تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805560242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گذري بر تازه هاي نشريات هفته گذشته در حوزه ارتباطات و اطلاع رساني


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گذري بر تازه هاي نشريات هفته گذشته در حوزه ارتباطات و اطلاع رساني
مباحث مربوط به حوزه IT ازجمله موضوعاتي است كه در سطح جهاني مورد توجه ويژه قرار گرفته،لذا ضروري است با عنايت به رسالت اطلاع رساني ايرنا،مطالب منتشر شده دررسانه هاي نوشتاري پيرامون فناوري اطلاعات وارتباطات جمع آوري و باانعكاس چكيده اي ازآنها مخاطبين درجريان موارد منتشره قرار گيرند


* اولين باشگاه مجازي پينت بال ايران تاسيس شد / ابراراقتصادي / 2 شهريور
- محمد كامبد ، دبير دبيرخانه دائمي توسعه جامعه مجازي ايران گفت : دبيرخانه دائمي توسعه جامعه مجازي ايران با همكاري سازمان تربيت بدني كشور اقدام به تاسيس اولين باشگاه پينت بال ايراني به آدرس PAINTBALLCLUB.IR با هدف فرهنگ سازي و آشنايي جوانان كشور با ورزش پينت بال كرد.
كامبد خاطر نشان كرد : همه فعاليت هاي اين مسابقه اعم از ثبت نام و پرداخت مبالغ شركت كننده به صورت اينترنتي خواهد بود.
********************************************
* شمار كاربران اينترنت پرسرعت بي سيم جهان از مرز 50 ميليون گذشت / ابراراقتصادي/ 2 شهريور
- طبق اعلام يك انجمن تجاري جهاني واقع در لندن ، اشتراك هاي مبتني بر دسترسي به بسته پرسرعت يا فناوري HSPA از 11 ميليون نفر در سال گذشته افزايش يافته است.
طبق پيش بيني اين انجمن ، تا پايان سال جاري ميلادي ماهانه چهار ميليون كاربر به اين سرويس اضافه خواهد شد ؛ اينترنت پر سرعت بي سيم با استفاده از فناوري HSPA همانند سرويس هاي اينترنت خط ثابت بيش از يك مگابايت در ثانيه سرعت انتقال داده فراهم مي كند
********************************************
* در پاسخ به سوال خراسان مطرح شد : حمايت دولت از پروژه شهر الكترونيك مشهد در ابهام / خراسان / 2 شهريور
- مهندس سيدمحمد پژمان شهردار مشهد در خصوص موانع گسترش شهر الكترونيك مشهد گفته بود، بودجه و تامين منابع براي شهر الكترونيك مشهد فراتر از حوزه شهرداري است و مستلزم حضور دولت است اما ما تمام عرصه هاي مستقيمي كه به خودمان بازمي گردد ، در قالب شهرداري الكترونيك طي برنامه چهارساله تامين منابع مي كنيم. اما دكتر صادق واعظ زاده معاون علمي و فناوري رئيس جمهور درخصوص حمايت دولت از شهر الكترونيك مشهد گفت: من اطلاع ندارم دوستان ما در شهرداري اين طرح را چه تعريف كرده اند و گستردگي آن به چه ميزان است اما اگر سندي در شهرداري تصويب شده است آن ها بايد منابع و امكاناتش را قبلا ديده باشند و طبيعتا اين انتظار وجود ندارد كه پروژه اي در شهر تصويب شود اما دولت آن را پي گيري كند لذا اميدوارم دوستان ما همان طور كه آن را طراحي كرده اند به مرحله اجرا نيز ، در بياورند .
********************************************
* زمان در اتاق هاي گپ / ابراراقتصادي/ 3 شهريور
- در اين سال ها ، گپ و اتاق هاي گپ به طور خاص مورد توجه محققان حوزه رسانه ها و محافل دانشگاهي بوده است. raingold در مقاله اي گپ را نشانه اي بر روند جهاني سازي دانسته است. quayle ، taylor در سال 2001 به خطرات اتاق هاي گپ براي فرهنگ ها اشاره كرده اند و turkle گپ اينترنتي را زمينه اي براي شكل گيري هويت پست مدرن مي داند . صرفنظر از مزايا و معايب آن ، اكنون گپ اينترنتي گسترش قابل توجهي يافته و جاي خود را به عنوان يك وسيله ارتباطي محبوب ، باز كرده است. پيش از اين ، مطالعات بسياري در مورد توزيع مكاني و جغرافيايي استفاده از اينترنت انجام شده است. براي نمونه ، مي توان به پروژه " نقشه فضاي مجازي " ( mapping cyberspace) اشاره كرد.در اين پروژه ، نقشه هاي بسيار دقيقي در مورد استفاده از اينترنت در نقاط مختلف دنيا استخراج شده است . اين نقشه ن به خوبي نشان مي دهد كه استفاده از فناوري ارتباطات بيش از آنكه از لحاظ مكاني متمركز باشد ، بر اساس زمان توزيع شده است.براي مثال ، از اين نقشه مشخص است كه بيشترين ميزان استفاده از اينترنت ، در دوره زماني 2 تا 4 بعدازظهر ( به وقت گرينويچ) به وقوع مي پيوندند.
********************************************
* مدير عامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي : بازي هاي رايانه اي رده بندي مي شوند / ابراراقتصادي / 3 شهريور
- بهروز مينايي معاون فني دبيرخانه شوراي عالي اطلاع رساني و مديرعامل بنياد ملي بازي هاي رايانه اي اظهار داشت : به منظور عملياتي كردن رده بندي بازي هاي رايانه اي تا كنون ، نظرات مثبت روانشناسان ، جامعه شناسان و كارشناسان مذهبي دريافت شده است .
مينايي خاطرنشان كرد: پس از گذشت اين مراحل چند بازي رايج به صورت نمونه ، رده بندي شده و در نهايت اين طرح در ماه جاري انجام خواهد شد
********************************************
* به دليل نبود هماهنگي نهادهاي مسئول،برپايي نمايشگاه اله سيت ، در هاله اي از ابهام / خراسان / 3 شهريور
- شعار نمايشگاه فناوري اطلاعات، نرم افزار و شهر الكترونيكي ( اله سيت )به عنوان دومين نمايشگاه
كشور بعد از الكامپ تهران در حوزه فناوري اطلاعات ،" حركت به سمت شهر الكترونيكي براي ارائه خدمات برتر به مردم " است.
رويكرد اساسي نمايشگاه اله سيت ، شناسايي فناوري اطلاعات به عنوان ركن اصلي دستيابي به توسعه پايدار و به عبارتي ديگر هدايت نمامي فعاليت ها ، پژوهش ها و تحقيقات امور مربوط به مديريت شهري به سوي دستيابي به مفهوم اطلاعات و شناساندن جايگاه آن در روند تصميم گيري ، مديريت و اجراست
********************************************
* ضرورت توليد محتواي الكترونيك،آموزش در مدارس فردا / همشهري/ 3 شهريور
- مدتي است كه كلاس هاي توليد محتواي الكترونيك در بعضي از مناطق آموزش و پرورش و براي آشنايي معلمان با علم روز و فناوري جديد آموزش از طريق رايانه برگزار مي شود .
محاسن:آموزش از طريق لوح هاي فشرده توليد محتوا باعث مي شود آموزش يك درس به چندين كلاس مختلف به صورت كاملا يكسان داده شود.
معايب:توليد محتوا يك امر زمان بر است و شخصي كه تصميم به توليد محتوا دارد بايد بتواند با نرم افزارهاي مختلف كيفيت كار خود را بالا ببرد كه زمان و حوصله زيادي را مي طلبد.ازسوي ديگر با توجه به پيشرفت علم كشفيات جديد و نياز دانش آموزان به يادگيري به روز ( به روز شدن مطالب)بعد از زماني چند لوح هاي فشرده جديدي بايد ساخته شود و جايگزين لوح هاي قديمي تر شود.
********************************************
* تا سال 2015 ميلادي: درآمد بازار ارتباطات خاورميانه و آفريقا 70 ميليارد دلار رشد خواهد كرد / ابراراقتصادي/ 4 شهريور
- " گلف كامز " مركز تجارت جهاني دوبي در تازه ترين بررسي هاي خود اعلام كرد انتظار مي رود درآمد بازار ارتباطات و سرويس هاي پهن باند آفريقا و خاورميانه MENA تا سال 2015 ، 70 ميليارد دلار رشد داشته باشد.
به نقل از سايت " منافن " ، در تحقيق اين مركز آمده است : بازار ارتباطي آفريقا ، خاورميانه و جنوب آسيا در دهه آينده با رشد فزاينده اي در زمينه صنعت ارتباطي مواجه خواهد شد. " گلف كامز " فرصت هاي بكر و پتانسيل بالاي موجود در بازار آفريقا دليل تبديل اين منطقه به عنوان " مركز كانوني" توجهات فعالان عرصه بين المللي و بومي ارتباطات دانست .
********************************************
* مدير عامل شركت فناوري اطلاعات خبر داد :اتصال 100 هزار مدرسه به شبكه ملي اينترنت / ابراراقتصادي/ 4 شهريور
- سعيد مهديون رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت فناوري اطلاعات گفت: در راستاي توسعه فناوري اطلاعات در كشور و در چارچوب تحقق اهداف فرابخش فناوري اطلاعات برنامه چهارم توسعه مبني بر ايجاد مدارس داراي جايگاه اينترنتي و همچنين تجارب موفق اجراي پايلوت مشترك طرح اتصال مدارس در سال 86 كه به اتصال 5800مدرسه به شبكه ملي اينترنت منجر شد، طرح تجهيز و اتصال 100 هزار مدرسه به شبكه ملي اينترنت در دستور كار مشترك وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت
وي ادامه داد : با اجراي كامل اين طرح كه مي توان آن را در سطح يك طرح ملي برشمرد » ارتباط كليه مدارس و مراكز آموزشي كشور كه بالغ بر 150 هزار واحد آموزشي مي شود با همديگر برقرار و همچنين سرويس هاي الكترونيكي كاربردي مرتبط ترجيحا بر اساس متن باز فراهم و از طريق مراكز داده آموزشي رشد به كاربران شبكه اعم از دانش آموزان » معلمان »اوليا و نيز كارمندان وزارت آموزش و پرورش ارائه مي شود
********************************************
* سرويس مديريت اطلاعات مكاني ياهو راه اندازي شد / خبر / 4شهريور
- ياهو سرويس Fire Eagle را كه به مديريت اطلاعات مكاني براي وب سايت ها يا براي دستگاه هايي كه به اينترنت دسترسي دارند كمك مي كند را به طور عمومي راه اندازي كرد. اين سايت به كاربران اينترنت اجازه مي دهد اطلاعات مكاني خود را به روز كرده و اين اطلاعات را با برنامه هاي مبتني بر وب منتخب شان تبادل كنند. به علاوه كاربران مي توانند ميزان جزييات مكاني كه يك برنامه مي تواند به آن دسترسي يابد مانند تنها نام يك شهر و يا اطلاعات با ارزش مبتني بر GPS را انتخاب ك
كنند
********************************************
* اينترنت پرسرعت ارزان مي شود / صبح اقتصاد / 4 شهريور
- وفا غفاريان به مقوله توسعه اينترنت پرسرعت در كشور اشاره و اظهار داشت : هم اكنون بعنوان مثال در تمامي محلات تهران با وجود سرمايه گذاري دولتي و خصوصي ، اينترنت پرسرعت كافي وجود ندارد كه عرضه شود و پوشش كامل نيست . اولين نكته در بحث اينترنت پرسرعت ، بهاي آن است كه بايد با متوسط درآمد خانوار همخواني داشته باشد تا سرمايه گذاري در اين زمينه توجيه پذير شود . وي تاكيد كرد : دومين نكته در زمينه اينترنت پرسرعت ، افزايش سطح پوشش اينترنت پرسرعت در كشور و توسعه امكان واگذاري در مناطق مختلف كشور است.
********************************************
* پيشرفت مورد انتظار IT در كشور اتفاق نيفتاده است / همشهري/ 4 شهريور
- بهرام پيري – مدير طرح مركز صدور گواهي ديجيتال وزارت بازرگاني اظهار كرد : امروزه از معيارهاي پيشرفت كشورها ميزان پيشرفت آنها در زمينه الكترونيك و تمركزشان روي فناوري ديجيتال و صنايع مرتبط با آن است كه متاسفانه روند رو به افول اين صنعت در ايران واقعيتي غير از اين را نشان داده است. وي ادامه داد : در حالي كه حاملان پيشرفت ضريب نفوذ اينترنت در هر لحظه به پهناي باند خود مي انديشند ، ما براي عموم مردم آن را محروم مي كنيم . به گفته اين كارشناس ، تمام متوليان صنعت IT همچون شوراي عالي انفورماتيك طي چند سال گذشته تعطيل ، يا به مرز ورشكستگي رسيده اند و پيشرفتي كه متصور بوده و بايد طبق برنامه اتفاق مي افتاده ، انجام نشده است.
********************************************
* بررسي نيازسنجي فضاي سايبر در مركز پژوهش هاي مجلس / ابراراقتصادي / 5 شهريور
- رضا باقري مدير سابق دفتر ارتباطات و فناوري هاي نوين مركز پژوهش هاي مجلس با توجه به كارهاي انجام شده اين مركز در سال گذشته گفت : در بخش بررسي لوايح در حوزه فناوري اطلاعات ما كارهايي مانند آزادسازي اطلاعات ، پيگيري تصويب سند جرايم رايانه اي ، بحث حمايت از حريم خصوصي ، بررسي قوانين انتخابات رايانه اي ، قانون لايحه بودجه 87( در اين حوزه ) و بررسي قوانين پارك هاي علمي و مراكز رشد را انجام داديم.
وي اشاره كرد : در حوزه قانوني گزارشي تحت عنوان " مقدمه اي بر نيزهاي فضاي سايبر " خواهيم داشت . همچنين پيگيري لايحه جرايم رايانه اي ، امنيت فضاي سايبر ، امضاي ديجيتالي و اصلاح قانون انتخابات در حوزه IT در دستور كار مركز قرار گرفته و به جد هم دنبال مي شود .
********************************************
* 42 درصد كاربران اينترنتي اطلاعات ديگران را مي دزدند / ابراراقتصادي / 5 شهريور
- نتايج يك تحقيق بر روي كاربران اينترنت نشان داد كه اكثر كاربران اينترنتي علاوه بر شناسه خود با شناسه كاربري افراد حقيقي و حقوقي وارد ميل باكس و مركز اطلاعات آن ها مي شوند .
به گزارش اسلش دات، نتايج اين تحقيق كه توسط يك مركز تحقيقاتي در آمريكا انجام شده است نشان مي دهد كه 42 درصد كاربران اينترنتي هر روز مي توانند به شناسه كاربري افراد ديگر دسترسي پيدا كرده و از آن ها استفاده كنند .كارشناسان امنيتي توصيه مي كنند تا كاربر اينترنتي در استفاده از شناسه و كلمه عبور نهايت تدابير ايمني را رعايت كنند
********************************************
* فناوري اطلاعات ، دانش و آموزش مجازي / حمايت / 5 شهريور
- فناوري اطلاعات در مدت زمان كوتاهي كه از پيدايش آن مي گذرد توانسته است تغييرات فراواني را در نحوه زندگي بشر به وجود آورد. يكي از زميته هايي كه سهم عمده اي از تغييرات را به خود اختصاص داده است ، يادگيري است. در يادگيري به شيوه سنتي ، فرد مجبور بود كه مدام بخواند و بنويسد و ارتباط تقريبا يك طرفه بود . اما به كارگيري فناوري اطلاعاتي و ارتباطي در يادگيري ، فرد علاوه بر اين مهارتهاي پايه نيازمند داشتن مهارت در استفاده از فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي مي باشد .يادگيري هاي مبتني بر فناوري هاي نوين اطلاعاتي ، با ايجاد تغييرات بنيادين در مفاهيم آموزش سنتي ، توانسته است بسياري از ناكارآمدي هاي نظامهاي آموزشي را رفع كرده و دگرگوني هاي اساسي را در آموزش به وجود آورد.
********************************************
* الگوي فيلترينگ در ايران نادرست است / ابرار اقتصادي / 7 شهريور
- " فيلترينگ " همانگونه كه مي تواند برخي از سايت هاي غير مفيد و غير اخلاقي را مسدود سازد ، مي تواند سايت هاي مفيد و سالم را از دسترس كاربران دور كند . به گفته آگاهان ، فيلترينگ اگر صحيح به كار گرفته نشود چرخه صحيح اطلاع رساني را دچار اختلال خواهد كرد و در اين صورت زيان هاي ناشي از فقدان اطلاعات صحيح براي جوامع بشري بسيار بيشتر خواهد بود .
عمده دلايل فيلتر كردن اينترنت در كشورهاي مختلف را مي توان در چها تقسيم بندي كلي گنجاند :" مسائل سياسي " ، " مسائل اجتماعي " ، " مسائل امنيتي " و " مسائل اخلاقي " .
آنچه باعث تفاوت مبنايي هر كشور براي فيلترينگ مي شود ، ارزش هاي بنيادين مورد توجه در هر مقوله در آن كشورها است.
********************************************
* جنگ هاي سايبر سانسور اينترنت را تشديد مي كنند / ابراراقتصادي / 7 شهريور
- فيلترينگ به طور ساده به معني محدود كردن دسترسي ، مسدود كردن يا برداشتن يك سايت است ؛ به گفته كارين كارلكار ، محقق ارشد سازمان غير دولتي Freedom House ، راه هاي متعددي براي فيلتر محتوا وجود دارد . به گفته وي ، دولت ها مي توانند از فناوري فيلترينگ ، سانسور وب سايت ها ، فيلتر نتايج جست و جو با همكاري شركت هاي چند مليتي و مسدود كردن برنامه ها براي جلوگيري از استفاده از برنامه هاي آنلايني مانند فيس بوك ، يوتيوب يا صدا بر روي IP كه فعاليت سبكه اجتماعي را امكان پذير مي كند ، استفاده كنند و به نظر مي رسد استفاده از تاكتيك ها كاملا گسترده باشد.
با وقايع اخير در گرجستان و محدوديت هاي اينترنتي اين نگراني وجود دارد كه فيلترينگ ممكن است در جنگ هاي سايبر آينده بيش تر مورد استفاده قرار بگيرد . به گفته جوناتان زيترن ، يكي از بنيانگذاران مركز اينترنت و جامعه بركمن مدرسه ي حقوق هاروارد ، اين تاكتيك بسيار قوي است ؛ همانگونه كه اخيرا در فيلتر وب سايت هاي روسي توسط گرجستان روي داد تا بنا به برخي دلايل از رسيدن تبليغات دشمن به شهروندان جلوگيري شود ، فيلترينگ مي تواند به شكل دادن به پيامي كه مردم يك كشور مي بينند كمك كند .
********************************************
اطلاع/1350/
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن