واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: روش صحیح حمایت از تولید بازی*های الکترونیکی مورد تبادل نظر قرار گرفت PhonieX 10 آبان 1385, 11:10فاوانیوز: نشست کارگروه بازی *های الکترونیکی با حضور تعدادی از تولید*کنندگان این حوزه و با هدف بررسی روش* های صحیح حمایت دولت از تولید بازی*های الکترونیکی برگزار شد. به گزارش فاوانیوز از شورای*عالی اطلاع رسانی، در این نشست دکتر "بهروز مینایی" معاون فنی شورای عالی اطلاع رسانی و مهندس "*حیدری" مسوول کارگروه بازی های الکترونیکی به همراه مهندس "قادری" از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، "کاوه وحدت" از شرکت رسانا افزار شریف، "مسعود اثمری" از شرکت نوین پندار، "پویا دادگر" از شرکت هنرهای پویا، "امینی" از شرکت فرا رسانه برگ، "بیک مولایی" از شرکت کوثر نگار رایانه، "شهاب کشاورز" از شرکت رویاگران نرم افزار، "سلطانی" از شرکت هنر امروز و صمیمی از شرکت تحلیلگران تدبیر حضور داشتند. در ابتدای جلسه دکتر مینایی با اشاره *به *اینکه رسالت شورا در حوزه ICT، بیشتر بر تولید محتوا متمرکز شده، افزود: سرگرمی*ها و بازی*های الکترونیکی بخش عمده و پرمخاطبی را شامل می*شود، بدین*جهت شورای*عالی *اطلاع*رسانی کارگروه بازی های الکترونیکی را در راستای ساماندهی تولید بازی و تقویت صنعت سرگرمی الکترونیکی، تدوین قوانین و استانداردهای لازم و فرهنگ*سازی در جهت بهبود الگوی استفاده از بازی*های داخلی و خارجی و هماهنگی اقدامات ملی تشکیل داده*است. وی ادامه داد: حمایت از پژوهش*های مورد نیاز کشور در این زمینه برای پشتیبانی سیاستگذاری، کمک به شکل گیری مناسب جریان بازی*سازی در کشور و بهبود وضعیت استفاده از بازی*ها، محورهای اصلی فعالیت این کارگروه است. مینایی با اشاره به برنامه*های آینده شورا در این زمینه گفت: ابتدا صحبت از برگزاری المپیاد بازی در کشور بود اما با بررسی وضعیت جاری کشور، مناسب دیدیم که پیش از آن جشنواره سراسری بازی*های الکترونیکی را برگزار کنیم که علاوه بر انگیزه *بخشی به فعالان، در شناخت پتانسیل*های موجود کشور هم گامی مؤثر برداشته باشیم. در ادامه جلسه مهندس *حیدری، مسوول کارگروه بازی*های الکترونیکی با اشاره به جایگاه مناسب فرابخشی شورا برای شبکه*سازی و هماهنگی میان فعالان این حوزه گفت: اکنون بیش از 14 سازمان دولتی شناسایی شده*اند که در زمینه بازی*های الکترونیکی فعال هستند. در کنار آنها شرکت*های غیردولتی، فعالان مطبوعاتی و فعالان انفرادی زیادی نیز وجود دارند که با همفکری، سازماندهی و همکاری می*توان پتانسیل*های زیاد کشور در این زمینه را تبدیل به توانایی بالفعل کرد. در ادامه مهندس قادری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به سابقه فعالیت کانون در زمینه بازی های رایانه ای گفت: در سال 75 در این کانون با آسیب*شناسی رفتار کودک در تعامل با اسباب بازی به این نتیجه رسیدیم که بالاترین ریزش فرهنگی- اخلاقی در پسر بچه*ها در حوزه بازی*های رایانه*ای صورت می*گیرد. لذا به این نتیجه رسیدیم که ما نیز دراین حوزه باید چندین کار را به صورت موازی انجام دهیم. وی تولید 35 بازی و محصول چند*رسانه*ای توسط کانون، پژوهش مفصل در مورد بازی*های رایانه*ای و اطلاع*رسانی به مسوولان فرهنگی جامعه و اولیای کودکان را عمده*ترین اقدامات کانون در 10 *سال گذشته خواند. در ادامه این جلسه حاضران به ارائه نظرات خود جهت استخراج مدل صحیح حمایت دولت از تولید بازی*های الکترونیکی پرداختند و پیشنهاداتی از قبیل ایجاد محیط سالم رقابتی، ایجاد صنف مربوطه و بسترهای حقوقی و قانونی، سرمایه*گذاری دولت در زمینه خرید قفل*های نرم*افزاری و در اختیار گذاشتن رایگان برای شرکت*ها، سرمایه*گذاری با مبالغ قابل *توجه، معافیت مالیاتی، جایزه صادراتی، ایجاد شرکتی بزرگ و فروش سهام آن به شرکت*های کوچک و تقسیم کار بین آنها، تعریف استاندارد کیفی برای تولید بازی و کاهش بوروکراسی اداری در تعامل با شرکت*ها از سوی حضار در جلسه مطرح شد. منبع:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]