واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: ساخت یک فیلم ضد دینی در ایران
فیلم بر روی سه بخش از جامعه سکولار ایرانی متمرکز شده است: انقلابیون قدیمی در جنوب شهر شیراز که امید آنها آزادی ایران از دست اسلامگرایان تندروست، بومیان قشقایی که سرنوشت خود را به بومیان آمریکا تشبیه می کنند و جوانان روشنفکر در تهران که در خفا مهمانی دارند و می نوشند و به دنبال آزادی سیاسی هستند.یک فیلم مستند ضد ایرانی دیگر که با موضوع اغتشاشات سال گذشته ساخته شده قرار است در جشنواره هایی در نیویورک و لندن به نمایش در آید. به گزارش جهان،کارگردان این فیلم همچنین قصد دارد فیلم ضد ایرانی دیگری را با موضوع تاثیر شبکه های اجتماعی چون توییتر بر اغتشاشات را بسازد. داوود گرامی فرد، فیلمساز ۳۲ ساله این فیلم را به صورت مخفیانه خیلی پیشتر از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته فیلمبرداری کرده و به قبل از اغتشاشات پس از انتخابات برمی گردد. فیلم بعدی او به احتمال زیاد «انقلاب مجازی» نام دارد که بر روی شبکه های اجتماعی مانند توییتر که در اغتشاشات سال گذشته و سازماندهی برای اغتشاشات نقش مهمی داشتند، متمرکز خواهد بود.یکی از رسانه های ضد انقلاب درباره این مستند که " ایران، صداهایی که شنیده نشده " نام دارد نوشته است: اوایل فیلم مستند «ایران، صداهایی که شنیده نشده» درباره انقلاب نسلی است که تلاش ایرانیان سکولار!در جامعه ای بسته! را نشان می دهد. یک مرد، که معلم است در این فیلم می گوید:«تصادفی نیست که چند میلیون تن ایران را ترک کرده اند. این جا، جای من نیست.» این رسانه ضد انقلاب در ادامه گزارش خود می نویسد: فیلم بر روی سه بخش از جامعه سکولار ایرانی متمرکز شده است: انقلابیون قدیمی در جنوب شهر شیراز که امید آنها آزادی ایران از دست اسلامگرایان تندروست، بومیان قشقایی که سرنوشت خود را به بومیان آمریکا تشبیه می کنند و جوانان روشنفکر در تهران که در خفا مهمانی دارند و می نوشند و به دنبال آزادی سیاسی هستند. گرامی فرد می گوید فعلا فیلم او در جشنواره به نمایش در می آید و روی وب یا در فرمت دی وی دی منتشر نمی شود تا برای کسانی که در این فیلم حضور داشته اند، مشکلی ایجاد نشود. بسیاری از مردان و زنان جوانی که در این فیلم به نمایش درآمده اند هنوز در ایران هستند. روشنفکران مسن تر در شیراز و در جایی که گرامی فرد به دنیا آمده، در حالی به تصویر درآمده اند که مشغول انداختن شراب هستند و آن را در بطری های کوکاکولا و پپسی می ریزند. گرامی فرد که فرزند یک فعال اجتماعی است می گوید بخش سکولار جامعه ایران همواره در برابر عرب سازی جامعه ایرانی مقاومت کرده و همواره به دنبال آیین زرتشت و تصوف بوده است. او می گوید: «آن تفسیری که ما از اسلام داریم خیلی باز و متفاوت است. خیلی از زنان در خانه حجاب بر سر ندارند و حتی مشروب می خورند اما اگر درباره دین از آنها بپرسید، می گویند که مسلمان هستند. ایرانی که من می شناسم، مردمش دوست دارند بزنند و برقصند. اما ایران در حال حاضر به اسارت رژیم اسلامی! درآمده است.» تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]