تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816770157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفی و تصویر جانوران کشف شده در سال 2008


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: معرفي و تصوير جديدترين گونه هاي زيستي کشف شده در سال 2008به گزارش خبرگزاري مهر، در حالي که پس از انقراض دايناسورها نسل جانداران به شکلي نامحسوس در حال انقراض است، کشف اين موضوع که برخي از گونه ها تا به حال شناسايي نشده اند، بسيار خوشحال کننده خواهد بود.به گفته برايان اشميت کاشف گونه اي جديد از سينه سرخها، کشف گونه هاي جديد جانداران به انسان يادآوي مي کند که جهان هنوز شگفتي هايي را براي غافلگيري پنهان نگه داشته است.سال پايان يافته 2008 ميلادي از پر شگفتي ترين سالها در تمامي جنبه هاي حيات بشر به شمار مي رود و در همين رابطه نشريه علمي ويرد طي گزارشي به معرفي 10 گونه زيستي شگفتي ساز که در سال 2008 براي اولين بار حضورشان در جهان مشاهده شده است، پرداخته است.1- سينه سرخ جنگلي: پرنده سينه سرخ جنگلي زيتوني با نام علمي Stiphrornis pyrrholaemus طي تحقيقات تنوع زيستي در جنگلهاي گابن کشف شد و محققان پس از مقايسه با ديگر گونه هاي مشابه و انجام آزمايش هاي ژنتيکي دريافتند که اين پرنده در گونه خود و در جهان اولين به شمار مي رود.
سينه سرخ جنگلي

سينه سرخ جنگلي
2- کوچکترين مار جهان: اين جاندار با نام علمي Leptotyphlops carlae در انبوه جنگلهاي باربادوس در کارائيب کشف شد. اين مار کوچک 10 سانتيمتري به باريکي يک رشته اسپاگتي بوده و به اندازه اي کوچک است که بر روي يک سکه کوچک جا مي گيرد. محققان معتقدند که اين مار نمونه بسيار کميابي بوده و به صورت ناشناخته اي تاکنون زنده مانده است.
کوچکترين مار جهان
3- مورچه باستاني: تنها سه گونه ديگر از اين نوع مورچه (Martialis heureka) در جهان وجود دارد که تمامي آنها در خارج از شهر مناوس در آمازون يافت شده اند. با اين حال نمونه اي که دانشمندان در سال 2008 با آن مواجه شده اند با داشتن قدمتي برابر 120 ميليون سال آن را در ميان ديگر گونه هاي موجود بي نظير مي کند.
مورچه باستاني
4- موش حشره خوار جهنده: اين گونه 126 ساله که با نام "سنجي صورت خاکستري" نيز شناسايي مي شوند بر خلاف ظاهري که دارد از دسته جوندگان نبوده و از حشرات تغذيه مي کند.نکته جالب توجه در مورد اين جاندار که گونه آن را بي نظير کرده تعلق داشتن به تيره فيلهاست.
موش حشره خوار جهنده
5- انگل مورچه: انگل Myrmeconema neotropicum داراي خصوصيتي است که باعث مجزا شدن ان از ديگر گونه هاي مشابه شده است. به اين معني که  شکم مورچه ها زماني که به اين انگل آلوده شود متورم و سنگين شده و به رنگ قرمز روشن در مي آيد. در اين صورت پرندگان گياه خوار اين مورچه ها را که سرعت خود را نيز از دست داده اند با ميوه اشتباه گرفته و مي بلعند که اين امر در نهايت منجر به انتشار لاروهاي اين انگل مي شود.
انگل مورچه
6- موش کور کوتوله: اين جاندار براي اولين بار در حدود 112 سال پيش مشاهده شده است و تا سال 2008 تجربه چنين مشاهده اي تکرار نشده است. اين موجود زماني در جنگلهاي فيليپين کشف شد که محققان از منقرض شدن نسل اين موجود اطمينان حاصل کرده بودند.
موش کور کوتوله
7- حلزون عظيم الجثه: اولين گونه از حلزونهاي عظيم با نام Tridacna costata که زماني 80 درصد از حلزونهاي دريايي غول پيکر درياي سرخ را تشکيل مي دادند. اين رقم در حال حاضر به يک درصد کاهش يافته است.
حلزون عظيم الجثه

حلزون عظيم الجثه
8- گربه ماهي گالاگر:  گونه اي ناياب از گربه ماهي ها که به احترام فعاليتهاي زيست شناسي فرانک گالاگر توسط کاشف آن مارک پرز Rhinodoras gallagheri نام گذاشته شد. زيستگاه اين جانور در کشورهاي ونزوئلا و کلمبياست.
گربه ماهي گالاگر
9- پنگوئن "وايتاها": زماني که زيست شناسان به مقايسه گونه هاي کنوني پنگوئن ها با نمونه هاي موزه اي متعلق به قرنها پيش پرداختند کشف کردند که اين پرندگان در گذشته کاملا متفاوت بوده و به گونه منقرض شده Megadyptes waitaha تعلق داشته اند.
پنگوئن وايتاها
10- باکتري گرينلند: اين باکتري در عمق 2 مايلي توده هاي 120 هزار ساله يخچالهاي گرينلند يافته شده است و دانشمندان از چگونگي حيات آنها در زير توده يخي اطمينان حاصل نکرده اند. به گفته محققان دانشگاه پن استيت تقسيم سلولي اين باکتري باستاني هر 100 يا هزار سال يک بار رخ مي دهد.
باکتري گرينلند
گردآوري و تدوين:محسن مرادي





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن