تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821185157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده انتظامي فارس تاكيد كردپرهيز از جزيره‌اي عمل كردن در امر ترافيك


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرمانده انتظامي فارس تاكيد كردپرهيز از جزيره‌اي عمل كردن در امر ترافيك
خبرگزاري فارس: فرمانده انتظامي فارس گفت: شرط موفقيت در كاهش تلفات ترافيكي پرهيز از شيوه جزيره‌اي عمل كردن است.


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، سيروس سجاديان صبح امروز در جلسه كارگروه بررسي وضعيت ترافيكي استان فارس كه با حضور مسئولان اداره‌هاي متولي ترافيك به ميزباني فرماندهي انتظامي استان فارس در مجتمع زمرد شيراز برگزار شد، شرط موفقيت در كسب توفيقات براي كاهش تلفات ترافيكي را همكاري و هماهنگي بيش از بيش دستگاه‌هاي ذي‌ربط و پرهيز از شيوه جزيره‌اي عمل كردن در اين مورد دانست.

فرمانده انتظامي فارس با اعلام آمادگي 100 درصد پليس فارس براي همكاري با ساير ارگان‌هاي متولي در كاهش تلفات ترافيكي اظهار اميدواري كرد؛ با اين هماهنگي و همكاري، فارس به عنوان موفق‌ترين استان كشور در كاهش تلفات جاده‌اي و ارتقاي فرهنگ ترافيكي مطرح شود.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان فارس نيز گفت: با توجه به اينكه در طول سه ماه نخست سال جاري آمار تصادفات درون شهري، فراز و نشيب‌هايي را داشت، در بررسي موضوع به اين نتيجه رسيديم كه دو مؤلفه حجم سفر و كنترل رفتار رانندگان در اين آمار موثر است و هر جا با تخلفات رانندگان برخورد شده كاهش تصادفات را به دنبال داشته‌ايم.

سيد محمدرضا ضيايي افزود: آنچه در تصادفات واقع مي‌شود، غفلت رانندگان و بي‌توجهي آنان نسبت به مقررات بوده كه براي پيشگيري از اين دو امر نياز است به رانندگان آموزش‌هاي لازم داده شود.

وي با بيان اينكه علت عمده تصادفات منجر به فوت، سرعت غيرمجاز بوده است، گفت: استفاده از صنعت الكتريكي كنترل سرعت در اين مورد بسيار موثر است.

رئيس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان فارس فرسوده بودن خودروها و وجود نقاط حادثه‌خيز را از دلايل ديگر تصادفات منجر به فوت برشمرد.

فرمانده پليس راه استان فارس نيز ضمن مقايسه آمار تصادفات جاده‌اي در محورهاي استان فارس طي سه ماه نخست سال جاري نسبت به سال قبل اضافه كرد: در سال جاري در تصادفات فوتي 12 درصد كاهش، جرحي 60 درصد افزايش، خسارتي 27 درصد كاهش و در مجموع تصادفات شش درصد كاهش داشته‌ايم كه تعداد متوفيان نيز در مقايسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد كاهش داشته است.

احمد احمدي نيز علت بيشتر تصادفات را تخطي از سرعت غيرمجاز عنوان و تصريح كرد: با توجه به اينكه اكثر جاده‌هاي اين استان دوبانده نيست و به صورت رفت و برگشت استفاده مي‌شود، بيشتر كشته‌هاي ناشي از حوادث رانندگي، در تصادفات رخ به رخ بوده است.

وي با بيان اينكه در سه ماه نخست سال جاري 380 مورد واژگوني در جاده‌ها رخ داده است، علت اكثر اين حوادث را خستگي و خواب‌آلودگي رانندگان عنوان و خاطرنشان كرد: بيشترين واژگوني‌ها در محورهاي آباده سپس سپيدان، جهرم و ني‌ريز به سمت سيرجان بوده است.

فرمانده پليس راه استان فارس 19 درصد تصادفات منجر به فوت در سطح حوزه برون شهري را مربوط به موتورسواران اعلام كرد و افزود: در تصادفات فوتي برون شهري، 74 درصد از متوفيان در صحنه تصادف و 26 درصد در بيمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

وي با اشاره به سه فاكتور آموزش، مهندسي ترافيك و اجراي مقررات در حوادث ترافيكي اظهار كرد: در بحث آموزش بايد از تمام امكانات به ويژه صدا و سيما استفاده كرد و در بحث مهندسي ترافيك در آشكار‌سازي نقاط حادثه‌خيز لازم است دقت بيشتري شود مانند خط‌كشي، نصب تابلو، روشن كردن مشعل و در بحث اجراي مقررات تجهيز كردن پليس به امكانات مورد نياز حائز اهميت است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز در اين كارگروه در مورد مضرات آثار ترافيكي از نظر جسمي و روحي سخناني را بيان كرد و راهكارهاي مقابله با اين مضرات را برشمرد.

محمد هادي ايمانيه گفت: آلاينده‌هايي كه بر اثر ترافيك وارد اتمسفر مي‌شوند به ويژه سرب بر سلامت انسان بسيار تاثيرگذار است.

وي در ادامه به اثرات مهم آلودگي صوتي در سلامت انسان اشاره كرد و افزود: از جمله اين اثرات كاهش ميزان شنوايي، افت در تشخيص رنگ، تاثير بر ديد شبانه، كاهش ميدان ديد، اختلالات خواب، كاهش كارايي، تاثير روي قلب و عروق، اثرات رواني، ترس و عصبانيت انسان است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز توسعه مخابرات و وسايل نقليه عمومي، مديريت و كاهش تقاضاي سفر، سرعت‌بخشي به روند از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده و جايگزين كردن آن، اجراي معاينه فني، استفاده از مبدل كاتاليزوري براي تبديل مونوكسيد كربن و هيدرو كربن سوخت شده به دي اكسيد كربن را از جمله راهكارهاي مقابله با مضرات آثار ترافيكي دانست كه از نظر جسمي و روحي بر انسان تاثيرگذارند.

عليرضا پاك فطرت شهردار شيراز نيز در اين جلسه ضمن تقدير از زحمات ماموران پليس راه و راهور خواستار برخورد جدي با آن تعداد از رانندگاني كه هنجارشكني مي‌كنند، شد و بالابردن استاندارد خودروها و افزايش امكانات پليس را در پيشگيري از وقوع حوادث ترافيكي بسيار يكي از كارشناسان ترافيك نيز در اين جلسه به نقش و اهميت اين كارگروه در كاهش تصادفات و حوادث ترافيكي اشاره كرد و گفت: جاي خوشبختي است كه در استان فارس و شهر مقدس شيراز همدلي بين كساني كه مي‌توانند در كاهش تصادفات و حوادث ترافيكي نقش‌آفريني كنند وجود دارد و همگي با يك نگاه مثبت و علاج‌جويانه به موضوع نگاه مي‌كنند.

فاضل لنكراني با بيان اينكه 12 تا 13 درصد حوادث ترافيكي كشور در فارس رخ مي‌دهد، خاطرنشان كرد: برخي اقدامات بايد با جلب مشاركت عمومي انجام شود.

قائم‌مقام وزير و مديركل راه و شهر‌سازي استان فارس نيز در جلسه كارگروه بررسي وضعيت ترافيكي استان فارس، افزايش ابزارهاي كنترل ترافيكي اعم از هوشمند، مستقيم و غير‌مستقيم را در كاهش تصادفات موثر دانست.

هوشنگ عشايري گفت: هشت محور در استان فارس نياز به توجه ويژه دارد كه اين محورها شامل اصفهان - شيراز، كمربندي شيراز، شيراز – آباده، شيراز – سپيدان، شيراز – جهرم، شيراز - كوار، شيراز – فسا - داراب و فيروزآباد – عسلويه است.

در ادامه اين جلسه موارد مطرح شده توسط فرمانده انتظامي فارس جمع‌بندي شد.

سجاديان گفت: پيشنهاد مي‌شود براي كاهش تلفات در جاده‌ها، در بحث آموزش، با همكاري سازمان‌هاي متولي در امر ترافيك توسط صدا و سيما برنامه تهيه و پخش شود و معاونت اجتماعي اين فرماندهي نيز تا پايان ماه 15 گزارش خبري در مورد تصادفات تهيه و براي اطلاع‌رساني به شهروندان به صدا و سيما ارسال كند.

وي حضور موثرتر پليس و تغيير تاكتيك پليس راه براي حضور بيشتر در ساعات پر تصادف و نيز مشخص كردن نقاط حادثه‌خيز را از ديگر راهكارهاي كاهش تلفات در جاده‌ها عنوان كرد و افزود: هر نقطه حادثه‌خيز بايد جداگانه مورد بررسي قرار گيرد و به تناسب آن محل راهكار ارائه شود و پليس نيز ايستگاه‌هاي سيار را در محورهاي آباده - شيراز و شيراز - سپيدان در فاصله 30 تا 50 كيلومتري فعال، و يك واحد گشت به صورت شبانه‌روزي را در اين محورها مستقر مي‌كند.

فرمانده انتظامي فارس اضافه كرد: بايد براي كاهش كشته‌هاي موتوري كه اغلب در جاده‌هاي روستايي حادث مي‌شود پليس راه روستايي فعال شود.

تشديد برخورد با آلوده كنندگان صوتي، عملياتي كردن طرح برخورد با موتورسيكلت‌سواران متخلف، برنامه‌ريزي براي سفرهاي ايام شهريور مانند فروردين، فعال كردن واحدهاي معاينه فني خودروها، فعال كردن واحدهاي آزمايش اعتياد رانندگان، ايمن‌سازي بزرگراه‌ها، راه‌اندازي سرعت‌سنج‌ها و فعال‌سازي صدور قبض جريمه از ديگر مواردي بود كه به منظور كاهش تلفات ترافيكي توسط سجاديان در جلسه اين كارگروه عنوان شد.

انتهاي پيام/ز10

سه|ا|شنبه|ا|3|ا|مرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن