تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833833184
آلبومم یک اتفاق بود، یک اتفاق ساده!
واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: ...چون من نرفتم دنبال این که حالا چون بنیامین معروف است، از او آهنگ بگیرم. وقتی مشغول ساخت آلبومم بودم، نیما در استودیو، کاری را گذاشت که بشنوم... همه چیز اتفاقی بود گفت و گو با سهیل تهرانی به بهانه آلبوم «باورم کن» "باورم کن"، جدیدترین آلبومی است که این روزها به بازار موسیقی عرضه شده است. چیزی درباره این آلبوم نمیشود گفت وقتی تهرانی ترجیح میدهد خود به تمامی علامتهای سؤال پاسخ بدهد.در جایگاه اولین تجربه خوانندگی و در واقع اولین فرصت برای ارائه آلبوم، خود چه نقشی در آن داشتهاید؟ صرف به خواننده بودن اکتفا کرده اید یا تواناییهای دیگری در این زمینه دارید؟به عنوان نوازنده، با سازهای گیتار و کیبورد آشنایی دارم و به راحتی آنها را مینوازم اما این دلیل محکمی برای این که بخواهم خود به تنهایی از پس ساخت و تهیه یک آلبوم برآیم، نیست. چند قطعه از قطعات کل آلبوم را خودم ساختم، یک قطعه را بنیامین و یکی دیگر را حمید عسگری ساخته است. جر دو قطعه ای که این دو آهنگساز و خواننده ساختهاند ما بقی را من و نیما وارسته ساختهایم. اما تنظیم کل قطعات را نیما انجام داده است. در واقع این اولین بار بود که من آهنگ میساختم و اولین کار حرفهای من بود که تجربه کردم.کار کردن با این افراد که در ژانر کاری خود، معروف هستند، به نظر به دلیل اسمشان است. به نظر میرسد سعی کرده اید با آدمهای موفقی کار کنید که موفقیت خودتان تضمین شود. صرفا ً به این دلیل نبوده با این افراد همکاری کرده اید؟نه!با قاطعیت میگویم نه! میدانید چرا؟ چون من نرفتم دنبال این که حالا چون بنیامین معروف است، از او آهنگ بگیرم. وقتی مشغول ساخت آلبومم بودم، نیما در استودیو، کاری را گذاشت که بشنوم. کار را که شنیدم خوشم آمد. نیما گفت اگر دوستش داری میتوانی در آلبومت از آن استفاده کنی. من تا آن موقع نمیدانستم این آهنگ را بنیامین ساخته است. من تاکنون بنیامین را ندیده ام. تنها چیزی که در مورد این قطعه میدانستم این بود که ترانه آن را فرید احمدی سروده و تنظیم آن را نیز نیما انجام داده. بعد که متوجه شدید این آهنگ را بنیامین ساخته است آن وقت چه کردید؟ بعد که متوجه این قضیه شدم، سبیار خوشحال تر شدم و بیشتر استقبال کردم. به هر حال او یک موزیسین درجه یک است که به خوبی کارش را بلد است. بنیامین در ژانر خود بسیار موفق عمل کرد طوری که میتوان گفت آلبومش پرفروش ترین در زمان خود شد. فکر میکنید این روزها چرا چنین اتفاقی نمیافتد؟چون الأن خیلی فرق کرده است. سه سال پیش که آلبوم بنیامین به بازار آمد شرایط حاکم بر موسیقی به گونه ای دیگر بود. الأن دیگر کسی دنبال کار اورژینال نیست. مردم دیگر این روزها حوصله ندارند برای خرید یک CD موسیقی به فروشگاه بروند و وقت و هزینه صرف کنند. ضمن این که در موسیقی این همه تنوع هم نبود. اما باز هم بگویم که بنیامین واقعا ً پدیده است و شاید اگر همین روزها هم آلبومش را عرضه میکرد با چنین استقبالی مواجه میشد.ولی به نظر من آن سال، دقیقا ً سال 85 بود و خیلیها بودند که بتوانند به جای بنیامین کار عرضه کنند و موفق هم شوند، اما نشد که پدیده شوند!میدانید چرا بنیامین پدیده شد؟ چون او تقلید نکرد، از هیچ کس تقلید نکرد. برای همین هم موفق است. او خودش یک فضای جدید آفرید.خب کار شما ممکن است قطعاتی که مثلا ً حمید عسگری یا بنیامین ساخته اند، شبیه کارهای خودشان باشد ولی به نظر نمیرسد که شما از کسی تقلید کرده باشد. صدای شما هم تقلیدی نیست.خب به این دلیل که فکر میکردم اگر تقلید کنم، نهایتا ً در یک پروسه زمانی، میتوانم مخاطبهای خود را جذب کنم. بعد از من، به راحتی میروند سراغ همان خواننده ای که من از او تقلید کرده ام. هم صدایش را بیشتر دوست دارند و هم بهتر میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. برای فرار از انگ تقلب چه کردید؟ نیما وارسته خیلی کمکم کرد. کمکهای او واقعا ًمؤثر بود. او در یک فضای جدید واقعا ًمایه گذاشت. مردم با ریتم، خیلی ارتباط برقرار میکنند. ریتم و فضای آهنگ و تنظیمهای نیما عالی بود.در مورد کار حمید عسگری هم به چنین قضیه ای معتقدید؟آن قطعه ای که حمید به من داده بود، با حال و هوای همان روزها بود. او زمانی این آهنگ را به من داد که اصلا ً جایی نشنیده بودم و شبیه هیچ آهنگی نبود. بعد از این که من این آهنگ را از او گرفتم، شبیه آن بسیار شنیدم، اما آن روز واقعا ًیک کار تک بود. همکاری با نیما وارسته به دلیل همکاری با محسن رجب پور بود؟ من قبلا ً کار نیما را شنیده بودم، بنیامین را هم میشناختم. پیش از این داشتم با آهنگساز دیگری یک آلبوم کار میکردم که بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد. صدا و موزیکی که من میخواستم با فضاهای ذهنی آن شخص مناسبتی نداشت به همین دلیل با او ادامه ندادم. طی رفت و آمدهایی که در استودیوی نیما داشتم با او دوست شدم. همین دوستی موجب شد که نیما با سلیقه من آشنا شود و بداند که من دقیقا ً دنبال چه چیزی هستم. من با تمام وجود دنبال این بودم که کار موسیقی انجام دهم و درگیر هیچ حاشیه ای نبودم. در مورد کار ترانه هم همین طور، فرید احمدی وقتی از چشمهای من میخواند که از صمیم قلب میخواهم کار کنم، نه این که صرفا ً کاری انجام داده باشم، خیلی کمکم کرد. من حتی سررشته ای در زمینه شعر و ترانه نداشتم، به واسطه علاقه ام، آن قدر مطالعه و تلاش کردم که خودم توانستم ترانه بنویسم و با وزن و قافیه آشنا شدم. اما باز هم معتقدم که همه چیز یک اتفاق بود و آلبومم یک اتفاق بود، یک اتفاق ساده!با این همه، وقتی کسی بداند کاری که انجام میدهد موجب افتادن هیچ اتفاقی نمیشود، چه اصراری به ادامه کار میتواند داشته باشد!من در مورد کسی نمیتوانم نظر بدهم اما در مورد خودم میتوانم بگویم که به کارم مطمئن بودم و با ایمان آن را انجام دادم. سعی کردم تمام المانهای یک مجموعه، اعم از ترانه سرا، آهنگساز، تنظیم کننده و حتی فضاهایی که مردم دوست دارند را انتخاب کنم. من حتی در انتخاب شرکتی که میخواستم با آن کار کنم هم، حساسیت داشتم. این خودش یکی از المانهای کار است.کی به چنین نتیجه ای رسیدید که انتخاب خوب شرط اول موفقیت است؟اوایل، داشتم راهم را اشتباه میرفتم. داشتم موزیکم را به سمت دهههای 60 و 70 میبردم، فضایی که این روزها اصلا ً مناسب جامعه و مردم نیست.از دهههایی حرف میزنید که ما موسیقیهایی مثل موسیقی بابک بیات را در آنها شنیده ایم. قطعا ً این دههها با وجود چنین آهنگسازان بزرگی، شاهد کارهای ارزشی و ماندگار بودند. اگر در چنین سبک سیاقی ادامه میدادید، شاید راه اشتباه نرفته بودید!درست است که در دهههای 60 و 70 اتفاقهای بسیار خوبی در موسیقی افتاد ولی من معتقدم که این اتفاقها، برای همان دههها مناسب بود. سبک و سیاق کارهای آن دوره، برای همان دوره بود. ولی در دهه 80 ما میبینیم که اتفاقهای خوبی میافتد یا به گفته ای اتفاقهای خوب تر!ولی مثلا ً کسی مثل شادمهر که بی شک، او هم پدیده نیست، اتفاق دهه 70 بود. مردم، هنوز هم آلبوم مسافر شادمهر را گوش میکنند و از آن لذت میبرند!زمانی که شادمهر آمد کسی در موسیقی نبود. او فضای بسیاری برای کار داشت. ولی عملا ً دیدیم که شادمهر ماند! خیلیها همزمان با شادمهر آمدند، اما دیگر کسی حتی از شنیدن یا بردن اسم آنها لذتی نمیبرد، چه برسد به گوش کردن به موزیکشان!شادمهر هنوز هم هست، بله! چون او یک خواننده، یک نوازنده و اصلا ً یک موزیسین تواناست که خیلیها بعد از او خواستند شبیه او بخوانند که موفق هم شدند. شبیه شادمهر خواندن هم خودش توانایی خاصی میخواهد. شادمهر آدم کمی نیست. او آدم بزرگی است. ما الأن 30 نفر داریم که شبیه شادمهر میخوانند و مردم آنها را میشناسند و دوستشان دارند. این یعنی موفقیت!فکر میکنید شما به چنین جایگاه موفقیت آمیزی برسید؟ یا رسیده اید؟ حداقلش این است که میدانستم فضای ارشاد برای صدور مجوز چگونه است و همه چیز را رعایت کردم و بدون هیچ مشکلی، در عرض کمترین زمان توانستم مجوزم را بگیرم. چون با آدمهای حرفه ای کار کردم که به کارشان وارد بودند. به هر حال برای موفقیت صرف این کارها بس نیست. برای خاص بودن کاری نکردید؟هاوس موزیک را برای همین خاص بودن انتخاب کردم، در قطعه اول!ولی مردم که اصلا ً به این طبقه بندی در سبک و سیاق و ریتم و... دقتی ندارند. آنها فقط میخواهند چیزی بشنوند که از آن لذت ببرند. شاید اصلا ً هم برایشان مهم نباشد این موزیکی که از آن دارند لذت میبرندهاوس است، راک است، ترنس است، رپ یا هر چیز دیگری!ولی من دقیقا ً روی قطعه اول ری اکشن مردم را دیدم و دیدم که آنها کنجکاو میشوند که این آهنگ چیست و چرا این گونه ساخته شده است. من خیلی سعی میکنم حرف بزنم. بیشتر اهل عمل هستم تا حرف! سعی کرده ام همه جا روی پای خودم بایستم تا موفق شوم. شناختی هم از فضای موسیقی روز و از سلیقه مردم داشتید؟ اصلا ً نشستید پیش خودتان مردم را روانشناسی کنید؟ آن زمان که با آهنگ ساز دیگری کار میکردم، نه! فقط آن زمان، دوست داشتم کاری کرده باشم. اما به محض این که متوجه اشتباهم شدم، عوض شدم. نیما آمد، فرید آمد و... و خیلی از این اتفاقهای خوب افتاد. با وجود این دوستان با به روزترین آهنگها و نیز با سلیقه مردم، آشنا شدم. وقتی تلاشم را دیدند،کمکم کردند. خودم هم خیلی تلاش کردم تا سلیقه ام را به مردم نزدیک کنم. شاید برای همین بود که "دلم برات گرفته" را با گیتار و تمرین ساختم.با توجه به این تلاش، بازتاب خوبی دیدید؟برای پاسخ به این سوال، نیاز به زمان داریم. حتی شاید این یک آلبوم هم نتواند نتیجه تلاشهایم را بدهد. من حتی برای انتخاب شعرها با مضامین شان تلاش بسیاری کردم.مضامین اشعار انتخاب شده مرتبط به هم هستند ؟به نظر میرسد جایی از امید خوانده ای و جایی از ناامیدی؟در عاشقانه بودن ترانهها، همگی نقطه اشتراک دارند. در این مورد که میگویید نیز، حتی آنجایی که امید هست، باز هم نا امیدی موج میزند. میخواستم کار یکدست باشد. آقای احمدی مشاور من در امر ترانه بود. چون او احاطه خوبی به ترانه دارد، ترجیح دادم این وظیفه را به او محول کنم. همه کارهای او حساب شده بود و صرف خوش آمدن من از یک ترانه، دلیل انتخاب آن ترانه نبود.در مورد آهنگ 8 و 6 چطور؟ما فقط یک آهنگ 8 و 6 مدرن داریم که بعید میدانم حساب شده نباشد. حتی استفاده از سمپل و سینتی سایزرو...به جای سازهای زنده؟حتی این؟ چون همین کاری که ارائه کرده ایم به نظر بهترین کاری بود که با حسمان جور در میآمد. نیما کارش را بلد بود و میدانست از چه افکتهایی استفاده کند که نیاز به نوازنده نباشد. ضمن این که ما از یک ساز زنده که خود نیما آن را نواخته استفاده کرده ایم. این حسها با ساز زنده به این خوبی جواب نمیداد. به عنوان آلبومی که یک تجربه است، چه کارهایی را که در این آلبوم انجام دادی در آلبوم جدیدت انجام نمیدهی؟ آلبوم جدیدم در دست تولید است اما برای جواب دادن به این سوال نمیتوانم بداهه حرف بزنم. گفتم که من بیشتر دوست دارم عمل کنم تا این که حرف بزنم. کارهایی که قرار است انجام شود در طول کار، خود به خود مشخص میشوند. به زمان بیشتری برای پاسخگویی به این سوال نیاز دارم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 471]
صفحات پیشنهادی
آلبومم یک اتفاق بود، یک اتفاق ساده!
آلبومم یک اتفاق بود، یک اتفاق ساده! ...چون من نرفتم دنبال این که حالا چون بنیامین معروف است، از او آهنگ بگیرم. وقتی مشغول ساخت آلبومم بودم، نیما در استودیو، ...
آلبومم یک اتفاق بود، یک اتفاق ساده! ...چون من نرفتم دنبال این که حالا چون بنیامین معروف است، از او آهنگ بگیرم. وقتی مشغول ساخت آلبومم بودم، نیما در استودیو، ...
درمورد سامی یوسف به بهانه ترانه فارسی جدیدش
در آلبوم جدید سامی یوسف یک اتفاق بزرگ دیگر هم افتاده؛ آن هم همکاری با چهرههای ... آلبومی که ماهها بود خبر انتشار آن در خبرگزاریها و روزنامهها نقل میشد و پس از پنج ... او از خوبیهایی که در قبلها وجود دارد صحبت میکند و با موسیقی ساده و بی ...
در آلبوم جدید سامی یوسف یک اتفاق بزرگ دیگر هم افتاده؛ آن هم همکاری با چهرههای ... آلبومی که ماهها بود خبر انتشار آن در خبرگزاریها و روزنامهها نقل میشد و پس از پنج ... او از خوبیهایی که در قبلها وجود دارد صحبت میکند و با موسیقی ساده و بی ...
دخترها هم عاشق می شوند
هنوز دقیقا معلوم نیست که چه اتفاقی افتاده است. ساده اش این که چند سریال در ... یک داستانک فرعی بود که در یکی دو سریال که معمولا طنز هم بودند خیلی کمرنگ به آن اشاره می شد. ... و معمولا هم هیچ وقت اتفاق، پسر را هم عاشق دختر نمی کند و کدام یک از ... درست در اواسط سال 80 شمسی، یکی از ترانه های آخرین آلبوم علیرضا عصار، ...
هنوز دقیقا معلوم نیست که چه اتفاقی افتاده است. ساده اش این که چند سریال در ... یک داستانک فرعی بود که در یکی دو سریال که معمولا طنز هم بودند خیلی کمرنگ به آن اشاره می شد. ... و معمولا هم هیچ وقت اتفاق، پسر را هم عاشق دختر نمی کند و کدام یک از ... درست در اواسط سال 80 شمسی، یکی از ترانه های آخرین آلبوم علیرضا عصار، ...
یک گفتوگوی آخر سالی با موضوع عشق با بنیامین!
شاید این تصور شخصی خیلیها باشد که باید آهنگ عاشقانه، ریتمی ساده و آرام داشته باشد. ... در بنیامین 85، آهنگ (دنیا دیگه مث تو نداره) آن قدر محبوب بود که باعث شد ... در همه آهنگها سه جا این اتفاق افتاد. در آلبوم جدید، کدام یک از تجربههای ...
شاید این تصور شخصی خیلیها باشد که باید آهنگ عاشقانه، ریتمی ساده و آرام داشته باشد. ... در بنیامین 85، آهنگ (دنیا دیگه مث تو نداره) آن قدر محبوب بود که باعث شد ... در همه آهنگها سه جا این اتفاق افتاد. در آلبوم جدید، کدام یک از تجربههای ...
اکبر عبدی در اولین فیلم رضا عطاران در نقش یک زن ظاهر خواهد ...
اما اتفاق دیگر، حضور اکبر عبدی در نقش یک زن، یعنی مادر مریلا زارعی است. ... اولین فیلم رضا عطاران در نقش یک زن ظاهر خواهد شد!! نگاهی به آلبوم «در آن سوی. ... و شوهري را دارند كه زندگي ساده و معموليشان بر اثر يك اتفاق پيشبيني نشده با . ...
اما اتفاق دیگر، حضور اکبر عبدی در نقش یک زن، یعنی مادر مریلا زارعی است. ... اولین فیلم رضا عطاران در نقش یک زن ظاهر خواهد شد!! نگاهی به آلبوم «در آن سوی. ... و شوهري را دارند كه زندگي ساده و معموليشان بر اثر يك اتفاق پيشبيني نشده با . ...
گفت و گو با اعضای گروه موسیقی «آریان» (2)
این قضیه در نهایت روزی اتفاق میافتد؛ اینکه آریان و کریس دیبرگ با هم همکاری ... روال عادی انتشار یک آلبوم مثل سابق که ما آلبوم منتشرمیکردیم این بود که بلافاصله بعد ... در آریان 4 سعی کردهایم که ترانهها تا آنجا که میشدند ساده و از آن دست ...
این قضیه در نهایت روزی اتفاق میافتد؛ اینکه آریان و کریس دیبرگ با هم همکاری ... روال عادی انتشار یک آلبوم مثل سابق که ما آلبوم منتشرمیکردیم این بود که بلافاصله بعد ... در آریان 4 سعی کردهایم که ترانهها تا آنجا که میشدند ساده و از آن دست ...
موسیقی سرزمین سیمرغ به کمکاری مبتلا شده است
این اتفاق در هنرهای ما هم نمود قشنگی پیدا کرده است. ... ما نباید انتظار داشته باشیم که یک کارگر ساده، حتما یک موسیقی فاخر بشنود، این غلط است. راهبرد فرهنگی نیست. ... آلبوم «آهوی وحشی» رسول نجفیان شکلی از موسیقی کارگری جدید بود. ...
این اتفاق در هنرهای ما هم نمود قشنگی پیدا کرده است. ... ما نباید انتظار داشته باشیم که یک کارگر ساده، حتما یک موسیقی فاخر بشنود، این غلط است. راهبرد فرهنگی نیست. ... آلبوم «آهوی وحشی» رسول نجفیان شکلی از موسیقی کارگری جدید بود. ...
حفظ فضای عاشقانه در ازدواج
زندگی عاشقانه یک اتفاق نیست، بلکه یک ارتباط روزانه است ، یک رابطه دوستانه است که هر روز بیش از پیش رشد میکند. ... را غافلگیر کنید، حالا حتما نباید یک مسافرت باشد، میتوانید یک یادداشت ساده ، اما غافلگیر کننده را در ... خطيب جمعه اصفهان: بهائيت محصول تفکر و باور غلط مردم ناآگاه بود ... آلبوم تصاویر كارگاه های سفالگری ...
زندگی عاشقانه یک اتفاق نیست، بلکه یک ارتباط روزانه است ، یک رابطه دوستانه است که هر روز بیش از پیش رشد میکند. ... را غافلگیر کنید، حالا حتما نباید یک مسافرت باشد، میتوانید یک یادداشت ساده ، اما غافلگیر کننده را در ... خطيب جمعه اصفهان: بهائيت محصول تفکر و باور غلط مردم ناآگاه بود ... آلبوم تصاویر كارگاه های سفالگری ...
توهین نکنید!! (با اولین خواننده هوی متال ایران)
او حرفهایش را در این مورد در دو آهنگ از " آلبوم سکوت راوی" زده بود. ... این در همه جوامع هست، حالا در ایران بیشتر، یک نفر اتفاقی بزرگ میشود و اتفاقی هم ... یک تفاوت ساده اش بحث ریتم در این موسیقیهاست.خب شاید این موضوع هم باشد، جون برخی ...
او حرفهایش را در این مورد در دو آهنگ از " آلبوم سکوت راوی" زده بود. ... این در همه جوامع هست، حالا در ایران بیشتر، یک نفر اتفاقی بزرگ میشود و اتفاقی هم ... یک تفاوت ساده اش بحث ریتم در این موسیقیهاست.خب شاید این موضوع هم باشد، جون برخی ...
یک گفتوگوی چالشی با محسن چاووشی در مورد حال و هوای غمانگیز ...
فضای این قطعه نسبت به آلبوم فرق میکرد. ماجرای این قطعه چی بود؟ ... قطه بازار خرمشهر قصه یک جوان ساده و پاکباز و بی آلایش است که به دنبال عشقش میرود، ولی به ... عکس پوستر ژاکت در یکی از مسافرتهایم و کاملا به صورت اتفاقی گرفته شده است. ...
فضای این قطعه نسبت به آلبوم فرق میکرد. ماجرای این قطعه چی بود؟ ... قطه بازار خرمشهر قصه یک جوان ساده و پاکباز و بی آلایش است که به دنبال عشقش میرود، ولی به ... عکس پوستر ژاکت در یکی از مسافرتهایم و کاملا به صورت اتفاقی گرفته شده است. ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها