تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817181761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام خمینی(ره)؛پیوند دهنده فقه و عرفان


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: امام خمینی(ره)؛ پیوند دهنده فقه و عرفان
امام خميني(ره)؛ پيوند دهنده فقه و عرفان
امام (ره) بين جوهر فقه با جوهر عرفان سازش برقرار کرده ، لذا آداب الصلاه و اسرار الصلاه (سر الصلاه) را در کنار رساله عمليه (تحرير الوسيله) به نگارش در مي آورد و در تفکيک ناپذيري شريعت از حقيقت اصرار مي ورزيد. امام راحل با استناد به آيه 66 سوره مائده مي نويسد: «از اين آيه بر مي آيد که نيل به معرفت و باطن ، جزء از راه ظاهر و شريعت نيست ، ظاهر طريق باطن است بلکه فهميده مي شود که ظاهر منفک از باطن نيست و کسي که معتقد باشد باطن با اعمال ظاهر و تبعيت از تکاليف الهي براي او حاصل نمي شود، بداند که به ظاهر خوب عمل نکرده و کسي که بخواهد به باطن ، از غيرطريق ظاهر برسد -مثل بعضي عوام صوفيه - اين راهي است که بينه اي از سوي پروردگار ندارد». (تعليقه بر فصوص الحکم ، 201) امام (ره) بين فقه و فنا سازش برقرار کرده و به همين دليل امام (ره) عمل به ارکان را از «مقومات ايمان» دانسته و بيان فرمودند: «اين که در اخبار شريفه ، اقرار به لسان و عمل به ارکان را از مقومات ايمان شمرده اند، بيان يک سر طبيعي و سنت الهي جاري است ، چون حقيقت ايمان ، ملازم با اظهار و عمل است ، اگر عمل نکرد، صورتي بي مايه از ايمان و محبتي بي مغز و معني بيش نخواهد بود و با فشار جزيي حوادث و سختي احتضار از بين خواهد رفت». (شرح چهل حديث ، ص 388 ، با اندکي تخليص)  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن