تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816585704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش تصویری موش‌های اولیه!


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: گزارش تصویری موش‌های اولیه!سال‌ها از اختراع ماوس کامپیوتر می‌گذرد. با ما همراه شوید تا سری به زندگی پرفراز و نشیب این ابزار دوست داشتنی امروزی بزنیم
mouse
1968: شروع انقلابیدرست 9 دسامبر سال 1968 بود که دوگلاس اینگلبارت – پژوهشگر موسسه تحقیقات استنفورد آمریکا – اختراع منحصر به فردش را در معرض نمایش گذاشت؛ ماوس کامپیوتر! این وسیله در آن زمان یکی از عجیب‌ترین ابداعات به حساب می‌آمد. اولین نمونه ماوس اینگلبارت است که در دستان خودش نگه داشته شده است. به شکل مکعبی و جعبه چوبی دست‌ساز آن توجه کنید و به آن چرخ‌های گردان درشت داخل آن!. تنها شباهت این هیولا با ماوس‌های امروزی، همان سیمی است که آن سویش را به کامپیوتر وصل می‌کند و اطلاعات را رد و بدل می‌کند؛ بگذریم که دنیای ماوس‌های بی سیم، همین خرده شباهت را هم از بین برده است!
mouse
1982: اولین ماوس‌های لاجیتکسال های اول اصلا مشخص نبود که ماوس قرار است چه اندازه‌ای باشد یا مثلا چند تا دگمه داشته باشد. اولین ماوس‌های لاجیتک که در عکس می‌بینید (حول و حوش 1982 میلادی)، بیشتر شبیه وسایل آزمایشگاهی بودند تا ابزار روزمره کامپیوتر! لاجیتک تاکنون بیش از یک میلیارد عدد از این وسیله دوست داشتنی و مدل‌های مختلف آن را فروخته است؛ مدل‌هایی که به مراتب از آنچه در تصویر می‌بینید، زیباتر و راحت‌تر بودند. 
mouse
1984: اولین ماوس مایکروسافتشرکت اپل (Apple) با معرفی اولین کامپیوتر مکینتاش خود در سال 1984، بیش از هر انفاق دیگری در دنیا آن روز، باعث گسترش و رشد گرایش و توجه عموم مردم به ماوس شد. البته اپل اولین کامپیوتر مجهز به ماوس خودش را یک سال زودتر راهی بازار کرده بود؛ کامپیوتری به نام لیزا (Lisa) که متاسفانه سرنوشت خیلی بد و نامناسبی پیدا کرد. در همان سال 1983 بود که مایکروسافت هم اولین ماوس خود را ارائه کرد؛ وسیله‌ای که 195 دلار در آن زمان قیمت داشت و برای اینکه بتوانید با آن کار کنید، باید یک کارت اینترتال مخصوص برای کامپیوتر شخصی‌تان می‌گرفتید و نصب می‌گردید. 
mouse
1985: اولین ماوس‌های اپلاولین ماوس‌های اپل که در اواسط دهه 1980 به بازار روانه و با نام Mac plus عجین شدند، در مقایسه با مدل‌های امروزی بسیار ابتدایی و پیش پاافتاده به نظر می‌رسیدند. اما باید پذیرفت که اگر آن موقع یک ماوس پیشرفته چند دگمه‌ای بی سیم خودست نوری، جلوی کاربر کامپیوتر می‌گذاشتی، بیچاره نمی‌دانست که با آن چه کار باید بکند. ماوس‌ها باید آن وقع ساده می‌بودند چون قرار بود پیچیده‌تر شوند.   
mouse
1988: اولین ماوس نوری شرکت سانامروز ماوس‌های نوری به خوبی توانسته‌اند ماوس‌های معمولی گوی دار را ضربه فنی کنند و پشتشان را به خاک بمالند اما باید حق داد که در دهه 1980، کمی تا قسمتی عجیب و غریب جلوه می‌کردند و برای کار کردن با آنها باید یک ماوس پد درخشان خاص برایشان می‌خریدند و قیمت گزافی هم می‌پرداختید. قیمت یک چنین ماوسی که در تصویر می‌بینید و مربوط به سال 1988 است، حدود 100 دلار می‌شد. 
mouse
1993: ماوس 2/0 از مایکروسافتاین ماوس که در سال 1993 ارائه شد، یکی از بهترین و پرفروش‌ترین ابزارهای تاریخ کامپیوتر است و حتی بعضا پس از 15 سال استفاده، هنوز در گوشه و کنار در دست کاربران دیده می‌شود. اصلی ترین مشخصه این ماوس، طراحی ارگونومیک بسیار راحتش در آن زمان برای راست دست‌ها بود (که البته چپ دست‌ها هم راحت استفاده می‌کردند، اگردائم ماوس را این دست آن به دستمی کردند.) 
track ball
1993: اولین گوی چرخان (trackball)گوی چرخان، مثل دوچرخه‌ای است که آن را برعکس کرده باشید. قاعدتا برتری گوی چرخان به ماوس این است که نیاز به ماوس پد ندارد و همین قضیه برای خیلی از کارران، خوب جلوه می کرد... . البته هیچ وقت گوی چرخان نتوانست جایگاه خیلی آن چنانی ای در بین کاربران پیدا کند مگر در کارهای فنی و دقیق خاص!   
mouse
1993: اولین ماس iMac اپلاین ماوس دایره‌ای شکل، همراه اولین کامپیوتر iMac شرکت اپل به بازار فرستاده شد و البته نتوانست نام پدران خود را به خوبی زنده کند! بعضی از نویسندگان مجلات کامپیوتری هم نام آن را جزو «25 محصول به درد نخور تاریخ کامپیوتر» نوشتند.   
mouse
1993: ماوس مفهومی لاجتیکاین ماوس مفهومی لاجیتک که لاغر و دراز هم بود، 2 حسگر (سنسور) داشت که به آن امکان می‌داد بتواند عمل بزرگنمایی و چرخش را همزمان انجام دهد. البته این محصول آن قدر پیچیده بود که نمی‌توانست در بازار خوب بفروشد؛ نکته‌ای که لاجیتک متوجه آن شد، قبل از اینکه آن را از آزمایشگاه بیرون بیاورد و به مشتریان عرضه کند.  همشهری جوان





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن