واضح آرشیو وب فارسی:برترینها: حميد فرخنژاد ميخواهم اعتراف كنم حميد فرخنژاد با صراحت از بازيگري، وضعيت سينماي ايران و حواشي سيمرغ بازيگري سال گذشته ميگويد
ميخواهم اعتراف كنم حميد فرخنژاد با صراحت از بازيگري، وضعيت سينماي ايران و حواشي سيمرغ بازيگري سال گذشته ميگويد و اين كه: اخراجیها شناسنامه سینمای ايران نيست سينما در خلأ میتوانم بگویم سینمای امروز ایران در یک جور خلأ به سر میبرد. سینمای ما دولتی است، بنابراین تعیین مسیرهای آن در جایی خارج از حوزه سینما اتفاق میافتد. یعنی چون این سینما وابسته به دولت است، میآیند به ما میگویند روی فلان بحث متمرکز شوید، ما الان از این نوع کار حمایت میکنیم. قاطبه سینما هم حرکت میکنند به همان طرف. خواستههای مردم عادی از سینمای تجاری هم که مشخص و همیشه ثابت است. فيلمهاي جوانانه زياد شده علاوه بر فیلمساز، بازیگر هم داریم که کاملا حذف شده. بازیگرانی که الان اصلا نیستند. در دوره جدید، سیاستهای فرهنگی تغییر کرده و میبینی فیلمها و سریالهای طنز در تلویزیون و سینما تولید میشود و ظاهراقرار است مردم شاد شوند. نطفه گروههایی مثل «ساعت خوش» در همان سالها بسته شد. قرار بود جامعه جنگزده ما حالا شاد شود. این وضعیت جلو آمد تا رسید به دوران دوم خرداد و نوع دیگری از فعالیتهای فرهنگی. حالا موج جوانگرایی کشور را فرامیگیرد و در سینما هم این فضا دیده میشود. فیلمهای جوانانه و به اصطلاح دخترپسری زیاد میشود. افخمی را سالها پیش که داشتم فیلمم را در عروج فیلم مونتاژ میکردم دیدم. گفت میخواهم «تنگسیر» را بازسازی کنم، بیا بازی کن. هنوز چشمم به در است که بیاید! چرا اخراجيها متاسفانه ما در مملکتی داریم زندگی میکنیم کــه پرفروشتریــن فیلم تاریخ سینمایش «اخراجیها» است. این جای سرافکندگی دارد. فعلا کاری به بد و خوب «اخراجیها» ندارم و نمیخواهم تحلیلش کنم، ولی ملتی با این پیشینه و سابقه فرهنگی، نباید «اخراجیها» پرفروشترین فیلم تاریخش باشد. برای ما کم است. «اخراجیها» برای مملکتی با این پشتوانه تاریخی کم است. «اخراجیها» نباید به شناسنامه سینمای این ملت تبدیل شود. دنبال فيلم آبرومندانه میخواهم اعتراف کنم زمانی میگفتم تا پیشنهادی عالی نباشد قبول نمیکنم و سالی یک فیلم بیشتر بازی نمیکردم. الان تحولی در من رخ داده؛ دیگر کمتر منتظر آن نوع فیلم میمانم. به جایش دنبال یک سینمای پرمخاطب آبرومند میگردم. الان سالی 10 تا فیلم درجه یک ساخته نمیشود. به عنوان یک حرفهای چارهای ندارم جز آنکه فقط دنبال فیلم آبرومند باشم. دیگر نمیتوانم منتظر «عروس آتش»، «ارتفاع پست» و «چهارشنبهسوری» بمانم. تعداد اینها خیلی کم شده. جز این سینمای موجود، یک نوع سینمای تبلیغاتی رسمی هم هست که فیلمهای مورد تایید میسازد و بازی در آنها ممکن است تو را به یک بازیگر تبلیغاتی تبدیل کند. افخمي گفت برو! احتمالا شنیدهای بعد از این که سامان مقدم از پروژه «سنپطرزبورگ» کنار رفت، من برای بازی در فیلم انتخاب شدم و از همان اول شرط گذاشتم که اگر بهروز افخمی این فیلم را کارگردانی کند، بازی میکنم. وقتی افخمی آمد با اصرار گفت تو برو، به درد این نقش نمیخوری!منبع : مجله زندگی ایده آل
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترینها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]