واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: صفار: سران اصلاحات به اشتباهات ادامه ندهند به گفته صفار هرندي اين چهره اصلاحطلب، که البته وي نامي از ايشان نبرد، منظورش از بهکار بردن اصطلاح نظام استبدادي نظام جمهوري اسلامي بود و ميخواست اينگونه بيان کند که بايد با حمايت آمريکا به مبارزه با نظام جمهوري اسلامي پرداخته شود. ایرنا: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينکه سران اصلاحات در جريان انتخابات اخير و حوادث پس از آن اشتباهاتي را مرتکب شدهاند، به آنان توصيه کرد به اشتباهات خود ادامه ندهند و اجازه ندهند اشتباهات آنها يکي پس از ديگري تکرار شود. محمدحسين صفار هرندي که عصر سهشنبه در دانشگاه تهران و در همايش "چگونه يک روزه منافق شويم" در جمع دانشجويان سخن مي گفت، افزود: هر جا جلوي ضرر را بگيريم منفعت است و سران اصلاحات بايد بدانند که هنوز تمام پلهاي پشت سرشان خراب نشده است و بهتر است پيش از آنکه پرونده اشتباهاتشان سنگينتر شود، با نگاهي به سالهاي گذشته انقلاب از آن عبرت بگيرند و راهي را که امروز در پيش گرفتهاند ادامه ندهند. صفار هرندي همچنين اظهار داشت: هر کسي که از ولايت امر جامعه سالم ديني خارج شود طبيعي است که در يک مدار شيطاني قرار خواهد گرفت زيرا جامعه اسلامي يک ولي و رهبر بيشتر ندارد و هر کسي از اين محور جدا شود حتما بايد به محور و رهبري ديگر متوسل شود که آن رهبر دوم قطعا يک رهبر اسلامي و مطابق با جامعه مسلمان نخواهد بود. وي افزود: کساني که اعتقاد به مسلماني دارند بايد مرزبندي خود را با ديگران مشخص کنند و به گونهاي عمل کنند که حسابشان از حساب کساني که اعتقاد دروغين به مسلماني دارند جدا شود. به گفته وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي کساني که با جريان ليبراليسم منحط غيراسلامي پيوند بسته باشند مجبور هستند بين دين اسلام و حکومت غيراسلامي يکي را انتخاب کنند و نميتوان در آن واحد دل در گرو دو جا داشت. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از اين جلسه در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان مبني بر همکاري و دخالت افرادي نظير بهزاد نبوي و سعيد حجاريان در ماجراي ترور شهيد رجايي و باهنر گفت: من فقط اطلاع دارم که پرونده مربوط به دست داشتن اين افراد در اين ماجرا هنوز مفتوح است و افراد مذکور در جلسات بازجويي به سوالاتي پاسخ دادند. صفار هرندي تاکيد کرد: بنده اين پرونده را شخصا نديدهام و تنها ميدانم که اين پرونده هنوز مختومه نشده و در جريان است. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود التقاط را مايه اصلي نفاق دانست و گفت: جايي که کسي احساس کند خدا به تنهايي براي پيشبرد اهدافش کافي نيست به جاها و مراجع ديگر متوصل ميشود و چنين فردي دچار شرک و نفاق شده است. وي در ادامه گفت: برخي ميگويند اسلاميت فقط يک ارتباط قلبي فرد با خدا است و جايي که قرار است صحبت از اداره جامعه شود ميگويند براي حکومت بر جامعه نياز به چيزهاي ديگري جداي از مسايل ديني داريم. صفار هرندي اظهار داشت: قبلا برخي افراد دست به يک سري کارهاي اينچنيني زدهاند که امروز افرادي آن را دوباره تکرار ميکنند و بعضي از جوانان و افراد کمتجربه نيز که قبلا شاهد چنين مسايلي نبودهاند فکر ميکنند با موضوع تازهاي مواجه شدهاند و شيفته آن ميشوند. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: برخي افراد براي رسيدن به اهداف خود جواناني را که آگاهي چنداني از تاريخچه مسايل سياسي ندارند، قرباني ميکنند و آنها را گوشت دم توپ قرار ميدهند. وي، "مسعود بهنود" را مصداق بارز چنين افرادي دانست که قبل از انقلاب رنگ عوض کرد و بعد از انقلاب نيز دست به اقداماتي زد و برخي افراد کم تجربه را قرباني افکار خود ساخت و آخرين اقدامات بهنود در ايران هم مربوط به حوادث 18 تير سال 78 بود که افرادي قرباني تحريکهاي او شدند و آقاي بهنود امروز در خارج از کشور با حمايت اجنبي به عنوان يک فعال رسانهاي اظهارنظر ميکند و مطلب او گاهي حتي در کشور ما بازتاب داده ميشود. صفار هرندي در ادامه با انتقاد از عملکرد برخي سران اصلاحات اظهار داشت: زماني يکي از چهرههاي شاخص اصلاحات گفته بود که براي عبور از نظام استبدادي و به منظور رسيدن به نظام دموکراسي، کمک گرفتن از نيروي اجنبي مجاز است. به گفته صفار هرندي اين چهره اصلاحطلب، که البته وي نامي از ايشان نبرد، منظورش از بهکار بردن اصطلاح نظام استبدادي نظام جمهوري اسلامي بود و ميخواست اينگونه بيان کند که بايد با حمايت آمريکا به مبارزه با نظام جمهوري اسلامي پرداخته شود. وي در بخش ديگري از سخنان خود منافق را همان کافر تلقي کرد و گفت: نفاق حالت دروني انسانهاست که در اثر آن نفس آدمي در مسير تغيير و تحولات خود رنگهايي را ميپذيرد و در نهايت چنان ميشود که انسان وارد عرصه کفر ميشود که ميتوان گفت منافق همان کافر است اما کافري که کفر خود را با لعابي از ايمان پنهان ميکند. وي در ادامه با اشاره به تاريخچه فعاليت سازمان مجاهدين خلق گفت: اين سازمان ابتدا خود را يک سازمان اسلامگرا جلوه داد اما به مرور ماهيت واقعي آن فاش شد و مشخص شد سازماني مارکسيستي و مخالف اعتقادات ديني و اسلامي است. وي با اشاره به تاريخچه مفصلي از فعاليت سازمان مجاهدين خلق و اهداف و عملکردهاي آن در قبل و بعد از انقلاب آن را نمونه بارزي از نفاق و نفاقپروري دانست.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]