تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798734703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطراتی كه ممكن است در سفر شما را تهدید كند


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: خطراتي كه ممكن است در سفر  شما را تهديد كند
دوچرخه سواري، سفر
هر ساله در سرتاسر دنيا با شروع تعطيلات آمار مرگ و مير و جراحت هاي شديد در بين کودکان بالا مي رود. دوچرخه سواري، آب تني و شنا، اسکيت، حتي تاب و سرسره بازي در شمار فعاليت هاي بسيار پرطرفدار هستند. گاهي اين بازي ها خطراتي را به دنبال دارد. با پيشگيري و رعايت نکات ايمني، تا حد زيادي مي توان اين حوادث را کاهش داد.  دوچرخه سواريپژوهش ها نشان مي دهد که توانايي تجزيه و تحليل اطلاعات و اتخاذ تصميمات سريع و درست، به تدريج بين 10 تا 14 سالگي و پس از آن رشد مي يابد. حتي اگر بسياري از کودکان زماني که پنج يا شش ساله هستند از هماهنگ سازي لازم براي دوچرخه سواري برخوردار باشند، توانايي آنها براي تشخيص به موقع خطرات عبور و مرور خياباني هنوز کامل نشده است. هر تابستان صدها کودک دوچرخه سوار در برخورد با وسايل نقليه به شدت مجروح و ده ها تن قرباني مي شوند که از اين ميان 80 درصد مرگ وميرها و تقريباً 30 درصد جراحت هاي شديد، نتيجه آسيب ديدگي هاي جمجمه اي است.
دوچرخه سواري، سفر
اگر فرزندتان قصد دوچرخه سواري دارد، نکات زير را رعايت کنيد- مطمئن شويد فرزندتان حتماً هنگام دوچرخه سواري کلاه ايمني بر سر مي گذارد و مخصوصاً آن را درست مي پوشد. کلاه ايمني بايد مستقيم روي سر قرار گيرد، بدون اينکه روي سر بازي کند و به چپ و راست خم شود و بند کلاه حتماً بايد بسته باشد. - به فرزند کمتر از 12 سال خود اجازه ندهيد در خيابان دوچرخه سواري کند مگر وقتي که او را همراهي کنيد. در 12 سالگي هم بايد ابتدا نحوه دوچرخه سواري در خيابان را به فرزندتان بياموزيد. هنگامي که قوانين عبور و مرور در خيابان را به او ياد مي دهيد، روي اهميت اين نکته پافشاري کنيد که ابتدا ببيند آيا وسايل نقليه در مدخل هاي ورودي کوچه و خيابان هستند يا نه. کودکاني که در پياده روها دوچرخه سواري مي کنند اغلب توسط وسايل نقليه اي که وارد کوچه يا خيابان مي شوند مجروح مي شوند. بسيار مهم است به کودکان تأکيد کنيد هرگز با دوچرخه در کوچه و خيابان ماجراجويي نکنند و خود را به خطر نيندازند. فرزند شما بايد به دفعات و ساعت هاي زياد به همراه شما تمرين کند تا بتواند به تنهايي در خيابان دوچرخه سواري کند. کودکان در اين سن اغلب به خودشان خيلي اطمينان دارند و براي به دست آوردن استقلال، سماجت مي کنند. هرگز تسليم آنها نشويد و اگر از توانايي ها و شايستگي هاي آنها مطمئن نيستيد، اجازه ندهيد به تنهايي در خيابان دوچرخه سواري کنند.  اسکيتاجازه ندهيد فرزندتان کفش هاي اسکيت را به پا کند مگر آنکه مطمئن شويد قبل از آن کلاه ايمني، زانوبند، محافظ آرنج و مچ بند را به طور کامل پوشيده است. - به فرزندتان ياد بدهيد در تقاطع کوچه و خيابان ها کاملاً متوقف شود و به دو طرف نگاه کند تا مطمئن شود راه آزاد است سپس از خيابان عبور کند.
شنا، سفر
 شنا و آب تنيهر ساله ده ها کودک در آب غرق يا به دليل عوارض شبه خفگي، در بيمارستان ها بستري مي شوند که ممکن است موجب بروز ضايعات مغزي دائمي شود. کودکان زير پنج سال دو برابر کودکان بزرگتر، در معرض خطر غرق شدن هستند زيرا آب برايشان جذابيت دارد اما خطرات آن را نمي شناسند. بيشتر موارد غرق شدن در خردسالان، زماني رخ مي دهد که آنها در نزديکي آب «بازي» مي کنند و نه هنگام «شنا». يک سوم موارد غرق شدگي و شبه غرق شدگي در استخرها روي مي دهد. - اگر استخر داريد، حصاري (با حداقل 2/1 متر فاصله و مجهز به يک در مقاوم در برابر ورود کودکان) در چهار طرف استخر خانوادگي نصب کنيد. ديوار اقامتگاه شما نبايد يکي از چهار گوشه اين حصار باشد. - وقتي کسي شنا نمي کند نردبان ورود به استخر را برداريد. - هميشه در کنار کودک زير پنج سال خود بمانيد. وقتي او در آب يا حياطي که آب دارد بازي مي کند براي حفاظت بيشتر به او جليقه نجات بپوشانيد. - يک کودک ممکن است حتي  در 20 سانتيمتر آب غرق شود. در نتيجه هرگز فرزند کوچکتان را هنگامي که لباس شنا به تن دارد تنها نگذاريد زيرا ممکن است سر بخورد و غرق شود. به لاستيک ها و کمربندهاي بادي که به کمر يا بازوي بچه بسته مي شوند اعتماد نکنيد، آنها جلوي غرق شدن کودک را نمي گيرند. - مراقب بچه هاي بزرگتر و نوجوان باشيد، حتي اگر خوب شنا مي کنند. آب به کسي رحم نمي کند، بچه ها گاهي خيلي سريع خود را در محاصره آب مي بينند و ممکن است تنها در عرض چند دقيقه غرق شوند. - هنگام شناي فرزندانتان يک تلفن بي سيم يا موبايل کنار استخر بگذاريد تا هرگز براي پاسخ دادن به تلفن آنها را ترک نکنيد. فراموش نکنيد که چند ثانيه غفلت کافي است تا فاجعه اي رخ دهد. - اگر به دريا مي رويد هرگز کودکتان را بدون مراقب نزديک آب رها نکنيد، به خصوص اگر شنا بلد نيست. زياد به غريق نجات ها اعتماد نکنيد زيرا آنها بايد از افراد زيادي مراقبت کنند. لاستيک ها و جليقه هاي بادي نيز قابل اعتماد نيستند. اگر جريان آب قوي است يا موج ها تند هستند مراقبت را دو برابر کنيد. شن و ماسه ساحل نيز ممکن است به انواع ميکروب ها آلوده باشد. اجازه ندهيد فرزندتان بدون لباس در ماسه ها بازي کند. دختر بچه ها ممکن است دچار عفونت هاي واژينال شوند بنابراين براي آنها روي ماسه ها حوله اي پهن کنيد (ترجيحاً زير چتر آفتابي).
دوچرخه سواري، سفر
 پياده روي در کوچه و خيابانهر تابستان ده ها کودک عابر پس از برخورد با وسايل نقليه فوت مي کنند يا در اثر جراحات شديد در بيمارستان بستري مي شوند. سرعت وسايل نقليه هنگام حرکت تأثير زيادي بر شدت جراحات دارد. مثلاً يک عابر پياده در برخورد با وسيله نقليه اي با سرعت 30 کيلومتر در ساعت، 10 درصد در معرض خطر کشته شدن قرار مي گيرد، اما اگر وسيله نقليه با سرعت 50 کيلومتر در ساعت حرکت کند، احتمال خطر به 80 درصد افزايش مي يابد. والدين هرگز نبايد اجازه دهند فرزندشان از خيابان هاي شلوغ که سرعت حرکت وسايل نقليه بالاست به تنهايي عبور کند. اگر فرزندتان زير 9 سال است مطمئن شويد همراه يک بزرگتر به خيابان مي رود. کودکان زير 9 سال هنوز نمي توانند در خيابان درست تصميم گيري کنند. حواس آنها خيلي زود و به آساني پرت مي شود و نمي توانند به طور عيني و ملموس خطر را تشخيص دهند. مواردي مانند سرعت مجاز، فاصله وسيله نقليه، صداي بوق و ...  براي آنها غير قابل تشخيص است. اگر راننده اي بوق بزند ممکن است کودک- که نمي تواند صداها را آنطور که بايد تفسير کند- موقعيت خود را اشتباه جهت يابي کند. - آموزش اصول ايمني در خيابان را از زماني که فرزندتان هنوز خيلي کوچک است شروع کنيد. در مورد اهميت توقف کامل در تقاطع خيابان ها و کوچه ها تأکيد کنيد و به آنها ياد دهيد همواره ببينند آيا از مدخل کوچه و خيابان وسيله اي وارد مي شود يا نه. به بچه ياد بدهيد وقتي مي خواهد از جلوي ماشيني که ايستاده عبور کند، مستقيم به چشمان راننده نگاه کند تا مطمئن شود راننده متوجه حضور او در خيابان شده است. وقتي بچه ها کوچک هستند، والدين بايد همراه آنها به خيابان بروند و به آنها ياد بدهند چگونه مي توان در ايمني کامل از خيابان عبور کرد. تا زماني که براي والدين اثبات نشده که فرزندشان مي تواند به تنهايي از خيابان رد شود نبايد اجازه اين کار را به او بدهند.  زمين هاي بازي
باغ، جنگل، گل
هر ساله صدها کودک در پي سقوط از وسايل بازي در پارک ها و زمين هاي بازي شديداً مجروح مي شوند. براي پيشگيري از چنين حوادثي نکات ذيل را رعايت کنيد:- مطمئن شويد که وسايل بازي بر روي سطح نرمي (ماسه، شن ريز، صفحه هاي پلاستيکي و...) کار گذاشته شده است. از بازي کودک در زمين هايي که سطح آنها سخت و سيماني است دوري کنيد. - اگر کودک شما کمتر از پنج سال دارد، نگذاريد روي وسايلي که ارتفاع شان بيشتر از 5/1 متر است بازي کنند. وزن کودکان خردسال نسبت به قدشان بسيار سنگين تر است و هنوز نمي توانند تعادل خود را حفظ کنند، بنابراين بيشتر از ديگران در معرض خطر سقوط هستند. - مراقب وسايلي که ممکن است در کودک ايجاد خفگي کند باشيد: مانند طناب، بند کلاه ايمني، بندهاي لباس (ممکن است در وسيله بازي گير کنند و باعث خفگي کودک شوند). - هميشه چشمتان به فرزندتان باشد، به ويژه در سنين پيش دبستاني، و مراقب باشيد از وسيله بازي صحيح استفاده کند. - بررسي کنيد سطح وسايل بازي مانند تاب، سرسره و ... (در تابستان)  زياد داغ نباشد.
نيش حشرات
 نيش حشراتبچه ها معمولاً از نيش حشرات در امان نيستند. خوشبختانه در اغلب موارد آسيب ديدگي جزئي است اما گاهي خطرات جدي به دنبال دارد. - وقتي به مناطق مملو از حشرات مي رويد لباس هاي آستين بلند و شلوار بلند به فرزند خود بپوشانيد. - بهتر است جنس لباس ها داراي بافت محکم يا پارچه اي ضخيم باشد تا از پوست بهتر محافظت کند، از آنجا که پشه ها جذب رنگ هاي تيره مي شوند، رنگ هاي روشن را انتخاب کنيد. - اگر از پمادهاي دفع حشرات استفاده مي کنيد محصولي را انتخاب کنيد که داراي غلظت کمتري باشد و در عوض دفعات استفاده را افزايش دهيد زيرا پوست بچه ها بسيار لطيف است. هرگز اين مواد را روي صورت و دست هاي کودک نماليد زيرا ممکن است وارد دهان يا چشم وي  شود. هرگز اين پمادها را براي بچه هاي زير دو سال استفاده نکنيد. براي تسکين درد ناشي از نيش حشرات چه كنيم؟- کمپرس آب سرد کنيد. - از دارويي استفاده کنيد که به شکل لوسيون باشد. در موارد زنبور زدگي (زنبور معمولي، زنبور عسل، زنبور سرخ)، نيش را با موچين يا سوزني که روي شعله داغ شده بيرون بکشيد، سپس ضدعفوني کنيد. با اين همه، بعضي کودکان نسبت به سم اين حشرات حساسيت دارند و دچار آلرژي مي شوند، بنابراين جاي نيش ها مي تواند خطرناک و حتي مرگبار باشد. اگر در کودکتان واکنش هاي غير طبيعي مي بينيد (قرمزي روبه ازدياد و گسترده، باد کردن صورت و مشکلات تنفسي) در مراجعه به پزشک و مراکز درماني ترديد نکنيد. روزنامه سلامت با تغيير و تلخيصتهيه و تنظيم براي سايت تبيان: زهره پري نوش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 388]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن