واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: پرسپکتیو در تصویر های متحرک BioDread 23 فروردين 1388, 14:58سلام چطوری میشه به چنتا تصویر حالت پرسپکتیو داد مثل گالری های سه بعدی و یا سایت اگه دقت کنین بر روی هر دکمه که کلیک میکنید به دور محور خود میچرخند!!! اگه کد و اگه نشد ساختارشم بگید کفایت میکنه! مرسی ++Hadi++ 23 فروردين 1388, 16:01این سایت و موسسه کف منو هم بریده و تو سایتشون موندم چیجوری کار کردن. کدوم دکمه هاشو می گی ؟ دکمه هایی که دور اون گوی براق هست و می چرخن ؟ یا سیستم دکمه های profilesh که عنوان و آدرس سایتهای محصولاتشه و تو یه فضای 3 بعدی عقب و جلو می رن ؟ شاید اونا رو با 3dmax یا maya ساختن ، یعنی در واقع مدلسازی و متحرک کردن و فرمت خروجی رو عکس های متوالی کردن و بعد تو فلش import کردن و پشت سر هم قرار دادن و اولین فریمشو stop کردن و رویدادی دادن و گفتن که مثلا اگه ROLL_OVER شد یا مثلا CLICK شد برو به فریم دو و play شو و همون عمل چرخش انجام بشه .!شاید. BioDread 23 فروردين 1388, 18:32نه ان طوری هم مگی نیست چیزه خواصی نداره من فقط ساختارشو نمیدونم من از این گروه کار شاخی ندیدم از لیمو سافت هم همین طور انا بلد نیستن متن پویل فارسی تو کارشون بیارن و اصلا نمیدونن کلاس های برای این کار امده قیمت هاشونم نجومی میدن که آدم فکر کنه حرفه ای هستن اصلا کاری ندارم فکر کنم بشه با sin و cos یه پرسپکتیو متحرک درست کرد! sizanjavad 23 فروردين 1388, 19:35قبل از هر چیز بگم که این کار خود بروبچ این سایت نیست! اینا همه کاراشون تمپلیته! چه سایتای گنده ای رو هم می گیرن و می کنن تو پاچه ملت این تمپلیتها رو. نکته دوم اینکه اینا مجموعه ای از توابع ریاضی هستن. در مورد حرکت اگه دقت کنین 4 تا آیکن دارن روی یه لوزی حرکت می کنن که با جابجایی کوچیکتر و alpha شون هم کمتر می شه که حرکت طبیعی به نظر برسه. البته اگه حرکت دایره ای رو هم بخواین من فرمولش رو دارم. در مورد حرکت رفت و برگشتی این هم فرمول ریاضی داره و معروفه به حرکت elastic. که من فرمولش دارم می تونم بهتون بدم. در ضن کلاس transition این حرکت و خیلی از حرکتای طبیعی دیگه رو هم ساپورت می کنه اگه دوست داشته باشین می تونم یه توضیح اجمالی هم در مورد اون براتون بدم. ++Hadi++ 24 فروردين 1388, 07:55خیلی ممنون جواد جون ... تابع sin , cos که bio می گه چیه و چه کاری رو تو این مورد انجام می ده ؟خوب اینا همون توابع مثلثاتی معروفند ولی در زمینه کارای 3d چه کار شاخی رو می تونن انجام بدن؟ من یه خورده تو طراحی قسمت profilesh که تابلوهای عنوان سایتهاشون عقب و جلو می ره و تریپ کارای 3 بعدی شون می خوام اطلاعات جمع کنم می شه یخده بیشتر توضیح بدی ؟ sizanjavad 24 فروردين 1388, 10:01اکثر حرکتای فیزیکی بر مبنای توابع ریاضی سینوس و کسینوس هستن. چون که این دو تا تابع در حقیقت دارن نسبت دو تا مقدار رو به ما می دن. بنابراین تو شبیه سازی حرکتای فیزیکی که همشون نسبی هستن بسیار مفید هستند. حرکتایی مثل حرکتای مبتنی بر قانون جاذبه یا حرکت فنری یا همون الاستیک و... برای شبیه سازی این جور حرکتا باید از توبع مثلثاتی استفاده بشه. حرکتای عمومی مثل اونایی که من در بالا بهشون اشاره کردم و خیلی چیزی دیگه تو یه پکیج به نام ترانزیشن جمع شدن که دیگه ما خودمون مجبور نباشیم پیاده سازیشون. من یه مثال براتون ساختم که اتچ می کنم که تقریبا حرکت پرسپکتیو رو شبیه سازی می کنه.البته چون دم دستی ساختمش کامل نیست که با یه کم ریزه کاریای دیگه درست میشه. در ضمن توش از الاستیک و زوم و الفا که تو کلاسای زیر مجموعه ترانزیشن هستن هم استفاده کردم که یه تیر چند نشون بشه. البته ترانزیشن کلاسای زیرمجموعه دیگه ای هم داره که مطمئنا خودتون از تو help فلش پیگیریش می کنین. در مورد اصل فرمولای شبیه سازی هم چون الان به pc م دسترسی ندارم، نمی تونم بزارمشون. در اولین فرصت ، البته اگه یادم باشه برا شما دوتا دوست خوبم می زارم. نکته: من در مورد پکیج ترانزیشن زیاد کار نکردم. اگه پیگیری کردین و چیزای بیشتر (مطمئنا) یاد گرفتین و یا الانم بلدین، مدیونین اگه به منم یاد ندین!!! BioDread 24 فروردين 1388, 10:22ببین جواد خوب تو این سورس تو فقط از کلاس tween و transition استفاده کردی و مقادیر ثابت هستن و خودت انا رو بهش دادی خوب اگه مقادیر هر لحظه تغییر کنه چی؟ مثلا x و y یه مووی نسبت به x و y موس تغییر کنه به صورت پرس پکتیو مصلما برای محاصبه این کار از sin و cos باید استفاده کرد من طرز ترکیب این کلاس ها و sin و cos رو نمیدونم BioDread 24 فروردين 1388, 10:55من یه نمونه از استفاده از sin و cos و tween گذاشتم من میدونم یه کم دیگه مونده تا انی که میخوام رو در بیارم import fl.transitions.*; import fl.transitions.easing.*; stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME , onenter); var bb:int = 0; function onenter(event:Event):void { bb++ var bio1:Number = ball.x+Math.cos(100*bb)*100; var bio2:Number = ball.y+Math.sin(100*bb)*100; var ballXTweeny:Tween = new Tween(ball, "y", Back.easeInOut, bio2, 400, 2, true); var ballXTweeny2:Tween = new Tween(ball, "x", Elastic.easeInOut, bio1, 400, 2, true); } kiarash.M 24 فروردين 1388, 13:11چیزیکه میخوای بازی ائه همش باید یکم .. زحمت محاسبات بکشی.. BioDread 27 فروردين 1388, 11:49بعد از یه خرده فکر کدن تونستم یه شی رو هم حالت چرخش بهش بدم و هم حالت پرس پکتیو البته کدش یه مقدار کار داره ا به صورت 100% خوب عمل کنه خداییش ریاضی دهنه آدمو.... stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME , enterfram); function enterfram(event:Event):void { bio_mc.x = 200+Math.cos(mouseY/50)*100; bio_mc.y = Math.sin(mouseY/50)*100; trace(bio_mc.x); if (bio_mc.y <99) { bio_mc.scaleX = bio_mc.y/200; } if (bio_mc.x <130) { bio_mc.scaleY = bio_mc.x/200; } if (bio_mc.x >170) { bio_mc.scaleY = 1; } } شاید x و y شی شما با واسه من فرق کنه ولی این همون کده که من دنبالش بودم اینم از سهم من از زکات علم :D BioDread 27 فروردين 1388, 17:33این جانب مفتخرم که به حضور دوستان برسانم بنده به دانش نوشتن گالری سه بعدی بعد کلی فعالیت پی بردم به زودی شاهد گالری سه بعدی از طرف من خواهید بود امید وارم چیزه جالبی در بیاد BioDread 27 فروردين 1388, 19:40راستی بچه ها تعریف شما از گالری سه بعدی چی هست؟ نمونه ای دارید به من نشون بدید ببینم تعریف سه بعدی شما مل سه بعدی من هست :d khorzu 28 فروردين 1388, 12:52سلام به به تاپیک علمی . کتاب زیر ... فصل یکی مونده به آخریش مربوط به نمایش های سه بعدی هست که خیلی کامله ... البته کداش با AS2 هست که این جور که معولمه توی ورژن جدید کتاب AS3 پیاده شده . () اضافی هم اینکه فصل های قبلش هم خیلی هلو تشریف دارند ... BioDread 01 ارديبهشت 1388, 19:11گزارش عمل کرد مخم کامل تعطیل شده(گوزیده) 50% کدشو نوشتم به دوتا مشکل بر خوردم اعصابمو ریخته بهم باور کنید وقتی وارد نوشتن کار های سه بعدی میشید یعنی وارد یه کلاس کد نویسی جدید میشید که همه چیز پویا هست و همه چیز رو باید فلش حساب کنه و هیچ چیزه ثابتی ندارید واقعا گالری های سه بعدی هنر نمایی هست نه کد نویسی امید وارم این مشکلات حل بشه!!! arjmand 200 02 ارديبهشت 1388, 12:46دوست عزیز دانش خاصی نداره با papervision یا coloda کار کردی بهترین کلاس 3 بعدی سازی هستش من خودم یه گالری با اینا نوشتم (باقلوا عجب پولی داشت) اگه یکم تو انسوی جهان جستجو فرمایید میبینید که چه کارهایی با این کلاس میکنند البته کلاسهای دیگه ای هم هستش اسمش الان تو ذهنم نیست !! BioDread 02 ارديبهشت 1388, 13:21دوست من من به دانش خودم متکی هستم و نه دیگران دوست دارم خودم بنویسم نه از کد های دیگران استفاده کنم مرسی از راهنماییت khorzu 02 ارديبهشت 1388, 13:43به زودی پشیمون می شی بیو ... یک چیز ارزش دو بار اختراع شدن رو نداره ... BioDread 02 ارديبهشت 1388, 17:51به توصیه دوستان گوش میدم راست میگی اخراع رو نباید اختراع کرد ولی آخه ان طوری حس میکنم کار یه نفر دیگه رو پیچندم!!! کلاس FIVE3D هم خوبه من دوسه نمونه با papervision دیدم سرم گیچ رفت راجع به این کلاس میتونی توصیح بدی که با عکس چی کار میکنه؟ Insomnia 03 ارديبهشت 1388, 13:18ولی آخه ان طوری حس میکنم کار یه نفر دیگه رو پیچندم!!! بیشتر این کلاسها opensource هستند و میتونی خودت گسترش بدی و کلاس ها رو کامل تر کنی (فلسفه وجودی opensource)
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2647]