پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1848611525
گفتگو پیرامون رندر متریال های شیشهای توسط منتال ری -
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: گفتگو پیرامون رندر متریال های شیشهای توسط منتال ری .:. soroosh .:. 10 تير 1388, 09:36درود . خب چون خودم مشکل داشتم با این قضیه و دیگر دوستان هم امر کردن که تاپیکی در مورد این قضیه ایجاد بشه پس ... خب ام ... عرض کنم که شما به همون کار آخرم هم نگاه کنید . میبینید که قسمتهایی از شیشه رفلکتهای مشکی خیلی بدی داره . نمیدونم چرا خیلی جاها شیشه که کار میکنم ، مشکی میشه . ( یه جورایی البته همه جاها ) یه چیزایی هست مثلا : زمانی که نور میزارم . تو خصوصیت سایه نورها یه گزینه داریم به اسم « ری دیپ لیمیت » به طور پیشفرض رو ۱ هست . حالا این دقیقا چی کار میکنه و چطوری باید عدد محاسبه بشه را نمیدونم . بعد تو تنظیمات منتال ری رندر . قسمت ری تریسینگ اینا را داریم : رفلکشن ، رفرکشن ، ماکسیمم تریس دیپ ( که معمولا جمعه دو تای اول میشه ) بعد شدو داریم و رفلکشین بلور لیمیت و رفرکشن بلور لیمیت . تو تنظیمات فاینال گتر هم با رفلکشن داریم . رفرکشن داریم و ماکسیمم تریس دیپ . حالا مثلا زمانی که از متریال دایلکتریک یا میا متریال ایکس استفاده میکنیم . نمیدونم حتما باید gi هم روشن باشه یا اصلا ربطی نداره تا اینکه شیشه بخواد خوب در بیاد . و خلاصه از این حرفا . کلی تا حالا کار زدم و تلاش کردم اما خب هر کاری میکنم درست در نمیاد و .... حتی بعضی اوقات کلا شیشه مشکی میشه به جای شیشه ای . کلا برای ساخت شیشه دو تا متریال هست که خیلی خوب باید جواب بده : یکی دایلکتریک هست و یکی هم میا متریال ایکس . با بلین و ... هم میشه تا حدودی شیشه را ایجاد کرد . اما خب هیچ وقت دقت در شکست و شفافیت شیشه اصلی را ایجاد نمیکنن . پس الان بحث رو رندر توسط اون دو تا متریال مهم هست . یعنی دایلکتریک و میا متریال ایکس . Moralist-Boy 10 تير 1388, 13:04خوب اینا که میگی خیلیاش مربوط میشه به مایا و خیلی از شیدر هایی که نام میبری مال مایاست . هرچند چیزایی مثل رفلکشن و رفرکشن و اینا مال منتاله و توی جفتشون هم یکیه . من نمیدونم مشکلت اینه که شیشه سیاه میشه و میخوای بدونی که شیشه چجوری شفاف میشه ؟ من با متریال های arch & design منتال کار میکنم. ببین کلا برای شیشه 2 تا چیز خیلی مهمه یکیش بیشتر . رفلکت و بیشتر از اون رفرکت . رفلکت که معلومه چیکارست و هیچ . رفرکته که گیر داره بیشتر . رفرکت یعنی اینکه یه ray یا چمیدونم اشعه فرض کن شما میخوره به ماده ازش بگذره یا مثلا مسیرش عوض بشه بگذره یا اصلا چجوری عمل بکنه که باعث میشه شما سطح شفاف داشته باشی یا مثلا کدر با ضریب شکست های مختلف. حالا شما فرض کن یه جا خوشت اومد هزار تا لیوان شیشه ای چیدی پشت سر هم رندر زدی !!!! سیستم میترکه احتمالا چون باید بیاد ببینه مثلا یه ray که از منبع نور ساطع میشه از شیشه اول میگذره اینقدر مثلا مسیرش عوض میشه رنگش اینقدر میشه قدرتش اینقدر میشه و ..... بعد دوباره میرسه به شیشه دوم و همینجوری الا آخر ! اینجاست که یه چیزی میاد وسط به نام trace depth میگه که مثلا آقا بعد از اینکه این نور از 8 تا شیشه عبور کرد دیگه حذفش کن و به جای اون یه فرض کن صفحه پشتش مثلا مشکی بوده و مشکی رو برگردون !!! اینجاست که سیاه میشه شیشه ! توی پست بعدی اینو مثال میزنم با یه صحنه . .:. soroosh .:. 10 تير 1388, 13:16خب اینا همش درست . و کامل متوجه شدم . حالا اگه این عدد تریس دیپ را اضافه بدیم چی ؟ مثلا فرض میکنیم یه دونه لیوان داریم . خب این لیوان ما چهار سطح داره . پس در نتیجه باید عدد تریس دیپ ما چهار باشه یعنی اگه چهار بزاریم لیوان باید درست رندر بشه . حالا اگه این عدد را بیشتر بزاریم مشکل پیش میاد آیا ؟! و اگه مثلا ۳ بزاریم انگار سطح چهارمی را صفحه مشکی فرض میکنه و ... خب حالا یه چیز دیگه اینکه حتما باید به متریال شیشمون نور مستقیم تابیده بشه ؟ یا اگه فقط محیط نور داشته باشه و از gi هم استفاده نکرده باشیم باز هم این متریال میتونه درست عمل کنه ؟ Moralist-Boy 10 تير 1388, 13:46خوب این صحنه رو که وایرشو گذاشتم به عنوان صحنه تست در نظر گرفتم . خب حالا سه رندر میذارم . این رندر با رفرکت 1 هستش !! یعنی یک بار که از شیشه عبور بکنه بعد از اون رو سیاه میبینه ! اینم با رفرکت 2 ( همینطوری که میبینید قسمتی از جسم پشتی که پشت شیشه اولی قرار داره سیاه شده چون نور فقط اجازه داشه از 2 سطح شیشه ای عبور کنه ! اینم با 4 تا !! البته باید بگم که برای فرار از این قضیه که نکنه رفلکت جایی از صحنه سیاه باشه و تو شیشه بیفته رنگ صحنه سفیده و از هیچ رنگ سیاهی هم توی صحنه استفاده نشده . برای اطمینان بیشتر رفلکت شیشه ها هم صفر شده یعنی هیچ نوری رو بازتاب نمیدن ! Moralist-Boy 10 تير 1388, 15:01خب اینا همش درست . و کامل متوجه شدم . حالا اگه این عدد تریس دیپ را اضافه بدیم چی ؟ مثلا فرض میکنیم یه دونه لیوان داریم . خب این لیوان ما چهار سطح داره . پس در نتیجه باید عدد تریس دیپ ما چهار باشه یعنی اگه چهار بزاریم لیوان باید درست رندر بشه . حالا اگه این عدد را بیشتر بزاریم مشکل پیش میاد آیا ؟! و اگه مثلا ۳ بزاریم انگار سطح چهارمی را صفحه مشکی فرض میکنه و ... خب حالا یه چیز دیگه اینکه حتما باید به متریال شیشمون نور مستقیم تابیده بشه ؟ یا اگه فقط محیط نور داشته باشه و از gi هم استفاده نکرده باشیم باز هم این متریال میتونه درست عمل کنه ؟ ببین اضافه دادن فقط حداکثرش رو زیاد میکنه پس صحنه رو خراب نمیکنه فقط بعضی جاها سیسمو هنگ میده . مثلا اگه شیشه من 100 بار بشه نور ازش بگذهره و نور با 5 بار گذشتن از شیشه به یه سطح غیر شیشه ای بخوره و جذب بشه مشکلی پیش نمیاد. پس نه ایرادی نداره اگه زیاد باشه . نه فرقی نداره ! بدون جی آی یا با جی آی یا حتی نور مستقیم ! اینم نمونه gi و final gather خاموشه و هیچ نوری توی صحنه نیست (خود مکس وقتی نور ها همه حذف بشه 2 تا نور میذاره به صورت پیش فرض تو صحنه ولی به عنوان منبع نور حساب نمیشن ) موفق باشید :rose: .:. soroosh .:. 10 تير 1388, 15:01ممنون از وقتی که میزارید . من هم دارم رو یک آبجکت تست میکنم که به زودی میزارم نتیجه کار را . خب . اما باز هم بعضی قسمتها مشکی شده . اگه رفرکت را باز هم بیشتر کنیم اونا حذف میشن ؟ مثلا لبههای همین آبجکت اول مشکی شده . چرا ؟ Moralist-Boy 10 تير 1388, 15:11خیلی از این مشکی شدنا با اضافه کردن اون trace depth از بین میره. یه راه دیگه هم داشت گمونم که الان درست خاطرم نیست . فکر کنم و کمی امتحان میگم. .:. soroosh .:. 10 تير 1388, 15:23خب اون تریس دیپ تا یک میزانی تاثیر داره . همونطور که خودتون هم اشاره کردید مثلا تعداد گذشت نور وقتی بیشتر از ۴ تا نیاز نباشه دیگه بیشتر از این تاثیری نداره . حالا یه چیزی . ما اگه یک آبجکت شیشه ای را تو یک فضای تاریک قرار بدیم با یک بک گراند روشن . و روی اون شیشه و بک گراند پشتش نور بدیم در حدی که کاملا روشن بشه . اون شیشه چقدر باید انعکاس اطراف که مشکی هستن را رو خودش نشون بده ؟! من وقتی فکر میکنم چون شیشه هست نباید نشون بده . یا خیلی خیلی کم . درسته ؟ .:. soroosh .:. 10 تير 1388, 15:39خب . این نتیجه کار من . این آبجکت را که میبینید خیلی تنظیمات را دست زدم تا این شد . مثلا غیر از رفرکت عدد رفلکت هم خیلی تاثیر داشت . تریس دیپ هم که تنظیم شد . قسمت سایه نورم هم یه دونه ری دیپ لیمیت داشت که خب تو این قضیه و مشکل ما چندان مهم نبود . بعد اینکه من هر آموزشی که میدیدم . عدد ماکسیمم تریس دیپ همیشه جمع رفرکت و رفلکت بود . چرا ؟! آیا همیشه همینطوریه ؟ آخه اگه همیشه باید اینطور باشه ، زمان برنامه نویسی برنامه میتونستن این و برنامه حساب کنه و .... حالا مشکل باز هم اینجا هست . شیشه اصولا هیچ وقت اطراف را عین آئنه منعکس نمیکنه . یعنی من اینطوری فکر میکنم . اما خب شما قسمت های بالا سمت راست و چپ ظرف را نگاه کنید . میبینید که کاملا سیاه هستن . اینا دقیق انعکاس اطراف جسم یا همون محیطی هست که رندر شده که کاملا مشکی هستن . به نظرم نباید اینطوری با این شدت منعکس بشن و اون طرف شیشه اصلا دیده نشه . درسته ؟ من هر کاری میکنم این قسمت و نمیتونم درست کنم . فکر میکنید مشکل از چی میتونه باشه ؟ .:. soroosh .:. 10 تير 1388, 15:51این هم یک مشکل دیگه . اصلا این ظرف الان شیشه ای نشده :d من تو ظرف الان انگور گذاشتم . متوجه شدم که ظرف حالت آینهای پیدا کرده و انعکاس اطراف را داره نشون میده ... قسمتی که علامت زدم کاملا این قضیه را مشخص میکنه . حالا چرا ؟!! .:. soroosh .:. 10 تير 1388, 15:55مطمئنا مشکل از تنظیمات رندر هست و متریال مشکلی نداره . چون این عکسهای بالا با متریال dielectric بود ( این متریال شیشه آماده خود مایاست که کلا فقط برای ساخته شیشه استفاده میشه ) با یک متریال دیگه یعنی Mia material x هم تست کردم . ( این متریال فکر میکنم همون متریال آرچی باشه که منتال مکس داره . متریالی هست که باهاش هر جنسی را میشه درآورد و تنظیمات گسترده ای داره ) اما اون هم دقیقا همین رندر را بهم داد . masoud_warcraft 10 تير 1388, 17:02خوب همونطوري كه فكرش رو مي كردم نيمي از مشكلات شما بخاطر Raytrace Depth بود.فراموش نكنيد كه هر ليوان 4 مرحله عبور داره (در مايا بصورت ديفالت اجسام دوطرفه اند در حاليكه در مكس بصورت ديفالت همچين چيزي نيست.)پس اعدادي كه دوستمون در مكس گفت در مايا بايد در 2 ضرب بشه. اما غير از اينها چند تا نكته ديگه هم هست.اولاينكه شيدر Mia مناسبتر هست براي ساخت شيشه.دوم اينكه raytrace index كه عددي بين 1.3 تا 2 بايد بزارين.سوم پارامتري كه نامش يادم رفته نگاه مي كنم و مي نويسم كه براي روشن يا تاريك كردن شيشه هست.(در مكس گزينه Filter هست در مايا يادم رفته).چهارم گزينه Ambient هست كه براي روشن كردن شيشه هست.من كمي آزمايش كنم بر مي گردم. در ضمن در مكس شيدر Glass در Mental براي ساخت شيشه هست. راستي يك نكته خيلي خيلي مهم كه يادم رفت اينه كه در منتال و استفاده از شيشه هيچوقت از الگوريتم Shadow Map براي سايه ها استفاده نشه چون سياه ميشه اين رو هم بايد دقت كنين. .:. soroosh .:. 10 تير 1388, 17:12منظورتون از ریتریس دیپ همون ماکسیمم ری تریس هست ؟ یا ری دیپ لیمیت مربوط به سایه ها ؟! یعنی شما میگید ما اگر یه دونه پلن ساده بدون قطر بسازیم و بخوایم شیشه ای بشه باید این گزینه ای که گفتید را ۲ بزاریم ؟! بعد اینکه این ریتریس ایندکس باز کجاست ؟!! Moralist-Boy 11 تير 1388, 08:37خوب من برگشتم ! اتفاقا به چیزهای خوبی اشاره کردید که من می خواستم بگم امروز ! ضریب شکست شیشه یا IOR . این خیلی مهمه ! چون جسم شما رو از پلاستیک تا شیشه تا الماس تغییر میده !!!! توی طبیعت هم هر کدوم از این اجسام یه ضریب شکستی دارن ! بیباین کار خودمونو سخت نکنیمو من یه جدول بذارم از ضریب شکست اجسام مختلف : جدول ضریب شکست اجسام مختلف خوب حالا طبق این جدول ضریب شکست شیشه میشه یه چیزی بین 1.5 تا 1.65 . این همین خاصیتی از شیشه هستش که ما توی ذره بین ها ازش استفاده میکنیم ! :nokte: حالا یه چیز خیلی باحال تر ! سروش جان شیشه هم میتونه مثل آینه رفلکتش 1 باشه و حتی باید بگم که هست اما یه اما ی خیلی بزرگ داره . ببین ما یه قسمتی داریم توی متریال های منتال که گمونم متریال های mia مایا باید داشته باشه اونم قسمت BDRF توی متریال هست ! توی مکس اینجوریه : خوب این یعنی چی ؟ این قسمت باور کنید جادو میکنه توی منتال ! نه فقط برای شیشه که تغریبا برای هر چیزی که حتی 1 در صد رفلکت داره ! قیافه ش ممکنه سخت باشه اما یه حرف آسونی میزنه ! اونم اینه که میاد میگه متریال ما رفلکت داره مثلا شیشه ! از رو برو که نگاه کنی به شیشه تغریبا رفلکتش صفره ! حالا نگیم صفر ولی یک دهمه ! ولی فرض کنید این شیشه خم بشه و یه جایی با خط دید ما زاویه 0 درجه بسازه ! اونجا شیشه دقیقا مثل آینه عمل میکنه . اگر یادتون باشه توی فیزیک برای آب اینو داشتیم . بهش گمونم میگفتند زاویه حد ! یعنی شما از یه زاویه ای به بعد که به سطح آب نگاه کنی نمیتونی داخل آب رو ببینی و آب رو شبیه آینه میبینی ! نمیدونم تونستم منظورمو بگم یا نه . اینم همینه ! میاد میگه زاویه جسم رو با دوربین حساب کن اگر 90 بود مثلا عدد 0.5 رو به رفلکت بده اگه 0 بود عدد 1 . یعنی اگر از رو به رو و به صورت عمود به شیشه نگاه کنی رفلکتش 0.5 هست ولی اگه موازی شیشه بهش نگاه کنی 1 هست و مثل آینه میشه کم کم ! حالا بین این دو تا زاویه چی ؟ اون نمودار واسه همینه ! یعنی شکل نمودار نشون میده که توی زاویه های بین 0 و 90 رفلکت جسم از توی این مثال 0.5 تا 1 چجوری تغییر کنه ! به صورت مستقیم یا خطی یا اینکه مثلا لبه ها خیلی یهویی رفلکتشون به یک برسه یا خیلی نرم . اینو امتحان کن خیلی جالبه . حالا اصلا این حرفارو که بزاریم کنار یه گزینه داره اون بالاش که نوشته By IOR ( fresnel reflections) این یعنی اینکه من چمیدونم چجوری خودت ببین با توجه به ضریب شکست جسمم توی طبیعت چجوریه رفلکت این جسم ! واسه همینم هست که ضرف هات آینه ای شده احتمالا . امتحان کن خبرم کن ! موفق باشید همگی :rose: .:. soroosh .:. 11 تير 1388, 11:30دقیقا همینایی که گفتید را داره . همشون و داره . پس فکر کنم این دو تا متریال با هم یکی هستن بین مکس و مایا . خب . برم تست کنم خبرش و بیام بدم . از این تنظیمات اصلا یادم نبودم . بس که ایم میا متریال تنظیم داره . اما جدی جدی عجب متریالی ساختن . فوقالعاده قویه . اون ضریب شکست را هم همیشه دقت میکنم و معمولا 1.64 میزارم برای شیشه هام ( البته بسته به جسمم هم داره که چی باشه و ... :rose: .:. soroosh .:. 11 تير 1388, 12:45خب متاسفانه ربطی به brdf هم نداشت . اونم تغییر دادم باز هم همون رندر را بهم میده . البته کمی تغییر میکنه اما نه تو شیشه ای بودن . بلکه همون آینه سر جاش هست نهایت کمی تیره تر یا روشن تر شد . اون فرسنل را هم امتحان کردم بازم همون رندر قبلی را بهم داد . کلا رفلکت جسم را از ۰.۶ به صفر تغییر دادم . بازم رندر همون شد که بود ..... :cry: فکر کنم باید در آرزوی رندر شیشه بمونم ... masoud_warcraft 11 تير 1388, 18:18خوب ببخشيد از غيبتم.اينترنتم شارژش ديشب تمام شد. آقا دو نوع متريال. سمت راستي متريال ديفالت مايا و چپي Mia تقريبا سعي كردم كه خصوصياتشون مشابه باشه اما تفاوت رو نگاه كن. در ضمن همونطوري كه مي بيني پارامترهاي زيادي نظير اونچه كه دوستون گفت بر روي تيرگي يا روشني شيشه تاثير داره. فقط اون قسمت ّFrensel reflection رو نفهميدم.من از اين قسمت براي ساخت متالها استفاده مي كنم. 31084 31085 31086 masoud_warcraft 11 تير 1388, 18:26اينهم متريال Mia_x هستش همونطوري كه مي بيني ميشه شيشه هاي رنگي هم توليد كرد.31088 masoud_warcraft 11 تير 1388, 18:32اينهم قبليه يكمي رفلكتشو كم كردم. 31089 masoud_warcraft 11 تير 1388, 18:40يك نكته اي كه مهمه اينه كه تفاوت آب شيشه و پلاستيك علاوه بر ضريب شكست در نكات ديگري هم هست. يكي ماتي يا Blur بودن رفركت هست مك در پلاستيك شاهد اون هستيم.نكته ديگه هم رنگ رفركت هست. دقيقا الان حضور ذهن ندارم كه در مكس از كجا ميشد رنگ رفلكت يا رفركت رو تغيير داد اما در مايا هر جاييكه مقدارش رو تعيين مي كنيم بالاش رنگش رو هم تعيين مي كنيم. يكي ديگه هم ميزان Trasparency هست.كه در پلاستيك كمتر از شيشه هست. يكي هم ميزان رفلكت هست كه باز هم در پلاستيك كمتره. .:. soroosh .:. 11 تير 1388, 18:47خب من مشکلم تو این قضایا با تمام آبجکت هام نیست . رو برخی از آبجکت ها خیلی اذیت میشم . مثلا این عکس اول را ببینید : این و همینطوری برای یک آموزش معمولی برای یکی از دوستان ساخته بودم . همونطور که میبینید این کار مشکلی نداره و ... اما مثلا این و ببینید : بعضی از قسمتهای لامپ بخشهایی را مشاهده میکنید که مشکی شده . ( سمت چپ و راست لامپ و همچنین بالای لامپ ) هر دو اینها هم متریالشون یکی هست و هر دو از متریال دایلکتریک استفاده شده اما ... کلا مثلا یه دونه لامپ نتونستم به صورت دقیق رندر بگیرم . شما مثلا سعی کنید یه دونه لامپ را تو فضای کاملا مشکی رندر بگیرید اما رفلکتهای سفید زیبا و دقیق داشته باشید . سعی کنید عین این عکس را رندر بگیرید ببینیم چی میشه . .:. soroosh .:. 16 تير 1388, 17:18پس این بخش چی شد ؟ یه دفه همه فرار کردن :d شوخی کردم . این پیشنهادی که تو پست قبلی دادم فکر نمیکنم اجراش چندان زمان گیر باشه . به نظرم بد نیست روش کار کنیم ... masoud_warcraft 16 تير 1388, 18:19سروش جان يكي از ايرادات بزرگ انجمن مايا همينه كه همه بخثها نيمه كارست.البته خوب بچه ها هم كار دارن.اما بايد بحثها ادامه دارتر باشه. باشه بعد از اين كه از آخرين كارم فارغ شدم ميام. .:. soroosh .:. 16 تير 1388, 19:11خب باید سعی کنیم تا جایی که میتونیم مباحثی که ایجاد میشه را به نتیجه برسونیم . یا پاسخ سوالات را میدونیم و بیان میکنیم یا اگه نمیدونیم یا ... پس میریم دنبالش . که هم خودمون یاد بگیریم و هم به دیگران آموزش بدیم و هم مباحث تکمیل بشن ... :wink: .:. soroosh .:. 16 تير 1388, 19:14برای اینکه بدونید این لامپ آخری هم که عکسش را گذاشتم و پیشنهاد دادم روش کار کنید چطوری نورپردازی شده . باید بگم که نورپردازی خاصی نداره . تمام محیط را باید سیاه و تاریک در نظر بگیرید . فقط سمت راست و سمت چپ لامپ و دو تا فلت لایت یا صفحه سفید نورانی قرار داره . که هم باعث روشنایی میشن و هم انعکاس سفید لبه های شیشه را ایجاد میکنن . اگه تونستم یه دونه مدل آماده لامپ هم پیدا میکنم که دیگه نیاز به مدلسازی نداشته باشید . البته خودم یه دونه ساختم اما خب قسمت پایین لامپ یا همون سرپیچ لامپ از نظر مدلینگ مشکل داره چون خیلی وقت پیش مدلسازی شده و ... Moralist-Boy 17 تير 1388, 10:34بابا چرا میزنین حالا ؟ من به خدا خیلی از دوستان میدونن سرم خیلی شلوغه دارم روی یه تبلیغ تلویزیونی کار میکنم خیلی استرس دارم که خراب نشه . برای شیشه اینو امتحان کن (باید مایا هم این تنظیمات رو توی متریال شیشه داشته باشه.) احتمالا مشکلت با لامپ هم همینه . همونی که سیاه شده . ببین شیشه روی لبه ها و جاهایی که زاویه داره بیشتر سیاه میشه اونم به خاطر مکانیسم نوره که توی زاویه ها گیر میافته . پس اگه اینقدر برات مهمه حتما باید یه عدد نجومی بدی به حداکثر مقداری که نور میتونه رفلکت و رفرکت کنه . به صورت پیش فرض مقدار refract و reflect حد اکثر توی مکس 6 هستش که اینم نتیجشه (به لبه ها توجه کنید که سیاه شده ) نکته مهم اینکه من هیچ جسم سیاهی توی صحنه ندارم و رنگ environment هم سفیده پس این سیاهی از رفلکت نیست. نکته 2 : این تنظیمات 2 جا هست که باید جفتش رو تغییر بدی ( توی مکس که اینطوره) قسمت اول توی خود تنظیمات منتال ه و Render Settings . اینجا میبینی که من تعداد رفرکت ها و رفلکتها رو بردم روی 100 برای هر کدوم . ولی داخل خود متریال هم باید این مقدار رو عوض بکنی توی مکس که اینجوریه قیافش : max trace depth توی قسمت های reflect و Refract رو ببین . نکته 3 : اگه trace depth رو توی متریال بذاری روی 1000 ولی توی تنظیمات رندر بذاری روی 6 چیزی که موقع رندر رندر میگیره 6 هستش بر عکس همین قضیه هم صادقه . پس حد اقل جفتشو در نظر میگیره . حالا نتیجه رو ببین : با 100 تا رفلکت و رفرکت. رفرکت و رفلکت 100 (به لبه ها توجه کنید ) نکته آخر : باید به غیر از رفرکت ، رفلکت رو هم زیاد کنید چون هر کدوم که از ماکزیمم بگذره کار رو سیاه میکنه . موفق باشید . .:. soroosh .:. 17 تير 1388, 10:47آهان ... واو ... فکر کنم پس خودشه . کشفیدید ... برم تست کنم ببینم چی میشه ... ضمنا ممنون از اینکه با اینهمه مشغله کاری و ... زحمت میکشید و ارزش قائلید ... :rose: راستی یک سوال کوچولو ... اون هم اینکه مثلا اجسامی مثل لامپ که حبابی که دارن قطر بسیار بسیار کمی دارن . آیا تفاوتی داره که ما آبجکتمون یک لایه باشه یا مثل ظرف بالا دو لایه ؟! یعنی این یک لایه بودن یا دو لایه بودن رو این نوع آبجکت های نازک چقدر میتونه تاثیر گذار باشه رو رفرکت ها و رفلکت ها ؟! Moralist-Boy 17 تير 1388, 11:20صد در صد آبجکت های دو لایه باید تعداد بیشتری رفلکت و رفرکت بخواد . یه چیز دیگه هم هست توی متریال های شفاف که برای متریال های یک لایه باید set بشه . اینو ببین : این همون جسمه فقط یه لایه ش کردم. ولی متریال باید به جسمی داده بشه که دو لایه باشه .میبینی که جور در نمیاد انگار. (فقط برای اینکه بدونی بگم که حد اکثر رفلکت و رفلکتو تا 10 آوردم پایین و میبینی که سیاه نشده خیلی پس یه لایه کمتر لازم داره چون نور کمتر توش گیر میافته) خوب حالا این تنظیمات رو ببین : [فقط کاربران عضو شده میتوانند ای�
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
گفتگو پیرامون رندر متریال های شیشهای توسط منتال ری --گفتگو پیرامون رندر متریال های شیشهای توسط منتال ری .:. soroosh .:. 10 تير 1388, 09:36درود . خب چون ...
گفتگو پیرامون رندر متریال های شیشهای توسط منتال ری .:. soroosh .:. 10 تير 1388, 09:36درود . خب چون خودم مشکل داشتم با این قضیه و دیگر دوستان هم امر کردن که .
برای اینکه بدونید چی شد و تنظیمات شیشه رو بهتر بفهمید حتما به تاپیک گفتگو پیرامون رندر متریال های شیشهای توسط منتال ری () سر بزنید . خیلی مفیده هم برای ...
28 جولای 2007 – گفتگو پیرامون رندر متریال های شیشهای توسط منتال ری --گفتگو پیرامون رندر متریال ... کلا برای ساخت شیشه دو تا متریال هست که خیلی خوب ...
گفتگو پیرامون رندر متریال های شیشهای توسط منتال ری - حالا مثلا زمانی که از متریال دایلکتریک یا میا متریال ایکس استفاده میکنیم . نمیدونم حتما باید gi هم روشن ...
گفتگو پیرامون رندر متریال های شیشهای توسط منتال ری - حتی بعضی اوقات کلا شیشه مشکی میشه به جای شیشه ای . ... اما خب هیچ وقت دقت در شکست و شفافیت شیشه ...
گفتگو پیرامون رندر متریال های شیشهای توسط منتال ری - حالا مثلا زمانی که از متریال دایلکتریک یا میا متریال ایکس استفاده میکنیم . نمیدونم حتما .... دوم اينكه ...
گفتگو پیرامون رندر متریال های شیشهای توسط منتال ری - خب چون خودم مشکل داشتم با این قضیه و دیگر دوستان هم امر کردن که تاپیکی در مورد این ... میبینید که ...
کنسلش کردم کل تنظیماتو پایین آوردم و دوباره رندر گرفتم ا. ... من از متریال های تیم اورموشن که از سایت خریدم متریال بندیش کردم و هیچ دستکاریشون نکردم. ... ولی من کل پروژه هامو با مکس 2010 ساختم 6 اتاق با جزئیات کامل هست. ... 19:19من در همينجا از فرصت استفاده ميكنم:cool: و ميگم بابا بيايد با منتال كار كنيد كه وي ري تا زمانيكه ...
نامه وزير امورخارجه به مدير كل سازمان منع سلاح هاي شيميايي: ... پيام رييس جمهوري ... در خواست مدل wall-e - · گفتگو پیرامون رندر متریال های شیشهای توسط منتال ری - ...
-