تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815608302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سینمای ایران در آستانه یک تحول اساسی است


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: سینمای ایران در آستانه یک تحول اساسی است
ایوان پاسر
رئیس هیئت داوران کارلووی واری: سینمای ایران در آستانه یک تحول اساسی استایوان پاسر در گفتگو با نشریه روزانه چهل و سومین جشنواره فیلم کارلووی واری سینمای ایران را بسیار جالب توصیف کرد و از وقوع یک انقلاب سینمایی در ایران تا پنج سال آینده خبر داد. فیلمساز و محقق چک درباره تعریف سینما و جایگاه آن در زندگی مردم گفت: من اعتقاد دارم سینما می‌تواند آینده یک ملت یا یک جامعه را پیش‌بینی کند. به عنوان مثال فیلم‌های چک در دهه 1960 از بهار پراگ خبر می‌دادند.رئیس هیئت داوران بخش اصلی جشنواره کارلووی واری 2008 افرود: این مسئله درمورد سینمای لهستان و مجارستان در دهه 1950 نیز مصداق داشت، اما با مداخله شوروی سابق همه چیز به حالت تعلیق درآمد. تصور می‌کنم امروز سینمای ایران بسیار جالب است و به جرات می‌توانم بگویم تا پنج سال آینده در این سینما شاهد یک انقلاب خواهیم بود.پاسر در ادامه صحبت‌های خود پس از تعریف و تمجید از سینمای ایران و "جالب" توصیف کردن آن، سینمای معاصر چین را دقیقا نشان‌دهنده تحولات امروز در این کشور دانست و گفت: اگر من یک مورخ سینما بودم، این مسئله را مبنای تحقیقات خود قرار می‌دادم.سازنده فیلم تلویزیونی "استالین" با بازی رابرت دووال و جولیا اورموند در پاسخ به این سوال که چرا کمونیست‌ها اجازه ساخت فیلم‌های موج نو سینمای چک را می دادند، گفت: در دهه 1960 فیلم‌هایی مانند "عشق‌های یک موطلایی" یا "ضیافت ماموران آتش نشانی" (هر دو به کارگردانی میلوش فورمن) منتقد شرایط سیاسی بودند. فیلمساز 75 ساله افزود: حزب کمونیست در نهایت از این فیلم‌ها خوشش نمی‌آمد، اما نه اداره سانسور، نه خبرنگاران و نه صاحبان استودیو ابتدا چیزی نمی‌گفتند. یک جور تبانی بود. هیچ فیلمی نمی‌توانست بدون تبانی صدها آدمی به نمایش درآید که وانمود می‌کردند چیزی از مضمون اصلی این فیلم‌ها سر در نمی آورند و تظاهر می‌کردند صرفا فیلم‌های کمدی هستند.ایوان پاسر متولد 1933 در پراگ، از پیشگامان سینمای موج نو چکسلواکی سابق در دهه 1960 بود. او در این سال‌ها با فیلم‌هایی چون "یک بعد‌از‌ظهر ملال‌آور" که در 1966 به خاطر آن برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم لوکارنو شد، به شهرت فراوان دست یافت.پس از تهاجم نظامی شوروی سابق به چکسلواکی در 1968، پاسر نیز مانند فورمن به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا به فیلمسازی ادامه داد. فیلم تلویزیونی "استالین" 1992 با بازی رابرت دووال . جولیا اورموند از معروف‌ترین ساخته‌های اوست. پاسر سال 2005 فیلم "نوماد" را به همراه سرگئی بودروف کارگردانی کرد. چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری از چهار ژوئیه (14 تیر) با فیلم سینمایی "چی شد؟" بری لوینسن آغاز شد و 12 ژوئیه ( 22 تیر) با نمایش فیلم "ماما میا!" ساخته فیلیدا لوید به پایان می‌رسد.منبع :مهر





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن