تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801627952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
معاون وزير راه و ترابري در مشهد خبر داد ؛ نصب 800 دوربين سرعت سنج در جاده هاي كشور

خراسان امروز - شهرآبادي: مركز نظارت تصويري جاده اي استان خراسان رضوي با حضور معاون وزير راه و ترابري به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، محمد بخارايي معاون وزير و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور با بيان اين مطلب گفت: يكي از اهداف ايجاد مركز نظارت تصويري، تأمين نيازهاي شبكه جاده اي و رفع موانع احتمالي در اين زمينه بود كه در اين راستا نصب و استفاده از دوربينهاي مداربسته را در نقاط حادثه خيز در دستور كار قرار داديم.
وي با بيان اينكه مديريت لحظه اي بر شبكه نيز يكي ديگر از اهداف اين طرح بوده است، در خصوص ساير اقدامها و فعاليتهاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در سال جاري تصريح كرد: نصب 100 تابلوي پيام متغير در محورهاي مختلف و همچنين نصب 800 دوربين سرعت سنج در نقاط پر حادثه جاده اي از جمله برنامه هاي اين سازمان در سال جاري است.وي مديريت بر شبكه توسط پليس راه و راهداري را از جمله اهداف اين طرحها عنوان كرد و افزود: همچنين مديريت توزين بارها در شبكه را نيز در رأس برنامه هايمان قرار داده ايم.
وي در اين خصوص اظهار داشت: به دليل آنكه آسفالت سطح جاده ها و همچنين احداث پلها متناسب با بار وسايل نقليه سنگين و نيمه سنگين انجام مي شود، بنابراين وجود بار غيرمجاز مي تواند به مستهلك شدن و تخريب سريع اين زيرساختها بينجامد.
وي افزود: از سويي بار غيرمجاز مي تواند منجر به ايجاد خطر و همچنين كندي حركت وسايل نقليه در جاده و اختلال در شبكه شود كه در اين راستا درصدديم تا از سيستمهاي نوين در تشخيص اوزان بار استفاده كنيم.
وي اظهار داشت: در اين سيستم وزن بار وسيله نقليه به وسيله يك سنسور «تشخيص بار در حال حركت» به پليس اطلاع داده شده و اين سنسور نسبت به بار غيرمجاز هشدار مي دهد.وي ادامه داد: هم اكنون دو دستگاه از اين سنسورها در برخي نقاط جاده اي نصب شده كه تا پايان سال، 55 دستگاه ديگر به بهره برداري مي رسد.
وي همچنين از نصب 300 دستگاه تردد شمار در شبكه هاي شرياني براي كنترل ترافيك خبر داد و خاطرنشان كرد: همچنين براي كنترل ماشين آلات جاده اي كه در جاده هاي كشور فعاليت مي كنند برنامه هايي در دست اجراست، به طوري كه 2 هزار دستگاه راهداري به سيستم GPS مجهز خواهد شد كه اين امر نيز در كنترل ترافيك بسيار مؤثر است.وي با بيان اينكه 17 گردنه مهم كشور در سال جاري به دستگاه مانيتورينگ (كنترل تصويري) مجهز خواهد شد، افزود: يكي از اين طرحها محور باغچه به محور تربت حيدريه بود كه به بهره برداري رسيد.
وي با بيان اينكه يكي از رويكردهاي وزير جديد راه و ترابري اجراي پروژه هاي نيمه تمام است، اظهار داشت: يكي از برنامه هاي ما براي كاهش تصادفات در جاده هاي كشور اصلاح 1000 نقطه پرحادثه در شبكه جاده اي است كه اين امر به روش زودبازده و كم هزينه اجرا خواهد شد.
وي ايجاد باند سبقت در گردنه ها، اصلاح تقاطعهاي جاده اي، ايجاد روشنايي در ورودي شهرها و نقاط مه گير، ايجاد جاده هاي جديد و ايجاد كنارگذر در برخي نقاط پرحادثه را از جمله اقدامهاي ديگر سازمان راهداري در سال جاري برشمرد.بخارايي همچنين در مورد رفع اشكالات نقاط حادثه خيز جاده اي گفت: در اواخر سال 85، 2323 نقطه حادثه خيز شناسايي شده كه در سال گذشته 947 نقطه اصلاح شد و امسال نيز اصلاح 1000 نقطه حادثه خيز در دستور كار قرار دارد.وي خاطرنشان كرد: در سال جاري 500 وسيله نقليه سنگين و نيمه سنگين به خودروهاي راهداري افزوده خواهد شد كه در سال گذشته نيز اين رقم شامل 430 وسيله نقليه مي شد.وي اين مسأله را در نوسازي و كاهش سن ناوگان راهداري مؤثر دانست.معاون وزير راه و ترابري با اشاره به كاهش 21/2 درصدي تلفات ناشي از حوادث رانندگي در شبكه برون شهري گفت: روكش آسفالت 16 پروژه بزرگ نيز در محورهاي شرياني در دستور كار قرار دارد كه برخي از اين محورها شامل تهران - مشهد - دوغارون، سيرجان - بندرعباس، اصفهان - شيراز - بوشهر، تهران - همدان، كرمانشاه به مرز مهران و تهران - تبريز مي شود.
وي جاده را حادثه خيز ندانست و دليل عمده تصادف را بي احتياطي در رانندگي عنوان كرد. صمدي مدير روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان خراسان رضوي نيز از افتتاح سالن تجاري پايانه مرزي دوغارون خبرداد و گفت: عمليات محوطه سازي اين سالن تجاري نيز هم اكنون در حال انجام است.وي همچنين به ايجاد مركز نظارت تصويري جاده اي استان اشاره كرد و گفت: در حال حاضر هشت دوربين كنترل و نظارت بر ترافيك در محور باغچه تا تونل دوم جاده تربت حيدريه نصب شده كه طول مسير اجراي طرح 70 كيلومتر است.
وي هزينه اجراي اين طرح را سه ميليارد ريال اعلام كرد.

معاون خدمات شهري شهرداري مشهد: شهروندان متخلف جريمه مي شوند

خراسان امروز- طيراني: هزينه هاي تحميلي از شهرونداني كه هزينه به شهر تحميل مي كنند، گرفته مي شود.
معاون خدمات شهري شهرداري مشهد با بيان اينكه سالانه بيش از دو ميليارد تومان هزينه رفع سد معبر و ساير مشكلات شهري مي شود گفت: نبايد اين هزينه از شهرونداني اخذ شود كه هيچ نقشي در اين خصوص نداشته اند.
خليل ا... كاظمي در ادامه تصريح كرد: طي سال گذشته 6 لايحه در خصوص تحميل هزينه هاي اضافي بر شهر از سوي شهروندان متخلف به شوراي اسلامي شهر ارسال و مصوب شده است كه هم اكنون در حال اجراي فرايند عمليات اجرايي است تا از اين طريق بتوان هزينه هاي مذكور را از شهرونداني كه اصول شهروندي را رعايت نمي كنند اخذ كرد.
به اعتقاد وي، اخذ اين هزينه ها نوعي جريمه محسوب مي شود كه عامل بازدارنده براي شهروندان متخلف است.
وي گفت: هدف از اجراي اين لايحه ايجاد منبع درآمد براي شهرداري نيست، بلكه عامل بازدارنده اي براي آن دسته از شهرونداني است كه ناهنجاريهايي در سطح شهر ايجاد مي كنند.وي همچنين از ساخت 8 ايستگاه آتش نشاني در مشهد با هدف كاهش زمان رسيدن به حريق تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: هم اكنون ميانگين زمان رسيدن به حريق 4/7 دقيقه است كه اميد مي رود با تجهيز ايستگاههاي مذكور اين زمان به 2/4 دقيقه برسد.
مهندس كاظمي همچنين از راه اندازي سه روز بازار محله تا پايان سال خبر داد و گفت: هم اكنون 12 روز بازار محله با هدف تهيه ميوه مرغوب و ارزان و همچنين رفاه شهروندان در سطح شهر فعال است كه تلاش مي شود با افزايش امكانات، مواد پروتئيني و لبنيات نيز در اين روز بازارها به شهروندان عرضه شود.

واگذاري حمل و نقل اموات به بخش خصوصي
وي در حوزه مربوط به آرامستانهاي مشهد نيز اذعان داشت: بخش خدمات شهري شهرداري با تغيير و خريد ماشين آلات جديد به حوزه حمل و نقل اموات نيز ورود پيدا كرده و در حال حاضر واگذاري حمل و نقل اموات به بخش خصوصي انجام مي شود، ضمن آنكه آرامستان دوم شهر واقع در جاده كلات تا اواخر سال جاري و اوايل سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
وي در اين خصوص گفت: به منظور كاهش بار ترافيكي در جاده بهشت رضا(ع)، آرامستان مذكور با مساحت 420 هكتار زمين تملك شده است.
وي همچنين از بهره برداري كمربند سبز با وسعت 6/5 هكتار از ميدان امام حسين(ع) تا ميدان شهيد فهميده در عيد فطر سال جاري خبر داد و گفت: پروژه كال چهل بازه و پارك ربيع نيز در سال جاري انجام خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه 120 هكتار از فضاهاي سبز مشهد در سال گذشته مجهز به سامانه آبياري تحت فشار شده است افزود: در سال جاري اين مقدار به 600 هكتار افزايش خواهد يافت.
وي در بخشي ديگر از جداسازي آب شرب از آب غيرشرب خبر داد و گفت: از 3 سال گذشته تاكنون اين پروژه به منظور آبياري فضاهاي سبز مشهد با آب غيرشرب آغاز شده كه هم اكنون عمليات اجرايي آن از محل فرهنگسراي غدير آغاز و از پيشرفت فيزيكي 25 درصد برخوردار است كه اميد مي رود تا سه سال آينده به بهره برداري برسد.
وي در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بازيافت گفت: با هدف داشتن شهري پاك و تميز اقداماتي نظير تجهيز ناوگان خدمات شهري به 46 دستگاه ماشين رفت و روب مكانيزه، افزايش 45 دستگاه خودروي جمع آوري زباله، خريد 40 دستگاه ماشين شستشوي خياباني و همچنين خريد تجهيزات زمستاني صورت گرفته است، ضمن آنكه 24 بانك بازيافتي زباله در سطح شهر راه اندازي و تا پايان سال به 36 واحد افزايش خواهد يافت.
مهندس كاظمي همچنين از افزايش 150 درصدي جمع آوري خاك و نخاله در سطح شهر طي سال جاري خبر داد.
وي از جمع آوري هزار و 200 خودروي فرسوده از سطح شهر خبر داد و گفت: تلاش مي شود تا پايان شهريور ماه تمام خودروهاي فرسوده از سطح شهر جمع آوري شود.
اين مسؤول اعلام كرد: قرارداد يك ساله پيمانكاران اين حوزه به سه سال (با اخذ مجوز از سوي شوراي اسلامي شهر و با هدف ايجاد انگيزه بيشتر) افزايش يافته است.

يك كارشناس تغذيه به روزه داران توصيه كرد ؛ خودداري از مصرف بي رويه مواد غذايي چاق كننده در ماه مبارك رمضان

خراسان امروز- طيراني: يك استاد دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: روزه داري در ماه مبارك رمضان براي سلامتي جسم و روح بسيار مفيد و مؤثر است، اما تغذيه نوجوانان روزه دار در هنگام افطار و سحر بايد به گونه اي باشد كه با كمبود كالري و پروتئين مواجه نشوند.
محمد مهدي اصفهاني افزود: اگر روزه داري با تغذيه اي مناسب و سالم همراه باشد افراد روزه دار با 20 درصد كاهش كالري مواجه خواهند شد كه اين مسأله براي بزرگسالان و جوانان بسيار مفيد است.
وي در سمينار آموزشي روزه و سلامتي گفت: روزه داران هنگام افطار از آغاز كردن تغذيه با آب سرد و نوشابه خودداري كرده و در صورت تشنگي از آب گرم يا چاي استفاده كنند.
وي توصيه كرد: افطار را با خوردن خرما، كشمش، عسل و به طور كلي قندهاي طبيعي آغاز كنيد تا اشتها كنترل و از پرخوري پيشگيري شود.دكتر اصفهاني خوردن چاي شيرين كم رنگ، شير گرم، فرني و يا حليم بي روغن را تغذيه مناسبي براي افطار عنوان كرد و افزود: از نان و پنير همراه با سبزي (ضد عفوني شده) و يا گردو نيز مي توان به عنوان افطاري سالم و كامل استفاده كرد.
وي با اشاره به اينكه دستگاه گوارش (معده) هنگام افطار تحمل غذاهاي سنگين را ندارد، گفت: بهتر است از غذاهاي سالم و آسان هضم به عنوان افطاري استفاده شود.
وي افزود: همچنين اگر قصد استفاده از تخم مرغ كه غذايي سنگين و مضر براي افطاري محسوب مي شود، داريد آن را به صورت آب پز سفت استفاده و از خوردن تخم مرغ نيمرو پرهيز كنيد.وي يادآور شد: خوردن بادمجان، كله پاچه و سيرابي، غذاهاي پر ادويه و چرب، تنقلات فراوان و همچنين نوشابه هاي گازدار موجب تحريك معده شده و تغذيه مناسبي براي سلامتي به خصوص در ماه رمضان محسوب نمي شود.
وي با تأكيد بر مصرف ميوه در هنگام افطار و سحر افزود: بهتر است در سفره افطار و به خصوص سحر علاوه بر ميوه هاي فصل از خيسانده برگه آلو، انجير و گوجه فرنگي بيشتر استفاده شده و از آشاميدن آب فراوان در وسط غذا خودداري شود.
وي همچنين گفت: مصرف غذا در ماه رمضان بايد به دو وعده منحصر شود يعني بايد در هنگام افطار غذاهايي كم حجم اما در يك زمان و به آرامي خورده شود (نه اينكه ابتدا افطاري و يك دو ساعت بعد شام ميل شود) زيرا بايد به معده فرصت هضم غذا و خالي شدن قبل از صرف غذاي سحري داده شود و در غير اين صورت روزه دار با مشكلات گوارشي مواجه خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه در سال جاري ماه رمضان مصادف با گرماي تابستان است، اذعان داشت: اگر طي روز به دليل گرما يا فعاليتهاي بدني زياد دچار تعريق شديد بهتر است نمك از دست رفته توسط عرق بدن را به روشهاي مناسب در افطار و سحر جبران كنيد، مشروط بر آنكه از فشار خون بالا برخوردار نباشيد.
وي با بيان اينكه مصرف سيگار براي سلامتي مصرف كننده و اطرافيان وي بسيار مضر و خطرناك است، گفت: ماه مبارك رمضان فرصت مناسبي براي ترك اين عادت زيان بخش است، بنابراين مي توان با اراده اي قوي و كمك خداوند نسبت به ترك دايمي آن اقدام كرد.
كارشناس تغذيه مركز بهداشت خراسان رضوي نيز با اشاره به اينكه برخي از افراد با وجود روزه داري در ماه رمضان دچار افزايش وزن مي شوند، گفت: افزايش مصرف خرما، زولبيا و باميه، حلوا، حليم و شله زرد موجب افزايش كالري مي شود و استفاده زياد از مواد غذايي مذكور موجب چاقي خواهد شد.
دكتر زهرا اباصلتي توصيه كرد: در وعده غذايي اصلي از غذاهاي آب پز، يا كبابي استفاده شود تا روغني كه در تهيه آنها به كار برده مي شود كمتر باشد.
وي همچنين بر مصرف سبزيهاي خام يا بخار پز و استفاده از لبنيات (ماست كم نمك و كم چرب) تأكيد و مصرف مرغ و ماهي را در وعده هاي غذايي ماه رمضان مفيد اعلام كرد.
وي همچنين از يك برش نان سنگك (به اندازه يك كف دست)، يك سوم قوطي كبريت پنير كم چرب و كم نمك همراه با گردو و يا سبزي خوردن به عنوان غذاي مناسب ديگري به عنوان افطاري ياد كرد.

در جلسه بررسي مسايل و مشكلات شهرستان سربيشه مطرح شد ؛ كمبود تانكر براي آبرساني به عشاير

سربيشه - خبرنگار قدس: جلسه بررسي مشكلات شهرستان سربيشه با حضور استاندار خراسان جنوبي، نماينده مردم شهرستانهاي نهبندان و سربيشه در مجلس شوراي اسلامي و مسؤولان اين شهرستان تشكيل شد. مرتضوي، استاندار خراسان جنوبي در اين جلسه گفت: دولت نهم خدمتگزار است و شأن همه ما خدمتگزاري به مردم است كه اين افتخار دولت است.استاندار خراسان جنوبي گفت: توصيه مي كنم همه مديران اين فرصت را قدر بدانند و از اين توفيق خدمت استفاده كنند.مهندس براتي، فرماندار سربيشه نيز ناتمام ماندن پروژه دانشكده كشاورزي، كمبود تانكر براي آبرساني به عشاير، نبود اداره ثبت اسناد و املاك در شهرستان و تأمين آب ناحيه صنعتي شهر مود را از جمله مشكلات شهرستان برشمرد.مهندس صابري، نماينده مردم شهرستانهاي نهبندان و سربيشه در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: از مهمترين تحولات در دولت نهم براي شهرستان سربيشه بحث احداث كارخانه فولاد است.
وي گفت: اين پروژه با پيگيريهاي مقامات استاني و شهرستاني در سربيشه اجرايي مي شود.

به منظور جلوگيري از انحراف خودروها انجام شد ؛ ايجاد 346 كيلومتر شيار لرزاننده در راههاي استان خراسان رضوي

خراسان امروز: 346 كيلومتر شيار لرزاننده در محورهاي خراسان رضوي ايجاد شده است.معاون راهداري اداره كل راه و ترابري خراسان رضوي با بيان اين مطلب افزود: عمليات ايجاد شيارهاي لرزاننده به عنوان يك روش جديد براي هشدار به رانندگان در صورت انحراف از جاده، امسال در استان در قالب 3 پروژه جداگانه انجام گرفته است.مهندس ابراهيم صنيعي ادامه داد: 80 كيلومتر شيار لرزاننده در آزادراه مشهد- باغچه، 90 كيلومتر در محور قوچان- چناران و 176 كيلومتر در محور تربت حيدريه- گناباد اجرا گرديده است.وي ادامه داد: اجراي اين پروژه ها در مجموع 3 ميليارد ريال هزينه داشته است.گفتني است، شيارهاي لرزاننده در كنار محورها جهت جلوگيري از انحراف خودروها ايجاد مي شود و از فناوريهاي نوين در حوزه راهداري مي باشد.

يك مسؤول در همايش تنظيم خانواده روستاي يكه صعود: رعايت فاصله 3 تا 4 سال ميان بارداريها ضروري است

بجنورد - خبرنگار قدس: رئيس دفتر سلامت خانواده و جوانان وزارت بهداشت و درمان در همايش تنظيم خانواده كه در روستاي يكه صعود بخش راز و جرگلان خراسان شمالي برگزار شد، گفت: كاهش مرگ مادر و جلوگيري از حاملگي هاي پرخطر دو هدف اصلي اجراي برنامه هاي تنظيم خانواده در كشور است.دكتر محمد اسلامي با اشاره به اينكه سالانه 600 هزار مادر در دنيا جان خود را از دست مي دهند، اضافه كرد: يك سوم اين مرگ و ميرها به علت حاملگي هاي پرخطر اتفاق مي افتد.
وي اجراي برنامه هاي تنظيم خانواده را مهمترين راهكار براي جلوگيري از مرگ مادران و شيرخواران عنوان كرد و افزود: كاهش حاملگي هاي پرخطر مي تواند جلوي مرگ يك ميليون شيرخوار را در دنيا بگيرد.وي گفت: رعايت فاصله سه يا چهار سال ميان بارداري ها ضروري است.وي با توجه به جايگاه روحانيون در جامعه و اشتياق جوانان به دين، خواستار مشاركت روحانيون در تبيين سياستهاي حوزه سلامت شد.يزداني از علماي اهل تسنن نيز در اين همايش، خواستار توجه بيشتر مسؤولان به بخش راز و جرگلان شد.وي گفت: طبق برخي روايات تنظيم خانواده در زمان پيامبر(ص) نيز وجود داشته و اجراي اين مسأله در زمان كنوني به نفع كشور خواهد بود.معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي نيز در اين مراسم، تنظيم خانواده را در مرحله نخست براي پيشگيري از بيماريها و جلوگيري از مرگ مادر و شيرخوار عنوان كرد و گفت: هدف اصلي برنامه هاي تنظيم خانواده حفظ سلامت است.

بهره مندي 17 روستاي خراسان رضوي از آب آشاميدني سالم

خراسان امروز: رئيس هيأت مديره و مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي خراسان رضوي گفت: در ايام هفته دولت 7 پروژه آبرساني روستايي افتتاح شد و مورد بهره برداري مردم روستاهاي استان قرار گرفت.
ميرزا محمودي افزود: 17 روستا با جمعيت حدود 11 هزار نفر از اين پروژه ها برخوردار شدند.مدير عامل شركت آبفار خراسان رضوي خاطرنشان كرد: مجموع اعتبار هزينه شده در اين پروژه ها بيش از 42 ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني تخصيص داده شده است.وي اظهار اميدواري كرد: تا پايان برنامه چهارم توسعه با اختصاص اعتبارات مورد نياز تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار استان از آب شرب سالم و بهداشتي برخوردار شوند.

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خراسان رضوي: حضور نيروهاي داوطلب، سرمايه دستگاههاي امداد رساني است

خراسان امروز: معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خراسان رضوي تدوين كليات نقشه خطر پذيري شهري در اين استان را ضروري دانست.دكتر سيد مجتبي احمدي افزود: اين نقشه كمك بزرگي به كاهش صدمات و تلفات پس از وقوع حوادث مي كند.وي بيان كرد: در نقشه سازه هاي شهري مناطقي نظير بافتهاي فرسوده، راههاي دسترسي، خطوط برق، آب، گاز، تلفن، معابر اصلي و فرعي شهري، مدارس، مساجد، مراكز درماني، اورژانس و آتش نشاني مشخص شده است.دكتر احمدي به مديريت بحران محله اشاره كرد و گفت: آموزش مداوم همراه با تمرين مكرر و به روز كردن آموزش در موفقيت مقابله با بحران محلات مؤثر است.وي افزود: با تحقق مديريت بحران محلات نقش مردم در مديريت بحران پررنگ تر مي شود.اين مقام مسؤول حضور نيروهاي داوطلب را سرمايه دستگاههاي امداد رساني دانست و اظهار داشت: برگزاري مانورهاي شهري همراه با آموزشهاي علمي به تقويت اين نيروها كمك مي كند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس خواستار شد ؛ پشتيباني مالي از نهادهاي حمايتي تربت جام

تربت جام- خبرنگار قدس: موسوي، عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي كه براي بررسي مشكلات و افتتاح اداره بهزيستي تربت جام به اين شهرستان سفر كرده بود، خاطرنشان كرد: ما بايد اين نهادهاي حمايتي را در تربت جام از نظر بودجه حمايت كنيم. وي افزود: مسأله اساسي ما پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي و آموزش در خانواده هاست كه بايد در اين زمينه سرمايه گذاري شود.
موسوي در ادامه گفت: تربت جام نيازمند فراهم كردن تسهيلات است كه بايد مسؤولان استاني در اين زمينه مطالعه و سرمايه گذاري نمايند.وي افزود: در بحث اشتغال اين شهرستان ظرفيت سرمايه گذاري را داشته و بايد زمينه حمايت از كارگران و كارفرمايان فراهم گردد.
فرماندار تربت جام نيز خاطرنشان كرد: مزيتهاي معدني و كشاورزي در شهرستان زياد است و اين منطقه با توجه به هم مرز بودن با افغانستان و تركمنستان، نيازمند اشتغال پايدار است كه حمايت دولتمردان را در اين زمينه مي طلبد.

اخبار كوتاه

تايباد: اعضاي كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با حضور در شهرستان تايباد از نزديك با مشكلات مردم در اين منطقه محروم و مرزي آشنا شدند.
علي اكبر رمضاني، فرماندار تايباد در اين بازديد گفت: هم اكنون از جمعيت 150 هزار نفري شهرستان تايباد 12 هزار و 800 نفر تحت پوشش كميته امداد و 5 هزار و 200 نفر تحت پوشش بهزيستي هستند.
* با همكاري اداره تعاون و بهزيستي شهرستان تايباد، اولين شركت تعاوني خدمات رفاهي ويژه سالمندان در شهر كاريز مورد بهره برداري قرار گرفت. اين مركز خصوصي نگهداري سالمندان در حال حاضر ظرفيت نگهداري 25 سالمند را دارد كه قابل افزايش تا 60 نفر مي باشد. راه اندازي اين مركز موجب اشتغال پايدار 10 نفر شده و 25 ميليون تومان نيز هزينه داشته است.
بجنورد: همزمان با هفته دولت، مركز بهداشتي درماني روستاي حلوا چشمه از توابع شهرستان شيروان افتتاح شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي گفت: مركز بهداشتي درماني حلوا چشمه با دو ميليارد و 50 ميليون ريال اعتبار و زيربناي 500 مترمربع كمتر از يك سال ساخته شده است. اين مركز كه هفدهمين مركز بهداشتي و درماني شهرستان شيروان است 6 هزار نفر از جمعيت روستايي اين شهرستان را تحت پوشش قرار مي دهد.
نهبندان: مدير جهاد كشاورزي نهبندان گفت: به مناسبت گراميداشت هفته دولت، كاركنان جهاد كشاورزي و جمعي از شهروندان اين شهرستان در اقدامي خداپسندانه مقداري از خون خود را با هدف كمك به نيازمندان اهدا كردند.
محمد خيرخواه تعداد داوطلبان اهداي خون را 75 نفر اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 60 نفر موفق شدند با اهداي 60 واحد خون از طريق پايگاه سيار انتقال خون در امر خيرخواهانه كمك به همنوعان و هموطنان نيازمند سهيم باشند.
سربيشه: سمينار علمي پيشگيري از اعتياد و زيانهاي مصرف موادمخدر در سربيشه برگزار شد.
در اين سمينار دكتر مشايخي، رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان گفت: طبق آمار منتشره از سوي ستاد مبارزه با موادمخدر در حال حاضر يك ميليون و دويست هزار نفر معتاد در سطح كشور داريم و 800 هزار نفر نيز به صورت تفنني به مصرف موادمخدر مشغولند.
وي در ادامه به تشريح عوامل روي آوردن فرد به اعتياد و عوارض و تبعات اين معضل پرداخت و گفت: اطلاع رساني و آموزشها بايستي به صورت وسيعتر و كارآمدتري به مردم بخصوص قشر جوان كه در معرض آسيب پذيري بيشتري قرار دارند، ارائه گردد.
* ساختمان دبيرستان نمونه دخترانه سربيشه افتتاح و به بهره برداري رسيد.
مدير آموزش و پرورش شهرستان زيربناي اين فضاي آموزشي را 725 مترمربع و در دو طبقه اعلام كرد.
وي افزود: اعتبارات تخصيص يافته براي اين پروژه 250 ميليون تومان است.
* سمينار آموزشي اعتياد و سوء مصرف مواد برگزار شد.
در اين جلسه كه دهياران، رابطين بهداشت مسؤولان ادارات و كاركنان شبكه بهداشت و درمان سربيشه حضور داشتند دكتر ارجمندي از حوزه معاونت درمان استان خراسان جنوبي راههاي پيشگيري از اعتياد را تشريح كرد.
* با همكاري اعضاي كانون شهيد بهشتي روستاي سلم آباد، مساجد اين روستا در آستانه ماه مبارك رمضان غبارروبي شدند.
سبزوار: بروغني رئيس اداره هواشناسي شهرستان سبزوار با اشاره به اينكه اين اداره با سيستم 134 يكي از ادارات نمونه در سطح استان است، افزود: اعلام وضعيت جوي و دماي شهرستان با سيستم 134 هوا گوي شهرستان به صورت 24 ساعته، پيش بيني هاي فصلي، ارائه اطلاعات آماري به دانشجويان جهت طراحي پروژه هاي تحقيقاتي و پژوهشي و همچنين ارائه اطلاعات به استادان دانشگاهها، برگزاري بازديدهاي آموزشي جهت دانش آموزان دبيرستاني و اطلاع رساني از جمله خدمات اين سازمان مي باشد.
طرقبه: همزمان با ايام هفته دولت، كارخانه توليد قارچ خوراكي در منطقه طرقبه به بهره برداري رسيد.
اين واحد توليدي كه به منظور ايجاد اشتغال و توليد قارچ مورد نياز منطقه احداث شده با اعتباري بالغ بر 7 ميليارد ريال و با حضور مسؤولان محلي و استان افتتاح شد.
بيرجند: در راستاي طرح تكريم ارباب رجوع و با هدف تسريع در امر خدمت رساني، دستگاه كيوسك اطلاع رساني در اداره كل راه و ترابري خراسان جنوبي نصب و راه اندازي شد.
معاون اداري و مالي اداره كل راه و ترابري خراسان جنوبي با اعلام اين مطلب افزود: اين دستگاه ضمن معرفي و تاريخچه اداره كل، موقعيت جغرافيايي استان را نيز در اختيار كاربر قرار مي دهد.
وي خاطرنشان كرد: براي خريد اين دستگاه 25 ميليون و 70 هزار ريال هزينه شده است.
سبزوار: مراسم بزرگداشت روز پزشك با حضور جمعي از مسؤولان در محل مركز توانبخشي معلولان ذهني اميرالمومنين(ع) سبزوار برگزار گرديد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي اين شهرستان در اين مراسم گفت: ارتقاي شأن و جايگاه پزشكان، مسؤوليت بزرگي است كه بر عهده دانشگاه علوم پزشكي و سازمان نظام پزشكي قرار گرفته است.

لحظه ها

حمله موشهاي صحرايي به روستاي «مسكن» سبزوار
سبزوار - خبرنگار قدس: يك سال از حمله موشهاي صحرايي به روستاي 40 خانواري «مسكن» در 18 كيلومتري غرب سبزوار مي گذرد و ساكنان اين روستا در شرايط نامساعدي زندگي مي كنند.
مسكني عضو شوراي اسلامي اين روستا گفت: بعد از حمله موشها صحرايي به روستاي مسكن طي بازديد و جلسه اي كه با حضور جمعي از مسؤولان شهرستان صورت گرفت، مصوب شد كه روستا تخريب و محل جديدي براي احداث روستا در نظر گرفته شود كه متأسفانه بعد از گذشت يك سال هنوز هيچ اقدامي عملي در اين راستا انجام نشده است.يكي از بانوان روستاي مسكن نيز افزود: هيچ امنيتي از دست موشها در خانه هاي ما وجود ندارد و موشها مواد غذايي و پوشاك ما را از بين مي برند و سلامتي جسمي و روحي ما را تهديد مي كنند.
بانوي ديگري با انتقاد از عملكرد مسؤولان در رفع اين مشكل تصريح كرد: وعده هاي زيادي به مردم داده شده كه هنوز هيچ قدمي در اين راستا برداشته نشده است و مردم روستا در شرايط دشواري با اين حيوانات جثه بزرگي هم دارند، زندگي مي كنند.مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي سبزوار نيز در اين باره اظهار داشت: بعد از بازديد از اين روستا آمادگي خود را براي پرداخت تسهيلات مقاوم سازي به روستائيان اعلام كرديم، اما روستائيان بر جا به جايي روستا به محل ديگري اصرار دارند
.عباس رجايي خواه از واگذاري 6 هكتار زمين از سوي منابع طبيعي و برخي افراد بدين منظور در كنار حاشيه جاده تهران به مشهد خبرداد و افزود: بنياد مسكن كروكي زمين مورد نظر را برداشت كرده و امسال نيز براي مطالعه آن اعتبار مصوب كرده است.
وي تصريح كرد: مشاور اين طرح در حال طراحي نقشه اين روستا مي باشد كه بعد از تأييد و تصويب در كميسيون استان و همچنين وزارت كشور، در صورت ابلاغ به بنياد مسكن كار جا به جايي روستا انجام مي گيرد.

دستگيري شكارچي متخلف در قاين
بيرجند - خبرنگار قدس: مأموران گارد اجرايي اداره حفاظت محيط زيست قاين موفق شدند يك نفر شكارچي متخلف را در مناطق تحت مديريت خود دستگير و به مقامهاي قضايي تحويل نمايند.
از اين شكارچي متخلف تعداد يك قبضه سلاح ساچمه زني غيرمجاز و 15 قطعه كبك كشف و ضبط شده است.

حادثه رانندگي در بيرجند 6 كشته بر جاي گذاشت
بيرجند - خبرنگار قدس: حادثه مرگبار رانندگي در محور بيرجند - قاين، 6 كشته و يك زخمي بر جاي گذاشت.
فرمانده پليس راه خراسان جنوبي گفت: اين حادثه رانندگي در 12 كيلومتري محور بيرجند - قاين رخ داده است.به گفته سرهنگ عليرضا اميني، در اين حادثه كه بر اثر برخورد يك دستگاه كاميون با دو سواري تويوتا و سمند رخ داد، چهار نفر در دم جان باخته و دو نفر ديگر نيز بر اثر شدت جراحات وارده در مسير بيمارستان جان خود را از دست دادند.
وي بي احتياطي راننده كاميون و انحراف به چپ در پيچ توسط كاميون را علت اين حادثه اعلام كرد.

كشف 260 كيلوگرم مواد مخدر در تربت جام و قاين
تربت جام - خبرنگار قدس: مأموران انتظامي تربت جام موفق به كشف هشت فقره سرقت از اماكن خصوصي، موتور سيكلت، منزل و احشام شدند كه در اين رابطه تعداد سه نفر دستگير شدند.
همچنين در اجراي طرح ثامن و يكسري تدابير اطلاعاتي مأموران انتظامي تربت جام مقدار 216 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك را كشف و ضبط كردند.
خبر ديگري حاكي است، مأموران انتظامي در حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودرو مشكوك شدند كه خودرو متوقف و در بازرسي از آن 12 كيلوگرم مواد مخدر از نوع كريستال كشف و ضبط شد.
در اين رابطه يك نفر نيز دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما از قاين، مأموران ايستگاه بازرسي نيروي انتظامي قاين در حين بازرسي خودروهاي عبوري به يك دستگاه اتوبوس مشكوك شدند كه پس از بازرسي مقدار 25 كيلوگرم ترياك كشف و مالك خودرو را نيز دستگير كردند.
همچنين در اين ايستگاه بازرسي مأموران در حين انجام وظيفه از يك دستگاه اتوبوس كه از بيرجند به مشهد در حال حركت بود، مقدار 6 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط كردند.
در اين خصوص سه نفر متهم نيز دستگير شدند.
خبر ديگري حاكي است، در پي كشف يك دستگاه خودروي پژو بلاصاحب توسط مأموران انتظامي بخش سده مأموران اين فرماندهي موفق شدند دو نفر متهم را در اين رابطه دستگير كنند كه متهمان اعتراف كردند، خودروي مزبور را از شهرستان بيرجند سرقت كرده و قصد انتقال آن به روستاي خشك را داشته اند كه در ميان راه بنزين خودرو تمام مي شود.

هدف

درخشش مربي سنگنوردي نيشابور در مسابقات امداد و نجات
خراسان امروز: مربي سنگنوردي نيشابور در اولين دوره مسابقات مربيان امداد و نجات كشور خوش درخشيد.
رئيس هيأت كوهنوردي شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: اولين دوره مسابقات امداد و نجات كشور در استان گيلان و در چهار رشته آوار، سيلاب، جاده و كوهستان با بهره گيري از آيتمهاي جهاني برگزار شد.
ايوب امين الرعايا گفت: در اين مسابقات كه با حضور 30 استان كشور برگزار شد، تعداد 90 نفر از مربيان در بخش امداد و نجات كوهستان با يكديگر به رقابت پرداختند.وي افزود: در اين مسابقات تنها شركت كننده نيشابوري ايمان شاكري بود كه موفق به كسب مقام سوم كشوري اين مسابقات شد.

افتتاح 21 زمين ورزشي در روستاهاي نصرآباد
نصرآباد- خبرنگار قدس: بخشدار نصرآباد گفت: با اعتبار 640 ميليون ريال 21 زمين ورزشي در روستاهاي بخش نصرآباد ساخته شد و به بهره برداري رسيد.
«امير ذاكري» افزود: همچنين با اعتبار اوليه 300 ميليون ريال سالن ورزشي در روستاي خيرآباد ساخته مي شود.

برگزاري مسابقه تنيس روي ميز در بجنورد
بجنورد- خبرنگار قدس: يك دوره مسابقه تنيس روي ميز با عنوان جام بزرگداشت هفته دولت با حضور كاركنان اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي خراسان شمالي برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور 20 نفر از كاركنان در دو گروه آقايان و خانمها برگزار شد، از هر گروه سه نفر به مقامهاي اول تا سوم دست يافتند.عادل بيك بابايي مدير كل استاندارد و تحقيقات صنعتي خراسان شمالي هدف از برگزاري اين مسابقات را ايجاد روحيه ورزشكاري، افزايش سلامتي و شادابي در بين كاركنان ذكر كرد.

بهره برداري از سالن ورزشي فاروج
بجنورد- خبرنگار قدس: معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري خراسان شمالي در مراسم افتتاح سالن ورزشي در فاروج گفت: شهرستان فاروج با سرانه ورزشي يك متر و 20 سانتي مترمربع، رتبه نخست سرانه فضاي ورزشي استان را كسب كرد.
نژاد حسين اظهار داشت: سرانه فضاي ورزشي در كشور 80 سانتي مترمربع است و فاروج در اين شاخص از كشور بالاتر است.وي همچنين از احداث يك استخر سرپوشيده در اين شهرستان خبرداد.داورزني مدير كل تربيت بدني خراسان شمالي نيز گفت: سالن ورزشي افتتاح شده در فاروج با اعتباري بالغ بر سه ميليارد و 500 ميليون ريال ساخته و به بهره برداري رسيده است.گفتني است، اين سالن با مساحت هزار و 600 متر زيربنا احداث شده است.

تيم بجنورد الف قهرمان مسابقات واليبال بانوان

بجنورد- خبرنگار قدس: چهارمين دوره مسابقات واليبال قهرماني استان ويژه بانوان با حضور 6 تيم از خراسان شمالي برگزار شد.
اين دوره از مسابقات با حضور تيمهاي اسفراين، مانه و سملقان، جاجرم، شيروان، بجنورد الف و بجنورد ب در دو گروه به صورت دوره اي برگزار شد.
در پايان تيم بجنورد الف، شيروان و اسفراين به ترتيب مقام اول تا سوم را كسب كردند.همچنين خبر ديگري حاكي است، يك دوره مسابقات اسكيت ماراتن قهرماني استان برگزار شد كه مسعود شريفيان، پيام جعفرزاده و پويا اسدي مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.

برگزاري همايش پياده روي در بجستان
بجستان- خبرنگار قدس: همايش پياده روي در بجستان برگزار شد.
در اين همايش جمع كثيري از مردم و مسؤولان شهرستان بجستان پس از طي مسافت مسير خيابانهاي اصلي شهر، در محل مزار شهدا گرد هم آمده و ضمن قرائت فاتحه، با آرمانهاي شهدا تجديد ميثاق كردند.
در ادامه مراسم فرماندار بجستان با استقبال از اين پياده روي، مردم را به ورزش و پياده روي صبحگاهي دعوت كرد و از آنان خواست اين كار پسنديده را همه روزه در سطح شهر ادامه دهند.در پايان اين مراسم به هشت نفر از حاضران به قيد قرعه جوايزي اهدا شد.

درخشش كاراته كاهاي تربت حيدريه در مسابقات كشوري
تربت حيدريه- خبرنگار قدس: كاراته كاران تربت حيدريه در مسابقات كشوري درخشيدند.
در مسابقات قهرماني كيوكوشين كاراته كه در استان تهران برگزار شد، كاراته كاران تربت حيدريه توانستند طي مبارزات ديدني دو مقام اولي و پنج مقام سومي را كسب نمايند.
در وزن 30 كيلوگرم امير كرماني، در وزن 45 كيلوگرم حسين صباغيان، در وزن 50 كيلوگرم جواد ميرزابيگي و در وزن 65 و 70 كيلوگرم شجاعيان و اميري توانستند مقام سوم اين مسابقات را كسب كنند در وزن 50 كيلوگرم نيز مهدي جهانشيري و حسن صباغيان موفق به كسب مقام اول دراين مسابقات شدند.

كميته امداد قهرمان مسابقات فوتسال كاركنان ادارات سربيشه
سربيشه - خبرنگار قدس: مسابقات فوتسال كاركنان ادارات شهرستان سربيشه در محل سالن تختي سربيشه برگزار شد.
در پايان اين مسابقات، تيمهاي كميته امداد، دامپزشكي و شبكه بهداشت به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.خبر ديگري نيز حاكي است، مسابقه طناب كشي كاركنان ادارات سربيشه برگزار شد كه در پايان تيمهاي آموزش و پرورش سربيشه، راه و ترابري و نيروي انتظامي به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.
خبر ديگر به نقل از روابط عمومي تربيت بدني سربيشه حاكي است، مسابقات چهار جانبه فوتسال شهرستانها با حضور تيمهاي كوير سيستان و بلوچستان، نهبندان و اميد سربيشه برگزار شد كه در پايان تيمهاي سيستان و بلوچستان، سربيشه و نهبندان به ترتيب به مقام اول تا سوم اين مسابقات رسيدند.
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 520]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن