واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: عرض سلام و درخواست کمک Respecter 12 شهريور 1388, 15:33سلام بنده را به عنوان یک تازه وارد در جمع گرم و هنریتون پذیرا باشید(چقدر عارفانه شد !:rose:) از دوستانی که در مایا وارد هستند طلب کمک دارم بنده از رو اموزشهای simply maya دارم مدلینگ کار میکنم یک مشکلی که اخیرا برام پیش امده وقتی میخوام مدلم را از polygon به subdiv کانورت کنم به این شکل در میاد: علاوه بر ان گسستگی فشردگی edge ها هم برای ادامه کار مشکل ساز شده ممنون میشم اگر جایی را اشتباه کردم اشاره کنید... .:. soroosh .:. 12 شهريور 1388, 15:47درود . دوست عزیز : اول بفرمایید که چه دلیلی داره که به سابدیو تبدیل کنید ؟! این کار در ورژنهای قدیمی مایا انجام میشد تا بدونید مدل در چه وضعیتی هست در حالت اسموت و ... الان در ورژنهای جدید با زدن کلید 3 جسم به حالا اسموت در میاد و با زدن کلید 1 برمیگرده به حالت معمولی . این که از این . بعد اون فیس ها که میبینید اونطوری شده به نظرم مربوط به این قضیه میشه که : شما احتمالا از ابزار Extrude استفاده کردید . در منوی Edit mesh گزینه اول را تیک بزنید ... ( احتمالا تیک نداره و انتخاب نیست ) منظورم گزینه Keep faces together هست . البته الان تیک بزنید این مشکلتون حل نمیشه . همیشه قبل از اکسترود کردن یک جسم دقت کنید که اون گزینه فعال باشه . مگر اینکه نیاز داشته باشید که فیس ها به صورت جدا از هم اکسترود بشن . الان برای حل این مشکل شما باید ورتکسهای اطراف اون قسمت را دو تا دوتا که رو هم منطبق هستن را انتخاب کنید و از گزینه merge استفاده کنید تا نقاط با هم یکی بشن . با این کار اون فیس شما که به صورت جداگانه هست هم با بقیه اجزاء صورت یکی میشن . موفق باشید . Respecter 12 شهريور 1388, 16:07درود . دوست عزیز : اول بفرمایید که چه دلیلی داره که به سابدیو تبدیل کنید ؟! این کار در ورژنهای قدیمی مایا انجام میشد تا بدونید مدل در چه وضعیتی هست در حالت اسموت و ... الان در ورژنهای جدید با زدن کلید 3 جسم به حالا اسموت در میاد و با زدن کلید 1 برمیگرده به حالت معمولی . این که از این . بعد اون فیس ها که میبینید اونطوری شده به نظرم مربوط به این قضیه میشه که : شما احتمالا از ابزار Extrude استفاده کردید . در منوی Edit mesh گزینه اول را تیک بزنید ... ( احتمالا تیک نداره و انتخاب نیست ) منظورم گزینه Keep faces together هست . البته الان تیک بزنید این مشکلتون حل نمیشه . همیشه قبل از اکسترود کردن یک جسم دقت کنید که اون گزینه فعال باشه . مگر اینکه نیاز داشته باشید که فیس ها به صورت جدا از هم اکسترود بشن . الان برای حل این مشکل شما باید ورتکسهای اطراف اون قسمت را دو تا دوتا که رو هم منطبق هستن را انتخاب کنید و از گزینه merge استفاده کنید تا نقاط با هم یکی بشن . با این کار اون فیس شما که به صورت جداگانه هست هم با بقیه اجزاء صورت یکی میشن . موفق باشید . سلام تو اموزش این کار و کرده تا چشم کاراکتر درست کنه البته ورژنی که تو اموزش مورد استفاده قرار گرفته قدیمی هست راستیتش منم اولش فکر کردم از extrude هست و حتی تیک keep faces together هم زدم حتی vertex ها رو هم باهم merge کردم نشد, ولی حتی بدون extrude هم امتحان کردم edge ها در subdiv توهم توهم شدن البته تو اموزش اشاره کرد که تیک keep new faces planer هم بزنم که بعلت تفاوت ورژن پیداش نکردم بیشتر مشکل من توهم شدن edge ها بعد کانورت هست چون تو کارهای دیگه هم این مشکل داشتم ان مشکل گسستگی را یکبار درستش کردم .:. soroosh .:. 12 شهريور 1388, 16:14راستش متوجه منظورتون از توهم بودن اج ها نمیشم . الان من تنها مشکلی که میبینم این عکس داره همون جدا بودن اون فیس هاست . و خب اجهای زیادی هم دارید که انتهاشون ناتموام موندن که خب بهتره اینطوری نباشه ... ( شاید مربوط به تبدیل به سابدیو باشه که اینطوری شدن ) Respecter 12 شهريور 1388, 20:45راستش متوجه منظورتون از توهم بودن اج ها نمیشم . الان من تنها مشکلی که میبینم این عکس داره همون جدا بودن اون فیس هاست . و خب اجهای زیادی هم دارید که انتهاشون ناتموام موندن که خب بهتره اینطوری نباشه ... ( شاید مربوط به تبدیل به سابدیو باشه که اینطوری شدن ) ببین دوست من این تصویر کاراکتری که تو اموزش بعد کانورت از poly به subdiv بدست امده که خیلی یکدست با edge های مرتب و در یک امتداد که با استفاده از vertex ها قوس بالای چشم راحت در اورده : اینهم کاراکتر من بعد کانورت حالا شما خود قضاوت کن چجوری با اینهمه edge توهم و بی نظم میشه یک همچون قوسی ایجاد کرد .:. soroosh .:. 12 شهريور 1388, 21:44خب اینا همش بستگی به اون مدل قبل از تبدیل شدن شما داره . که خطوطی که ایجاد کردید چطوری هستن و ... که دقیقا به دقت رو همینا میگن هنر مدلسازی :green: مدل قبل از تبدیلتون را هم اگر لطف کنید بزارید راحت تر میتونم بگم که مشکل از کجاست ... البته اگر اون چیزی که من فکر میکنم باشه ... Respecter 14 شهريور 1388, 13:38خب اینا همش بستگی به اون مدل قبل از تبدیل شدن شما داره . که خطوطی که ایجاد کردید چطوری هستن و ... که دقیقا به دقت رو همینا میگن هنر مدلسازی :green: مدل قبل از تبدیلتون را هم اگر لطف کنید بزارید راحت تر میتونم بگم که مشکل از کجاست ... البته اگر اون چیزی که من فکر میکنم باشه ... سلام مجدد این عکس قبل کانورت هم خدمت شما: اینهم بعد کانورت که مشکل گسستگی برطرف کردم ولی مشکلم نقاطی هست با دایره های قرمز مشخص کردم: 3ehzad/ 14 شهريور 1388, 15:03دوست من اگه برات مقدوره یه کم با رزولیشن بالا تر اپلود کن تا دوستان هم بهتر بتونن راهنماییت کنن .:. soroosh .:. 14 شهريور 1388, 19:15درود . دوست عزیز : فکر میکنم این قضیه برمیگرده به فیس های سه ضلعی . شما اگه فیس های سه ضلعی مدل را تماما به چهار ضلعی تبدیل کنید و دیگه هیچ face سه ضلعی نداشته باشید دیگه این مشکل اصولا نباید پیش بیاد . باز هم تست کنید . اگر نشد مجدد خبرم کنید ... Respecter 14 شهريور 1388, 21:06من خودم هم قبلا فکر کردم بخاطر 3 ضلعی بودن باشه و امتحان کردن ولی تاثیری نداشت حتی اگر دقت کنید بعضی نقاطی که قبل کانورت 4 ضلعی هستند هم به همان شکل در می ایند .:. soroosh .:. 14 شهريور 1388, 21:48من تا جایی که میبینم همون قسمت هایی که سه ضلعی هستن مشکل ایجاد کردن و رو قسمتهای اطرافشون هم تاثیر گذاشتن . یک مرتبه دیگه تست کنید ضرر نداره چون کلا مدلسازی به روش سه ضلعی تقریبا کار درستی نیست چون بعدا برای یو وی سازی و ... کمی مشکل پیدا میکنید ... Respecter 15 شهريور 1388, 08:34سروش جان ممنون با راهنماییهای شما مشکلم حل شد. .:. soroosh .:. 15 شهريور 1388, 12:06خواهش . حالا در انتها بگید که مشکل از کجا بوده که من و دیگر دوستان هم اگر به مشکلی مشابه برخورد کردن بدونن چطوری باید حلش کنن . با تشکر . موفق باشید . Respecter 16 شهريور 1388, 14:59والا همان موردهایی بود که شما اشاره کردید یعنی هم یک edge تا انتها نمیبردم هم اینکه مثلثی بودند ولی چون هر دفعه جدا جدا هر کدام را امتحان میکردم کامل درست نمیشد
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]