محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832858255
جهانی كردن اسطورههای دروغین
واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: صهیونیستها برای باوراندن دروغهای بزرگی چون كشته شدن 6 میلیون یهودی درجنگ جهانی دوم و دادرسی دادگاه نورمبرگ و فاشیسم ستیزی یهودیان، فیلمهایی چون... سایه صهیونیسم بر هالیوود هالیوود مركز فیلمسازی آمریكا با سود خالص بیش از20 میلیارد دلار در سال، 78درصد سینماهای جهان را تغذیه میكند و اهداف خود را به زبان تصویر ترجمه و القا میكند. هالیوود اگر چه در جهان به عنوان یك صنعت سینمایی با تولید سالانه حدود 700 فیلم شناخته شده است ولی عملكرد آن اثبات كرده كه این صنعت بیش از آنكه در خدمت هنر باشد در خدمت سیاستمداران آمریكایی و صهیونیسم و اهداف جنگطلبانه آنهاست. شاید به نظر برسد كه قدرتمندان اصلی در هالیوود كارگردانها، ستارگان و یا حتی تهیه كنندگان هستند اما در این میان نباید سایه صهیونیستها را بر پیكره صنعت فیلمسازی نادیده گرفت. سینمای آمریكا هر روزه مشغول ساخت فیلمهایی است كه به حمایت آشكار از صهیونیستها میپردازد. پژوهش و تحقیقات نشان میدهد هالیوود از بدو پیدایش تا امروز، همواره برآورنده خواستهها و نمایانگر سیاستهای جهانی صهیونیسم بوده است. بسیاری از افراد گمنام دیروز و مطرح امروز در عرصه سینما به دلیل برخورداری از حمایت صهیونیسم، یك شبه ره صد ساله پیمودند و در ردیف بزرگان سینما قرار گرفتند. آنچه میخوانید تلاشی است برای ارائه تصویری از سیطره صهیونیستها بر هالیوود. با اینكه یهودیان تنها 3 درصد از جمعیت آمریكا را تشكیل میدهند، كاملا كنترل هالیوود را در دست دارند و با تمام نیرو فیلمهایی میسازند كه هدف آن تخریب و تحقیر دیگر ملل است. صهیونیسم كه مدتهاست در هالیوود به عنوان مركز قدرت سینمای جهان نفوذ كرده در سالهای اخیر مسیر دیگری را برای نفوذ در سینمای جهان و به خصوص در خاورمیانه دنبال میكند. صهیونیستها با نفوذ در پستهای كلیدی هالیوود تلاش كردند تا در مسیر تولید جهانی به نفع خود بهرهبرداری كنند و كمتر به طور مستقیم در مجامع جهانی شركت كنند. بزرگترین استودیوهای هالیوود از جمله كلمبیا، مترو گلدوین مایر، برادران وارنر، پارامونت، یونیورسال و فاكس قرن بیستم توسط یهودیان تاسیس شدهاند و به واسطه یهودیان اروپای شرقی اداره میشوند. تولید فیلم در هالیوود و توزیع آن در 50 سال نخست حیات هالیوود، تحت سلطه یهودیان مهاجر صورت میگرفته است و در حال حاضر نیز قسمت اعظم فیلمسازی در آمریكا تحت كنترل یهودیان است. این نفوذ از همان ابتدا نه تنها در مدیریت بلكه با حمایت از هنرمندان یهودی شدت گرفت. امروز بسیاری از اهالی هالیوود را هنرمندان یهودی تشكیل میدهند. در فهرست كارگردانان یهودی با اسامیمشهوری كه برخی از آنها تهیه كننده آثار خود نیز محسوب میشوند، مواجه میشویم. كسانی چون اریك فون اشتروهایم، ژوزف فون اشترنبرگ، ارنست لوبیچ، استنلی كوبریك، ماكس افولس، دیوید كروننبرگ، فریتس لانگ، ویلیام شاتنر، رومن پولانسكی، سیدنی لومت، بیلی وایلدر، استیون اسپیلبرگ، وودی آلن، سیدنی پولاك، راب راینر، كلودللوش، ژان لوك گدار، مل بروكس، پیتر باگدانوویچ، ساموئل گلدوین، اندی اكرمن، مایك نیكولز، تیم برتون، ران سیلور، تونی راندال و... در میان بازیگران یهودی شاغل در هالیوود نیز اسامی بسیاری دیده میشوند. بازیگران مطرحی مثل جری لوئیس، جك لمون، كرك داگلاس، مایكل داگلاس، هریسون فورد، رابرت رد فورد، پل نیومن، چارلز برانسون، ژان كلود ون دام ، تلی ساوالاس، جان استیوارت، پیتر سلرز، تونی كرتیس، برادران ماكس، مارتین شین، چارلی شین، رابین ویلیامز، رد استایگر، میشل فایفر، سارا برنارد، الیزابت تیلور، مریلین مونرو، آدری هیپورن، باربارا شرلی، سالی فیلد، سارا جسیكا پارك، از جمله این یهودیان هستند. هرچند برخی از این افراد در سیطره تولید آثار صهیونیستها قرار ندارند، اما بسیاری دیگر از این دست اندركاران به تولید آثاری هم سو با افكار صهیونیستها پرداختند و میپردازند. سینمای هالیوود در آمریكا دو هدف عمده را دنبال میكنند اول اهداف مادی و به دست آوردن سودهای كلان و دوم تسخیر اندیشه انسانها از طریق انتشار افكاری كه موید اهداف سیاسی و اجتماعی آنها باشد. تاریخ حضور صهیونیسم در سینما به كنفرانس صهیونیستی «پازل» در سال 1879 بازمیگردد . در بند سوم این كنفرانس بر اهمیت رسانه های فرهنگی برای ایجاد اسراییل و ضرورت رواج روح ملی بین یهودیان جهان تاكید شد و از اینجا بود كه صهیونیستها به سینما توجه نشان دادند. پس از كنفرانس پازل صهیونیستها به ساخت فیلمهایی برگرفته از داستانهای تورات پرداختند و به تدریج سعی كردند این اندیشه را القا كنند كه فلسطین سرزمین موعود است. بعد از وعده «بالفور» در سال 1917و اعلام فلسطین به عنوان اسراییل جدید، سینمای صهیونیسم با فیلمهایی مانند «پسر زمین» و «ده فرمان» در سال 1925 و فیلم «صابر» به كارگردانی «الكساندر فورد» یهودیان پراكنده را برای مهاجرت به فلسطین تشویق كرد. پس از تاسیس رژیم صهیونیستی صهیونیست ها به ساخت فیلمهایی روی آوردند كه در آن، این مساله را تلقین میكرد كه اسراییلیها نماینده فرهنگ و تمدن پیشرفته بشریت هستند و در كنار آن اعراب را بادیه نشینانی بیفرهنگ با خوی و منش غیرانسانی و مسلمانان را افرادی خشن و گروه هایی تروریست معرفی میكردند تا از آنها تصویری نامطلوب در اذهان به وجود آورند و خود را ملتی با تمدن و دارای فرهنگ اصیل نشان میدادند. پس از جنگ 1346كه دوره طلایی سینمای اسراییل نیز محسوب میشود، فیلمهایی ساخته شد كه در آن این مضمون را تلقین میكرد كه اعراب باید قضیه فلسطین را فراموش و وجود رژیم صهیونیستی را قبول كنند. مردم جهان نیز باید این مساله را بپذیرند كه حق یهود در فلسطین از آنها غصب شده بود كه بعد از قرنها یهودیان توانستهاند این حق را اعاده كنند. در این رابطه میتوان به فیلم «جنگ سینا» (سال 1968) و «نامم را نجوا كن» (سال1972) با كارگردانی «جیمز كاموللر» اشاره كرد. پس از مذاكرات «كمپ دیوید» و صلح بین مصر و اسراییل در سال1976كه سینما در همه ابعاد زندگی نفوذ كرده بو، سینمای صهیونیسم گاهی به تبلیغ اندیشه یهودیان و قهرمانی آنها میپرداخت كه نمونه آن فیلم «روز استقلال» به كارگردانی «رونالدا میریچ» در سال1996 بود كه جوایز بسیاری از جشنوارهها را به خود اختصاص داد. بعضی اوقات نیز كارگردانان با ساخت برخی فیلمهای مربوط به قضیه «هولوكاست» به برانگیختن احساسات جهانیان و یا به دست آوردن دلار تكیه میكنند كه بهترین مصداق آن فیلم «فهرست شیندلر» ساخته «استیون اسپیلبرگ» در سال 1994است. این فیلم 7جایزه اسكار را به خود اختصاص داد. تا قبل از جنگ1967فعالیت سینمایی صهیونیست ها محدود به سریال های كوتاه بود اما از این سال به بعد با همكاری شركتهای بزرگ سینمایی آمریكایی چون هالیوود به تولید فیلم روی آورد. مهاجرت یهودیان به آمریكا با حمایت سرمایهداران یهودی آغاز شد و مهمترین حرفههای سنتی یهودیان نیز كه شامل ایجاد شبكه گسترده تجارت مشروبات الكلی و عتیقه جات و مواد مخدر، فحشا، قمار، بانكداری ربوی و تبهكاری سازمان یافته بود به آمریكا منتقل شد. در میان نخستین نسل مهاجرین یهودی كه توسط لرد روچیلد و بارون هرش (سرمایه داران یهودی) به آمریكا اعزام شدند، بنیانگذاران صنعت سینمای آمریكا و هالیوود مانند لویی میر، برادران شنك، شموئل گلب فیش (كه بعدها نام خود را به ساموئل گلدوین تغییر داد) لویی زلنیك، برادران وارنر، سام اشپیگل، الجانسون اسرائیل بالین (ایروینگ برلین) و غیره قرار داشتند. یهودیان ابتدا سالنهای سینما را در اختیار گرفته و آن را گسترش دادند و سپس به تولید فیلم هم پرداختند و با استفاده از بازیگران معروف سعی كردند تا آمریكاییهای سنتی را جذب سینما كنند. بالاخره با تلاش یهودیان انحصار فیلم سازی كه متعلق به ادیسون و ساحل شرقی بود، از بین رفت و یهودیان عازم ساحل غربی شدند تا «هالیوود» را بنیان گذارند. آنها استودیوهای ششگانه آمریكایی هالیوود را در دهه1920 در حومه لسآنجلس تشكیل دادند و تا حدود 30سال حاكم مطلق بودند. صاحبان این كمپانیها، یهودی و از مهاجرین اروپای شرقی بودند. این عده شامل برادران وارنر (به ویژه جك وارنر)، ساموئل گلدن، لومیر،كارل لمله، ادولف زوكر، ویلیام فاكس میشدند كه استودیوهای برادران وارنر، متروگلدوین مایر، یونیورسال، پارامونت، كلمبیا و فوكس قرن بیستم را تاسیس كردند. اولین استودیو توسط كارل لمله تاسیس شد كه نامش یونیورسال بود. آنها با یك فرهنگ و جریان فراگیر برای رسوخ در قلب مردم عادی، اسطورههای رویایی برای مردم ساختند. صهیونیستها برای ادغام شدن با مردم و تحت پوشش قرار دادن آنان از هیچ تلاشی دریغ نكردند و در فیلمهایشان یهود را طوری نشان دادند كه دلسوزی مردم برانگیخته شود. از سوی دیگر، رویای زندگی شیرین آمریكایی با فیلمهای موزیكال كه اختراع استودیوها بود، به اوج خود رسید كه خود مروج ارزشهای لیبرالی بود. «ایروینگ برلین» یهودی با ساخت موسیقی فیلم و سرودهای ملی و میهنی آمریكایی، از رییس جمهور آیزنهاور جایزه مخصوص گرفت. یهودیان، قهرمانانی اسطورهای نظیر«سوپرمن» اختراع كردند كه در ظاهر روزنامهنگاری روشنفكر، اما در واقع قهرمانی است كه دولتها و نیروهای خبیث را با قدرت خویش سر جایشان مینشاند. پس از ورود آمریكا به جنگ جهانی، هالیوود و دولت در یك اتحاد بیسابقه برای تبلیغات و رواج میهنپرستی شریك شدند. یهودیان اعتقاد داشتند همه اختلافات نژادی در آمریكا باید كنار گذاشته شود تا نازیهای ضد یهود شكست بخورند و به بركت شور جنگی ضد نازی، یهودیان هالیوود برای نخستین بار جرات كردند مساله یهودستیزی و ظلم به یهود را در سینما مطرح كنند، مانند فیلم «توافق آقایان» كه برنده اسكار بهترین سناریو شد. به تدریج غولهای هالیوود مثل لومیر از دور خارج شدند و ردههای دیگری از یهودیان كنترل را به دست گرفتند. امروزه كمپانیهای «یونایتد آرتیس» و«كانون» آمریكا و «فالكون» انگلیس هم از آن صهیونیستهاست. آنها سعی میكنند با بلعیدن شركتهای كوچكتر، سیطره خود را در كشورهای دیگر هم كاملتر كنند. صهیونیسم در سینما چند هدف را دنبال میكند از جمله: - بسط ارزشهای مادی گرایانه كه امروزه در ارزشهای آمریكایی متبلور است كه شامل انحرافات جنسی، خشونت، وهمانگاری و جادوگری، علوم تجربی و پوزیتیویستی و شكاكیت میشود. - جهانی كردن اسطوره ها و خرافات و دروغهای صهیونیستی- یهودی. - صهیونیستها برای باوراندن دروغهای بزرگی چون كشته شدن 6 میلیون یهودی درجنگ جهانی دوم و دادرسی دادگاه نورمبرگ و فاشیسم ستیزی یهودیان، فیلمهایی چون «اردوگاه آشویتس»، «فهرست شیندلر»، «هولوكاست (اتاقهای گاز)»، «شوآ» و «سلام آلمان» را دقیقا در همین راستا ساختهاند. - جلوگیری از اعتراض و فشار افكار عمومیداخلی و جهانی به سیاستهای اشغال گرانه و توسعه طلبانه صهیونیستها و غربیها در كشورهای مختلف خصوصا فلسطین اشغالی. - بی تمدن و عقب مانده و تروریست جلوه دادن و تحقیر دشمنان واقعی و خیالی خود خصوصا مسلمانان. فیلمهایی چون «محاصره» و «دروغهای حقیقی» در همین راستا تولید شده است. - الگودهی و آموزش نسل جدیدكشورهای مختلف همان گونه كه خود میپسندند. بسیاری از فیلمهای قهرمانپرور غربی مانند فیلمهای «آرنولدشوارتزنگر» و «ژان كلود ون دام» با همین هدف ساخته شده اند. - كسب و تجارت سود آور گیشه ها به هر بهایی و به وجود آوردن مصرف كنندگان منفعل و تنبل. - ترویج و تقویت روحیه درونی قوم بنی اسرائیل مثل تقویت زبان عبری و نمادهای توراتی چون شمعدان هفت شاخه، عقاب، خروس، شیر، شاخه زیتون، تاج، ستونهای معبد سلیمان، ستاره داوود، عرقچین مخصوص یهودیان، كلاه شاپو و كت و شلوار سیاه رنگ، بلندگذاشتن موهای بنا گوش (كلاله) در مردان. - برتر جلوه دادن یهودیان و قوانین آنها درتمام عرصهها و تحقیر دیگر ادیان. - در دست گرفتن جشنواره های بین المللی فیلم و دادن جایزه به فیلمهای مورد نظر خود. - جذب و خرید هنرمندان و سینماگران كشورهای مختلف و خط دادن به این صنعت در اقصی نقاط جهان و كمرنگ كردن تلاشهای معدود سینماگران متعهد جهان در افشای چهره حقیقی آنها. هالیوود در آغاز هزاره سوم رنگ نژادی یهود را بر خود دارد و مدیران برجسته و تصمیم گیرندگان آن از یهودیان هستند. همچنین تعداد زیادی از نویسندگان و تولیدكنندگان و كارگردانان یهودی هستند و در یك تحقیق مشخص شده كه 59 درصد از فیلمهای یهودی از جمله بزرگترین و پر فروشترین فیلمها هستند. این ثقل مشترك و عمومی یهودیان در یكی از قدرتمندترین و موثرترین صنایع در امریكا به یهودیان هالیوودی توان سیاسی بسیاری بخشیده است چرا كه آنها همیشه یكی از اصلی ترین تامین كنندگان مالی نامزدهای ریاست جمهوری بوده و از این رو بعد از پیروزی نامزدها با فشار و تلاش آنها امتیازات بسیاری را از آن خود میكنند. آنها با متمركز كردن نقش خود در رسانههای امریكا، یهودیان را از بزرگترین اندیشمندان و افراد دیگر دوست و قابل اعتماد و از جمله افرادی كه میتوان با آنها مهربانی پیشه كرد و شایسته حمایت و جانبداری هستند، جلوه دادهاند. در حالی كه میلیونها تن از امریكاییها عملا این تصویر تكراری را پذیرفتهاند ولی همگان نیز در سایه تاثیر از آن قرار ندارند. آنان با دقت تمام مسئولیتهایی را كه برعهده دارند، انجام میدهند و هالیوود را به دقت تحت اداره و مدیریت خود گرفتهاند. یهودیان اكنون مالك این صنعت هستند و درباره اسرائیلی ها كه آنها را افرادی در رنج مینامند تلاش زیادی میكنند. برای مخدوش كردن هر چیز بهترین وسیله هنر تصویر است. هالیوود صهیونیستی هنر را در سیطره خودش در میآورد و از این وسیله در جهت رسیدن به اهداف پلیدش استفاده میكند. هنر و تكنولوژی پیشرفته سینما در خدمت آنها و برای پیشبرد منافع شان برای كنار زدن رقیبها است. مطالب مرتبط: بشردوستی از نوع هالیوودی! پدر آنجلینا جولی و شهره آغداشلو در یک سریال ضد ایرانی وقتی هالیوود مردم ایران را سنگسار میكند گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ /culture منبع: جام جم آنلاين
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 350]
صفحات پیشنهادی
گزارش تصويرى: جديدترين فيلمهاى ستارگان هاليوود
... جيمى فاكس، سوليست مطالب مرتبط: گزارش تصويرى: هاليوود ابزارى براى راىگيرى جهانی كردن اسطورههای دروغین گزارش تصویری از فیلم هالیوودی گلشیفته فراهانی کایرا ...
... جيمى فاكس، سوليست مطالب مرتبط: گزارش تصويرى: هاليوود ابزارى براى راىگيرى جهانی كردن اسطورههای دروغین گزارش تصویری از فیلم هالیوودی گلشیفته فراهانی کایرا ...
هالیوودیها در جشن"روز نكبت"!
مطلب مرتبط: جهانی كردن اسطورههای دروغین گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ /culture منبع: www.jahannews.com. [ارسال شده از: ایرنا] ...
مطلب مرتبط: جهانی كردن اسطورههای دروغین گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ /culture منبع: www.jahannews.com. [ارسال شده از: ایرنا] ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها