تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806612018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی
موسیقی
موسیقی هنری است که انسان توسط آن و به کمک اصوات تمام هیجانات و احساسات خود را بیان می کند، این هنر از طریق حس سامعه بر ما اثر می گذارد اما تأثیری که قطعه ای واحد در شرایطی مساوی روی اشخاص مختلف باقی می گذارد به دلیل روحیات، درجه ی حساسیت و به جهت آموزش و تربیت افراد بسیار گوناگون و متفاوت است. تمام قطعات موسیقی در ذات خود سبک، شخصیت و رنگی خاص خود دارند، حال این آهنگساز است که می باید وسیله ای پیدا کند تا به مدد آن بتواند، سبک، شخصیت و رنگی را که خود دریافته و برای اجرای درست و صادق اثر لازم است آن را به اجرا کننده یا خواننده، مطالعه کننده انتقال دهد و تفهیم نماید. مبدا و آغاز پیدایش اصطلاحات موسیقی برای تعیین و اعلام و بیان شیوه و اسلوب اجرای مو و مان ها (حرکت های ریتمیک) مختلف و حالات متفاوت قطعات موسیقی از هم، از اینجا ناشی می شود و در نتیجه به آهنگساز این امکان را می دهد تا بتواند تفکرات خصوصی و برداشت های شخصی خود را به نوازندگان و اجرا کنندگاه القا نماید. 
فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی
 فریدون ناصری در سال 1361 اصطلاحات جهانی و لغات رایج موسیقی به زبان ایتالیایی را به زبان فارسی برگردانده است. مجموعه لغات و اصطلاحات مورد نیاز جامعه ی موسیقی ما در آن زمان از عدد دویست لغت متجاوز نبوده اســـــــت، در صــــورتی که این کتاب شـــــامل دوهزار لغت و اصطلاح می باشد. امروز با گذشت 16 سال از تاریخ انتشار آن کتاب و با فعالیت دوباره ی بسیار از مراکز هنری و فرهنگی و اقبال و شوقی که عموم مردم به هنر موسیقی، این هنر والا نشان می دهند نیاز به یک فرهــــــنگ و اصطلاحات جامع موســــیقی است. این نیاز جامعه ســـــــبب تألیف، ترجمه و گردآوری این فرهنگ جامع گردید.   این فرهنگ در نوع خود یکی از معتبر ترین و کامل ترین فرهنگ و اصــــــــطلاحات موسیقی است. این احتمال بسیار ضعیف است که موسـیقی دان ها و علاقمندان به موسیقی با اصطلاحی روبرو شوند که در این فرهنگ نیابند.زیرا علاوه بر لغـات و اصطلاحات رایج ایتالیایی و آلمانی بسیاری از لغات و اصطلاحاتی که در سرزمین های دیگر نیز بکار می رود، حتی لغات و اصطلاحاتیکه از اوایل قرن بیســـــــتم به وسیله ی آهنگسازان از ملیت های مختلف ابداع شده است در متن این فرهنگ و به خصوص در بخش های تکمیلی و ضمیمه آمده است.  فروشگاه اینترنتی تبیان خرید این کتاب را به کاربران علاقمند به موسیقی توصیه می کند. جهت خرید کتاب فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی کلیک کنید. جهت خرید کتاب موسیقی ازدیدگاه اسلام کلیک کنید. جهت خرید کتب هنری کلیک کنید. جهت خرید اشتراک کتاب کلیک کنید. جهت خرید نرم افزارهای چند رسانه ای کلیک کنید. جهت خرید سخت افزار کلیک کنید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5092]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن