تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835081194
آموزشهای گروهی < شماره 4 > : رنگ شناسي و اصول سازگاري و استفاده از رنگ ها -
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزشهای گروهی < شماره 4 > : رنگ شناسي و اصول سازگاري و استفاده از رنگ ها mostafa_az 23 فروردين 1385, 23:00سلام شرمنده بچه ها يكم زدن اين تاپيك دير شد . مسببش هم خودم بودم هم يكي از بچه ها . خودم به خاطر اينكه رو حرف يكي از دوستام حساب كردم و خودم تاپيك رو نزدم و دوستم به خاطر بدقوليش . فعلا براي شروع تاپيك مطلبي رو آماده كردم . اميدوارم مورد استفاده دوستان قرار بگيره . يادآوري كنم تو اين تاپيك قرار دادن هر گونه مطلب آموزشي و طرح سوال مجاز هستش : ------------------------------------------------------------------------------------------- جهان بدون رنگ چه خواهد بود ؟ آمیزه ای کدر و سرد از اشکال عاری از معنای واقعی . یوهانس ایتن بر این باور است که رنگ زندگی است، زیرا دنیای بدون رنگ، بنظر مرده می رسد. هر هنرمند برای برقراری ارتباطی مناسب با بیننده ی خود نیاز به یکسری شناختهای خاص از رنگ به همراه دارد.کلید این شناخت در دایره ی رنگ و کنتراستهای هفتگانه ی رنگ است که در این مجموعه مقالات به آنها پرداخته می شود.همچنین مقالاتی در مورد نظریه ی اکسپرسیون رنگ، ارزشهای ذهنی و احساسی که با رنگ بیان شده اند و نظریه ی امپرسیون رنگ که بیشتر به نمودهای رنگ در طبیعت می پردازد و در آخر نظریه ی کمپوزیسیون که در بر گیرنده ی اهداف نظریه ی رنگ برای هنرمند خلاق است بر طبق روال آنها قرار خواهد گرفت. یوهانس ایتن( 1967-1888) در طول زندگیش به مساله ی رنگ بسیار علاقه مند بود.پس از اتمام تحصیلات در رشته ی آموزگاری، برای نخستین بار از سال 1913 تا 1916، در اشتوتگارت از طریق دایره ی آدولف هولتزل با نظریه ی رنگ آشنا شد.با تلاش هنری خود و نیز مطالعه ی فشرده ی تمامی نظریه های موجود، این نظریه را آزمود و آن را اصلاح نیز کرد. دایره ی رنگ 12 رنگه : ( طرز کشیدن این دایره برای آموزش نیست بلکه برای این است که متوجه شوید هر رنگ از کجا آمده و نامها نیز اتفاقی نیست.بلکه در مقالات بعدی در مورد کنتراست و غیره به اهمیت آنها پی خماهید برد) برای آشنایی با دنیای رنگ، دایره ی دوازده رنگه ای را با سه رنگ اصلی زرد، قرمز و آبی درست می کنیم. همانطور که می دانیم( شاید هم نمی دانیم) هر شخص با دید معمولی می تواند قرمزی را که نه اثری از آبی و نه اثری از زرد، زردی را که نه اثری از سبز و نه اثری از قرمز و آبی ای که نه اثری از سبز و نه اثری از قرمز دارد، تشخیص بدهد.برای آزمایش هر رنگ لازم است که آنرا در زمینه ی خاکستری خنثی مشاهده کنیم. رنگهای اصلی باید با بیشترین دقت ممکن مشخص شوند.آنها را در مثلثی طوری قرار می دهیم که زرد در گوشه ی بالا و قرمز در گوشه ی پایین سمت راست و آبی در گوشه ی پایین سمت چپ قرار گیرد. این مثلث را در دایره ی محاط می کنیم شش ضلعی منتظمی در داخل دایره ترسیم می نماییم.در مثلث های متساوی الساقینی که با دو ضلع مجاور یک شش ضلعی به وجود می آیند، رنگی را که از مخلوط دو رنگ اصلی پدید می آید، قرار می دهیم.بدین ترتیب رنگهای ثانویه ی زیر را خواهیم داشت: زرد+ قرمز= نارنجی زرد+ آبی= سبز قرمز+ آبی= بنفش سه رنگ ثانویه باید با دقت بیشتری ساخته شوند.این رنگها نباید به هیچ یک تز رنگهای تشکیل دهنده ی خود متمایل باشند. متوجه خواهید شد که دستیابی به رنگهای ثانویه با استفاده از شیوه ی مخلوط کردن کار ساده ای نیست.نارنجی نباید خیلی قرمز یا خیلی زرد باشد، بنفش نباید خیلی قرمز یا خیلی آبی باشد و همینطور سبز هم نباید خیلی زرد یا خیلی آبی باشد. حال با شعاع مناسبی، بیرون دایره ی اول دایره ی دیگری می کشیم و حلقه ی بین این دو دایره را به 12 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.در این حلقه سه رنگ اصلی و ثانویه را در جاهای مناسب خود قرار می دهیم بطوری که بین دو رنگ یک قسمت خالی باقی بماند. در این جاهای خالی رنگهای ثالثه را قرار می دهیم، هر یک از رنگهای ثالثه از مخلوط یک رنگ اصلی و یک رنگ ثانویه پدید می آید: زرد+ نارنجی= زرد - نارنجی قرمز+ نارنجی= قرمز - نارنجی قرمز+ بنفش= قرمز - بنفش آبی+ بنفش= آبی - بنفش آبی+ سبز= آبی - سبز زرد+ سبز= زرد - سبز بنابراین دایره ی رنگ منظم 12 رنگه ای ایجاد کرده ایم که در آن هر رنگی جای قطعی خود را دارد.در این دایره ترتیب رنگها همان ترتیب رنگهای قوس قزح( رنگین کمان خودمون) و یا طیف طبیعی نور خورشید است. نیوتن دایره ی رنگ پیوسته ای ا این نوع را با اضافه کردن ارغوانی به طیف رنگ، در فاطله ی بین قرمز و بنفش بوجود آورد.بنابراین دایره ی رنگ طیفی است که به طور مصنوعی به آن چیزی افزوده شده است. هر یک از 12 رنگ دایره ی رنگ، فضایی مساوی دارند و رنگهای مکمل در برابر هم و بر روی یک قطر دایره قرار می گیرند( منظور از رنگهای مکمل رنگهایی هستند که از ترکیب آنها در چشم رنگ خاکستری ساخته می شود.چون چشم و مغز انسان خود بخود تمایل به ایجاد تعادل خود می گردد.مثلا اگر به یک مربع سبز نگاه کنید و چشمان خود را ببندید یک مربع قرمز در ذهن خود مشاهده می کنید.این پدیده را کنتراست پی در پی می نامند) شخص می تواند به دقت هر یک از دوازده رنگ را ببیند و جای رنگ واسطی را به سادگی پیدا کند. توجه : ممکن است بدلیل کالیبره نبودن مانیتور اینجانب و یا فرمت فایل که بصورت Gif سیو شده بعضی رنگها، رنگهای اصلی موجود در دایره ی رنگ نباشند. ------------------------------------------------------------------------------------------- مخلصيم مصطفي GFX Master 24 فروردين 1385, 00:15ممنون مصطفی. بالاخره این تاپیک هم راه افتاد! درباره مطالبی که نوشتی باید بگم قسمتهای اولش خیلی تخصصی بود ولی بخشهای آخریش خیلی خوب بود و بصورت پایه ای در مورد رنگها بحث کرده بود. امیدوارم این تاپیک هم مثل آموزشهای گروهی قبلی پربار و خوب باشه. mostafa_az 24 فروردين 1385, 13:11خوب بچه ها . هر كي مطلبي راجع به رنگ ها داره تو اين تاپيك قرار بده . وقتي مطالب آماده تموم شد ميريم سراغ تجربيات دوستان . :lol: مخلصيم مصطفي hamidak 24 فروردين 1385, 18:44مثل اينكه كسي زياد نمياد چيزي بنويسه بدبختانه من هم در اين مورد مطلبي ندارم(درمورد چه چيزي تا حالا مطلب داشتم كه اين بار دومم باشه) ولي مطالب عالين عالي hamidak 24 فروردين 1385, 18:45فقط يه پيشنهاد اگر اينجا زياد رونق نگرفت مي تونيم به موضوعات ديگر بپردازيم mostafa_az 24 فروردين 1385, 18:51رونق ميگيره برادر - حداقل كسايي رو ميشناسم كه حاضرا تمام كتاباشون رو اينجا تايپ كنن فقط براي دوستاشون . مخلصيم مصطفي Parham 24 فروردين 1385, 19:15آقا شرمنده من یکم درگیر بودم و از طرفی متنی که آماده کرده بودم هم به طور کامل پاک شده ... سعی میکنم که در اولین فرصت تو این تاپیک مقاله و توضیحات را آماده کنم ... باز هم از مصطفی و سایر دوستان به خاطر بد قولی معذرت میخوام ... aragraphic 24 فروردين 1385, 20:42توصيف حالت و شخصيت رنگها بدون در نظر داشتن تاثيرات آنها به روي يكديگر تعريفي ناقص و اشتباه بيده. چون كه رنگها در كنار يكديگر و در مجاورت همديگه تاثيرات متفاوتي خواهند داشت به همين دليل توصيف شخصيت و حالت رنگها در مجاورت يكديگر و با توجه به زمينه اي كه روي اون قرار گرفتن به واقعيت نزديكتره. به طور كلي رنگها اگر در زمينه اي تيره تر از خودشون قرار بگيرند خلوص رنگي و درخشش بيشتري از خودشون نشون ميدن و نسبت به زماني كه در زمينه اي روشنتر از خودشون قرار گرفتن بزرگتر به نظر ميرسن و به مخاطب نزديكتر ميشن. احساس سرد بودن يا گرم بودن رنگها هم بر اساس رنگهاي مجاورشون شكل ميگيره.به طور معمول رنگهايي مثل زرد و قرمز و نارنجي و تركيبهاي نزديك به اونها رو رنگهاي گرم و رنگهاي آبي وسبز و تركيب هاي نزذيك به اونا رو رنگ سرد وويگولنزج. سردترين رنگ، رنگ آبي سبز (فيروزه اي) ي و گرمترين رنگ هم ، رنگ قرمز نارنجي . ولي همون طور كه گفتم احساس سردي و گرمي رنگها بر اساس رنگهاي مجاورشون و رنگ زمينست. براي مثال رنگ سبز خالص در كنار فيروزه اي رنگي گرم به نظر ورسه ولي در كنار سبز زرد رنگي گرم به نظر برسه. دوستان اينها اون بخشي بود كه به نظرم اومد كه بقيه ي رفقا به اون اشاره اي نخواهند داشت .ورنه مطلب رنگي براي گفتن زياد در نهان خانه ي مغزم انباشته ديرم. اين مطالب رو هم برگرفته از كتاب مباني هنرهاي تجسمي نوشتم هم خودم مروري براي كنكور كرده باشم و هم احتمال ضعيفي دادم كه احيانآ خداي نكرده زبانم لال كسي اينها رو بلد نباشه. از اين كه بدون تصويره از خطايم درگذريد اي خدايوندگان گرافيك. mostafa_az 24 فروردين 1385, 20:57ممنون aragraphic جان . به درد من يكي كه خورد . مخلصيم مصطفي mostafa_az 24 فروردين 1385, 21:05خوب بچه ها . اين مطالب رو هم تونستن جور كنم : ------------------------------------------------------------------------------------- کنتراست های هفتگانه رنگ وقتی میتوان از کنتراست دو رنگ صحبت کرد که تفاوت آشکاری در مقایسه ی نمود بین آن دو مشاهده شود. وقتی چنین تفاوتهایی به منتهای اوج خود می رسند آنها را کنتراستهای قطبی می نامیم.بنابراین کوچک-بزرگ، سفید- سیاه، سرد-گرم در حد اعلای خود کنتراستهای قطبی اند.حسهای ما فقط از طریق مقایسه عمل می کنند.چشم یک خط را در صورتی بلند می داند که یک خط کوتاه تر در کنار آن باشد و همین خط بلند وقتی با خط بلند تری مقایسه شود، کوتاه توصیف می شود. موقع بررسی خصوصیات نمود رنگ می توان هفت نوع کنتراست کشف کرد.این کنتراستها بقدری متفاوتند که هر یک بایستی جداگانه مطالعه شوند.هر کدام از آنها از نظر خصوصیات، ارزش هنری، تاثیر بصری، بیانی و نمادی منحصر به فردند و در مجموع، با هم پایه و اصول رنگ بندی را تشکیل می دهند. کنتراستهای هفتگانه ی رنگ به شرح زیر است: 1. کنتراست فام 2. کنتراست تیره- روشن 3. کنتراست سرد- گرم 4 . کنتراست مکمل 5. کنتراست همزمانی 6. کنتراست اشباع 7. کنتراست وسعت *** اينم فعلا توضيح كنتراست فام تا بعدا برسيم به بقيه : *** کنتراست فام: کنتراست فام ساده رتین کنتراست هفتگانه ی رنگ است.این کنتراست احتیاج به تبحر زیادی در دید ندارد.زیرا با رنگهایی در نهایت درخشش پدید می آید.چند نوع مشخص از ترکیبات آن عبارتند از: زرد / قرمز / آبی ------ قرمز / آبی / سبز ------ آبی / زرد / بنفش ------ زرد / سبز / بنفش / قرمز ------ سبز / آبی / نارنجی / سیاه درست همانطور که سیاه و سفید شدیدترین کنتراست تیره روشنی را نشان می دهد، زرد/قرمز/آبی نیز منتهای شدت کنتراست فام را بازگو می نماید.برا یایجاد این کنتراست حداقل سه رنگِ با وضوح متفاوت مرود نیاز است.شدت کنتراست فام وقتی کاهش می یابد که رنگهای آن از سه رنگ اصلی دور شوند. بنابرین شدت کنتراست نارنجی، سبز و بنفش کمتر از شدت کنتراست زرد، قرمز، آبی است و کنتراست رنگهای ثالثه خیلی کمتر از این دو گروه است. وقتی هر یک از رنگها با خط سیاه یا سفید از هم جدا شوند خصوصیات فردی خود را بهتر نشان می دهند.بدین وسیله از تاثیر متقابل آنها برهم تا حدی کاسته می شود و هر رنگی نمود حقیقی خود را باز می یابد.با وجودی که تریاد زرد/قرمز/آبی شدیدترین کنتراست فام را ارایه می دهد از هر رنگ خالص دیگری نیز می توان در ایجاد این کنتراست استفاده کرد.چنین به نظر می آید که وقتی تیره- روشنی رنگها در کنتراست فام تغییر می یابد، ارزشی بیانی کاملاً جدید زیادی پدید می آید. باید دانست که رنگ سفید در اینگونه موارد درخشش رنگهای همجوار خود را کاهش می دهد و آنها را تیره جلوه می دهد.زمینه ی سیاه موجب می شود تا رنگها روشن تر به نظر آیند.بنابراین سفید و سیاه می توانند عناصر نیرومد کمپوزیسیون رنگ به شمار آیند. قدرت بیانی بالقوه ی کنتراست فام می تواند تنوع زیادی داشته باشد.با کنتراست فام می توان هم شادی سرزنده، غم عمیق، سادگی زمینی و هم جهان شمولی را بیان کرد. ------------------------------------------------------------------------------------- مخلصيم مصطفي White Rose 24 فروردين 1385, 22:22منت خدای را عزوجل ... اول از هر چیز باید از خداوند سپاس گذاری کرد که دستگاهی به انسان بخشید که تنها بخشی از آن تشخیص میلیون ها رنگ است چشم این نعمت الهی که اگر نبود چه اتفاقی می افتاد ؟ من از آقا مصطفی تشکر میکنم که این تایپیک رو شروع کرد تا مشکل بعضی ها مثل من رفع بشه از همتون متشکر وسپاسگزاروم من فقط همین و میتونم بگم. hamidak 25 فروردين 1385, 03:39بابا ايول حال كردين تا من اومدم بقيه هم دنبالم اومدم (شوخي بود) ولي به هر حال عاليه آدم چيزاي خوبي ياد مي گيره از همه ممنون پارسيان 25 فروردين 1385, 11:45با تشكر از دوستان بخاطر اطلاعاتي مفيدي كه زحمت تايپ كردنشو كشيدن. من فكر كنم اين آموزش گروهي بخاطر اين پيشرفتش كمه چون يخورده تخصصي تره و مثل مثلا كارت ويزيت عمومي نيست. البته هر چي جلو تر بره بهتر ميشه. mostafa_az 25 فروردين 1385, 12:54بچه ها اصلا بياين بگين شماها تو طرحاتون از چه رنگايي بيشتر استفاده ميكنين . اصلا درباره خودتون و رنگاتون توضيح بدين . :wink: مخلصيم مصطفي hamidak 25 فروردين 1385, 13:34من بيشتر رنگ آبي كمرنگ استفاده مي كنم تو لوگو ها و بقيه كارهام S.H.R.M.K 25 فروردين 1385, 14:17اینم یه مطلب که من فعلا پیدا کردم میزارم البته شاید بعضی از قسمت هاش تکراری باشه رنگ اگر نور سفيد ( نور خورشيد ) را به وسيله منشور مثلث القاعده تجزيه كنيم، نواري از يك سلسله رنگهاي پيوسته از قرمز، نارنجي، زرد، سبز و آبي گرفته تا بنفش به وجود مي آيد. اگر اين اشعه رنگين به وسيله يك عدسي جمع شود، از تجمع آنها مجدداً نور سفيد حاصل مي گردد. اين تجزيه طيف نور بعد از باران به اسم قوس قزح ( رنگين كمان ) ديده مي شود. وقتي نور سفيد به يك جسم رنگي مي تابد، شيء مزبور قسمتي از آن را جذب و نور را منعكس مي كند. هر جسمي بر حسب رنگ خود، نور همرنگ خويش را منعكس مي كند. مثلاً يك جسم قرمز، نور قرمز را منعكس مي كند و ساير نورها را به خود مي گيرد. هر گاه جسمي تمام طول موجها را جذب كند به رنگ سياه ديده خواهد شد و اگر همه آنها را منعكس نمايد، سفيد به نظر خواهد آمد. خواص رنگ: رنگها داراي خواص زير مي باشند: ۱- شدت رنگ: كه مربوط به پر رنگي و كم رنگي آن است. رنگهاي اصلي داراي بالاترين شدت رنگ يا درخشندگي مي باشند. ۲- ارزش رنگ: روشني يا تاريكي رنگهاي مختلف را ارزش رنگ مي گويند. رنگهاي تاريكتر و شفافتر از نظر بصري سنگيني و وزن بيشتري از رنگهاي روشن تر و خفه تر دارند. رنگهاي تيره به نظر كوچكتر از رنگهاي روشن مي آيند. ۳- ته رنگ (Hue ) هيو: هيو اسامي رنگهاي مختلف مثل قرمز يا آبي يا سبز است. رنگهاي سرد و گرم شايد صحبت از گرمي و سردي رنگ عجيب به نظر برسد اما تجربه علمي نشان داده است كه در يك اتاق سبز يا آبي (سبز و آبي جزو رنگهاي سرد هستند ) احساس سرما به انسان دست مي دهد. در حالي كه اتاقي به رنگ قرمز يا نارنجي حس گرما را در انسان بيدار مي كند. در تجربه مذكور، افرادي كه در اتاق سبز آبي بوده اند در حرارت 15 درجه احساس سرما كرده اند، حال آنكه ساكنان اتاق نارنجي، قرمز در حرارت 11 تا 13 درجه سانتي گراد احساس سرما نكرده اند. در حقيقت رنگهاي سرد، گردش خون را كند مي كنند و رنگهاي گرم باعث سرعت جريان آن مي گردند. براي نمايش اجسام نزديك از رنگهاي گرم و براي نمايش اجسام دور از رنگهاي سرد استفاده مي شود. رنگهاي گرم مانند انواع زرد، قرمز و نارنجي و رنگهاي سرد مانند انواع آبي، سبز و بنفش. رنگ مايه (توناليته) غرض از توناليته يا رنگ مايه درجات مختلفي از رنگ مي باشد كه با نور منعكس شده از ماده رنگي رابطه دارند. درجات مختلف رنگ را يك بار به وسيله تركيب با سفيد و نيز به وسيله رقيق كردن رنگ با آب مي توان به دست آورد. رنگهاي اصلي و فرعي رنگ اصلي، رنگي است كه آن را از تركيب رنگهاي ديگر نتوان به دست آورد. بر اساس تئوري كلاسيك رنگ، رنگهاي اصلي عبارتند از: زرد، قرمز، آبي. از حيث نظري، با استفاده از اين سه رنگ و افزودن سفيد، تمام رنگهاي طيف را مي توانيم به دست آوريم. رنگهاي اصلي در نهايت درخشندگي و اشباع مي باشند. رنگهايي كه مستقيماً از تركيب رنگهاي اصلي به دست مي آيند به رنگهاي فرعي موسومند و عبارتند از: نارنجي كه از تركيب قرمز و زرد، بنفش كه از تركيب قرمز و آبي،سبز كه از تركيب آبي و زرد به وجود مي آيند. رنگهاي مكمل و متضاد دو رنگ مكمل دو رنگي هستند كه تمام رنگهاي طيف را در خود داشته باشند . مثلاً رنگهاي قرمز و سبز دو رنگ مكمل يكديگرند . زيرا رنگ سبز تركيبي از زرد و آبي است و قبلاً گفتيم كه زرد و آبي و قرمز رنگهاي اصلي هستند كه از تركيب آنها مي توانيم تمام رنگهاي طيف را به دست بياوريم. بنابراين، رنگ مكل هر رنگ اصلي عبارت است از تركيب دو رنگ اصلي ديگر. هر دو زوج رنگ مكل با يكديگر متضاد نيز مي باشند. يعني در كنار يكديگر اختلاف شديدي را به چشم مي آورند. به طور مثال در يك فضاي وسيع سبز رنگ چند لكه كوچك قرمز به راحتي به چشم مي خورد و خود را نمايان مي سازد و با درخشندگي، تضاد خود را با زمينه سبز نشان مي دهد و تعادل لازم را در چشم برقرار مي كند. mostafa_az 25 فروردين 1385, 14:46اينم مطلبي كه بارها در انجمن ها گفته شده . اينجا گفتنش هم بد نيست : ---------------------------------------------------------------------------------------- روانشناسي رنگ ها : ما در هنگام صحبت با ديگران علاوه بر حرف زدن كارهاي ديگري نيز مانند خنديدن ، اشاره كردن ، نگاه كردن ، عصباني شدن و غيره انجام ميدهيم . تمام اين كار ها در ارتباط برقرار كردن ما با مخاطب تاثير دارد و گاهي بسياري از حرف ها را با چيزي غير از زبان بيان ميكنيم . يك صفحه وب نيز بايد بتواند علاوه بر انتقال مطالب ، احساس طراح وب آن صفحه را نيز بيان كند . اين كار را رنگ ها در طراحي وب انجام ميدهند . حس خشم ، محبت ، شادي و حتي اعتماد از طريق رنگ ها به بيننده منتقل ميشود . رنگ ها و معاني آنها : رنگ سبز و سفيد با هم تركيب مناسبي بوجود مي آورند . اما در ژاپن يك گل ميخك صد پر سفيد نشان مرگ است و در چين كلاه سبز به معناي خيانت يك زن به شوهرش معني ميدهد . كلاه سبز با ميخك سفيد نشان زيبايي براي لوگوي يك شركت نميتواند باشد . گرچه سبز رنگ آرامش بخش است ( بهمين دليل در بيمارستان ها استفاده ميشود ) و در ضمن رنگ سبز راحت تر از بقيه رنگ ها در چشم انسان آناليز ميشود . تركيب هاي گوناگون رنگ سبز معاني گوناگوني ميدهد . تركيب سبز و زرد كمترين طرفدار را بين بينندگان دارد . قرمز براي افزايش فشار خون و سرعت ضربان قلب استفاده ميشود . افرادي كه در محيط قرمز كار ميكنند معمولا سريعتر كار ميكنند ، اما اشتباهاتشان در كار بيش از ديگران است . اين رنگ اميال دروني مثل اشتها ، بي قراري و تنش عصبي را افزايش ميدهد . ايجاد يك سايت با دو رنگ آبي كمرنگ و قرمز كمرنگ ايده بسيار ضعيفي است .رنگ قرمز ملايم طولاني ترين طول موج را داراست و آبي ملايم كوتاه ترين را . هنگام نگاه كردن انسان به اين دو رنگ ، لنز چشم براي تنظيم زوم تغيير اندازه ميدهد . اما چون فركانس هاي رنگي اين دو رنگ با هم خيلي تفاوت دارد باعث خستگي چشم و ايجاد سردرد براي بيننده ميشود . سايت هايي كه از از سايه هاي گوناگون آبي يا رنگ آبي و سفيد استفاده ميكنند بيشتر از بقيه ، مردم پسند بنظر مي آيند . چرا ؟ آبي آرامش ، استواري ، اميد داشتن و دانايي و بخشندگي را عرضه ميدارد . مردم ذاتا به سايت هاي آبي رنگ سريعتر اعتماد ميكنند . متن هاي آبي رنگ بيشتر در ذهن مردم به ياد ميماند . تركيب آبي و سفيد و بنفش نجابت و اصالت را در ذهن انسان ميسازد . خدا را شكر كه سايت هاي زرد رنگ زياد نيستند . با وجود اينكه رنگ زرد نشان از جمع شدگي و تمركز است ، اما بسيار سخت و مشكل در چشم آناليز ميشود . رنگ اطاق را زرد كنيد: نتيجه اين ميشود كه بچه ها گريه بيشتري ميكنند و بزرگتر ها سريعتر عصباني ميشوند. رنگ زرد يك رنگ حسي و چشم فريب است و استفاده آن در ميزان كم بسيار جذاب و خوش ديد خواهد بود . بذار كمي درباره نارنجي حرف بزنيم ،نارنجي باعث ميشه كه اجناس گرون قيمت در نظر افراد مناسب و خوب جلوه كند . نارنجي روشن تر سخت تر در چشم ديده ميشود . و به عنوان متن ها و بك گراند صفحه پيشنهاد نميشود . مقدار كمي نارنجي كمرنگ ميتونه كمك كنه كه يه سايت شاد و دلچسب بسازيد . عمل و عكس العمل : رنگ روي حس ما و ادراك ما و عكس العمل ما تاثير ميگذارد . يك بيننده با آگاهي از سايتتان وارد سايت شما شده است ، حال شما بايد او را همچنان سر شوق نگه داريد .شما 8 الي 10 ثانيه وقت داريد تا او را از لحاظ بصري جذب كنيد . با استفاده از رنگ شما ميتوانيد حس خوش آمد گويي و راحتي و اعتماد را به بيننده منتقل كنيد . اگر شما گرافيك هاي يك سايت را تغيير دهيد در اصل زبان گفتگوي تصويري آن را عوض كرده ايد و بدين سان است كه عكس العمل متفاوتي از بازديدكننده سايت سر ميزند. قرار دادن يك محصول كه با آب سر و كار دارد (مثل لباس شنا و ... ) در زمينه بنفش و نارنجي قدرت فروش آن را كاهش ميدهد . رنگ هاي بنفش و نارنجي بطور سريع با آب و طبيعت ارتباط ندارند و يك ادراك غلط به بيننده منتقل ميكنند . قرار دادن همان محصول در رنگ آبي يا سبز باعث افزايش جذابيت آن محصول ميشود . سايت هايي كه اصطلاحا سايت هاي رنگين كماني هستند و از همه جور رنگ در هم استفاده كرده اند كمترين زمان بازديد توسط بيننده ها را دارند و بيننده خيلي سريع ازين سايت ها خارج ميشود . زيرا چشم براي ديدن رنگ هاي گوناگون زوم هاي گوناگوني ميكند و زود خسته ميشود . (سايت هايي كه رنگ سفيد در آنها غالب است و مقدار خيلي كمي از ديگر رنگ ها در آن در بخش هاي گوناگون ديده ميشود جزو اين دسته نميشوند ) . هر چه تعدد رنگ ها كم شود مدت زمان ماندن بازديد كننده در صفحه زياد ميشود . يك نكته در استفاده از رنگ هاي گوناگون اي�
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6839]
صفحات پیشنهادی
آموزشهای گروهی :<شماره 8> : رنگ شناسي و چاپ -
آموزشهای گروهی :<شماره 8> : رنگ شناسي و چاپ GFX Master 21 شهريور 1386, 11:34به پيشنهاد يكي از دوستان قرار شد آموزشهاي گروهي اين شماره رو به موضوع رنگ و رنگ ...
آموزشهای گروهی :<شماره 8> : رنگ شناسي و چاپ GFX Master 21 شهريور 1386, 11:34به پيشنهاد يكي از دوستان قرار شد آموزشهاي گروهي اين شماره رو به موضوع رنگ و رنگ ...
آموزشهای گروهی < شماره 3 > : کلیات و جژئیات طراحی کارت ...
آموزشهای گروهی < شماره 3 > : کلیات و جژئیات طراحی کارت ویزیت و کارت اینترنت صفحه : [1] 2 GFX Master 06 اسفند 1384, 12:54سلام موضوع این آموزش گروهی تصمیم ...
آموزشهای گروهی < شماره 3 > : کلیات و جژئیات طراحی کارت ویزیت و کارت اینترنت صفحه : [1] 2 GFX Master 06 اسفند 1384, 12:54سلام موضوع این آموزش گروهی تصمیم ...
آموزش گروهي:نوشته سه بعدي!
آموزش گروهي:نوشته سه بعدي!-View Full Version : آموزش گروهي:نوشته سه بعدي! Elfin-D15-02-2006, 01:43 AMسلام در راستاي تحقق شعار هميشگي من يعني مرگ بر كپي ...
آموزش گروهي:نوشته سه بعدي!-View Full Version : آموزش گروهي:نوشته سه بعدي! Elfin-D15-02-2006, 01:43 AMسلام در راستاي تحقق شعار هميشگي من يعني مرگ بر كپي ...
آموزشهای گروهی : <شماره 11> : دانشنامه ی مبانی گرافیک -
آموزشهای گروهی : <شماره 11> : دانشنامه ی مبانی گرافیک GFX Master 06 تير 1388, 21:49به پیشنهاد یکی از بچه ها تصمیم گرفتیم تاپیک آموزشهای گروهی که مدتی ...
آموزشهای گروهی : <شماره 11> : دانشنامه ی مبانی گرافیک GFX Master 06 تير 1388, 21:49به پیشنهاد یکی از بچه ها تصمیم گرفتیم تاپیک آموزشهای گروهی که مدتی ...
آموزشهای گروهی : <شماره 5> : تایپوگرافی و کلیات و جزئیات خط -
آموزشهای گروهی : <شماره 5> : تایپوگرافی و کلیات و جزئیات خط --آموزشهای گروهی : <شماره 5> : تایپوگرافی و کلیات و جزئیات خط GFX Master 23 مهر 1385, 02:26خوب ...
آموزشهای گروهی : <شماره 5> : تایپوگرافی و کلیات و جزئیات خط --آموزشهای گروهی : <شماره 5> : تایپوگرافی و کلیات و جزئیات خط GFX Master 23 مهر 1385, 02:26خوب ...
آموزشهای گروهی :<شماره 7> :دیجیتال پینتینگ -
آموزشهای گروهی :<شماره 7> :دیجیتال پینتینگ Mandana 14 بهمن 1385, 19:05با سلام اینم از سری آموزشهای دیجیتال پینتینگ خیلی از بچه ها دیجیتال پینتینگ رو ...
آموزشهای گروهی :<شماره 7> :دیجیتال پینتینگ Mandana 14 بهمن 1385, 19:05با سلام اینم از سری آموزشهای دیجیتال پینتینگ خیلی از بچه ها دیجیتال پینتینگ رو ...
آموزشهای گروهی: <شماره 4> : کلیات و جزئیات طراحی صفحات وب در - واضح
آموزشهای گروهی: <شماره 4> : کلیات و جزئیات طراحی صفحات وب در فتوشاپ GFX Master 06 تير 1385, 16:56سلام خوب اینم چهارمین تاپیک آموزشهای گروهی که اینبار با ...
آموزشهای گروهی: <شماره 4> : کلیات و جزئیات طراحی صفحات وب در فتوشاپ GFX Master 06 تير 1385, 16:56سلام خوب اینم چهارمین تاپیک آموزشهای گروهی که اینبار با ...
آموزشهای گروهی <شماره 9> - عناصر و ابزار تبلیغات -
آموزشهای گروهی <شماره 9> - عناصر و ابزار تبلیغات --آموزشهای گروهی <شماره 9> - عناصر و ابزار تبلیغات GFX Master 11 بهمن 1386, 16:20خوب به پیشنهاد بچه ها قرار ...
آموزشهای گروهی <شماره 9> - عناصر و ابزار تبلیغات --آموزشهای گروهی <شماره 9> - عناصر و ابزار تبلیغات GFX Master 11 بهمن 1386, 16:20خوب به پیشنهاد بچه ها قرار ...
آموزشهای گروهی < شماره 4 > : رنگ شناسي و اصول سازگاري و ...
آموزشهای گروهی < شماره 4 > : رنگ شناسي و اصول سازگاري و استفاده از رنگ ها --آموزشهای گروهی < شماره 4 > : رنگ شناسي و اصول سازگاري و استفاده از رنگ ها mostafa_az ...
آموزشهای گروهی < شماره 4 > : رنگ شناسي و اصول سازگاري و استفاده از رنگ ها --آموزشهای گروهی < شماره 4 > : رنگ شناسي و اصول سازگاري و استفاده از رنگ ها mostafa_az ...
آموزش گروهي <شماره 10> - مباني هنرهاي تجسمي -
آموزش گروهي <شماره 10> - مباني هنرهاي تجسمي memol_515 28 تير 1387, 22:45خوب از اونجايي كه خيلي ها، من جمله خود من، رشته اصليشون گرافيك يا طراحي يا به كل، هنر ...
آموزش گروهي <شماره 10> - مباني هنرهاي تجسمي memol_515 28 تير 1387, 22:45خوب از اونجايي كه خيلي ها، من جمله خود من، رشته اصليشون گرافيك يا طراحي يا به كل، هنر ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها