تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837868630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهنم در چند قدمی مومنان!


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: جهنم در چند قدمی مومنان!
آتشبیار جهنم
یکی از آیات عجیب و تامل برانگیز قرآن کریم، آیه 71 از سوره مبارکه مریم سلام الله علیها است که می فرماید: « وَإِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا كَانَ عَلَى رَبِّكَ حَتْمًا مَقْضِیا » هیچیك از شما نیست، مگر آنكه وارد جهنم خواهد شد كه این بر پروردگار قضایی،حتمی است»با اندکی تامل بر این آیه، انبوهی از سوالات به طور طبیعی بر ذهن انسان هجوم می آورند از جمله:1.  آیا انبیأ هم طبق حكم این آیه داخل جهنم می‏شوند؟2. آیا گنهكارانی كه توبه كرده‏اند داخل جهنم می‏شوند؟ 3. در این صورت پس عصمت انبیاء یا توبه انسانهای معمولی چه فایده‏ای دارد؟و...در پاسخ به تمامی سوالات یاد شده باید گفت: در زبان عرب، واژه «ورود» همیشه به معنی داخل شدن نیست، بلكه به معنای نزدیك شدن نیز کاربرد دارد، به شهادت اینكه در قرآن كریم درباره موسی بن عمران - علیه السلام - آمده است كه: وَلَمَّا وَرَدَ مَاءَ مَدْینَ وَجَدَ عَلَیهِ أُمَّةً مِنَ النَّاسِ یسْقُونَ وَوَجَدَ مِنْ دُونِهِمُ امْرَأَتَینِ تَذُودَانِ{سوره قصص، آیه 23}وقتی كه موسی به آب مَدیَن وارد شد جمعیتی از مردم را دید كه دارند از چاه آب می‏كشند، و حیوانات خود را آب می‏دهند، و كمی پایین‏تر از آنان دو نفر زن را دید كه گوسفندان خود را از مخلوط شدن با گوسفندان سایرین جلوگیری می‏كردند. و به طور مسلم حضرت موسی(ع)داخل چاه آب نشده ، پس معلوم می‏شود ورود به معنای دخول نیست. بلكه به معنای نزدیك شدن است. و معنای آیه شریفه این است كه موسی بعد از آنكه از مصر بیرون آمد، به سوی سرزمین اجدادی خود روانه شد تا آنكه به نزدیكی چاه مدین رسید، و دید اهل مدین گله‏های خود را آب می‏دهند. در آیه مورد بحث هم معنا چنین می‏شود: «هیچیك از شما انسانها نیست مگر آنكه تا نزدیكی دوزخ خواهد رفت» و روایات وارده در این مسأله، ورود را بدین گونه توجیه می‏كند: راه عبور به سوی بهشت از جهنم است خدای تعالی پلی بر روی جهنم قرار داده كه عموم مردم باید از آن عبور می‏كنند و كسانی كه اهل بهشتند، از آنجا به بهشت می‏روند، و این خود لطفی است از ناحیه خدای تعالی برای اهل بهشت، تا بدانند كه دیگران به چه سرنوشتی دچار شدند و از سرنوشت خود بیشتر لذت ببرند، و عذابی است، برای اهل دوزخ تا بدانند دیگران - كه در دنیا خوارشان می‏شمردند و دارایی خود را به رخ آنان می‏كشیدند - امروز به چه سرنوشتی و چه نعمتی رسیدند تا حسرتشان بیشتر شود.{ مجمع البیان، ج 6، ص 524 - 526 } و به فرضی هم كه ورود به معنای دخول باشد باز اشكالی وارد نمی‏شود. چون با در نظر گرفتن آیات بسیاری كه درباره أهل بهشت فرموده خوف و اندوهی نخواهند داشت، و آیه «و ینجی الله الذین اتقوا بمفازتهم لا یمسهم السؤ و لا هم یحزنون»{ خدا اهل تقوا را با اعمال صالح از عذاب نجات خواهد داد كه هیچ رنج و دردی به آنها نرسد و هرگز غم و اندوهی بر دلشان راه نیابد. (سورْه زمر، آیه 61)} اهل بهشت در جهنم عذاب را احساس نمی‏كنند، بلكه از دیدن آن به وضع و سرنوشت خود راضی‏تر می‏شوند. تنظیم برای تبیان: شکوری





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن