تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813168421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخی به داستان پردازی درباره نورپردازی داخلی خودروی حامل رهبر انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: سیاست > رهبری  - یک عکاس جوان به پاسخ درباره جوسازیها در خصوص نورپردازی درون خودروی حامل رهبر انقلاب در سفر اخیر به قم پرداخته است. محمد آرمند در مطلبی در وبلاگش نوشت: نمازجمعه چهاردهم خردادماه هشتاد و نه، با اتفاقات حاشیه‌ای پشت و روی صحنه، در حرم امام خمینی(ه) برگزار شد. از این مراسم، عکسی در خبرگزاری فارس منتشر شده بود که تحلیل‌گر و کارشناس شبکه خبری بی.بی.سی فارسی را به تحلیل وا داشت. تحلیلی که با توجه عکس منتشر شده در سایت رهبری، به سرعت جای خود را در بین آن دسته از نوشته‌هایی که اساس آن با «توهم» شکل گرفته‌اند، پیدا کرد. اما ماجرای عکس زیر و نظرات کاربران سایت بالاترین درباره این عکس و استفاده از پروژکتور در خودروی حامل رهبر انقلاب در سفر به قم، مورد جدیدی از این نوع تحلیل‌هاست. آن‌ها معتقدند این پروژکتور برای نورانی جلوه دادن چهره ایشان است؛ آن دو سوراخی که با دستمال پرشده، داخلش اسلحه آماده‌ی شلیک است؛ افراد پشت شیشه هم از آدم‌کش‌های حوادث بعد از انتخابند؛ آن ورق تعبیه شده‌ی روی سقف (رفلکتور)، یک وسیله‌ی لامپ جدید است...درحالی که هر آشنایی با نورپردازی و عکاسی می‌داند که وقتی نور فضای خارج از ماشین، بیشتر از داخل ماشین باشد، برای تصویر برداری از سوژه داخل ماشین، (چه فیلم‌برادر یا عکاس، داخل ماشین باشد و چه از بیرون بخواهد تصویر بگیرد) بی‌شک دچار مشکل می‌شود. و بهترین راه برای برقراری تعادل نور داخل و خارج ماشین، استفاده از نورپردازی است. نورپردازی‌ای که با استفاده از رفلکتور (ورق روی سقف) نور را به صورت متعادل و غیر موضعی به تمام سوژه می‌تاباند. در جریان سفر ایشان به یزد در سال 86 و سفر به شیراز در سال 87 به دلیل اینکه هوای این شهرها در روز استقبال ابری بود و اختلاف نور فضای بیرون و داخل ماشین کم بود، در نتیجه تصاویر بهتری از این مراسم ثبت شد؛ عکس‌های بیرون ماشین، در این دو سفر، نسوخته و به اصطلاح، اُوِر (over) نشده است. ولی درباره قم که آٰفتاب مستقیم می‌تابید، وضوح و کیفیت عکس‌ها پایین‌تر از دو سفر قبلی بود. و اگر نورپردازی داخل ماشین انجام نشده بود، کیفیت عکس و فیلم، از این هم بدتر می‌شد.   /3028




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 457]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن