محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826579940
سهم 90 درصدی بازیهای خارجی در ایران
واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سهم 90 درصدی بازیهای خارجی در ایران این روزها دیگر کمتر در کوچههای شهر کودکان را در حال بازی میبینیم. آنها دیگر ترجیح میدهند در خانه و پشت کامپیوترهایشان لذت کودکی را مزمزه کنند.امروزه بازیهای کامپیوتری به پر مصرفترین و مهمترین ابزار سرگرميدر جهان تبدیل شدهاند و در مراحلی نیز همین بازیها، به صنعتی سودآور برای برخی کشورها تبدیل شدهاند.همان گونه که بازیهای رایانهای به دلیل در اختیار قرار دادن فضای تجربی مجازی، باعث پرورش تواناییهای ذهنی و مهارتهای عملی در کاربران ميشود، استفاده از بازیهای نامناسب نیز ميتواند اثرات مخربی را روی همین کاربران بگذارد. با توجه به همین نکته است که در کشورهای پیشرفته شاهد مجموعه سیاستها و برنامهریزیهایی هستیم. کشور ما نیز از این شرایط مستثنی نیست. در ایران نیز میتوان دوستداران بازیهای رایانهای را دید که زمان زیادی از وقت خود را در کافی نتها یا پای کامپیوترهای شخصی خود میگذرانند. وجود این حجم از طرفداران بازی باعث شده که مسوولان کشور نیز برای کسب سود از این بازار به فکر تولید بازیهای رایانهای و به نوعی سروسامان دادن بازار رایانهای کشور باشند. چند سالی است که تب ساخت بازیهای رایانهای در ایران بالا گرفته و در این مدت نسبتا کوتاه بازیهای متعددی از طرف افراد یا ارگانهای متعددی تولید شده است. بازیهايي که برخی به دلیل کیفیت پایین با شکست مواجه شده و برخی دیگر به دلیل جذابیت و توجه به استانداردهای لازم با استقبال خوبی روبهرو شدهاند. به اعتقاد قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانهای، برای رسیدن به شرایط مطلوب و رقابت با بازیهای خارجی بهتر است زمان مشخصی طی شود و باید قدم به قدم پیش رفت و مسوولان فرهنگی کشور نیز حمایتهایی را انجام دهند. برای آشنایی با وضعیت بازار بازیهای رایانهای کشور و مجموع فعالیتهای بنیاد ملی بازیهای رایانهای، با محمد بیطرف، قائم مقام این بنیاد به گفتوگو نشستهایم که بخش اول آن را میخوانید.ابتدا بفرماييد متولی اصلی بازیهای رایانهای چه ارگانی است؟برای بنیاد چهار هدف مهم یعنی اشاعه فرهنگ ایرانی– اسلامياز طریق بازی، حمایت از تولید بازیهای ایرانی، نظارت بر بازار مصرف و ورود دانش و تکنولوژیهای تولید به داخل کشور در نظر گرفته شده است. تشکیلات بنیاد تشکیلات غیر دولتی- غیرانتفاعی است. بنیاد مثل سایر موسسات وابسته به دولت مانند بنیاد سینمايی فارابی، انجمن سینمای جوان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و ... جزو موسسات وابسته به دولت بوده و طبق تفاهمنامه با دولت و مخصوصا معاونت امور سینمایی قرار است وظایفی را که شورای عالی انقلاب فرهنگی به واسطه اساسنامه در اختیار ما قرار داده است، اجرا کند. وظیفه ما این است که بازار مصرف بازیهای رایانهای را مثل همه کشورهای دنیا به صورت کارشناسی بررسی کرده تا بدانیم باید این بازار را چگونه مدیریت کنیم.آیا بنیاد ناظر بر بازار از لحاظ حاکمیتی هم هست یا فقط نهادی است که به بازیها مجوز میدهد؟خیر، بنیاد یک نهاد دولتی نیست که وظیفه نظارت بر عهده آن باشد. بنیاد طبق تعاملاتی که دارد قرار است در نحوه نظارت بر بازار مصرف ابتدا نرمافزارهای نظارت را طراحی کند و به نهادهایی که مجری نظارت بر بازار هستند مشاوره بدهد. یعنی راهکار و سیاست نظارت، طبق وظیفهای که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده بنیاد گذاشته وظیفه بنیاد است، اما اجرای این سیاست باید توسط یک نهاد دولتی اجرا شود. فعالیت ما در این بخش این بوده که در اولین گام برای نظارت، نظام ملی ردهبندی سنی بازیهای رایانهای را تدوین کنیم.تولیدکننده بازی را برای بررسی به شما ارائه میکند؟خیر، تکثیرکننده. اولین گام فعالیت تکثیرکننده برای وارد کردن بازی به بازار این است که به اداره کل همکاریهای صمعی و بصری و نمایش خانگی اطلاع دهد که میخواهد محصولی را وارد بازار کند. بررسی فیلم در زمان کوتاهی انجام و اصلاحات مورد نیاز نیز روی آن انجام میشود، اما بررسی بازی به این سرعت نیست و زمان بیشتری نیاز دارد. پس بازی مورد نظر در اختیار ما قرار میگیرد، کارشناسان آن بازی را کامل، تحلیل و رده سنی آن بازی را به آن اداره کل پیشنهاد میکنند. در واقع کار کارشناسی، نرمافزاری و مشاورهای در این مقطع به صورت کامل اجرا میشود، در نهایت نتیجه در اختیار اداره کل قرار میگیرد. همچنین اداره کل شورايي دارد به نام شورای صدور مجوز که آن شورا نتایج بنیاد را بررسی و در نهایت به امضای مدیرکل یا معاون اداره کل مجوز بازی برای شرکت تولیدکننده صادر میشود.پس متولی اصلی شما نیستید؟متولی اصلی طراحی نظارت ما هستیم. یعنی تمام کارهای کارشناسی در خصوص یک محصول که میخواهد وارد بازار شود اعم از اینکه بازی چه خصوصیتی دارد، مناسب برای ورود به بازار است، مربوط به چه گروه سنی است توسط بنیاد انجام میشود. در واقع مراحل تعیین مجاز یا غیر مجاز بودن بازی از لحاظ محتوایی توسط بنیاد بررسی میشود، اما نهاد حاکمیتی آن اداره کل همکاریها است.بعد از اینکه بنیاد کار کارشناسی را انجام داد و گزارش لازم را نیز به شورا ارائه کرد و شورا نیز مجوز تولید بازی را داد، چه تضمینی وجود دارد که همان بازی وارد بازار شود؟این شرایط که عنوان میکنید در خصوص انواع محصولات فرهنگی مانند موسیقی، فیلم و... دیده میشود. برای جلوگیری از این اتفاق سامانهای را به نام هولوگرام طراحی کردیم، یعنی شرکتهای تکثیرکننده بعد از دریافت مجوز برای وارد کردن آن بازی به بازار باید به تعداد تکثیری که قرار است انجام دهند از ما هولوگرام تحویل بگیرند. روی هر نسخه از بازی هولوگرام نصب میشود که این هولوگرام دارای یک کد پنج رقمياست که ضریب امنیتی بالایی نیز دارد. همچنین این کد توسط سامانه پیامک ما قابل رهگیری است، یعنی خانوادهها هنگام خرید یک بازی برای اطمینان بیشتر ميتوانند کد مورد نظر را به سامانه ما به شماره 20000700 ارسال کنند.به نظر شما خانوادههای ایرانی به این سطح از فرهنگ رسیدهاند که به این نکات توجه کنند؟ چون بچهها خودشان بازی را تهیه میکنند و خیلی کم پیش میآید که همراه با خانواده خود برای خرید بازی به بازار بروند.یکی دیگر از معضلات ما همین موضوع است. ما اعتقاد داریم که فرهنگ بازی ما دچار عارضه و بیماری شده است. علت این بیماری به چند مورد برمیگردد. اول عدم آگاهی خانوادهها از بازیها است، یعنی هیچ اطلاعاتی از یک بازی ندارند یا به هیچ وجه اجازه بازی به فرزندانشان را نمیدهند یا دست فرزندان خود را باز میگذارند تا آنجا که میخواهند وقت خود را با این بازیها بگذرانند. دوم اینکه به دلیل رعایت نشدن قانون کپیرایت قیمت بازیهای خارجی بسیار پایین است؛ همین امر باعث میشود که خیلی از افراد روزانه تعداد بازی زیادی خریداری کنند. بحث سوم نیز به فرهنگ مصرف بازمیگردد. متاسفانه تکنولوژی نوین در کشور ما بدون فرهنگ آن وارد کشور شده است. در خصوص بازی هم وضعیت به همین صورت است؛ که ما باید این فرهنگ را ایجاد کنیم. ما به هیچ وجه این اعتقاد را نداریم که بازیهای رایانهای بازیهای سیاهی هستند، از آنسو نیز اعتقاد نداریم که بازیهای رایانهای به صورت باز و بدون هیچگونه محدودیتی در اختیار افراد قرار بگیرند.در بخش حمایت، بنیاد چگونه از فعالان این صنعت حمایت میکند؟حمایت بخش دوم اهداف بنیاد است. اولین کاری که انجام دادیم این بود که محورهای حمایت تولید را معرفی کردیم. یعنی بنياد از چه بازيهایی با چه موضوعاتی حمایت میکند. 14 موضوع را به عنوان محورهای حمایتی معرفی کردیم که سعی شده این موضوعات فراگیر باشد، از مقولات اسلاميو فرهنگی گرفته تا دفاع مقدس و امنیت ملی تا بازیهای رقابتی، گروه کودکان، سرگرميو... یعنی محورهای حمایتی را محدود به بخشهای ارزشی نکردهایم.شما تولیدکنندگان را شناسایی میکنید یا آنها به شما مراجعه میکنند؟سیاست بنیاد در سال 87 و88 سیاست اعتمادسازی با تولیدکنندگان بود. ما این شرایط را ایجاد کردیم که هر تولیدکنندهای با هر سطح توانی که دارد از طریق سایت بنیاد به ما مراجعه و طرح تولیدی را در قالبي که ما مشخص میکنیم برای ما تعریف کند. یعنی قصه بازی، ابعاد فنی بازی، تصویر گیم پلی بازی، بیان نگاه اقتصادی را برای ما به تصویر بکشد.با توضیحاتی که ارائه کردید، این تصور ایجاد میشود که در این حوزه کوچکترین مشکلی دیده نمیشود؛ اما وقتی به بازار مراجعه میکنید یا نام چند بازی را میبرید کمتر کسی این بازیها رامیشناسد. در واقع این تاثیر حمایتی که شما از آن یاد کردید چندان قابل احساس نیست.سهم بیش از 90 درصد بازار بازیهای رایانهای کشور در دست بازیهای خارجی است که این امر هم به عدم فرهنگسازی و قیمت پایین این بازیها بازمیگردد. بنیاد سعی کرده شرایطی را در بازار ایجاد کند که به مرور اثرگذاری بازیهای ایرانی نیز دیده شود. از 25 پروژهای که از آن یاد کردم، تنها سه پروژه آن وارد بازار شده است، اما جریان به نحوی تغییر کرده که محصولات ایرانی که تا قبل از این در تعداد 20 تا 10 هزار نسخه وارد بازار میشد، اما هم اکنون برای بازیهای جدید شرایطی ایجاد شده که در خواستهایی بالای صد هزار نسخه برای توزیع در بازار بدهند. این یعنی تغییر سهم بازار بازی ایرانی. ذکر این نکته ضروری است که افزایش سهم بازیهای ایرانی نیاز به صرف زمان زیادی دارد.از آن سو هم بازار نیز باید بازی ایرانی را بشناسد که برای این کار هم بیتعارف بازی ایرانی باید کیفیت خود را افزایش دهد. در حال حاضر در بازار بازیهای خوب و با کیفیت وجود دارد که میتوان این ادعا را کرد که با بازیهای خارجی توانایی رقابت را دارد.دنیای اقتصاد
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]
صفحات پیشنهادی
سهم 90 درصدی بازیهای خارجی در ایران
سهم 90 درصدی بازیهای خارجی در ایران این روزها دیگر کمتر در کوچههای شهر کودکان را در حال بازی میبینیم. آنها دیگر ترجیح میدهند در خانه و پشت کامپیوترهایشان لذت ...
سهم 90 درصدی بازیهای خارجی در ایران این روزها دیگر کمتر در کوچههای شهر کودکان را در حال بازی میبینیم. آنها دیگر ترجیح میدهند در خانه و پشت کامپیوترهایشان لذت ...
فیلمهای خارجی چگونه وارد بازار ایران میشوند
تنوع مسابقات بینالمللی بازیهای رایانهای در ایران چگونه است؟ سهم 90 درصدی بازیهای خارجی در ایران سهم 90 درصدی بازیهای خارجی در ایران-سهم 90 درصدی بازیهای خارجی ...
تنوع مسابقات بینالمللی بازیهای رایانهای در ایران چگونه است؟ سهم 90 درصدی بازیهای خارجی در ایران سهم 90 درصدی بازیهای خارجی در ایران-سهم 90 درصدی بازیهای خارجی ...
بصورت بلوكي و يا خرد شركتهاي خارجي ميتوانند 10 درصد سهام ...
بصورت بلوكي و يا خرد شركتهاي خارجي ميتوانند 10 درصد سهام مخابرات ايران را خريداري كنند ... پورغلامي پس از برد ملوان:سه امتياز بازي حق ملوان بود/ 90 دقي.
بصورت بلوكي و يا خرد شركتهاي خارجي ميتوانند 10 درصد سهام مخابرات ايران را خريداري كنند ... پورغلامي پس از برد ملوان:سه امتياز بازي حق ملوان بود/ 90 دقي.
خارجي ها مي توانند 10 درصد سهام مخابرات را بخرند
9 جولای 2008 – خارجي ها مي توانند 10 درصد سهام مخابرات را بخرند رئيس هيأت مديره شركت مخابرات ايران گفت: شركتهاي خارجي مي ... غفاريان در گفتگو با فارس، با اشاره به تمايل برخي شركتهاي خارجي براي خريد سهام مخابرات ايران اظه. ... داور بازي رئال - اوساسونا محروم شد. ... وزير كار:طرح تحول اقتصادي 90 درصد مشكل قاچاق را حل مي كند ...
9 جولای 2008 – خارجي ها مي توانند 10 درصد سهام مخابرات را بخرند رئيس هيأت مديره شركت مخابرات ايران گفت: شركتهاي خارجي مي ... غفاريان در گفتگو با فارس، با اشاره به تمايل برخي شركتهاي خارجي براي خريد سهام مخابرات ايران اظه. ... داور بازي رئال - اوساسونا محروم شد. ... وزير كار:طرح تحول اقتصادي 90 درصد مشكل قاچاق را حل مي كند ...
کاهش 20 درصدی قیمت دوربین در بازار ایران
کاهش 20 درصدی قیمت دوربین در بازار ایران-اقتصاد > بازارکار - در شرایطی که ... های خارجی حاضر در بازار دوربین سعی دارند تا با کاهشی چشمگیر سهم بیشتری ... نقل از ایندیپندنت: ایران مقتدرتر از همیشه است/ سبزها شارلاتان بازی درآورده اند . ... وي تصريح كرد: در كشورهاي پيشرفته، عوامل انساني بيش از 90 درصد در شكلگيري حوادث .
کاهش 20 درصدی قیمت دوربین در بازار ایران-اقتصاد > بازارکار - در شرایطی که ... های خارجی حاضر در بازار دوربین سعی دارند تا با کاهشی چشمگیر سهم بیشتری ... نقل از ایندیپندنت: ایران مقتدرتر از همیشه است/ سبزها شارلاتان بازی درآورده اند . ... وي تصريح كرد: در كشورهاي پيشرفته، عوامل انساني بيش از 90 درصد در شكلگيري حوادث .
سهم ورزش بانوان در مطالب خبرگزاري هاي ايران بسيار كم است
سهم ورزش بانوان در مطالب خبرگزاري هاي ايران بسيار كم است-به گزارش ايرنا، سعيد ... نتايج اين پژوهش نشان داد: در بيش از 90 درصد كل مطالب مورد بررسي معادل چهار هزار و 689 ... فدراسيون ها، شخصيت هاي خارجي، رييس كميته برگزاري مسابقات و شخصيت هاي .... سهم ورزش بانوان در مطالب خبرگزاري هاي ايران بسيار كم است · بازی جنگی تحت ...
سهم ورزش بانوان در مطالب خبرگزاري هاي ايران بسيار كم است-به گزارش ايرنا، سعيد ... نتايج اين پژوهش نشان داد: در بيش از 90 درصد كل مطالب مورد بررسي معادل چهار هزار و 689 ... فدراسيون ها، شخصيت هاي خارجي، رييس كميته برگزاري مسابقات و شخصيت هاي .... سهم ورزش بانوان در مطالب خبرگزاري هاي ايران بسيار كم است · بازی جنگی تحت ...
یک ایرانی سهام آرسنال را خرید
اردوان فرهاد مشیری بازرگان ۵۲ساله ایرانی مقیم بریتانیا به همراه علی شیر عثمانوف ... این بازرگان ایرانی در حال حاضر در بیش از ۲۰شركت بزرگ داخلی و خارجی مدیر، عضو ... نوشت: يك ايراني ثروتمند و يك تاجر اماراتي 90 درصد سهام باشگاه مطرح آرسنال . ... 6 ا کتبر 2008 – «كيا» ميهمان اختصاصي براي تماشاي بازي آرسنال- پورتو در ...
اردوان فرهاد مشیری بازرگان ۵۲ساله ایرانی مقیم بریتانیا به همراه علی شیر عثمانوف ... این بازرگان ایرانی در حال حاضر در بیش از ۲۰شركت بزرگ داخلی و خارجی مدیر، عضو ... نوشت: يك ايراني ثروتمند و يك تاجر اماراتي 90 درصد سهام باشگاه مطرح آرسنال . ... 6 ا کتبر 2008 – «كيا» ميهمان اختصاصي براي تماشاي بازي آرسنال- پورتو در ...
جزئيات نرخ بيكاري 12.3درصدي بهار 90
جزئيات نرخ بيكاري 12.3درصدي بهار 90 همچنين سهم بخش كشاورزي در اشتغال بهار ... مركز آمار ايران با اعلام جزئيات بيكاري در اولين فصل سال 90، نرخ بيكاري كشور در ...
جزئيات نرخ بيكاري 12.3درصدي بهار 90 همچنين سهم بخش كشاورزي در اشتغال بهار ... مركز آمار ايران با اعلام جزئيات بيكاري در اولين فصل سال 90، نرخ بيكاري كشور در ...
95 درصد از طرحهاي سرمايه گذاري خارجي در ايران اروپايي و ...
13 آگوست 2008 – 95 درصد از طرحهاي سرمايه گذاري خارجي در ايران اروپايي و آسيايي است مشاور وزير كشور و مديركل دفتر هماهنگي ... پورغلامي پس از برد ملوان:سه امتياز بازي حق ملوان بود/ 90 دقي. ... بيش از 55 ميليون سهم در بورس منطقه اي كرمان معامله شد.
13 آگوست 2008 – 95 درصد از طرحهاي سرمايه گذاري خارجي در ايران اروپايي و آسيايي است مشاور وزير كشور و مديركل دفتر هماهنگي ... پورغلامي پس از برد ملوان:سه امتياز بازي حق ملوان بود/ 90 دقي. ... بيش از 55 ميليون سهم در بورس منطقه اي كرمان معامله شد.
سپاس از هواداران / تاكيد بر رعايت قانون 10 درصد سهم هواداران تيم ...
سپاس از هواداران / تاكيد بر رعايت قانون 10 درصد سهم هواداران تيم هاي مهمان خبرگزاري موج - روابط ... ظهور گذاشتند و به شكلي زيبا باز هم به همگان نشان دادند كه سپاهان پرطرفدارترين تيم شهرستاني ايران است. ... پورغلامي پس از برد ملوان:سه امتياز بازي حق ملوان بود/ 90 دقي. ... بين المللركود سرمايه گذاري منابع خارجي كره جنوبي در سال 2008.
سپاس از هواداران / تاكيد بر رعايت قانون 10 درصد سهم هواداران تيم هاي مهمان خبرگزاري موج - روابط ... ظهور گذاشتند و به شكلي زيبا باز هم به همگان نشان دادند كه سپاهان پرطرفدارترين تيم شهرستاني ايران است. ... پورغلامي پس از برد ملوان:سه امتياز بازي حق ملوان بود/ 90 دقي. ... بين المللركود سرمايه گذاري منابع خارجي كره جنوبي در سال 2008.
-
گوناگون
پربازدیدترینها