تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812820898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متاسفم برات(نظر شما چیست؟) -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: متاسفم برات(نظر شما چیست؟) royaieabi 16 آذر 1385, 14:46سلام این طرحو یکی از دوستان سفارش داده بود تا پرینتشو توی اتاقش بزنه طرحی برای ترانه ای از محسن چاوشی لطفا در موردش نظر بدین مرسی روز بخیر رویای آبی AMiR 16 آذر 1385, 15:37ُزيبا شده استفاده برديم GFX Master 16 آذر 1385, 17:41به نظر من نوشتن دوبار قطعه اي از شعر فقط كار رو شلوغ ميكنه. اصل نوشتن يه قطعه از شعر يه خواننده گوشه يه كار اينه كه بيننده با نگاه كردن به اون طرح و ديدن اون بيت ياد اون شعر بيافته و اين خود بيننده باشه كه ادامه شعر رو بخونه و در واقع اون بيت فقط يه يادآوري كوچيك ميكنه به اون خواننده اصلي و شعرش و نوشتن بيتهاي زياد فقط كار رو شلوغ ميكنه. يه مورد ديگه هم اينكه من متوجه نشدم دليل اينكه عكس اون مردي كه داره تو بيابون راه ميره 2 بار تكرار شده چيه؟! البته نميدونم شايد كلا عكس اينجوري بوده از اول ولي فكر كنم اگر يه دونه باشه بيشتر ميتونه مفهوم تنهايي و ... رو برسونه. در كل كار قشنگي شده. موفق باشي. soheilweb 16 آذر 1385, 18:10با سارا خانم موافقم memol_515 16 آذر 1385, 23:49منم با سارا موافقم! طبق معمول d: اما شاید منظورشون این بوده که 2تایی تهنا شدن، الان دارن به تهنایی جدا راه میرن! اما خوب فکر نکنم خیلی قابل درک باشه! any way، موفق باشی memol mostafa_cs 17 آذر 1385, 08:44متاسفم برات:دی طرح خیلی جالبی شده مثل سایر کارهاتون نظم احساسی خوبی داره.. راستی خانم سارا درست میگه،بهتر بود ادامه شعر نباشه اما حالا هم که نوشتید بهتر بود که خطش با دست باشه اینطوری خیلی دلنشین تره. پیروز و سربلند باشید... mashreghi 17 آذر 1385, 11:32به نظر شما اگه لایه تصویر خانومه رو ی لایه بیابون نبود بهتر نمی شد ؟ راستی برای امضای طراح نوشته پائین درسته ؟ یعنی منظورم اینه که من معمولا دیدم Designer می نویسن . یا Designed By .. شاید مشکل از سواد منه . یکی بگه چه جمله ای در عرف طراحی برای امضا معقول تر و بهتره ؟ haeri118 17 آذر 1385, 11:53سلام خيلي زيباست فقط ميخواستم بگم كه اون نوشته كه بصورت دست نويس هست از ابزار استفاده شده يا يك فونته؟ SPS12 17 آذر 1385, 13:20سلام کار جابی بود البته اون شعر بالا سمت چپ و بردار بعدم این پایینشم که ایمیل و .. هست اگه ایمیلتو بزاری رو خط آرزوی آبی قشنگ تر می شه به نظرم به هر حال جالب بود موفق باشید GFX Master 17 آذر 1385, 13:45به نظر شما اگه لایه تصویر خانومه رو ی لایه بیابون نبود بهتر نمی شد ؟ راستی برای امضای طراح نوشته پائین درسته ؟ یعنی منظورم اینه که من معمولا دیدم Designer می نویسن . یا Designed By .. شاید مشکل از سواد منه . یکی بگه چه جمله ای در عرف طراحی برای امضا معقول تر و بهتره ؟ منم ميخواستم موضوع قرار گرفتن لايه تصوير زير تصوير اون خانوم رو بگم منتها اينطوري هم بد نيست. در مورد امضا هم بسته به نوع كار از Created By يا Designed By استفاده ميشه. اصلا منظورتون از Engineer‌ رو متوجه نشدم. NAKOOT 21 آذر 1385, 20:03ایول ... برای یکتا صدای عشق کار زدن خیلی ارزش داره ... bahy_my 21 آذر 1385, 20:11سلام. ..... به نظر من میشد بهترش کرد. با سارا هم موافقم. تا بعد hamed_mp 21 آذر 1385, 21:01سلام با تشکر از طراحیتون دوستان محبت کردن به نکته هایی اشاره کردن که لازم به تکرار نیست به نظر من استفاده از عکس دختری که به بالا نگاه می کنه با مضمون شعر مغایرت داره ، و نگاه به آسمان به نظر من معنی دیگری داره تاسف برای دل خود ، آمیخته با نگاهی هست که سر افکنده است و در فکری عمیق فرو رفته ( چشمانی که به جلو نگاه می کنند و سری که به پایین خم شده ) در مورد عکس مرد تنها در بیابان ، بهتر است از عکس کوچکش استفاده کنی ( عکس پایینی ) ، سایه مرد جلوه خاصی به تصویر داده و ادغام شدنش با سیاهی پایین عکس جلوه اش را بیشتر کرده با تشکر. iman1981 22 آذر 1385, 03:19من فکر میکنم 1) لایه دختره بیاد رو بهتر بشه 2) اون تصویر بیایون یکم محو تر باشه بهتره باید یکمی محو باشه تا حالت رویا داشته باشه 3) کل امضا هم اگه یکی دو سایز کوچیک کنی فونتشا بهتره royaieabi 23 آذر 1385, 00:40سلام شب همگی بخیر ممنون از اظهار نظر همه دوستان که همیشه مفید و کارساز هست نظرات نسبتا متنوعی عنوان شد که تقریبا به همه بخشهای طرح نفوذ کرد حتی تا امضا اما یک اشتباه فاحش از قلم افتاد و اون اشکال روشنیه که در شعر وجود داره و کسی بهش اشاره نکرد به بعصی از پستها پاسخ میدم که عبارتند از haeri118 :memol_515 mashregh SPS12 sara_is_nice_girl hamed_mp iman1981 و سعی میکنم ترتیب رو رعایت کنم دو تایی بودن تصویر فرد که در تصویر دوم به شکل سایه و بزرگتر اما دقیقا همان تصویر است نشان دهنده حرکت و تلاش بی نتیجه است که قطعا به اندازه کافی گویا نبوده اما ایرادی که در مورد خروج از حالت تنهایی بود رو رد میکنم چون دو تصویر کاملا یکی است .(و در اصل تصویر هم وجود نداشته"پاسخ به پست سارا") بکار بردن متن در طرح باید تا حدی باشد که نیاز معنایی را برای طرح براورده کند بدیهی است بکار گیری متنهای بلند در طرح غنای معنایی بیشتری از طرح طلب میکند.(مرتضی ممیز) اصلا با این نظر موافق نیستم که قسمتی از شعر نوشته بشه و بقیه در ذهن خواننده تداعی بشه بلکه متن باید نیاز طرح رو براورده کنه در مورد نوشتن اسم طراح در پایین طرح ,باید بگم این بستگی به سبک کار داره و به فراخور از design by: ,drawing by: , created by: ویا به تنهایی از اسم استفاده میشه که اگه خواستین توضیحات کاملش رو میدم قرار گرفتن لایه تصیر زن در زیر کاری بوده که بصورت ارادی انجام شده و کشیده شدن خطوط بیابان به داخل صورت هدفمند بود. نوشته داخل تصویر عموما دست نویس هست در مورد نگاه به بالا من هم موافقم و ممنون از اشاره بجای حامد لایه بیابون به دلیل پیچیدگی زیاد خطوط منحنی اگه محو بشه فکر میکنم نامفهوم بشه اما ایراده تابلو طرح غلط بودن قسمتی از شعر اگه گفتین؟ ممنون از راهنماییهاتون شبتون آبی رویای آبی GFX Master 23 آذر 1385, 01:50فكر نميكنم شما طرحت رو اينجا گذاشتي باشي براي ايراد املايي گرفتن؟! من نظراتم رو برمبناي تجربياتم گفتم. شما از جمله استاد مميز استفاده كردي در حاليكه جايگاه اين جمله اينجا نيست. كاش ميگفتيد استاد اين جمله رو درباره كدوم كار و در چه زماني گفتن؟ احتمال من اينه كه اين جمله براي يه طرح تايپوگرافي باشه. دو تایی بودن تصویر فرد که در تصویر دوم به شکل سایه و بزرگتر اما دقیقا همان تصویر است نشان دهنده حرکت و تلاش بی نتیجه است که قطعا به اندازه کافی گویا نبوده اما ایرادی که در مورد خروج از حالت تنهایی بود رو رد میکنم چون دو تصویر کاملا یکی است .(و در اصل تصویر هم وجود نداشته"پاسخ به پست سارا") من متاسفانه متوجه منظورت نشدم اگر ميشه يكمي واضحتر توضيح بده. اصلا با این نظر موافق نیستم که قسمتی از شعر نوشته بشه و بقیه در ذهن خواننده تداعی بشه بلکه متن باید نیاز طرح رو براورده کنه خوب اين نظر شماست. ولي اين موضوع رو بدونيد كه شما زماني يه طراح خوب هستيد كه با زبان گرافيك با مخاطب ارتباط برقرار كني. فكر ميكني نقاشيهاي بزرگ دنيا چرا معروف شدن؟! چون با زبون نقاشي با بيننده ارتباط برقرار كردن. اصلا هر كدوم از بخشاي هنر همينن. تو سينما. زمان چارلي چاپلين محدوديت صدابرداري وجود داشت و كسي صداي فيلم رو نميشنيد ولي چاپلين با حركاتش بهتر از هر كس ديگه اي ميتونست بفهمونه كه داره چي ميگه. كلا وقتي هدف از هنر معلوم باشه راحتتر اين موضوع هضم ميشه. هنر يه زبانه. براي برقراري ارتباط با مخاطب. حالا اين زبان يه موقع با نقاشي مطرح ميشه يه موقع با خط و ... در مورد نوشتن اسم طراح در پایین طرح ,باید بگم این بستگی به سبک کار داره و به فراخور از design by: ,drawing by: , created by: ویا به تنهایی از اسم استفاده میشه که اگه خواستین توضیحات کاملش رو میدم كسي ايرادي به نوشتن امضا در زير طرح نگرفت. بزرگ بودن امضا يه مقدار باعث ميشه چشم بيننده از طرح اصلي دور بشه و به اون سمت كشيده بشه. قرار گرفتن لایه تصیر زن در زیر کاری بوده که بصورت ارادی انجام شده و کشیده شدن خطوط بیابان به داخل صورت هدفمند بود. در اين مورد باهات موافقم. هر چند قرار گرفتن لايه مربوط به چهره روي لايه تصوير بيابون هم خوب بود. mashreghi 23 آذر 1385, 07:05ما نظر دادیم طراح عزیز بیاد یه مختصر جوابی بده ببینیم پاسخ بچه ها به کارش اومده . hamed_mp 23 آذر 1385, 11:12در مورد نگاه به بالا من هم موافقم و ممنون از اشاره بجای حامد با سلام خوشحالم که مسمر ثمر بود دو تایی بودن تصویر فرد که در تصویر دوم به شکل سایه و بزرگتر اما دقیقا همان تصویر است نشان دهنده حرکت و تلاش بی نتیجه است که قطعا به اندازه کافی گویا نبوده اما ایرادی که در مورد خروج از حالت تنهایی بود رو رد میکنم چون دو تصویر کاملا یکی است ..... قبل از نوشتن لازم است بیان کنم که نوشته ام ، نظرات و تجربیات من در زمینه هنری می باشد و گاه عرفانی پس اگر در نکته ای از تعاریف کلی دور شدم عذر من را بپذیرید عکسهای غمگین دارای غربت خاصی هستند ، خصوصیت بارز آنها در این هست که هر چقدر بیننده به عکس نگاه می کند بیشتر به فکر فرو می رود بودن نقش هایی که حاوی جزئیاتی مغایر با معنای تصویر هست باعث سر در گمی بیننده می شود عکس بزرگتر دارای جزئیاتی واضحتر از عکس کوچک هست که همین باعث پرت شدن افکار بیننده از معنای واقعی تصویر می شود ( حالت صورت و پوششی که بر تن دارد ) اگر هدف نشان دادن تلاش بی نتیجه است ، وجود دو تصویر به نظر من کافی نیست و تا جایی که بشود با هنر خاصی باید تصویر را تکرار کرد ( که باز این باعث شلوغی کار می شود ) بکار بردن متن در طرح باید تا حدی باشد که نیاز معنایی را برای طرح براورده کند بدیهی است بکار گیری متنهای بلند در طرح غنای معنایی بیشتری از طرح طلب میکند..... گاه باید از تعاریف کلی فاصله گرفت درعکس شاد گاه تمام شعر را می نویسند ، درشت ، و اضح و زیبا ، تا شادی را با سهولت به بیننده انتقال دهد در عکس غمگین باز اشاره می شه به غربت عکس و هدف عکس که همان ایجاد فکر عمیق در بیننده هست که اینجا به نظر من ، به کار بردن یک شعر اما با دوحالت ( فونت ) و دو موقعیت متفاوت ما را از هدف اصلی دور می کند اما ایراده تابلو طرح غلط بودن قسمتی از شعر اگه گفتین؟ رفتی و به هر چی خواستی نرسیدی ( یه که اضافه داره و آخرجمله واضح نیست که ، نرسیدی هست یا رسیدی ) با تشکر. royaieabi 23 آذر 1385, 22:27سلام شب شما بخیر باریکلا به حامد که ایراد شعر رو پیدا کرد قطعا من کارمو برای گرفتن غلط املایی اینجا نذاشتم اما اگه به پست من دقت کنید گفتم که نطرات به همه قسمتهای طرح نفوذ کرد حتی امضا در این شرایط انتظار میرفت که ایراد شعر هم عنوان بشه که بالاخره شد اما اول بریم سراغ نظر سارا سارا ممنون از اینکه به کارام نظر میدی همیشه استفاده میکنم و خوشحال میشم و امیدوارم که این مباحثات بعدی که گاها انجام میدیم باعث سوتفاهم و رنجش خاطر نشه هدف آموختنه و بحث در زمینه هنر که دوستش داریم... جمله استاد فکر میکنم بیشتر در زمینه نقاشی خط بوده من این جمله را از مقاله ای تحت عنوان نقاشی خط جدا کردم که در اون از این جمله از استاد استفاده شده بود و احتراما بگم که با نظر شما در این زمینه خیلی موافق نیستم کارهای نقاشی خط که طراحیهای من عموما به سبک اونها و با رعایت اصول اونها انجام میشه خیلی با نقاشی متفاوت هستند یک نقاشی حرف خودش را صرفا با تصویر میزنه (خطوط ,رنگها,فضاهای مثبت و منفی و...) اما کارهای نقاشی خط خیلی متفاوت هستند اگه بخوام چیزی که خودم از چیزایی که آموختم رو بگم به ساده ترین بیان نقاشی خط یعنی آداپت کردن نوشته و تصویر وقتی من تصویری رو برای نوشته ای خلق میکنم باید نوشته رامتناسب با تصویر خلق شده در کارم بگنجونم شما اعتقاد داری که بخشی از نوشته را بنویسم و باقی را به عهده حافظه بیننده قرار بدم اما شاید اصلا اون متن در حافظه بیننده نباشه یا اینکه باشه اما حافظه یاری نکنه(مث من که حافظم ضعیفهwink) اونوقته که حق تصویر ادا نشده به بیان ساده تر در نقاشی هنرمند باید حرفش را صرفا با نقاشی خودش بیان کنه اما در کارهای نقاشی خط با خط و تصویر در مورد سینما هم عرض کنم سینما ترکیب صدا و تصویره صدا از اهمیت ویژه برخورداره چاپلین با محدودیت صدا فیلم میساخت اما اونقدر قوی که اون محدودیت کمتر به چشم بیاد اما قطعا میتونست با رفع این محدودیت کارهای قویتری انجام بده اما در مورد امضا دوست عزیز mashreghi مشرقی گفته بودند که آیا نوشته امضای من غلطه؟و عرف هست که از چه عبارتی استفاده بشه من در پاسخ ایشون گفتم که هر شکل نوشته برای جای خاص خودش کاربرد داره که اگه خواست براش توضیح میدم حامد عزیز در خصوص نظرات شما سعی میکنم در پست جداگانه توضیحاتی بدم از نظراتتون خیلی خیلی ممنونم موفق باشید و پیروز شبتون آبی رویای آبی GFX Master 23 آذر 1385, 22:51خوب من اولا نه تنها از اين بحثا ناراحت نميشم كه كلي هم خوشحال ميشم چون واقعا اين جور تاپيكا هستن كه ميشه ازشون نتيجه خوبي گرفت. اگه بخوام چیزی که خودم از چیزایی که آموختم رو بگم به ساده ترین بیان نقاشی خط یعنی آداپت کردن نوشته و تصویر البته دوست داشتم بدونم رشته تحصيلي شما چي هست و چقدر درباره گرافيك اطلاعات داريد؟ چون اين تصور شما از نقاشي خط با عرض معذرت اشتباهه!! نقاشي خط در واقع همون تايپوگرافي هست. بطور ساده اگر بخوام بگم تايپوگرافي يا نقاشي خط كار بر روي حروف هست. يعني گرافيست با استفاده از حروف و كلمات و تغيير شكل و ديفيس اونا منظورش رو ميرسونه. تعبير شما اينه كه بكار بردن متن در شعر ميشه نقاشي خط؟! جمله استاد فکر میکنم بیشتر در زمینه نقاشی خط بوده من این جمله را از مقاله ای تحت عنوان نقاشی خط جدا کردم که در اون از این جمله از استاد استفاده شده بود همونطوري هم كه تو پست قبليم گفته بودم به احتمال زياد استاد اين جمله رو درباره يه طرح تايپوگرافي گفته بودن. يعني همون نقاشي خطي كه شما ازش اسم بردي. کارهای نقاشی خط که طراحیهای من عموما به سبک اونها و با رعایت اصول اونها انجام میشه خیلی با نقاشی متفاوت هستند كاراي شما 100% نقاشي هستن و صرفا به خاطر بكار بردن متن در طرح نميشه اسم نقاشي خط رو روي كل طرح گذاشت. در حد آخر ميشه كارتون رو تركيبي از نقاشي (با درصد بيشتر) + نقاشي خط (با درصد كمتر) دونست. وقتی من تصویری رو برای نوشته ای خلق میکنم باید نوشته رامتناسب با تصویر خلق شده در کارم بگنجونم شما اعتقاد داری که بخشی از نوشته را بنویسم و باقی را به عهده حافظه بیننده قرار بدم اما شاید اصلا اون متن در حافظه بیننده نباشه یا اینکه باشه اما حافظه یاری نکنه(مث من که حافظم ضعیفهwink) هنوزم نظرم اينه كه نوشتن قسمتي از شعر كافيه. ببينيد هر شعري يه بخش اصلي و به قول معروف هسته اصلي داره كه كل مضمون شعر در همون بخش اصلي هست و بقيه شعر جزئيات محسوب ميشن. شما بايد اون قسمت اصلي رو داخل متنت استفاده كني. حالا اگر كسي شعر رو قبلا خونده بوده و ميدونه چيه خوب مشكلي نيست ولي حتي اگر به فرض كسي هم شعر رو نشنيده باشه چون شما اون قسمت اصلي رو استفاده كردين بيننده متوجه منظور شما خواهد شد. در مورد سینما هم عرض کنم سینما ترکیب صدا و تصویره صدا از اهمیت ویژه برخورداره چاپلین با محدودیت صدا فیلم میساخت اما اونقدر قوی که اون محدودیت کمتر به چشم بیاد اما قطعا میتونست با رفع این محدودیت کارهای قویتری انجام بده به نظر شما نداشتن صدا تو اون فيلما محدوديت بوده؟! به نظر من نقطه قوت اون فيلم بدون صدا بودن اوناست! دليل شهرت پيدا كردن چاپلين و فيلماش همين صامت بودن فيلماش بوده و اينكه تونسته با زبون تصوير و بدون صدا منظورش رو برسونه. مطمئنا اگر فيلماش صدادار بودن به اين اندازه معروف نميشد. ببخشيد طولاني شد! royaieabi 24 آذر 1385, 00:03فکر میکنم یه بار دیگه این سوال رو از من پرسیده بودین و من پاسخ داده بودم مجددا همون پاسخ را کپی میکنم "سلام روز بخیر رشته تحصیلیه من رشته فنی هست و هیچ ارتباطی به هنر و گرافیک نداره اما از کودکی در زمینه هنر (نقاشی , خطاطی وساز) کار کردم مدت 6 سال هست که در زمینه گرافیک کار میکنم و سعی کردم که از اصول و پایه مطالعه داشته باشم من در حال حاضر در این زمینه مدرک دانشگاهی ندارم ولی مطالعات و فعالیت من در زمینه گرافیک به مراتب بیشتر از رشته تحصیلی دانشگاهی من بوده اما موارد و نکاتی که ذکر میکنم تماما مستند هستن و نحوه گویشم در قسمتهایی که اظهار نظر شخصی هست کاملا روشنه این در جواب سوال شما" نقاشی خط با تایپو گرافی کاملا مجزا شده هرچند که تایپوگرافی از نقاشی خط به وجود آمد اما عدم بکارگیری یک لغت معادل فارسی برای تایپوگرافی باعث شد تا برخی این 2 مبحث را با هم اشتباه کنند در کتاب آستاد مسعود نجابتی این موضوع کاملا توضیح داده شده که من بخشهایی از اون رو برای شما نقل قول میکنم:خواهش میکنم با دقت بالا بخونین "...بدین ترتیب ((انسان متمدن ))که توانسته بود در یک سیر تکاملی طولانی از خط ((اندیشه نگار))تصویر نگاری به خط آوا نگار و در نهایت به اختراع الفبا دست یابد و آن را لوازم شهرنشینی و ارکان تمدن به حساب آورد اینک برای برقراری ارتباطی موثر -ایجاد تفهیم و تفاهم و نفوذ هرچه بیشتر در مخاطب-و... نه تنها نوشتار را به تنهایی کافی نمیدانست بلکه بیش از پیش نیاز به تصویر را حس کرد."که مقدمه ایجاد نقاشی خط شد "بدین منظور ابتدا نوشته را با تصاویر توصیفی همراه کرد یا بالعکس تصاویر با نوشته های توصیفی تشریحی همراه شدند که این تلفیق تصویر و نوشتار به یکی از مهمترین شگردهای گرافیک تبدیل شد.ترکیب دقیق و ماهرانه تصویر و نوشته که در گستره lay out قرار میگیرد پیام های نوشتاری را تحت تاثیر متقابل و مکمل یکدیگر قرار داد.چگونگی این تاثیر و تاثر به ماهیت کار,شناخت هدف,سبک مورد استفاده در هر زمان و همچنین شیوه طراح و خواسته های مخاطبان بستگی داشته و دارد."مباحث مربوط به نقاشی خط "در تلاشی دیگر که تقریبا در گونه های مختلف نگارش صورت گرفت و در دها های اخیر در گشورهای عموما لاتین زبان به تایپو گرافی انجامیدسعی در تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک کردن نوشتار به وجه تصویری و به عبارتی تصویر سازی با نشانه های زبان شناسیک نمود بنابر این اکنون تایپو گرافی حضوری به استقلال داردو تعریفی و اصولی و ویژگیهایی و حتی تاریخچه و مسیری مستقل. ..." اکثر طراحیهای من بطور کاما زیر مجموعه نقاشی خط هستند و با کار تایپوگرافی کاملا مجزا هستند و گاها از تایپوگرافی در اونها استفاده شده موفق باشین رویای آبی GFX Master 24 آذر 1385, 01:51ببينيد من نگفتم حرف شما اشتباهه. همونطوري كه خودتونم هم از اين استاد نقل قول كردين تايپوگرافي هم يكي از زير مجموعه هاي نقاشي خط هست و البته به نظر من مهمترين بخشش هست. چون اون چيزي كه توي نقاشي خط بيشتر از همه چيز مشخصه و خودنمايي ميكنه همون مقوله خطش هست و اگر خط از نقاشي خط گرفته بشه ديگه نميشه اسمش رو نقاشي خط گذاشت. در هر حال بحث اصلي بر سر اين موضوع بود كه اصول استفاده از شعر بايد چطوري باشه. آيا لازمه تمام شعر يا بيشتر اون نوشته بشه يا بهتره كاري كنيم تا خواننده يا بيننده بيشتر بتونه با اصل تصوير ارتباط برقرار كنه و اون قطعه شعر فقط باعث ايجاد يه فضاي احساسي بشه. rockmanmetall 24 آذر 1385, 10:02سلام کار جالبیه فقط به نظرم اگه شخصی که داره قدم میزنه اون پایین تکرار نشده بود بهتر بود موفق باشی رفیق!!! royaieabi 24 آذر 1385, 21:38سلام شب بخیر حامد تشکر میکنم که در مورد طرح من نظراتت را بیان کردی تجربیاتت با مباحث تیوری که در این زمینه وجود داره دارای مشترکات زیاد و اختلافات اندکی هست که من در مورد اونها کمی توضیح میدم در طرح برای نشان دادن حالت غم و افسردگی و برای نشان دادن حالت غربت و دوری فاکتورهایی هست که در حالت اول با حالت دوم اختلافات اندکی مشاهده میشه اما دارای مشترکات زیادی هستند که دلیل وجود این مشترکات زیاد هم این هست که در غربت حس غم و افسردگی وجود داره در واقع این یکی از بارزترین آثارش به حساب میاد در مبحث مبانی هنرهای تجسمی و در بخش استفاده از اجزای تشکیل دهنده طرح برای نشان دادن غم از خطوط درهم ,شکسته,بی نظم و مایل به همراه رنگهای تیره و کنتراست تیرگی روشنی استفاده میشه ولی مساله استفاده از فضای منفی منتفی هست ولی در نشان دادن حالت غربت از خطوط موازی کشیده و صاف با انحنای کم رنگهای سرد و فضاهای منفی زیاد استفاده میشه هنگامی که اجسام و اجزای طرح در فواصل بعید قرار بگیرن فضاهای منفی در طرح بیشتر خواهد شد که شما هم به این نکته اشاره کردین اما این بحث فقط در مورد طرحهایی بیانگر حالت غربت مصداق داره نه حالت غم و عشق .این موضوع را میتونین در طرحهای من که با عنوانهای "غریبه" و "غربت" و "بسوی تو"و"بارون "و "سرگردون" که همینجا به نمایش گذاشتم به روشنی مشاهده کنید. این طرح بیشتر نمایشگر حالت یاس و نا امیدی توام با غم هست که من در اون از رنگ تیره ,کنتراست تیرگی روشنی در صورت زن و همچنین در نوشته و زمینه طرح ,موی افشان استفاده کردم اما یه حالت غربت در دل اون احساس میشه (توجه به مفهوم شعر) که برای نمایش دادن اون از اون




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2025]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن