تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826705427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توپ روی چمن -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: توپ روی چمن HB 2544 05 شهريور 1386, 11:37با سلام خدمت اساتید عزیز یه سطح زمین چمن دارم که میخوام یه توپ روی چمنهاش قرار بدم بطوریکه چمنهای زیر و اطراف توپ تحت تاثیر جسم توپ خم بشن. این قسمتش خیلی واسم مهمه که خم شدن چمنها تحت تاثیر توپ باشه. NanoWorld_co 05 شهريور 1386, 14:54Hair And Fur رو نمی دونم. اما پلاگینی که فکر کنم اسمش Shag Hair بود این کارو فکر کنم انجام می داد! (عجب راهنمایی ای!) ali3dtech 05 شهريور 1386, 23:40سلام دوست عزیز. با همون مدیفایر Hair and Fur میشه به راحتی این کار رو انجامک داد. فقط کافیه که یه سطح داشته باشی که روش مدیفایر Hair and Fur داده شده باشه. بعد یه آبجکت مثل یه کره (که همون توپت باشه) داشته باشی. بعد یه انیمیت از حرکت توپ و گذر از روی اون چمن. خب حالا دیگخ نوبته قسمت تنظیمات Hair and Fur میرسه: 1- اول تو قسمت Display تیک گزینه Display Guides رو بزن. (این برایه شبیه سازی اون چمنها هستش که البته باید اینو بدونی که به تعداد وجه های یک جسم بستگی داره. یعنی هرچی وجوهت بیشتر تعداد این خطوط هم بیشتر) 2- خب بعدش تویه قسمت Dynamics و بعد قسمت Collision روی Sphere کلیک کن (البته اگه یه توپ داری و شکلش کروی وگرنه رویه Polygon کلیک کن) 3- تو همون قسمت روی کلید Add کلیک کن و از تویه صحنه توپتو انتخاب کن. 4- حالا از منوی Create و بعد قسمت SpaceWarps یه Wind به صحنه اضافه کن که روش به سمت بالا باشه. (این برایه اینکه وقتی شبیه سازی شروع شد چمن ها نریزن پایین) 5- حالا دوباره بورو به مودیفایر Hair and Fur ای که به سطح چمن داده بودی. 6- تویه قسمته Dynamics و بعدش قسمت External Forces کلیده Add رو بزن و اون Wind رو از تویه صحنه انتخاب کن. 7- حالا دیگه بهتره یه نفسه راحت بکشی چون کار دیگه تقریبا تمومه. 8- حالا تو قسمت Dynamics و بعدش قسمت Stat Files رویه اون کلیده سه نقطه کلیک کن و یه آدرس براش انتخاب کن و Save کن. 9- از تویه قسمت Simulation رویه گزینه Run کلیک کن و تمام... اینم یه نمونه که من درست کرده ام: خب دوست عزیز امیدوارم متوجه شده باشی. ولی اگه سوالی داشتی بگو ما در خدمتیم. با آرزویه موفقیت. HB 2544 06 شهريور 1386, 11:47ali3dtech عزیز از راهنمایی فوق العادت ممنونم خیلی عالیه واقعا کارمو راه انداخت دقیقا همینو میخواستم. Mirpadyab 07 شهريور 1386, 13:26سلام علي جان اقا مي توني تنظيمات يه چمن باحال و اينجا بزاري ... خيلي ممنون مي شم...! ali3dtech 07 شهريور 1386, 20:41ali3dtech عزیز از راهنمایی فوق العادت ممنونم خیلی عالیه واقعا کارمو راه انداخت دقیقا همینو میخواستم. خواهش میکنم. در ضمن پیامتونو خوندم. و چون احتمالا مشکتون مشکله خیلیهایه دیگه هم باشه من اینجا مطرحش کردم: دوست عزیز با سلام و تشکر فراوان از راهنمایی و کمک شما مواردی رو که راهنمایی کرده بودین انجام دادم اما نتیجه کار چیزی متفاوت از تصویر نهایی شما شد و با اینکه تمام روشها رو امتحان کردم اما نتیجه نداد و باز هم به مشکل همیشگی ام برخوردم یعنی تداخل دوجسم. یعنی چمنها از داخل توپ عبور می کنند . ضمنا من هم تک فریم و هم انیمت رندر گرفتم اما باز هم نتتیجه نگرفتم با توجه به اینکه اکثر نیاز من تک فریم هست یه سوال دیگه داشتم که آیا بدون انیمیت کردن هم می شه به این نتیجه رسید؟ بیشتر کارهایی که من انجام میدم دارای تداخل و تاثیر پذیری دو جسم نزدیک یا درون هم هستن که تا الآن هیچوقت موفق به انجامشون نبودم و همیشه جسم اول از دساخل جسم دوم عبور می کرد مثل همین چمنها که از داخل توپ عبور می کردندو میخواستم منو راهنمایی کنید که آیا قانون خاصی برای تاثیر پذیری یک جسم از اجسام کنارشون وجود داره که من بتونم یک جسمو کنار دیگری قرار بدم و از بعد از برخورد به اون کج یا خم بشه؟ راستی من بیشتر تک فریم کار می کنم یعنی راهی بجز انیمت هم وجود داره؟ با تشکر فراوان باید بگم که بدون انیمیت نمیشه :shock: و شما برایه این کارتون باید طی مثلا سه چهار فریم توپ رو از بالا به سطح زمین انیمیت کنی و بعدش که چمنها به سمت پایین خم شدند رندر رو از صحنه بگیری. فقط یه چندتا نکته میمونه: :neutral: 1- نباید سعی کنی خیلی تند این کار رو انجام بدی چون اونوقت نمیتونه شبیه سازی رو خوب انجام بده یا چمنها خیلی پرت میشوند به اطراف. 2- باید سعی کنی که توپ یا هر جسم دیگه ای رو که میخوای روی اون چمنها بزاری رو به سطح زمین نچسبونی. 3- از شروع انیمیت کردن نباید توپ داخل چمنها باشه. 4- برایه اینکه کاره شبیه سازی بهتر انجام بشه باید تعداد سطوح و وجوه سطح رو که باعثه بیشتر شدن ورتکستها میکنه رو تا حدی زیاد(البته نه خیلی زیاد) در نطر بگیری. چون همونطور که گفتم این شبیه سازی بر اساس اون خطوط زرد رنگ که تویه قسمت Display و بعدش زدن تیک Display Guides نشون داده میشه، انجام میشه. (هرچی این خطوط بیشتر باشن شبیه سازی هم دقیقتره که فکر کنم اشکال کاره شما همین باشه) 5- تعداد ورتکستهایه این خطوط هم باید حداقل یه سه چهار تایی باشه تا وقتی خم میشه، درست و نرم خم بشه. (اینم تویه قسمته General Parameters و بعدش مقداره Hair Segment هستش). 5- آخرین نکته اساسی اینه که اگه مثلا یه توپ رو میخوای رویه چمنها قرار بدی، بهتره که یه توپه دیگه عین همون بزاری همون جایی که اون توپ اول هست و یه مقدار از اندازه اولی بزرگترش کنی و بعد هم opacity اونو صفر کنی تا اصلا دیده نشه. ولی شبیه سازی رو بر اساس اون جسم دوم که بزرگتر از جسم اوله بساز. (این برایه اینکه چمنها یه مقدار از اطراف بیشتر تاثیر بگیرند و باعث بشه که تویه جسم فرو نرن). این از چمنها. ولی مثل اینکه شما میخواهید درباره تداخل اجسام با یکدیگر هم کاری انجام بدید. یعنی مثلا یه توپ رو به یه دیواره آجر بزنیم و همه آجرها بریزن پایین. آره؟ اگه میخوای یه همچین کارایی رو انجام بدی باید قسمت Reactor ها رو یاد بگیری. امیدوارم موفق و پیروز باشی. و اینایی که گفتم مشکلتو حل کنه ولی اگه بازم مشکلی بود لااقل فایلتو بفرست تا ببینم چیکار کردی و مشکلش کجاست.:cool: ali3dtech 07 شهريور 1386, 21:02سلام علي جان اقا مي توني تنظيمات يه چمن باحال و اينجا بزاري ... خيلي ممنون مي شم...! سلام دوسته عزیز چیزه خاصی نداره. ولی بهرحال ما اینکارو کردیم: [] اینم نتیجه: اگه بخوای بهتر از اینا در بیاد دیگه باید یه ذره هم تلاش کنی دوست عزیز. :D Mirpadyab 07 شهريور 1386, 22:55:oops: علي دستت درد نكنه والا اين چمني كه من مي حوام يه چمن كوتاه و ساقه هاي نازك و يه چيز تو ماييه هاي اين عكس ممنون مي شم اگه راهنماييم كني ... ali3dtech 08 شهريور 1386, 00:16:oops: علي دستت درد نكنه والا اين چمني كه من مي حوام يه چمن كوتاه و ساقه هاي نازك و يه چيز تو ماييه هاي اين عكس ممنون مي شم اگه راهنماييم كني ... سلام دوست عزیز. خب اینجاست که دیگه متریال کمک میکنه. یعنی چی؟ یعنی اینکه این عکسی که شما گذاشتی، چمنهاش اصلا چمن ساخته شده نیست! بلکه یه متریال از یه سطح چمن گرفتن و انداختن رویه سطح. همین و بس...!!! در ضمن اگه میخواهی بگی که پس چرا گوشه هاش یه مقدار چمن معلومه ، اونم به خاطر اینکه باید بری و روی علامت مثبت کنار مودیفایر HairAndFur کلیک کنی و بعدش رویه Polygon و بعدش هم فقط سطوح کناری سطح رو انتخاب کنی تا چمن فقط به اطراف سطح نسبت داده بشه. احتمالا بعدش هم با فوتوشاپ یه مقدار بلور میدی تا از حالت تیزی و بد نمایی در بیاد. اینم مدرک: من یه متریال خیلی ساده که همه میشناسنش رو انداختم رویه یه پلن و اطرافش رو هم همون کاری رو کردم که توضیح دادم. فقط یه کم دیگه اگه روش کار بشه دیگه خیلی تمیز تر از اینا میشه. می بینی که بنظر میاد واقعا چمنه...! اینه: راستی اگه میخوای اندازه چمن کوتاه باشه باید Scale رو کم کنی و اگه بخوای یه مقدار چمنها حالت بوری (موی بور شنیدی) پیدا کنن باید مقدار Hair Passes رو یه دو سه تا زیاد کنی. (اینکار رو بکن خودت متوجه میشی منظورم چیه) Mirpadyab 08 شهريور 1386, 09:37اقا دستت درد نكنه ممنون كارم و خيلي راه انداخت hamed-ddd 08 شهريور 1386, 11:19از اینکه جواب دوستانت رو با حوصله میدی ممنونم به من هم کمک زیادی کرد ali3dtech 08 شهريور 1386, 11:44از اینکه جواب دوستانت رو با حوصله میدی ممنونم به من هم کمک زیادی کرد از لطفتون متشکرم آقا حامد. :) ما که چیزی بلد نیستیم :neutral: ولی اگه هرکی اون یه ذره ای رو که بلده به بقیه هم یاد بده... اونوقتکه پیشرفت معنی پیدا میکنه.:cool: از شما و تمامی همکاران و مدیران این سایت به خاطر زحماتی که میکشند هم کمال تشکر وقدر دانی دارم... جمله خیلی سنگینی بود، نه؟ :oops: HB 2544 09 شهريور 1386, 20:03ali3dtech عزیز مراحلی رو که راهنمایی کردی حتما مو به مو انجام میدم و نتیجه رو برات میفرستم. اما یه سوال دیگه برام پیش اومده و اون درمورد همون جسم قرمزییه که میتونه مثلا کفش باشه و قراره از همون اول ثابت و کنار توپ باشه یعنی نباید مسیر حرکتش روی چمن مشخص باشه یعنی سوال اینه که چطور میتونم بدون وجود چمنهای له شده در مسیر حرکت این کارو اجرا کنم؟ چون بیشتر اثرپذیری چمنهای برخورد کننده در کنار توپ و کفش واسم مهمه. این کار عملیه یا باید از همون فوتوشاپ اجراش کنم یعنی ترکیب؟ راستی سوالم درمورد برخورد اجسام بیشتر راجع به اجسام ساکن و تصاویر تک فریم مانند فشار دادن توپ یا جسمی نرم با انگشت یا هر وسیله دیگه ویا فرو روفتن یه قوطی بر اثر ضربه و امثال این بود. بسیار ممنونم ali3dtech 09 شهريور 1386, 21:45ali3dtech عزیز مراحلی رو که راهنمایی کردی حتما مو به مو انجام میدم و نتیجه رو برات میفرستم. اما یه سوال دیگه برام پیش اومده و اون درمورد همون جسم قرمزییه که میتونه مثلا کفش باشه و قراره از همون اول ثابت و کنار توپ باشه یعنی نباید مسیر حرکتش روی چمن مشخص باشه یعنی سوال اینه که چطور میتونم بدون وجود چمنهای له شده در مسیر حرکت این کارو اجرا کنم؟ چون بیشتر اثرپذیری چمنهای برخورد کننده در کنار توپ و کفش واسم مهمه. این کار عملیه یا باید از همون فوتوشاپ اجراش کنم یعنی ترکیب؟ راستی سوالم درمورد برخورد اجسام بیشتر راجع به اجسام ساکن و تصاویر تک فریم مانند فشار دادن توپ یا جسمی نرم با انگشت یا هر وسیله دیگه ویا فرو روفتن یه قوطی بر اثر ضربه و امثال این بود. بسیار ممنونم سلام به شما دوستان.:D خب مساله رو تا حدی حل کردم.:wink: برایه اینکاری که شما میخواهید بکنید، چون همونطور که فرمودین میخواین تک فریم کار کنید من دو راه پیشنهاد میکنم: 1- اول اینکه همونطور که قبلا گفته بودم بهتره که توپ یا هر جسمه دیگه ای که دارید رو طی چند فریم مثلا 5 تا 10 فریم از بالا به سطح زمین ببرید تا رویه چمنها قرار بگیره و بهد رویه اون فریمه مورده نطر رندر بگیرید. 2- دوم اینکه از تویه قسمته Dynamics و بعد قسمت Mode رفته و بر رویه گزینه Live کلیک کنید. اینکار باعث میشه که اون چمنها بصورت اینتراکتیو یا همون تعاملی کار کنند یعنی وقتی که شما اون سطح رو جابجا کنید ، در همون موقع با جابجایی شما ، چمنها هم تکون میخورن. حتی میتونین یک جسم رو از رویه اون رد کنید و تاثیرش رو همون موقع ببینید. فقط برای اتمام این عملیات کلید Escape رو فشار بدید تا دیگه صحنه تغییر نکنه. خب حالا شما کافیه که اون جسمتون رو از بالا بر رویه چمنها بیارید و رندرتون رو بگیرید. امیدوارم که مفید واقع بشه... راستی برایه اون کارایی که گفتین، یعنی فرو رفتن یک جسم تحت تاثیره یه جسمه دیگه من سه راه پیشنهاد میکنم: 1- از مودیفایرهایه FFD میتونین استفاده کنید. (برایه این کاری که شما فرمودین، من این یکی رو پیشنهاد میکنم. به دلیل سادگی و سریعتر راه افتادن کار) 2- از مودیفایره Morpher هم میتونین استفاده کنید. 3- از سیستمهایه پیشرفته Reactor هم میتوننین استفاده کنین.(که این یکی احتمالا برایه کاری که شما میخواهید بکنید زیاد مناسب نیست) دوست عزیز موفق و پیروز باشی.:oops: CG_Master 08 مهر 1386, 09:34salam ,plugino vasam mizari? forie!!!




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1081]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن