تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806737965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گو با امین حیایی در مقام ستاره فیلم‌های عامه‌پسند و پرفروش


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: گفت و گو با امين حيايي در مقام ستاره فيلم‌هاي عامه‌پسند و پرفروش
امين حيايي
تکليفش را با خودش روشن کرده. با اينکه ستاره سينما است آنقدر ادعا ندارد که بگويد فقط در فيلم هاي درجه يک بازي مي کند. به همين دليل است که همه جور فيلمي در کارنامه اش ديده مي شود. با يک حساب سرانگشتي ساده مي شود او را ستاره سينماي عامه پسند اين روزها به حساب آورد. خودش هم اين موضوع را قبول دارد که خيلي از انتخاب هايش تنها به واسطه علاقه مردم بوده. بازيگري که از ابتداي دوران فعاليتش مسير بازيگري اش را تغيير نداده و اتفاقاً به راهي که ادامه مي دهد اعتقاد دارد. روي همين حساب است که طي چند سال اخير محبوبيت و پرکاري اش در سينما تداوم داشته. حيايي يک امتياز ديگر نسبت به ستاره هاي هم نسلش دارد و آن هم توفيق تجاري فيلم هايش است. شنيدن نظرات او درباره نوع سينمايي که انتخاب کرده جالب است.- چقدر به اين تقسيم بندي ها معتقدي؛ اينکه مثلاً بازيگر سينماي عامه پسند باشي و مردم تو را بازيگر شاخص اين نوع سينما بدانند؟مردم با پيگيري فيلم ها و دنبال کردن نقش هايي که بازي مي کني هميشه نشان داده اند به کارت علاقه مند هستند. من هم روي اين قضيه تمرکز مي کنم که نقشي که انتخاب مي کنم براي مردم جذابيت داشته باشد.- پس انتخاب خيلي از نقش هايت در فيلم ها به خاطر مردم بوده؟به هر حال مردم جزء جدانشدني سينما هستند. براي من خيلي مهم است که تماشاگر با ديدن من روي پرده دلزده نشود.- اين اتفاق به نظرم پشت دوربين هم برايت صادق است. مثل برخوردهايت با مردم.براي مردم اين موضوع اتفاقاً خيلي اهميت دارد که امين حيايي چقدر به نقش هايي که بازي مي کند شبيه است. آيا اين فقط نقش است که حيايي در قالبش فرو مي رود يا اينکه با مردم هم برخورد خوبي دارد و ژست و قيافه نمي گيرد،-خودت جزء کدام دسته هستي؟من به اين برخوردها خيلي حساس هستم. در برخورد اوليه ام با مردم قبل از اينکه آنها متوجه من بشوند و حتي سلام کنند سعي مي کنم پيشدستي کنم و با آنها رابطه برقرار کنم. به همين دليل است که با چنين برخوردي طرف متوجه مي شود گاردي وجود ندارد. مي آيد جلو چهار کلمه صحبت مي کند و درنهايت عکس و امضايي مي گيرد و مي رود. مهم اين است که خاطره يي خوب از تو برايش بماند.- در واقع به گونه يي جواب تماشاگري که در سالن سينما برايت عکس العمل نشان مي دهد را مي دهي.اين کمترين کاري است که مي توانم انجام دهم. اينها انرژي هاي متقابلي است که بين ما رد و بدل مي شود و من را براي ادامه مسير بازيگري ام دلگرم مي کند.-قبلاً هم اشاره کرده بودي که فيلم هايي که مردم دوست دارند را در سينما تماشا مي کني اما حتي بعضي از فيلم هاي خودت که مردم پسنديده اند را در سينما نمي بيني.قطعاً همين طور است. فيلم هايي بوده که حتي احساس کردم شايد بازي خودم در آن خوب بوده اما وقتي از دوستان و آشنايان درباره کليت فيلم سوال مي کنم آنها نظر خوبي ندارند. دوست ندارم بروم سينما. صبر مي کنم نسخه دي وي دي يا سي دي آن وارد بازار شود و بعد به تنهايي حاصل کار خودم را ببينم.- همکاري هاي پياپي که با بعضي تهيه کننده ها داشتي به احتمال فراوان به خاطر همين رويکردشان به سينماي عامه پسند و مردمي بوده مثل فرح بخش...فرح بخش سينما را در کنار مردم دوست دارد. تهيه کننده يي است که جدا از ساختار فيلم هميشه حساب ويژه يي روي مخاطبان فيلم هايش باز مي کند. چون براي اين قضيه هميشه برنامه ريزي مي کند در جذب تماشاگر هم تقريباً هميشه موفق است. فرح بخش جزء تهيه کننده هاي بخش خصوصي به حساب مي آيد که از وام استفاده نمي کند و با پول خودش فيلم مي سازد. به همين دليل هميشه دغدغه جذب تماشاگر را براي فيلم هايش دارد.- البته زمان کوتاه فيلمبرداري هم در کارهاي فرح بخش معروف است. احتمالاً تو به اين قضيه عادت کردي.در کارهاي فرح بخش سرعت خيلي بالا است. تا بيايي خودت را پيدا کني و با نقش کنار بيايي، فيلمبرداري تمام مي شود، البته اين قضيه مرا حرفه يي کرده. به همين دليل وقتي سر فيلم هاي ديگري مي روم، آبديده شده و راحت تر کار مي کنم. بازي در فيلم هاي فرح بخش اين نکات را داشته که در کمترين فرصت به نقش فکر کنم، راکوردم را حفظ کنم، قدرت تصميم داشته باشم و حتي خلاقيت هم به وجود بياورم.- چند تا تهيه کننده هست که در سينما بيشتر از بقيه با آنها کار کردي. دوست دارم تعريف هاي کوتاهي از آنها داشته باشي؛ حسين فرح بخش؟باهوش سينما.- حميد اعتباريان؟تازه وارد سينما که خيلي زحمت مي کشد کارهاي آبرومند انجام دهد اما هميشه متضرر مي شود. سينما منبع درآمد و دغدغه اش نيست و بيشتر به عنوان يک سرگرمي به آن نگاه مي کند.- محمد بانکي؟آن زماني که من با ايشان کار مي کردم خيلي دوست داشت بازيگر شود. در سينماي اکشن تجربه هاي خوبي به دست آورد.- اولين فيلمت که بازخوردهاي خوبي از طرف مردم داشت کدام بود؟براي من از «مزاحم» شروع شد. بعد «عروس خوش قدم»، «دختر ايروني» و نقطه اوجش هم «کما» بود.- اين مقبوليت نقش هايت باعث شده بازيگر بفروشي هم باشي.مردم هميشه به من لطف داشتند. قطعاً جذابيت هاي نقش هايي که بازي مي کني در فروش فيلم هايت تاثير دارد. براي من هم اين قضيه شايد به طور خاص از فيلم «کما» شروع شد.- قبول داري که خيلي از فيلم ها فقط به خاطر حضور تو فروخته اند؟نمي دانم اما به نظر من فيلمنامه هم در اين بين خيلي موثر است. فيلمنامه يي که بد باشد قطعاً مردم را به سمت خود نمي کشاند.- اما براي تو و يکي دو بازيگر اين قضيه صدق نمي کند. خيلي از فيلم هاي بد بوده که صرفاً به خاطر حضور تو فروش خوبي در گيشه داشته مثل شکلات، شارلاتان، سرود تولد و...واقعاً نمي توان براي فروش فيلم ها معادله يي را متصور شد.- پيش آمده وقتي فيلمنامه يي را بخواني، بگويي فيلم بدي مي شود اما بروي کار کني و بعد وسط فيلمبرداري پشيمان شوي؟اين اتفاق زياد افتاده. خيلي از فيلم ها را با اين نيت که مي دانستم کار خوبي از آن درنمي آيد، پذيرفتم در آنها بازي کنم. البته هيچ وقت وسط فيلمبرداري پشيمان نشدم چون از همان ابتدا مي دانستم چيزي از اين فيلم درنمي آيد.-براي خيلي ها جا افتاده که امين حيايي دغدغه بازي در فيلم هاي خوب را ندارد. در واقع برايش فرقي نمي کند سر کار مهرجويي برود يا فلان کارگردان ديگر...اصلاً اين طور نيست. قبلاً هم گفته ام. واقعاً نمي توانم دست رد به سينه خيلي از پروژه ها بزنم. حال اسمش را هر چه دوست داريد بگذاريد، رفيق بازي يا رودربايستي. اما هميشه سعي کردم در همه کارهايم به يک اندازه انرژي بگذارم. حتي در فيلمي که مي دانستم حاصل درخشاني نخواهد داشت بيشتر از بقيه تلاش مي کنم اما خب هميشه آن چيزي که دوست داري اتفاق نمي افتد.- قبول داري در خيلي از انتخاب هايت اشتباه کردي؟قبول دارم. اين اتفاق در کارنامه همه بازيگرها رخ مي دهد و طبيعي است. البته پشيمان نيستم. به هرحال براي بدترين فيلم هم زحمت کشيده ام و پاي آن مي ايستم.- به عنوان بازيگري که اتفاقاً در فيلم هاي بد هم خوب بازي مي کني، ترجيح مي دهي با کارگردان هايي مثل مهرجويي، جيراني، الوند يا ميلاني کار کني که روي عناصر بازي ات دقيق مي شوند يا مثلاً بعضي از فيلم هاي فرح بخش که دستت از نظر بازي باز باشد؟حسن بزرگ کار کردن با کارگردان هاي بزرگ اين است که در فيلم آنها ديده مي شوي. به نظر من ديده شدن مهم ترين اصل در بازيگري است. البته اين موضوع را زياد قبول ندارم که مثلاً جيراني و ميلاني در کار با بازيگران سخت گيري مي کنند. اتفاقاً دست بازيگر را هنگام فيلمبرداري نمي بندند. شايد يکي از دلايلش اين باشد که آنها انتخاب هاي درستي براي بازي دارند.- خودت در محبوب شدن نقش هايت چقدر تاثير داري؛ اينکه مثلاً بخواهي تغيير در نقشي بدهي که برايت در نظر گرفته شده؟از همان ابتدا سعي مي کنم سليقه مخاطب را در نظر بگيرم يعني قبل از قبول بازي در يک فيلم. خيلي وقت ها هست که تماشاگر مرا در بعضي از نقش ها قبول نمي کند.- و تو هم در آن بازي نمي کني؟سعي مي کنم بازي نکنم. اما خيلي وقت ها هم به خاطر کليت فيلم مي پذيرم.- مثلاً کدام فيلم؟دايره زنگي. وقتي فيلمنامه را خواندم احساس کردم اين نقش براي من جاي کار ندارد.- شايد چون نقش محوري نبودي؟شايد، اما احساس کردم اگر در اين فيلم بازي کنم يک مجموعه موفق خواهيم داشت. يک تيم حرفه يي در «دايره زنگي» دور هم جمع شده بود. من هم احساس کردم مي توانم به اين مجموعه کمک کنم. به همين دليل کوتاه بودن يا بلند بودن آن برايم فرقي نمي کرد.- در اين بين تلاش هايي کردي که به سمت سينمايي بروي که خارج از جريان رايج بوده مثل «چه کسي امير را کشت» يا «شب».به خاطر تيم خوبي که کنار هم جمع شدند بازي در اين فيلم ها برايم جالب بود.-در واقع از قبل مي دانستي که اين کارها آنچنان مخاطب نخواهد داشت.به هرحال سينماي هنري مخاطب خاص خودش را دارد. من هم به عنوان يک بازيگر سعي کردم با حضور در چنين فيلم هايي تماشاگر بيشتري را به سوي سينماها بکشانم تا سينماي هنري خيلي مهجور نماند و مردم عام هم اين فيلم ها را تماشا کنند.- قطعاً خودت منتظر ساخت قسمت دوم «اخراجي ها»، «کما» يا حتي «ميهمان مامان» هستي تا «چه کسي امير را کشت»، «شب» يا حتي «دايره زنگي».اين کارها هم برايم تجربه خوبي بود. نمي توانم به طور قطع بگويم ديگر هيچ وقت سراغ اين کارها نمي روم. به هرحال براي بازي در اين فيلم ها هم معيارهاي خاص خودم را داشتم. خصوصاً «شب» که تجربه يي دلپذير بود. اما طبيعي است که «اخراجي ها» يا «کما» را نمي توانم با فيلم ديگري عوض کنم چون مردم هم آنها را بيشتر مي پسندند.- به غير از کارهاي طنزت که هميشه مخاطب داشته شخصيت ات در تعدادي از فيلم هاي جدي هم به گونه يي بوده که دوست داشتني از آب درآمده مثل «مزاحم»، «دست هاي آلوده» يا «آکواريوم». اين نقش ها را هم با آگاهي انتخاب کردي؟همين طور است. وقتي با کارگرداني کار مي کنم که ديدي وسيع تر از بقيه دارد اين امکان برايم به وجود مي آيد تا خودم را راحت تر به نقش بسپارم. در مورد نقش هايي که مثال زدي واقعاً فيلمنامه هايشان را دوست داشتم و مي دانستم شايد قهرمان دوست داشتني فيلم باشد هرچند ممکن است نقش من خيلي بلند نبوده.- به اين مسيري که در حال حاضر از بازيگري قرار گرفتي شايد بشود اتفاقي هم نگاه کرد. مثلاً اگر 10 سال قبل فيلم «قرمز» را بازي مي کردي و آن اتفاق وسط فيلم برايت نمي افتاد و موفقيتي که به خاطر بازي در نقش «ناصر ملک» روان پريش سراغ فروتن آمد، نصيب تو مي شد حال امين حيايي سرنوشت ديگري داشت. قبول داري؟ممکن است مي رفتم سراغ نقش هاي جدي. اين سرنوشت است که مسير آدم را تعيين مي کند. من به عنوان بازيگر بايد انتخاب هاي درستي در اين راه داشته باشم.- خودت اين مسيري را که حالا در آن قرار گرفتي مي پسندي يا دوست داشتي در فيلم «قرمز» بازي مي کردي و اتفاق هاي ديگري در کارنامه بازيگري ات رخ مي داد؟اين امين حيايي را ترجيح مي دهم. بازي نکردنم در فيلم جيراني در آن مقطع بهترين اتفاق ممکن بود. جدا شدنم از فيلم نقطه عطفي در زندگي ام شد چون به خيلي چيزها رسيدم و حتي باعث شد نگاهم به زندگي عوض شود. فروتن با بازي در فيلم «قرمز» با يک تير دو نشان زد؛ يکي براي من، يکي براي خودش،- بازيگر جواني نيستي که به خاطر يک جايزه (سيمرغ جشنواره براي فيلم «شب») مسير بازيگري ات را عوض کني. شايد اين جايزه اگر 10 ، 12 سال قبل نصيبت مي شد اين اتفاق مي افتاد.نه، قطعاً مسير بازيگري ام عوض نمي شود اما خوشحالم که ديرتر جايزه گرفتم. اين موضوع را به اين حساب گذاشتم که شايد قبلاً ظرفيت جايزه را نداشتم و خدا در موقعيتي مناسب مرا تشويق کرد تا مغرور نشوم.منبع: اعتماد  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن