تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 24 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829203692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحریف در قرآن برادران سنی!


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: تحریف در قرآن برادران سنی!
مدیریت در قرآن
استاد ابوالفضل بهرامپور مؤلّف تفسیر «نسیم حیات»، تشرّف خویش به سرزمین وحی را چنین بیان نموده است: من در سالی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شده بود به حجّ مشرف شده بودم و بحث «دین از سیاست جدا نیست» بحث رایج میان مسلمانان بود. من در نماز جماعت برادران اهل سنّت شرکت کردم تا اگر زمینه ای برای بحث و گفتگوی علمی پیش آمد، دیدگاه های سیاسی و قرآنی تشیّع را با علمای حجاز مطرح کنم. نظر به این که عدّه دیگری هم از حجّاج ایرانی با امامان مساجد بحث ها می کردند، لذا آنها خوش نداشتند که با ما ایرانی ها بر سر میز بحث و مذاکره بنشینند. من در مسجدی با امام جماعتی که حاضر نمی شد با کسی بحث کند سر سخن را چنین باز کردم و گفتم: آقا! قرآن های شما در اولین آیه ی سوره ی ابراهیم، تحریف(1) کرده و الف و لام "ظلمات" را حذف کرده است در صورتی که قرآن های چاپ ایران، "الظلمات" را با الف و لام نوشته اند و این صحیح است و آن این آیه است: الر كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ(إبراهیم/1)(الر، (این) کتابی است که بر تو نازل کردیم، تا مردم را از تاریکیها(ی شرک و ظلم و جهل،) به سوی روشنایی (ایمان و عدل و آگاهی،) بفرمان پروردگارشان در آوری، بسوی راه خداوند عزیز و حمید.)امام مسجد شدیداً برافروخته شد و با کمال تعجّب قرآن های متعدّدی با چاپ های مختلف را آورد و آنها را یکی پس از دیگری باز کرد و به من گفت: چشمت را درست باز کن تا ببینی که قرآن های ما هم آن (=ظَلُلمات) را با الف و لام نوشته اند. گفتم: گرچه شما لفظاً الف و لام را بر «ظُلُمات» آورده اید اما عملاً آن را حذف کرده اید و اختلاف بحث سیاسی ما با شما در مورد همین الف و لام است. به این دلیل که شما می گویید «دین از سیاست جداست و ما را چه کار که در حجّ شعار برائت از مشرکین و اسرائیل بدهیم. ما مشغول عبادت خودمان باشیم، بهتر است و به ما نمی رسد که درباره ی این که چرا ولایت و سرپرستی یهود و مسیح و آمریکا را پذیرفته ایم، بحث کنیم» ولی ما مسلمانان ایران می گوییم «پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم طبق این گونه آیات (2) از جانب خدا مأمور بوده است که مردم را از تمام ظلمت ها بیرون بیاورد. ظلمت شرک، ظلمت قتل و زنا و دزدی و ظلمت پذیرفتن ولایت کافران و بیگانگان و ظلمت ارتباط و روابط تنگاتنگ و غیرمشروط با دشمنان اسلام. و اگر علمای اسلام بگویند که ما فقط تکیلف داریم در مبارزه با پاره ای ظلمت ها مبارزه کنیم و در سیاست جهانی داخل نشویم، در واقع آنها الف و لام «اَلظُّلُمات» را حذف کرده و آن را از عمومیّت انداخته اند» (3). در پایان بحث، امام مسجد از خود انصاف نشان داد و گفت: آری حق با شماست ولی ما چه می توانیم بکنیم؟ نَحنُ المُوَظَّفُون ما کارمندیم و بیش از این حقّ نداریم.(4) پی نوشت ها:1- این تحریف از نوع تحریف معنوی است و نه لفظی؛ اگر کسی در شان نزول آیه، عمومیت و شمول آیه و...دست برد، این نوع تحریف را "تحریف در معنا" می گویند.2- از قبیل: طلاق/11، حدید/9، احزاب/43، ابراهیم/5، مائده/16.3- صیغه جمع همراه با الف و لام (= مُحَلّی به ال) غالباً افاده ی عموم می کند بنابراین «الظلمات» به معنی تمام ظلمت هاست. «ظلمات» جمع است و حداقل آن سه ظلمت و تاریکی است ولی اگر الف و لام داشته باشد مراد از آن حداکثر جمع خواهد بود یعنی تمام ظلمت ها و تاریکی ها.4- ر.ک: نسیم حیات 1/81-80.تنظیم: شکوری_کارشناس بخش قرآن





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن