم دارم با سی پی یو 3 هسته 2.1 . حالا شما چه جوری می خوای با هر دو گزینه تو چند دقیقه رندر کنی و با چه Resulation ای نمی دونم. من خودم 2000*1000 گرفتم. ولی بالاخره شما استادی شایدم چند ساعت طول نکشه:-? موفق باشی:rose: Amin 4D 06 آذر 1388, 21:28رضا جان ببین بعضی تنظیماتی که برای رندر گذاشته می شه توی تصویر نهایی تاثیر چندانی نداره اما زمان رندر رو فوق العاده می بره بالا. اما برای رزولیشن می شه کاری کرد و هر چی بیشتر باشه زمان رندر هم بالاتر می ره. شما بازم فایل کارت رو برامون بذار تا من با اون امتحان کنم و نتیجه رو بگم بهتون. reza 2kn 06 آذر 1388, 21:46بفرما داش امین پیوستش کردم.:wink: GFX Master 06 آذر 1388, 22:48ممنون آموزش جالبي بود. در مورد ao و gi‌ هم نميشه همينطوري نظر داد. اينكه بگيم با انتخاب اين گزينه ها حتما زمان رندر بالا ميره يا نه اصلا حرف درستي نيست. چون زمان رندر بجز اين 2 گزينه به موارد ديگه اي هم مثل سايزي كه رندر ميگيريم ، رزلوشني كه براي رندر نهايي در نظر گرفتيم ، تعداد آبجكتها و ... بستگي داره. ولي اگر در 2 تا طرح كاملا يكسان با سايز و رزلوشن و آبجكتهاي كاملا يكسان بخوايم مقايسه كنيم ، در اون موقع ao و gi زمان رندر رو بصورت محسوسي زياد ميكنن. ولي خوب اين قالب يخ به اين سادگي ديگه 7 ساعت زمان براي رندر نياز نداره و اون بنده خدا احتمال خواسته يكمي به آموزشش جو بده! :دي Amin 4D 10 آذر 1388, 23:39شرمنده دوستان. من یه چند روزی نبودم دانشگاه امتحان داشتم. اينكه بگيم با انتخاب اين گزينه ها حتما زمان رندر بالا ميره يا نه اصلا حرف درستي نيست. sara_is_nice_girl جان در مورد این حرفتون باید بگم که اشتباه گفتید. با فعال کردن GI برای رندر یه صحنه توی سینما فردی حتما حتما زمان رندر افزایش پیدا می کنه و این استثنایی نداره. چه برای یه صحنه ی ساده و چه برای یه صحنه ی خیلی سنگین. رضا جان من فایلی رو که گذاشتی با یه تغییرای جزئی رندر گرفتم ازش. دیدم شما از Caustics استفاده کردی توی Render Setting ولی دوست من برای استفاده از این خاصیت ما اولن باید یه نور داشته باشیم توی صحنه مون که شما نذاشته بودیش، و دوما باید خاصیت Caustics رو در نوری که می خوای این خاصیت رو توسط اون ایجاد کنیم روشن کنیم. خب بگذیرم من چند تا تغییر دادم توی فایل و کار رو با همون اندازه ای که داده بودید و با خاصیت های GI و Ambient Occlو Caustics توی زمان 8 دقیقه 43 ثانیه رندر گرفتم. البته همون طور که مب بینید کیفیت GI رو یه کم پایین آوردم. البته اگه اونها رو هم بالا می بردم زیاد اتفاق خاصی نمی افتاد و زمان رندر فقط چند دقیقه ای فرق می کرد و اصلا زمان رندر به ساعت هم نمی کشید چه برسه به چندین ساعت. راستی همون طور که توی رندری که از این کار گرفتم می بینید استفاده از خاصیت هایی مثل GI و Ambient Occl و Caustics اصلا برای یه همچین صحنه لازمی نیست و تنها کاری که برای ما انجام می ده بالا بردن زمان رندر هست. ببخشید دوستان. موفق باشید. javadmagic 11 آذر 1388, 13:32سلام دوست عزیز. بسیار آموزش جالب و قشنگیه. موفق باشی.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1699]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن