تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803206179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قم، فقط شهر زیارتی نیست! + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: نظام آباد: اگر کسی به سمت استان قم سفر کند. همه به خیال این هستند که برای زیارت به استان قم رفته است. استان قم فقط یک شهر زیارتی نیست، بلکه مکان هایی برای گردشگری و تفریحی هم دارد.در استان قم جاذبه های طبیعی مثل: دریاچه نمک حوض سلطان، دریاچه نمک،  کویر مسیله و جاذبه باستانی مثل: غار وشنوه، غار کـَهـَک، تیمچه بزرگ، کاروانسرای علی آباد، روستای جمیزقان، روستای نایه و .... وجود دارد. جاذبه های طبیعیدریاچه نمک حوض سلطاندریاچه نمک حوض سلطان یا دریاچه شاهی ، فروافتادگی نامتقارنی با 330 کیلومترمربع وسعت، در 40 کیلومتری شمال شهرستان قم و در شمال باختری دریاچه نمک و 85 کیلومتری جنوب تهران و در حاشیه بزرگراه تهران قم قرار دارد.دریاچه نمکدریاچه نمک از دیگر جاذبه های طبیعی استان به شمار می رود . این دریاچه بخشی از کویر نمک است که در شرق قم واقع شده و فقط زمستان ها آب دارد. حضور ورقه های نمک و برداشت آن که از اوایل تابستان در منطقه جنوبی این دریاچه آغاز می شود، دیدنی است .کویر مسیله  وسعت کویر مسيله بيش از ده هزار هکتار می باشد و در حال حاضر قسمت های عمده آن پوشيده از درختان گز و تاغ می باشد و در حقيقت يکی از مراکز کويری جنگلی ايران محسوب می شوند بدليل ارتفاع پايين دشت مذکور ( حدود 800 متر از سطح دريا ) از ساير نقاط اطراف شيب ملايم دشت ها و ارتفاعات شهر قم و اراضی شمالی دشت مذکور به طرف دشت می باشد.

جاذبه های مذهبیباغ گنبد سبزدر انتهای خیابان چهار مردان قم ؛ جنب گلزار شهدا و در بخش شرقی شهر، درون باغی کوچک موسوم به " باغ گنبد سبز " سه اثر تاریخی از قرن هشتم هجری به جای مانده است.کوه خضردر شش کیلومتری مرکز شهر قم کوهی وجود دارد که از فراز آن می‌توان همه شهر را با یک نگاه طی کرد. این کوه منسوب به حضرت خضر (ع) با قدمت سه هزار سال است.مجموعه چهل اختراناین زیارتگاه در شهر قم قرار دارد و مدفن موسی مبرقع (ع) فرزند امام محمد تقی (ع) و امامزاد گان دیگر است.مسجد اعظممسجد اعظم قم در کنار آستانه حضرت معصومه (س) و در سمت غرب آن قرار دارد. این مسجد به سعی و اهتمام حضرت آیت الله العظمی بروجردی ( ره ) بنا شد.مسجد جامع عتیقمسجد در استان قم و در شهر قم قرار دارد . در قرن سوم هجری ساخته شده است.مسجد جمکرانمسجد مقدس جمکران در 6 کيلومترى شهر مقدس قم واقع شده و همواره پذيراى زائرينى از نقاط مختلف ايران و جهان مى باشد.جاذبه های باستانیغار وشنوهدر 60 کیلومتری قم در کوه اردهال چهار غار قرار دارد که در داخل یکی از آنها منبع عظیمی از آب وجود دارد. این آب از شکاف کوه سرازیر می شود و به صورت چشمه فوران می کند . این غار یکی از جاذبه های بسیار دیدنی استان قم به شمار می رود .غار کـَهـَکدر 30 کیلومتری جنوب قم واقع است و یکی از آثار طبیعی و باستانی استان به شمار می رود .تیمچه بزرگتیمچه بزرگ بازار قم در سمت شمال راسته بازار نو، یکی ا ز سه تیمچه شهر قم است. این بنا از آثار ارزشمند هنر معماری دوران اسلامی ایران است که توسط هنرمند برجسته عصر ناصری ، استاد " حسن قمی " مشهور به " معمار باشی " در سال 1301 هـ . ق طراحی و اجرا شد.روستای شهید پرور نویسروستای شهید پرور نویس از روستا های قدیمی و کهن شهرستان قم می باشد.کاروانسرای علی آبادوقتی سیل راه کاروانسرای حوض سلطان را از میان برد، راه جدید تهران – قم ساخته شد و در کنار آن مجموعه ی علی آباد شکل گرفت.روستای وشنوهروستایی ییلاقی که یکی از زیباترین روستاهای ایران به شمار می رود و فندق آن از شهرت خاصی برخوردار است.روستای نایهاین روستای ییلاقی در بخش خلجستان از دیگر روستاهای دیدنی استان قم و ایران محسوب می شود.روستای جمیزقاندر بخش خلجستان در 65 کیلومتری شمال غرب شهر قم در دره ای قرار دارد . رودخانه " وزوا" از جنوب آن می گذرد وجود رودخانه ، کوه ها ، گردنه ، چشمه و پوشش گیاهی مناسب و داشتن آب و هوایی معتدل و خشک از خصوصیات جالب توجه این روستا به شمار می رود.روستای اَوِلاز روستاهای ییلاقی با درختان خرم و آب وهوای مطبوع است که یکی از فضاهای طبیعی دلنشین را شکل می دهد.جاذبه های فرهنگیخانه ملاصدراملاصدرا فیلسوف بزرگ قرن یازدهم هجری قمری است که فلسفه اشراق را به نهایت اوج خود رساند. خانه مسکونی وی در روستای کهک واقع شده و ساختمان آن به دوره صفویه مربوط می شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 583]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن