واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: پرسش و پاسخ مایا corel 24 تير 1385, 12:27با سلام متاسفم که تاپیکی با عنوان " پرسش و پاسخ مایا، هر چی می خواین بپرسین! " وجود ندارد. یا حداقل من پیدا نکردم. اینه که یه تاپیک جدا زدم واسه یه سوال، و ایشالا سوالات ادامه پیدا کنه. بنده خودم هم سوال می کنم و هم جواب می دم. و از مدیران محترم خواهش می کنم این تاپیک رو نبندند. اینجا استاد مطلق نداریم! هر کی هر سوالی رو بلده جواب می ده ان شاءالله. و اما اولین سوال در پست بعد. corel 24 تير 1385, 12:29با سلام سوال: چه جوری می شه تو مایا درختانی ساخت که دو بعدی باشند اما همیشه رو به دوربین. مثل تکنیکی که تو بازیها برای درختان دوردست استفاده می شه. امین تری دی 24 تير 1385, 13:59نحوه راه رفتن یک کاراکتر در مایا اگر کسی بلده آموزش بده تا دیگران هم فیض ببرند ممنون corel 25 تير 1385, 09:15با سلام امین خان! شما خودت تو مکس چه جوری این کار رو انجام می دی؟ پارامترهای جدید که با چند تا اسلایدر قابل تغییرند برای حرکات تعریف می کنی، یا کلا روش متفاوتی داری؟ pixolator 25 تير 1385, 10:35با سلام سوال: چه جوری می شه تو مایا درختانی ساخت که دو بعدی باشند اما همیشه رو به دوربین. مثل تکنیکی که تو بازیها برای درختان دوردست استفاده می شه. خود مایا آماده شو داره : توی Visor برو و توش قسمت trees Mesh اینو انتخاب کن و بکش : Oakforest یا PneForest :wink: امین تری دی 25 تير 1385, 12:09خود مایا آماده شو داره : توی Visor برو و توش قسمت trees Mesh اینو انتخاب کن و بکش : Oakforest یا PneForest :wink: این رو می دونم ولی میخوام خودم این کارو بکنم از این که از چیزهای آماده استفاده کنم بدم میاد همیشه دوست دارم که خودم بسازم امین تری دی 25 تير 1385, 12:15با سلام امین خان! شما خودت تو مکس چه جوری این کار رو انجام می دی؟ پارامترهای جدید که با چند تا اسلایدر قابل تغییرند برای حرکات تعریف می کنی، یا کلا روش متفاوتی داری؟ من اوایل کار ازکاراکتر استودیو استفاده می کردم اما حالا دیگه کمتر سراغش می رم و دیگه با Bone کار می کنم کمی سخت اما خیلی راحت تر میشه باهاش کار کرد corel 26 تير 1385, 12:09من اوایل کار ازکاراکتر استودیو استفاده می کردم اما حالا دیگه کمتر سراغش می رم و دیگه با Bone کار می کنم کمی سخت اما خیلی راحت تر میشه باهاش کار کرد با سلام بنده خودم یه مقدار از Bone تو مکس اطلاع دارم و حتی قبلا شیوه ساختن پارامترهای جدید که با یه لغزنده مقدارشون رو تغییر بدی رو بلد بودم.(الان چون دیگه با مکس کار نمی کنم، یادم نیست!) با این ابزارها، می شد تعیین کرد که مثلا حداکثر زاویه چرخش ساق پا، 90 درجه باشه و الی آخر. اما خوب کار سختی هست و کمی طاقت فرسا. corel 26 تير 1385, 12:13خود مایا آماده شو داره : توی Visor برو و توش قسمت trees Mesh اینو انتخاب کن و بکش : Oakforest یا PneForest :wink: نمی دونم شما دقیقا چیزی رو می گی که من گفتم یا نه؟! من می خوام درخته به حرکت دوربین حساس باشه. احتمالا باید یه جور قید یا وابستگی (Constrain) براش تعریف کرد. (ممکنه املای انگلیسیم غلط باشه!!!!) نمی دونم چقدر تا حالا از این بازیهای کماندویی دیدی؟ تو بیشترشون از این تنیکها استفاده می شه. corel 26 تير 1385, 13:23با سلام آقا این Visor اصلا چیز غریبیه! من یه وقتی اومدم یکی از آیکونهای مربوط به بخش اقیانوس ها رو از اون به داخل صفحه کاری کشیدم. بعد دیدم یه اقیانوس کاملا طبیعی که ماده و اشیاء اولیه و انیمیشن اون پیش ساخته هست، ایجاد شده. یه قسمتشو رندر کردم که البته خیلی طول کشید، ولی الحق که طبیعی و جالب بود. طوری که یه لحظه یاد فیلم طوفان کامل و هنرنماییهای حبیب زرگرپور (استاد انیمیشن، عضو بخش ILM شرکت جرج لوکاس) افتادم. اما این shader library رو من هیچ وقت نتونستم ببینم. یعنی نصب می شه، ولی عملا تو محیط Hypershade نمیاد. ضمنا مایا من ورژن 6 هست. فعلا. corel 31 تير 1385, 11:47با سلام بابا مایا کار ها! بابا انیماتورها! بابا اینکاره ها! بابا رفقا! تاپیک رو خالی نذارین دیگه! حالا ما یه چند روزی نبودیم، این که دلیل نمی شه. بابا هر کی هر چی می خواد بپرسه، بالاخره ضرر که نمی کنیم یا جواب می گیریم یا نه که اونوقت هم چیزی از دست ندادیم! من بخوام می تونم تاپیک رو با یه سری آموزش پر کنم! نه اینکه بگم خیلی حالیمه ها! هیچ هم همچین چیزی نیست. ولی پاش بیفته و فرصت باشه، می تونیم چند تا آموزش همراه با عکس بذاریم. اما با عنوان تاپیک منافات داره. چون ما خواستیم اینجا فقط پرسش و پاسخ باشه و اگه مقاله ای هم نوشته می شه در جواب سوال یه بنده خدایی باشه. فعلا. pouyaz123 02 مرداد 1385, 02:28man kheily az animation e maya chizy haleem nist valy fekr konam age bekhay hamishe derakhtaye 2D to maya be camera face konan bayad derakht haro be camera CONSTRAIN bekony ..hala inke az che ..fekr CONSTRAINy estefade kony nemidoonam, ..mitoony khodet doone doone emtehaneshoon kony ....fekr konam AIM ya ORIENT javab bedan corel 08 مرداد 1385, 11:03با سلام ممنون از شما دوست عزیز امتحان می کنم انشاء الله corel 09 مرداد 1385, 09:42با سلام دوستان! مایا که من دارم یه مشکلی داره (که البته مسخره هست!) و اون این که شاخص ابزار Move خوب ظاهر نمی شه. البته من همینجوری باهاش کار می کنم ولی دوست داشتم فلش هاش قابل رویت باشه. ببینید، اینجوریه: corel 09 مرداد 1385, 09:58با سلام دوستان ببخشید که من وقتی می یام داخل فاروم، یه ریز می نویسم. عرض کنم که سیستم من با مایا یه مشکلی داره یا شایدم مایا با سیستم من یه مشکلی داره. و اون اینکه گاهی که مثلا محیط Hypershade رو دوبار باز و بسته می کنم یا گاهی موقع استفاده از محیط visor سیستم یه ارور بهم می ده که با ok کردن اون، ارور دوم هم ظاهر می شه و هیچی دیگه، مایا بسته می شه. عکس ارور ها رو می ذارم اینجا ببینم کسی کمکی می تونه بهم بکنه: corel 10 مرداد 1385, 09:13با سلام در پاسخ سوال یکی از دوستان در مورد ساختن حفره و سوراخ با اشکال مختلف درون اشیاء Nurbs ، لازم دیدم که به نوبه خودم این توضیح رو بذارم. البته شرمنده که فرصت نشد با عکس توضیح بدم. فرض کنین که یه ماشین یا ساختمون با Nurbs ساختین و حالا می خواین پنجره یا حفره ای به اشکال مختلف درون اون ایجاد کنین. این مراحل باید طی بشه(البته راههای دیگه ای هم هست ولی این مناسبتره): 1- در نمای مناسب قرار بگیرید، مثلا Front یا Side یا Top برای اینکه کنترل دقیقتری داشته باشین. 2- یک منحنی از نوع Cv یا Ep به شکل حفره دلخواه رسم کنین. می تونین از Grid برای دقیقتر شدن اون استفاده کنین. انتخاب یکی از دونوع فوق بسته به مهارت شما در هر کدوم و شکل مورد نظر داره. مهم نتیجه کار هست. 3- در نمای مناسب(حتما یکی از نماهای ارتوگرافی) قرار بگیرید. طوری که منحنی علی الظاهر کاملا منطبق بر جایی که می خواین حفره ایجاد کنین باشه. 4- منحنی و سطح را انتخاب کرده و Edit Nurbs / Project Curve on Surface را اجرا کنین. 5- اکنون تمام اشیا را از حالت انتخاب خارج کرده و ابزار Trim Tool را از منوی Edit Nurbs انتخاب کنین. 6- روی سطح اصلی(مثلا دیوار یا بدنه ماشین) کلیک کنید. شیء به حالت قاب سیمی در می آید. 7- اکنون بدون استفاده از هیچ کلید کیبورد، روی قسمتی از شیء که خارج از محلی منحنی ایجاد حفره است کلیک کنید(در واقع در قسمتی از دیوار یا سطح کلیک کنید که سوراخ نمی شود) 8- Enter بزنید. کار تمام است. امیدوارم این توضیح مورد استفاده دوستان قرار گیرد. cs_mohsen 11 مرداد 1385, 10:50با سلام دوستان ببخشید که من وقتی می یام داخل فاروم، یه ریز می نویسم. عرض کنم که سیستم من با مایا یه مشکلی داره یا شایدم مایا با سیستم من یه مشکلی داره. و اون اینکه گاهی که مثلا محیط Hypershade رو دوبار باز و بسته می کنم یا گاهی موقع استفاده از محیط visor سیستم یه ارور بهم می ده که با ok کردن اون، ارور دوم هم ظاهر می شه و هیچی دیگه، مایا بسته می شه. عکس ارور ها رو می ذارم اینجا ببینم کسی کمکی می تونه بهم بکنه: عیول مثل خودم من بیشتر موقع آندو یا ریدو کردن اینطور میشه البته یکی دیگه هم هست که این یکی خیلی اذیت می کنه : Batch Render موقعی که می خام بچ رندر کنم این ارور رو میده : از سیستم هم ... سی پی یو من داغ نیست ای ام دی هم نیست کارتم هم 256 جی فرس اف 5200 و رم 768 ولی پایین تر از این اررور نمی ده نمی دونم جالبه دوروز اول که ویندوز میریزم درسته بعدش اینطوری میشه :cry: از کرل هم ممنون pixolator 11 مرداد 1385, 18:11فکر می کنم مشکل از حافظه است...چون وقتی من رم کم می آرم این پیغام رو می ده و یا بعضی وقتا نه کمن آوردن رم بلکه اشکالات سخت افزاری خود رم و از این چیزا... cs_mohsen 11 مرداد 1385, 19:52فکر می کنم مشکل از حافظه است...چون وقتی من رم کم می آرم این پیغام رو می ده و یا بعضی وقتا نه کمن آوردن رم بلکه اشکالات سخت افزاری خود رم و از این چیزا... بچ رندر یا اون یکی ها ؟ اینجا ارور بارونه :D pixolator 12 مرداد 1385, 05:18batch render رو که نه ولی بالا یی هاش...اونایی که عکسش رو زدین...مشخصا داره می گه که یه آدرسی از حافظه رو پیدا نکرده یا پاک شده یا تخریب شده یا یه همچین چیزایی !:wink: cs_mohsen 13 مرداد 1385, 20:56بهترین شکل استخوان بندی ؟ طوری که در هنگام انیمیت هیچ مشکلی پیش نیاد با همون ابزار جوین و Ik ها ... منظورم فقط شکل و طرز قرار گرفتن اونا در کاراکتر هست (انسان) مثلا در قسمت زانو چند تعداد و به چه حالت استفاده بشه تا زانو خیلی طبیعی خم بشه طبیعی نه از نظر انیمیت از نظر مدل کاراکتر مثل نازک شدن زانو که میشه قطر یه پارچه یا ... ممنون pouyaz123 14 مرداد 1385, 01:17baraye zanoo ye joint kafiye..age bekhay zanoot mogheye kham shodan DEFORM nashe bayad dar kenare SMOOTH BINDING az BLEND SHAPE va CLUSTER ham estefade kony ke nemishe inja khoob tozih dad. kolan rigging e khoob kardan kheily kare asab khoord kony hast good luck cs_mohsen 15 مرداد 1385, 23:23baraye zanoo ye joint kafiye..age bekhay zanoot mogheye kham shodan DEFORM nashe bayad dar kenare SMOOTH BINDING az BLEND SHAPE va CLUSTER ham estefade kony ke nemishe inja khoob tozih dad. kolan rigging e khoob kardan kheily kare asab khoord kony hast good luck ممنون ردیف شد فول بارون هم حل شد aram145 25 مرداد 1385, 23:43با سلام دوستان ببخشید که من وقتی می یام داخل فاروم، یه ریز می نویسم. عرض کنم که سیستم من با مایا یه مشکلی داره یا شایدم مایا با سیستم من یه مشکلی داره. و اون اینکه گاهی که مثلا محیط Hypershade رو دوبار باز و بسته می کنم یا گاهی موقع استفاده از محیط visor سیستم یه ارور بهم می ده که با ok کردن اون، ارور دوم هم ظاهر می شه و هیچی دیگه، مایا بسته می شه. عکس ارور ها رو می ذارم اینجا ببینم کسی کمکی می تونه بهم بکنه: در مورد اولی من یکی دو باری که با اون مواجه شدم متوجه شدم یک سری face با فضای صفر در کار من وجود داره یا محل vertex ها به نوعی قرار داره که که امکان آنالیز یا در واقع انتگرال گیری سه گانه در آنها صفر شده وارد نوع چهارم شده حالا نمودونم تا چه حد ایم موضوع درباره کارت صحت داره موفق باشی.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 376]