تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826631914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روايت بازي‌هاي رايانه‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: بازي هاي نقش آفريني از جمله بازي هايي هستند كه در دهه 1980 ميلادي از راه رسيدند. به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، Akalabeth كه در سال 1980 عرضه شد، از جمله بازي هاي مشهور نقش آفريني و موفق در اين رده است. در اين بازي از برخي شاخص ها و ويژگي هاي بازي Dungeons and Dragons استفاده شده بود. اين بازي الهام بخش عرضه بازي مشابهي به نام Ultima در سال 1981 شد. بعدها بسياري از بازي هاي نقش آفريني كنسولي در ژاپن از اين بازي الهام گرفتند. Dragon Slayer II: Xanadu كه در سال 1985 در دسترس عموم قرار گرفت، اولين بازي اكشن و نقش آفريني كامل محسوب مي شد كه شخصيت هاي آن دقيق تر و بهتر طراحي شده بودند. نبردها و مفهوم اين بازي بعدها در بازي Zelda II: The Adventure of Link محصول سال 1987 به شكلي حرفه اي تر مورد تقليد قرار گرفتند. هر دو بازي توسط شيگرو مياموتور طراحي شدند. وي بعدها بازي هاي نقش آفريني متعددي را طراحي كرد و با شهرت خود موجب محبوبيت و اعتبار دهها بازي نقش آفريني نيز شد. The Bards Tale بازي مشهور ديگري بود كه در ژانر نقش آفريني در سال 1985 عرضه شد. اين بازي ساخت Interplay Entertainment بود و اولين بازي نقش آفريني كه براي رايانه طراحي شده بود، لقب گرفت. اين بازي به استقبال بي سابقه اي مواجه شد و ركورد استثنايي را در اين زمينه خلق كرد و تنها بازي Diablo ساخت Blizzard Entertainment كه چند سال بعد عرضه شد توانست ركورد آن را بشكند. Dragon Quest محصول سال 1986 كه توسط يوجي هوري طراحي شد، يكي از اولين بازي هاي نقش آفريني براي كنسول ها بود. گرافيك كارتوني اين بازي كه يادآور انيميشن هاي ژاپني بود در زمان خودش سر وصداي قابل توجهي به پا كرد. گرافيك اين بازي كار آكيرا تورياما بود كه گرافيك Dragon Ball را هم طراحي كرده بود. اين بازي هم بعدها چندين بار مورد تقليد قرار گرفت و از جمله مهم ترين بازي هايي كه از روي آن ساخته شد مي توان به Phantasy Star محصول سال 1987 اشاره كرد. بازي پرسروصداي Final Fantasy محصول سال 1987 هم كه بعدها چندين نسخه از آن ساخته شد و استقبال از آن هم جالب توجه بود از روي همين بازي مورد تقليد قرار گرفته بود. سيستم نبرد اين بازي كه گشت و گذار كامل در صحنه نبرد را براي اولين بار ممكن مي كرد و در آن كاربر در سمت راست و دشمنان وي در سمت چپ قرار مي گرفتند براي مدت قابل توجهي به يك سيستم ثابت و دائمي مبدل شد. Megami Tensei و Phantasy Star كه در سال 1987 عرضه شدند سنت استفاده از شمشير و زره و داستان هاي قرون وسطي را در بازي هاي نقش آفريني شكاندند و براي اولين بار وارد فضاي مدرن شدند. در اين بازي ها نبردهاي مدرن و داستان هاي معاصر مورد توجه قرار گرفته بود و حتي مضامين علمي و تخيلي هم به كار گرفته شده بود. اما در كنار بازي هاي نقش آفريني بازي هاي تيراندازي هم از جمله بازي هاي مورد توجه بودند. هيجان انگيز بودن اين پديده و تكرار آن به خصوص در فيلم هاي وسترن باعث شده بود تا جوانان در اروپا و آمريكا به اين بازي ها هم علاقه نشان دهند. Defender كه در سال 1980 عرضه شد، از جمله اولين بازي هاي تيراندازي بود كه تيراندازي را با حركت كنسول ممكن مي كرد و در آن دشمن متحرك مي توانست در محيطي دور از چشم دشمن نيز جابجا شود و همين بر سختي اين بازي مي افزود. Moon Patrol عرضه شده در سال 1982 يكي ديگر از اين بازي ها بود كه از نظر گرافيك رايانه اي كيفيت خوبي داشت. Stealth games يا بازي هاي مبتني بر مخفي كاري هم از جمله ديگر ژانرهايي بودند كه در دهه 80 پا به عرصه وجود گذاشتند. 005 محصول سال 1981 يك بازي arcade ساخت سگا بود كه از جمله اولين نمونه هاي بازي هاي جاسوسي و مبتني بر مخفي كاري محسوب مي شد. Metal Gear محصول سال 1987 دومين بازي قابل ذكر در اين زمينه بود كه توسط هيدئو كوجياما طراحي شد و بعدها شهرت جهاني پيدا كرد. اين بازي كه از ويژگي هاي بازي هاي اكشن نيز بهره مند بود به اولين بازي تجاري موفق در ژانر Stealth مبدل شد . باعث شد قسمت هاي بعدي اين بازي نيز طراحي و روانه بازار شود.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن