تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821241315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقدير از سازندگان سريال«يوسف پيامبر(ع)


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: آخرین عکس ها از یوسف پیامبر(ع)
تقدیر از سازندگان سریال«یوسف پیامبر(ع)

تقدیر از سازندگان سریال«یوسف پیامبر(ع)
شامگاه چهارم خرداد ماه عوامل و دست‌اندرکاران سریال «یوسف پیامبر(ع)» در نشستی صمیمی با رییس صداوسیما دیدار و گفت‌وگو کردند. *** به گزارش گروه دریافت خبر سرویس تلویزیون ایسنا، فرج الله سلحشور كارگردان در این نشست با طرح این پرسش كه چرا سریال «حضرت یوسف(ع)» تولید شد گفت: از آغاز عملیات هنری تاكنون بر این باورم كه سینمای موروثی رژیم طاغوت در شأن انقلاب و در شأن اسلام نیست. وی با اشاره به نقش سازنده سینما و امكان ارتقاء جایگاه آن در جامعه اسلامی افزود: متأسفانه در سی سال پس از انقلاب اسلامی به جز موارد انگشت شمار توفیق چندانی در خلق آثار مذهبی نداشته‌ایم تا حلاوت این هنر را درك كنیم و شیرینی آن را به مردم بچشانیم.
تقدیر از سازندگان سریال«یوسف پیامبر(ع)
وی با انتقاد از کسانی که در ارائه کارهای هنری فقط ظاهر مسائل را می‌بینند و به عمق موضوعات توجه نمی‌كنند گفت: برخی افراد كه وارد عرصه هنر شده‌اند حتی به باطن زندگی ظاهری هم توجه نمی‌كنند چه رسد به این كه به ارزش‌های الهی و معنوی دقت كنند و آن‌ها را جلوه و جلال بدهند. وی با بیان این كه علیرغم بسیاری از صاحب‌نظران، مشكل امروز فرهنگ جامعه را به نبود مدیران كارشناس و دلسوز ربط می دهند گفت: من فكر می كنم مشكل امروز ما در حوزه سینما و تلویزیون تضاد ماموریت تعریف شده آن دو با مكتب ما است توضیح: در سینما یا تلویزیون كه محصول فرهنگ غرب است انسان محوری حرف اول را می‌زند و فراتر از آن حرفی برای گفتن نیست. در صورتی که بر اساس آموزه‌های ما این تعریف پذیرفتنی نیست.
تقدیر از سازندگان سریال«یوسف پیامبر(ع)
كارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) گفت: تلاش ما در سریال‌هایی مثل یوسف پیامبر(ع) و آثاری چون اصحاب كهف و ایوب پیامبر(ع) این بوده است كه به جامعه هنری منبع فراتر از تصور و تفكر انسان را نشان بدهیم، منبعی بدون عیب و متصل به وحی یعنی قرآن. وی دلیل پرمخاطب بودن كارهای دینی و قرآنی را انتخاب منبع درست عنوان كرد كه فطرت‌های پاك انسان‌ها را به خود جلب و جذب می كند. سلحشوردر پایان با اعلام این كه اگر دانشمندان اسلام شناس در نگارش فیلم نامه و داستان‌های دینی و مذهبی هنرمندان را كمك كنند، تولیدات هنری با مشكل كمتری تولید خواهد شد افزود: از حمایت‌های همه جانبه مهندس ضرغامی كه حامی، مشوق و همراه ما تا پایان این سریال بودند تشكر می‌كنم.
تقدیر از سازندگان سریال«یوسف پیامبر(ع)

تقدیر از سازندگان سریال«یوسف پیامبر(ع)
*** كتایون ریاحی، امنیت خاطر بازیگران و دیگر عوامل این سریال نتیجه‌ی اخلاق مداری و توجه به مسائل دینی و ارزشی عوامل سازنده بود. بازیگر نقش زلیخا در سریال حضرت یوسف پیامبر(ع) گفت: من در مدت عمر حرفه‌یی خود تجربه‌های زیادی كسب كرده‌ام اما آن چه كه موجب تمایز این سریال با دیگر كارهای كه تاكنون انجام داده‌ام شد، امنیت خاطری بود كه در طول مدت سه سال همكاری با این كار داشتم كه قابل مقایسه با دیگر كارهایم نبوده است. كتایون ریاحی با تمجید از سریال یوسف پیامبر(ع) و با ابراز خرسندی از توجه مخاطبان داخلی و خارجی به این سریال گفت: برای مانایی این اثر قرآنی در ذهن مخاطبان لازم است نسخه‌ی سینمایی آن آماده و كارهای دیگری كه موجب ماندگاری آن می‌شود را انجام داد.
تقدیر از سازندگان سریال«یوسف پیامبر(ع)
ریاحی در ادامه از رییس سازمان صدا و سیما تشكر كرد و گفت: تصمیم گیری‌های به موقع شما در كنار پایمردی و حمایت از آثار ارزش‌های هنری و هنرمندان موجب شد كه رسانه‌ی ملی در این مدت مسیر درست و روبه رشد را بپیماید. بازیگر مجموعه‌های پدرسالار، پس از باران، شب دهم و دیگر مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی در پایان سخنان خود مطلبی را قرائت كرد و قبل آن گفت: مدت‌ها است كه تصمیم داشتم این مطلب را در اختیار خبرگزاری‌ها قرار دهم كه مقدر بود ابتدا در این جلسه خوانده شود.
تقدیر از سازندگان سریال«یوسف پیامبر(ع)
متن نامه خانم كتایون ریاحی: بنام خدا - گاهی اوقات زندگی طوریه كه آدم نون امروز را واسه شكم فرداش نمی­خواد. اونوقته كه رویاهای آدم به تعویق می­افته. - گاهی اوقات آدم از سرنوشت، رودست خوبی می­خوره، كه فكر می­كنه داره تصمیم می­گیره. اونوقته كه آدم ادعاهایی می­كنه، كه تو رو در بایستی انجامش گیر می­افته. - گاهی اوقات آدم از آرزوهایش جامی مونه. - گاهی اوقات آدم می خواد بازی كنه، بازیگر می­شه. - گاهی اوقات داره می خنده وقتی تو دلش خونه، گاهی گریه می كنه وقتی داره از زور خنده میمیره. - گاهی اوقات شوخی شوخی همه چیز جدی می­شه. - گاهی اوقات آدم وقتی زیاد می­خواد كم میاره، گاهی وقتی كم میاره زیاد می­خواد. - گاهی اوقات با ترس و لرز برمی­گرده به پشت سرش نگاه می­كنه، می­بینه چه شجاعتی. - گاهی اوقات با شجاعت می­تونه ترساشو نگاه كنه. - گاهی اوقات آدم دنبال خوشبختی، زندگی را گم می­كنه، گاهی هم با انتظار زندگی را معنا می­كنه. - گاهی اوقات آدم برای پیدا كردن یه گنج الكی، گوهر خودشو گم می­كنه، گاهی هم گوهر حقیقت را پیدا می­كنه. گویا زمان برآورده شدن آرزوی من و پسرم فرا رسیده و لازم است كه زائر سفر به سرزمین قصه راهی شود. اینك كه عازم سفرم، سفری به دیگر سوی زندگی، برخود لازم می دانم تا از دوستانم و استادانم كه آنقدر به من نزدیك بودند كه در من بودند، تشكر كنم. پروانه ماهان، زهرا عروس خوب پدرسالار، خانم بس، فاطمه ملاصدرا، فخرالزمان، میهن مشرقی، تارا، ثریا اردلان .... و زلیخای عاشق. گرچه همه این عزیزانم عاشق بودند ولی عشق زلیخا خود یك معجزه بود. این زنان و تنها وستان نازنینم گاهی تشویقكی شدند و اگر تنبیه نشدند، خدا را شكر، كه البته باور نمی كنم بازیگر زنی در جهان باشد كه شماتت، تحقیر و تنبیه نشود. اما همواره بزرگترین مشوقم مردم بودند با مهر آریائیشان و ایمان بخدا. بسیار بسیار مفتخرم كه در تمام طول زندگی بازیگریم، تنها و تنها یك حامی داشتم و به قول جماعت سینمایی، آنان كه با كمان حلاجی پنبه ام را زدند، خواسته یا ناخواسته بدنبال چیزی بودند كه سهم من ورای آن بود.
تقدیر از سازندگان سریال«یوسف پیامبر(ع)
در طول بیش از دو دهه هرگز نه افتتاحیه و نه اختتامیه جشنواره فجر را ندیدم.. كارت دعوت به دستم نرسید! و خلاصه به قول ولتر خدایا مرا از شر دوستانم در امان بدار، خود با دشمنانم می­دانم چه كنم! در مقطعی كه سینما را جایگاهی شایسته برای خود نمی­دیدم، رسانه ملی (تلویزیون) پایگاهی شد تا مهرم را با مردم مهربان تقسیم كنم. و باز به قول حافظ كیمیای سعادت رفیق بود رفیق، رفقایی كه همچنان هستند و من قدردانشان و آنان كه رفتند خدا به همراهشان و اما این همه تنهایی، بركتی بود برای خلوت انس و این كه یدالله فوق ایدیهم، كه ترجمه سینمایی آن می شود. براستی خدا بزرگترین كارگردان است. آن چه می­بایست از جادوی سینما و بازیگری بیاموزم، آموختم تا شاید ره توشه ای برای نوشتن باشد و در پی تجلی معجزه عاشقانه زلیخا در زندگیم، اینك برآنم تا با اعجاز كلمات، پیوندی دیگر با شما نه از جنس نقش آفرینی بلكه با آفرینش نقش داشته باشم.
تقدیر از سازندگان سریال«یوسف پیامبر(ع)
اراده امروز من برای نوشتن، پنداری مجالی برای بازیگری نخواهد گذاشت، اما باید دید اراده خدا چه تقدیری برایم رقم خواهد زد. باشد كه از این آزمون سربلند و دست پر بیرون آیم. به امید خدا و التماس دعا. 17 اردیبهشت 88 كتایون ریاحی ***پروانه معصومی: بازی در نقش های منفی سخت است پروانه معصومی در این نشست گفت: ابتدا پذیرش این نقش كه نقشی منفی محسوب می شد برایم دشوار بود اما به اصرار همكاران آن را پذیرفتم و از این بابت خرسندم.
تقدیر از سازندگان سریال«یوسف پیامبر(ع)
بازیگر نقش بانو تی در سریال یوسف پیامبر(ع) افزود: پذیرش این نقش توسط من حتی مباحثی را حتی در بین فامیل ایجاد كرده بود به ذكر خاطره ی پرداخت كه یكی از كودكان فامیل در تماس با او اظهار می‌كند كه دوست ندارد او طرفدار كاهنان معبد آمون باشد. *** امیری مقدم كه سریال یوسف پیامبر به زیبایی هر چه تمامتر نقش رییس معبد آمون را بازی كرد از پذیرش نقش و نقش های منفی دیگری كه بازی كرده است ابراز خشنودی كرد و گفت: هر چند بازیگران نقش منفی كمتر مورد استقبال جامعه قرار می گیرند اما باید پذیرفت كه پذیرش این نقش ها سخت است كه موجب انتقال درست پیام داستان می شود. *** مصطفی زمانی- از خداوند بزرگ سپاسگزارم كه توفیق حضور در این سریال را به من داد. مصطفی زمانی كه در اولین كار هنری خود در نقش «یوسف پیامبر(ع)» ظاهر شد نیز گفت: همیشه خود را مدیون كارگردان و دیگر عوامل این سریال می‌دانم كه به من اعتماد كردند و امیدوارم بتوانم شایستگی خود در قبال این اعتماد نشان بدهم.
تقدیر از سازندگان سریال«یوسف پیامبر(ع)
*** الهام حمیدی- لطف خدا به من است كه توفیق حضور در كارهای مذهبی را پیدا می كنم الهام حمیدی رضایت مردم و دست اندركاران سریال یوسف پیامبر را از این كار دینی، قرآنی و تاریخی را نشأت گرفته از بركتی دانست كه خداوند به كارهای ارزشمند و انسانی اعطا می كند. بازیگر نقش آسنات در سریال یوسف پیامبر با تشكر از برگزار كنندگان این نشست درخصوص نقش خود و انعكاس آن در جامعه گفت: برخی خانم ها به من خرده می گرفتند كه چرا در مقابل ازدواج مجدد یوسف عكس العملی نشان نداده ام كه به آنها می گفتم آنجا من آسنات بودم نه الهام حمیدی. *** زهیر یاری بازیگر نقش بنیامین نیز با تمجید از كارهای دینی و قرآنی گفت: باید به سایر آثاری كه به صورت غیر مستقیم پیامهای معنوی و اخلاقی را به مخاطبان منتقل می كنند توجه و از تولید آثاری كه ممكن است به خرافه گرایی منجر شود جلوگیری كرد.
تقدیر از سازندگان سریال«یوسف پیامبر(ع)
*** جهانبخش سلطانی بازیگر نقش آمن هوتب نیز كه همچنان لهجه ی شیرین اصفهانی خود را حفظ كرده است با بیان خاطراتی از حضور خود و تنی چند از عوامل سریال یوسف پیامبر در كشور تاجیكستان گفت: استقبال مردم تاجیكستان از این سریال فوق العاده است و تأثیر معنوی این اثر ایرانی در آن كشور را بسیار زیاد توصیف كرد. *** رییس مركز سیما فیلم نیز در این نشست به حمایت­های همه جانبه ی رئیس سازمان صداوسیما از این سریال و دیگر كارهای این مركز اشاره و ضمن تشكر و قدردانی پیشنهاد كرد روزی را بنام سریال یوسف نامگذاری تا در آن روز به اتفاق دست اندر کاران این سریال و علاقمندان به کارهای دینی و قرآنی آن روز گرامی داشته شود.  تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 929]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن