واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: مدیر عامل بنیاد بازیهای یارانهای:انواع بازیهای رایانهای در نمایشگاه رسانههای دیجیتال ارائه شده است
مدیر عامل بنیاد بازیهای یارانهای با اشاره به حضور بنیاد بازیهای رایانهای در نمایشگاه رسانههای دیجیتال گفت: انواع كنسولها از گذشته تاكنون و از سگا و آتاری تا كنسولهای اكسپاس جدید و پی استریم در این نمایشگاه ارائه شده است.بهروز مینایی در گفتوگو با خبرنگاران درباره حضور شركتهای ایرانی تولید كننده بازیهای رایانهای در نمایشگاه رسانههای دیجیتال گفت: 27 شركت در این نمایشگاه حضور دارند. وی افزود: ما 41 غرفه داریم كه دو غرفه برای "دمو كردن " مشكلات موجود در بازیها و یك غرفه برای "سیمولیشن " بعضی از بازیهای رانندگی است. مینایی افزود: برای نخستین بار انواع كنسولها برای خانمها به شكل مجزا در غرفهای وجود دارد. وی درباره امكانات بخش بازیهای سومین نمایشگاه رسانههای دیجیتال گفت: بنیاد در یك غرفه بزرگ انواع كنسولها از گذشته تاكنون و از سگا و آتاری تا كنسولهای اكسپاس جدید و پی استریم را برای آشنایی با كنسولهای بازی ارائه كرده است. مدیر عامل بنیاد بازیهای یارانهای افزود: یك غرفه برای حركات ورزشی و كنسول خاص آن نمایش داده میشود و غرفه بزرگی هم به معرفی بازیهای نمونه میپردازد. وی درباره اقدامات بنیاد در راستای رده بندی بازیهای رایانهای (ESRA) گفت: غرفه (ESRA) و ردهبندی بازیهای رایانهای در نمایشگاه از 1200 بازی ردهبندی شده، 200 بازی كه اكثراً رده سنی 3 به بالاست و میتوان به خانوادهها پیشنهاد كرد، را ارائه داده است. مینایی با اشاره به ارائه 40 اثر ایرانی برای شركت در بخش مسابقه بازیهای رایانهای گفت: از این 40 بازی 27 اثر مورد داوری قرار گرفته است و برگزیدههای آنها معرفی خواهند شد. مدیر عامل بنیاد بازیهای یارانهای درباره حمایتهای بنیاد اظهار داشت: حمایتهای ما در قالب شراكت در تولید و یا لیسانس بازی و یا در خرید كلی كه در توزیع با مشكل مواجه نشوند، است و اكثر بازیهای موجود به نحوی از طرف بنیاد حمایت شده است. وی همچنین به حضور 4 شركت و مؤسسه ایرانی كه كار انتشار بازی را به عهده دارند، اشاره كرد و گفت: مؤسسه شهید آوینی كه بازیهای ارزشی را مورد حمایت قرار میدهد، مؤسسه تبیان و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و پردیس گیم به عنوان ناشر و توزیع كننده در این نمایشگاه حضور دارند. مدیر عامل بنیاد بازیهای یارانهای این نمایشگاه را محمل خوبی برای آشنایی بین تولید كنندگان و توزیع كنندگان بازیهای رایانهای دانست و تصریح كرد: ناشران داخلی هنوز باور نكردهاند كه میتوانند از طریق بازی داخلی سود داشته باشند. وی در بیان علل عدم استقبال ناشران داخلی گفت: اگر بحث كپی رایت و ثبت بازی و همین طور پشتوانههای حقوقی و قانونی عدم كپی رایت بازی رایانهای عملی شود، حتما ناشرین دیگر نیز ورود خواهند كرد. مینایی با اشاره به 23 شركت مجوزدار ناشر بازیهای خارجی افزود: اگر این شركتها مطمئن باشند كه بازیهای داخلی سود و برگشت سرمایه دارد و چرخه اقتصادی آنها میگردد، یقیناً آنها نیز وارد صحنه میشوند. وی درباره اهرمهای تشویقی برای ناشران گفت: كسانی كه میخواهند بازیهای خارجی را منتشر كنند باید هولوگرام بنیاد و ردهبندی سنی را داشته باشند كه برای هولوگرام مبلغ مختصری میپردازند اما اگر بازیهای داخلی را توزیع كنند این هولوگرام با تخفیف بسیار و حتی در بعضی موارد به صورت رایگان ارائه خواهد شد. مدیر عامل بنیاد بازیهای یارانهای با اشاره به عدم حضور تولید كنندگان و ناشران بازیهای جهانی در بخش بینالملل این نمایشگاه گفت: ما كارگاهی در بخش بینالملل با حضور یكی از تولیدكنندگان آلمانی كه 22 سال سابقه تولید بازی داشته برای 2 روز برگزار خواد شد وی افزود: تولیدكنندگان ایرانی و ثبت نام كنندگان هفته آینده میتوانند از این كارگاه بهره برداری كنند. تنظیم: هومن بهلولی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]