تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805467072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدل انسان -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مدل انسان Maya For Game 22 دي 1386, 15:38با سلام خدمت بچه هاي گرافيك بنده به عنوان يك تازه كار در گرافيك و مايا يك نمونه از بدن انسان درست كردم كه عكسهاي منتخب از مدلم را اينجا ميذارم تا با كمك اساتيد اشكالاتم برطرف بشه البته به اين نكته اشاره ميكنم كه تنها بحث مدلينگ در مايا هست و نه تكستچر نه نور پردازي و هيچ چيز ديگري انجام نشده و ايراداتي از قبيل اينجاي بدن انسان اين جوري نيست يا غيره گرفته نشه چون من اين مدل بدون هيچ گونه عكس و مدل درست كردم البته اين مدل كم كم به مرور كار كه از سر به پا هست بي اشكالتر شده چون در عين كار اشتباهتم را ميفهميدم .پس همان جور كه گفتم پر اشكال ترين بخش كارم سر مدل ميباشد خواهشا روراست اشكالاتم را بگيد اينم عكسها: () () () () () () () () () () برای دیدن عکسها در سایز بزرگتر روی عکسها کلیک کنید MHD 3D 22 دي 1386, 16:37به نظرم چند وقتی بیشتر کار کن و اعضای بدن رو تک تک بساز بعد برو سراغ ساخت یک انسان کامل تجربه خود من نشون میده وقتی یه دفعه بری سراغ طرح های پیچیده ممکن از کل گرافیک سه بعدی مایوس بشی. alionline1366 22 دي 1386, 17:17ولی برای اولین کار و بدون عکس خیلی عالیه Maya For Game 22 دي 1386, 20:31به نظرم چند وقتی بیشتر کار کن و اعضای بدن رو تک تک بساز بعد برو سراغ ساخت یک انسان کامل تجربه خود من نشون میده وقتی یه دفعه بری سراغ طرح های پیچیده ممکن از کل گرافیک سه بعدی مایوس بشی. اگر از بابت کار گفتید اشکالاتشم بگید ممنون میشم ولی اگر از بابت خودم گفتید با شرایطی که داشتم و کار اولمم بود تعریف نباشه خودم بدم نیامد بازم بابت جوابتون ممنون Miladbat 23 دي 1386, 22:01یه کمی اناتومیش ایراد داره. Maya For Game 24 دي 1386, 09:05یه کمی اناتومیش ایراد داره. سلام منظورتان اعضای بدن و ترکیبشان؟ من که گفتم بدون مدل و عکس درست کردم لطفا ایرادهای فنی که مربوط به طراحی با مایا میشه را بگید Miladbat 24 دي 1386, 21:36به نظر من مدلیگت خوبه فقط آناتومی رعایت نشده . shahab_pm 25 دي 1386, 10:09بهتره یه دوره طراحی اناتومی یاد بگیری . چون مدلینگت خوبه کارت خیلی پیشرفت میکنه . از آموزش هم استفاده کردی؟ Maya For Game 25 دي 1386, 16:11بهتره یه دوره طراحی اناتومی یاد بگیری . چون مدلینگت خوبه کارت خیلی پیشرفت میکنه . از آموزش هم استفاده کردی؟ آموزش طراحی انسان نه فقط در حدی که از کدام ابزار چه استفاده ایی میشود کرد با استفاده از آنها خودم درست کردم Maya For Game 25 دي 1386, 16:12به نظر من مدلیگت خوبه فقط آناتومی رعایت نشده . از راهنمایتون ممنون Maya For Game 25 دي 1386, 16:14راستی مگر آموزش طراحی آناتومی هم هست؟ Maya Man 04 بهمن 1386, 18:07سلام دوست عزیز.:lol: راستش اگه نظر من رو بخوای؛که از نظر کار هم بعضی از نمونه کارام از TV جونمونم پخش شده باید بگم که کارت از نظر فنی که نمیشه فقط از روی چند تا عکس بررسی کرد. تو که نمیخوای با نرم افزارهای 3D فقط عکس 3D تولید کنی؛ دوست من با این نرم افزارها انیمیشن تولید میکنن پس بدون حتی فقط مدلسازی هم به یک عکس ختم نمیشه ایرادات کار فنی در یک مدل سه بعدی بعد از رندر و انیمیشن کار در حالات مختلف مشخص میشه. چون بعضی ایرادات و مشکلات در برخی کارهای 3D در حین کار بوجود میاد که در هیچ حالتی دیده نمیشه مگر در فیگورهای مختلف خود کار یا حین حرکات دوربین.بدون که حتی یک مدل ساده هم فقط از روی چند تا عکس اونم بدون متریال مناسب همون کار نمیشه دقیق بررسی بشه. چون ممکنه حین کار شما نورمالهای بعضی از قسمتهای کار رو به خاطر چند تا پیچش در کار معکوس کرده باشید که خود این باعث میشه متریال استفاده شده در کار در اون قسمت معکوس بشه یا حتی دیده نشه و کچلی تو کار بوجود بیاد. از این دست مسائل زیاده که از حوصله شما و این بحث خارجه. به نظر من بهتر کارت رو به کسی که استاد این کار حضوری نشون بدی چون باید نصبت به بعضی قسمتهای کارت یکسری سوالات ازت بشه ( راجع به چگونگی عملیاتی که در اون قسمت انجام دادی ) تا بهتر راهنمایی بشی.حتی اگر یک نمونه از انیمیشن کارت با یک متریال اولیه و حرکات و پیچش و خمشهای خود کار و دوربین میگذاشتی بهتر بود. در پایان باید بگم مهمترین ایرادت در این کار همون تناسب نداشتن قسمتهای مختلف باهمه واین یک ایراد بزرگ فنی که تو ذوق زده و باعث شده دوستان نتونن درست تصمیم بگیرن و بهتر به کار نگاه کنن و اونو بررسی کنن. بالاخره هر کس برای خودش به شیوه و سبک خودش طراحی میکنه و از یکسری از ابزارها استفاده میکنه که دیگری یا بلد نیست یا اون شیوه رو نمیپسنده یا برای خودش راه بهتری رو میشناسه که اونطوری راحتتره.بنظر من اصل طرح این بحث به این شکل درست نیست چون نه خودت درست جواب میگیری نه دوستان دیگه میتونن درست راهنماییت کنن. ( هرچند که بعضیها شون فقط میخواستن یه جواب به این بحث بدن که همین شلوغی باعث سردر گمی شما میشه ). شما باید کارت رو به درستی کامل میکردی بعد نظر میخواستی. همین سرسری انجام دادن کار و عجله در کار باعث میشه که اشتباهاتی که حین کار مرتکب میشه در ذهنت باقی بمونه و در آینده پیدا کردن راه درست برات مشکل و عذاب آور باشه که همین مسئله باعث دلزدگی از طراحی میشه. کار طراحی اونم سه بعدی اونم انیمیشن؛ کاریه که به حوصله و شکیبایی و صبر زیادی نیاز داره. و صد البته یک دید خوب و ایده و صلیغه عالی که حرف اول رو میزنه. این نظریات و تجاربی بود که برای خودم در طول این چند سالی که انیمیشن کار میکنم و بعضی از دوستان که برام گفتن بوجود اومده حالا همشون در اختیار شما. نصیحت که نه یک پیشنهاد برات دارم اونم اینکه همیشه کارت رو کامل کن بعد نظر خواهی کن در غیر این صورت اولا اولین جوابی که میگیری تو ذوقت میخوره؛ در ثانی اصلا جواب درستی نمیگیری. ( یه نگاهی به جوابهای داده شده به مبحثت بکن! ) ثالثا تا میتونی یاد بگیر و یاد یگیر و یاد بگیر و تجربه کسب کن. خوب پایه ها رو محکم کن بعد یک طراحی پیچیده مثل بدن انسان رو شروع کن. (چشم بسته میگم تو کار با قسمت Smooth Proxy مشکل داری در واقع کم حوصلگی کردی. ( اگر کارتPolygon باشه که این طرز کار همین رو نشون میده) همین تعیین نکردن جنس کارت برای رسیدن به جواب درست مشکل ایجاد میکنه. امیدوارم در تمامی مقاطع زندگیت موفق باشی. Maya For Game 07 بهمن 1386, 12:11سلام دوست عزیز.:lol: راستش اگه نظر من رو بخوای؛که از نظر کار هم بعضی از نمونه کارام از TV جونمونم پخش شده باید بگم که کارت از نظر فنی که نمیشه فقط از روی چند تا عکس بررسی کرد. تو که نمیخوای با نرم افزارهای 3D فقط عکس 3D تولید کنی؛ دوست من با این نرم افزارها انیمیشن تولید میکنن پس بدون حتی فقط مدلسازی هم به یک عکس ختم نمیشه ایرادات کار فنی در یک مدل سه بعدی بعد از رندر و انیمیشن کار در حالات مختلف مشخص میشه. چون بعضی ایرادات و مشکلات در برخی کارهای 3D در حین کار بوجود میاد که در هیچ حالتی دیده نمیشه مگر در فیگورهای مختلف خود کار یا حین حرکات دوربین.بدون که حتی یک مدل ساده هم فقط از روی چند تا عکس اونم بدون متریال مناسب همون کار نمیشه دقیق بررسی بشه. چون ممکنه حین کار شما نورمالهای بعضی از قسمتهای کار رو به خاطر چند تا پیچش در کار معکوس کرده باشید که خود این باعث میشه متریال استفاده شده در کار در اون قسمت معکوس بشه یا حتی دیده نشه و کچلی تو کار بوجود بیاد. از این دست مسائل زیاده که از حوصله شما و این بحث خارجه. به نظر من بهتر کارت رو به کسی که استاد این کار حضوری نشون بدی چون باید نصبت به بعضی قسمتهای کارت یکسری سوالات ازت بشه ( راجع به چگونگی عملیاتی که در اون قسمت انجام دادی ) تا بهتر راهنمایی بشی.حتی اگر یک نمونه از انیمیشن کارت با یک متریال اولیه و حرکات و پیچش و خمشهای خود کار و دوربین میگذاشتی بهتر بود. در پایان باید بگم مهمترین ایرادت در این کار همون تناسب نداشتن قسمتهای مختلف باهمه واین یک ایراد بزرگ فنی که تو ذوق زده و باعث شده دوستان نتونن درست تصمیم بگیرن و بهتر به کار نگاه کنن و اونو بررسی کنن. بالاخره هر کس برای خودش به شیوه و سبک خودش طراحی میکنه و از یکسری از ابزارها استفاده میکنه که دیگری یا بلد نیست یا اون شیوه رو نمیپسنده یا برای خودش راه بهتری رو میشناسه که اونطوری راحتتره.بنظر من اصل طرح این بحث به این شکل درست نیست چون نه خودت درست جواب میگیری نه دوستان دیگه میتونن درست راهنماییت کنن. ( هرچند که بعضیها شون فقط میخواستن یه جواب به این بحث بدن که همین شلوغی باعث سردر گمی شما میشه ). شما باید کارت رو به درستی کامل میکردی بعد نظر میخواستی. همین سرسری انجام دادن کار و عجله در کار باعث میشه که اشتباهاتی که حین کار مرتکب میشه در ذهنت باقی بمونه و در آینده پیدا کردن راه درست برات مشکل و عذاب آور باشه که همین مسئله باعث دلزدگی از طراحی میشه. کار طراحی اونم سه بعدی اونم انیمیشن؛ کاریه که به حوصله و شکیبایی و صبر زیادی نیاز داره. و صد البته یک دید خوب و ایده و صلیغه عالی که حرف اول رو میزنه. این نظریات و تجاربی بود که برای خودم در طول این چند سالی که انیمیشن کار میکنم و بعضی از دوستان که برام گفتن بوجود اومده حالا همشون در اختیار شما. نصیحت که نه یک پیشنهاد برات دارم اونم اینکه همیشه کارت رو کامل کن بعد نظر خواهی کن در غیر این صورت اولا اولین جوابی که میگیری تو ذوقت میخوره؛ در ثانی اصلا جواب درستی نمیگیری. ( یه نگاهی به جوابهای داده شده به مبحثت بکن! ) ثالثا تا میتونی یاد بگیر و یاد یگیر و یاد بگیر و تجربه کسب کن. خوب پایه ها رو محکم کن بعد یک طراحی پیچیده مثل بدن انسان رو شروع کن. (چشم بسته میگم تو کار با قسمت Smooth Proxy مشکل داری در واقع کم حوصلگی کردی. ( اگر کارتPolygon باشه که این طرز کار همین رو نشون میده) همین تعیین نکردن جنس کارت برای رسیدن به جواب درست مشکل ایجاد میکنه. امیدوارم در تمامی مقاطع زندگیت موفق باشی. سلام دوست عزیز اول از همه از توجهتان تشکر می کنم اولین نکته که گفتید بعضی اشکالات مدلینگ در مراحل بعدی مخصوصا انیمیشن ظاهر میشه خیلی قبول دارم و مطمعنم به یک همچین مشکلی بر می خورم .اگر میشه یک خورده تخصصی در مورد آن پیچشها توضیح بدید که چه جوری باشه مشکل ساز میشود و چگونه باید باشد تا در انیمیشن مشکل ساز نشه؟ خوب میرسیم به مساله ایی که گفتید و من در پست اولم بهش اشاره کردم شما گفتید کار را کامل کن بعد نظر بخواه من گفتم هدفم از این کار فقط و فقط مدلینگ بود چون در آن زمان تنها چیزی که بلد بودم همین مدلینگ بود و عادت ندارم تا یک چیزی را کامل یاد نگرفتم برم سراغ یک مبحث دیگر من در آن زمان نه تکسچرینگ(البته هیچ منبع و آموزش مناسبی در مورد این مبحث گیر نیاوردم اگر منبع مناسبی برای آموزش این مبحث میشناستد لطفا معرفی کنید) نه انیمیشن نه هیچ چیز دیگر مایا را بلد نبودم پس مسلما نمیتونستم فراتر از این برم قصدم این بود حالا کامل نه ولی تا حدودی با مدلینگ آشنا بشم و بعد برم سراغ مباحث دیگر در مورد تناسبم گفتم من مدلم را بدون عکس درست کردم در مورد مبحث آخرتون هم در مورد smooth هم حق با شماست فقط با پیش فرضهای خودش smooth میکردم که اگر در این مورد که تو option اش هر تنظیمات چیکار میکند توضیح جامعی بدهید ممنون میشم بازم از راهنمایی های جامعتان ممنونم خوشحال میشم بتوانم بازم از تجربیاتتان استفاده کنم Maya Man 10 بهمن 1386, 09:28سلام.:lol: در مورد سوالاتت بزودی حتما یک راهنمایی کامل برات میزارم فقط یکم صبر کن چون این روزا سرم شلوغ شده یکم کارام زیاد شده.اینم فقط برای این نوشتم که بدونی راهنمایی کردن شما برام مهمه چون همه ما در راه پیشرفت انیمیشن برای کشورمان جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ خودمان به سایر ملل باید تلاش کنیم که انیمیشن در این روزگار یک ابزار بسیار مهمه.:D منتظر باش دوست من.:lol::oops::D Maya For Game 10 بهمن 1386, 21:51سلام.:lol: در مورد سوالاتت بزودی حتما یک راهنمایی کامل برات میزارم فقط یکم صبر کن چون این روزا سرم شلوغ شده یکم کارام زیاد شده.اینم فقط برای این نوشتم که بدونی راهنمایی کردن شما برام مهمه چون همه ما در راه پیشرفت انیمیشن برای کشورمان جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ خودمان به سایر ملل باید تلاش کنیم که انیمیشن در این روزگار یک ابزار بسیار مهمه.:D منتظر باش دوست من.:lol::oops::D ممنون یک سوال دیگه دارم اگر این را هم بتوانید جواب بدید ممنون میشم من برای انیمیشن همین مدل انسانی که در همین جا گذاشتم مشکل دارم من از طریق Rigid Bind می خوام انیمیت کنم که بعد از اینکه اسکلت و جسم را با هم bind skin کردم برنامه هنگ میکنه و بعد از کلی زمان دوباره برنامه راه میافته که بازم برای هر تغییری برنامه لگ میزنه یجورایی انگار کم میاره مطمنم از سیستم نیست میشه راهنمایی کنید؟ با smooth هم امتحان کردم همینجوری شد PErsianGHost 11 بهمن 1386, 08:05ممنون یک سوال دیگه دارم اگر این را هم بتوانید جواب بدید ممنون میشم من برای انیمیشن همین مدل انسانی که در همین جا گذاشتم مشکل دارم من از طریق Rigid Bind می خوام انیمیت کنم که بعد از اینکه اسکلت و جسم را با هم bind skin کردم برنامه هنگ میکنه و بعد از کلی زمان دوباره برنامه راه میافته که بازم برای هر تغییری برنامه لگ میزنه یجورایی انگار کم میاره مطمنم از سیستم نیست میشه راهنمایی کنید؟ با smooth هم امتحان کردم همینجوری شد سلام. در مورد مدل شما باید بگم همون طور که دوستمون گفتند با چند تا عکس نمیشه نظر داد ولی عمده مشکل شما غیر از اناتومی در smooth است یعنی فاصله edge ها در low poly طوری است که پس از smooth لبه های تیز به وجود می اورد. در مورد smooth bind هم باید بگم . اگر برای این مدل درست کار نمیکنه میتونی مدل low poly همین کاراکتر رو یا یه مدل با face های کمتر که کل مدل اصلی رو پوشش بده با استفاده از wrap deformer به این مدل وصل کنی . و بعد اون مدل رو smooth bind یا rigid bind کنی. Maya For Game 11 بهمن 1386, 23:04سلام. در مورد مدل شما باید بگم همون طور که دوستمون گفتند با چند تا عکس نمیشه نظر داد ولی عمده مشکل شما غیر از اناتومی در smooth است یعنی فاصله edge ها در low poly طوری است که پس از smooth لبه های تیز به وجود می اورد. در مورد smooth bind هم باید بگم . اگر برای این مدل درست کار نمیکنه میتونی مدل low poly همین کاراکتر رو یا یه مدل با face های کمتر که کل مدل اصلی رو پوشش بده با استفاده از wrap deformer به این مدل وصل کنی . و بعد اون مدل رو smooth bind یا rigid bind کنی. سلام یعنی فاصله edge ها از هم کمتر باشه لبه های تیز بوجود نمی آید؟منظورتان aliasing هست؟ اگه هست Anti Aliasing چه روشیه؟ منظورتان را در مورد rigid bind دقیق فهمیدم شما حدس می زنید به خاطر تعداد زیاد polygon انجوری هنگ می کنه؟اگر فکرم درسته نحوه استفاده از wrap deformer و اینکه کجا هست را بی زحمت توضیح بدید ممنون میشم pesare_khakestari 12 بهمن 1386, 02:02خیلی خوبه ، منتها بهتر بود توی گالری up می کردید. تبریک می گم. جزییات چهرش رو بیشتر کن. Maya For Game 15 بهمن 1386, 21:00همچنان منتظرم ...... PErsianGHost 19 بهمن 1386, 01:22سلام یعنی فاصله edge ها از هم کمتر باشه لبه های تیز بوجود نمی آید؟منظورتان aliasing هست؟ اگه هست Anti Aliasing چه روشیه؟ منظورتان را در مورد rigid bind دقیق فهمیدم شما حدس می زنید به خاطر تعداد زیاد polygon انجوری هنگ می کنه؟اگر فکرم درسته نحوه استفاده از wrap deformer و اینکه کجا هست را بی زحمت توضیح بدید ممنون میشم سلام. ببخشید دیر جواب میدم. در مورد اولی نه Anti Aliasing نیست. Anti Aliasing یک option در rendering است. منظورم در مدل سازی بود. به فرض اگر شما یک مکعب polygon بسازی که هرطرف ان فقط یک face داشته باشد. بعد دکه smooth را بزنی لبه های مکعب حالت نرمی پیدا میکند . اما اگر Division های ان را زیاد کنی بعد smooth بزنی میبینی که تغییر شکل کمتری دارد. امتحان کن. در مورد wrap deformer میتونم بگم در منوی deformers قسمت Animation میباشد. اما نحوه استفاده از اون یه مقداری زمان میبره و منم سرم خیلی شلوغه اما در dvd های Gnomon Deformers توضیح داده شده میتوانید از ان منبع استفاده کنید. و همچنین در مورد modeling هم همینطور.:wink: pythoN 19 بهمن 1386, 08:46سلام . همیشه توی اناتومی باید برای دفعات اول رئال کار کنی . چون فقط کسای فانتزی کار میکنن که رئال رو کاملا بلد باشن . خصوصا در مورد اناتومی . دقیقا مثل کاریکاتور که اگر طرف رئال کار کنه و بعد کاریکاتور یاد بگیر کارش فوق العادس اما اگر غیر از این باشه فقط یه هجو به حساب میاد . پیش فرض راستی مگر آموزش طراحی آناتومی هم هست؟ کتاب های طراحی دستیه ( با مداد یا ... ) همه جا میتونی پیدا کنی . ***** در ضمن با font درشت ننویسید .




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1959]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن