تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816455160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الفبای انگلیسی و جذابیت های یورو


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: الفبای انگلیسی و جذابیت های یورو
جذابیت های یورو 2008 و الفبای انگلیسی
پرونده سیزدهمین دوره از رقابت هاى یورو بسته شد تا اسپانیا براى دومین بار افتخار فتح این تورنمنت را تجربه كند. اما در این رقابت ها كه با فراز و نشیب ها، حوادث تلخ و شیرینى هاى فراوان همراه بود برخى از بازیكنان، حواشى و مسائل بیش از سایر چیزها به چشم آمد. در این مطلب به ترتیب حروف الفباى لاتین آرشاوین (A) گرفته تا زیدان (Z) تمام افراد و حواشى را مورد بررسى قرار داده ایم كه خواندن آنها خالى از لطف نیست.آرشاوین (Arshavin)
جذابیت های یورو 2008 و الفبای انگلیسی
روسیه بدون این ستاره متزلزل بود و با او غول كش. این هافبك ارزنده باشگاه زنیت سن پترزبورگ، قهرمان جام یوفا در فصل گذشته، كه به دلیل محرومیت از همراهى تزارها در 2 بازى نخست شان باز مانده بود، به محض قرار گرفتن در تركیب روسیه در بازى مقابل سوئد غوغایى بر پا و توجه همگان را به خود جلب كرد. این پدیده كه تا پیش از برگزارى رقابت هاى یورو شاید كسى نامش را هم نمى دانست اكنون به مهره اى سرشناس در قاره سبز و جهان فوتبال مبدل شده است. باب مارلى(Bob Marley)لئوبین هكر سرمربى اتریش كه چندان از عملكرد شاگردانش در یورو 2008 راضى نشان نمى داد. او با بیان این جمله كه هنگامى كه هدایت ترینیداد و توباگو را در جام جهانى گذشته بر عهده داشتم هر صبح با صداى آواز بابى مارلى، خواننده محبوبم از خواب بلند مى شوم اما اكنون هر روز صبح به خاطر شدت سردرد از خواب بیدار مى شوم. نارضایتى خود را بیان مى كند. میزبان اشتراكى (Co-hosts) اتریش و سوییس میزبانان مشترك یورو 2008 كه هر 2 در مرحله گروهى از گردونه رقابت ها كنار رفتند اما شرایط میزبانى این 2 كشور آنقدر مناسب و استاندارد بود كه حتى باران هاى بى اعتدال و گهگاه شدید در 8 شهر برگزارى مسابقات نیز ذره اى نتوانست در انجام بازیها خللى به وجود آورد. لازم به ذكر است تا پایان رقابت هاى یورو 2008 بیش از 4 میلیون نفر از بخش هواداران (Fan Zone) سایت این تورنمنت بازدید كردند. درام (Drama)
جذابیت های یورو 2008 و الفبای انگلیسی
تركیه در این تورنمنت به متخصص گرفتن نتیجه در دقایق پایانى دیدارها تبدیل شده بود و از این رو توانست تا مرحله نیمه نهایى نیز صعود كند. اما در این مرحله دست تقدیر آنطور رقم خورد تا شاگردان فاتح تریم درست مغلوب همان گل دقایق پایانى از گردونه مسابقات حذف شوند.  كارایى (Efficiency)آلمان در دیدار با تركیه كه به قول بسیارى شانس در آن حرف اول را زد، در مجموع 3 موقعیت به دست آورد كه همه آنها را به گل تبدیل كرد. در سوى مقابل شاگردان فاتح تریم كه در اكثر اوقات كنترل و جریان بازى را به دست داشتند تنها به 2 گل بسنده كردند تا مغلوب حریف باتجربه و كارآمدى مانند آلمان شوند. این در حالى بود كه اگر ترك ها مى توانستند تمام موقعیت هاى خود را به گل تبدیل كنند باید با نتیجه11- 3  پیروز میدان مى شدند. حمله را احساس كن (Feel the Rush)این نام موسیقى بود كه توسط مسؤولان برگزارى یورو 2008 برای مراسم افتتاحیه این تورنمنت انتخاب شد. نسل طلایى (Golden Generation)بلغارستان، كرواسى، فرانسه، رومانى. اكثر تیم ها زمانى و در یك برهه از بازیكن یا بازیكنانى با استعداد و فوق العاده در تركیب خود برخوردار بوده اند. پرتغال یكى از آن تیم هایى است یك بار در اواسط دهه 90 نسلى طلایى را در تیم خود مى دید هر چند بزرگترین افتخار این تیم رسیدن به نیمه نهایى یورو 2000 بود. اكنون نیز كه نسل طلایى جدیدى با یكه تازى كریستیانو رونالدو در این كشور در حال شكل گیرى است این تیم باز هم نتوانست به افتخارى بزرگ دست یابد.هت تریك (Hat -trick)
جذابیت های یورو 2008 و الفبای انگلیسی
درخشش داوید ویا ، مهاجم اسپانیا در بازى با روسیه در نخستین دیدار مرحله گروهى، تنها هت تریك او و یورو 2008 را رقم زد ضمن اینكه این بازیكن والنسیا به هفتمین بازیكن در تاریخ رقابت هاى یورو تبدیل شد كه در مرحله نهایى این تورنمنت هت تریك كرده است. ویا با این هت تریك پا در جاى پاى پاتریك كلویورت، سرجیو كنسیسائو، ماركوفان باستن، میشل پلاتینى ( 2 بار)، كلاوس آلوفس و دیترمولر گذاشت.  مصدومیت (InJuries)جدا از مصدومیت فرانك ریبرى، الكساندر فرى و نیمى از بازیكنان تركیه، مصدومیت هاى چندانى در این دوره یورو اتفاق نیفتاد. این در حالى بود كه آمار مصدومان در مرحله مقدماتى بسیار تفاوت داشت. خوان كارلوس (Juan carlos) پادشاه اسپانیا كه براى تماشاى دیدار تیم ملى كشورش و ایتالیا در مرحله یك چهارم نهایى یورو ???? به استادیوم آمده بود درخصوص شانس صعود ماتادورها به نیمه نهایى گفت: «همه چیز پنجاه پنجاه مساوى است.» كلاسنیچ (Klasnic) معدودند تعداد كسانى كه همچون كلاسنیچ تنها 15 ماه پس از عمل جراحى براى پیوند كلیه دوباره به میادین بازگشته و خوش درخشیده اند. وى نه تنها به میادین بازگشت كه بهبودى اش را با به ثمر رساندن 2 گل در این تورنمنت تكمیل كرد. ناجى (Lifeguard)آنهایى كه معتقد بودند سمیح سنتورك نخواهد توانست تاثیر چندانى در عملكرد تیم ملى تركیه بر جاى گذارد پس از نمایش هاى وى در این تورنمنت وادار به تغییر نظر خود شدند. وى كه با گل خود در بازى سوییس در دقایق تلف شده امیدهاى تركیه را براى صعود از مرحله گروهى زنده نگه داشت یك بار دیگر با هنرنمایى خود و گلزنى در دقیقه 122 بازى با كرواسى ناجى ترك ها شد تا این تیم از شكست گریخته و در نهایت راهى مرحله نیمه نهایى شود. آدمك هاى خوش یمن (Mascots)
جذابیت های یورو 2008 و الفبای انگلیسی
 4 سال پیش یك آدمك با نام كیناس كه نماد یورو 2004 پرتغال محسوب مى شد با حركات آكروباتیكش توجه هواداران را به خود جلب كرد. اما این بار تعداد این آدمك ها به نشانه 2 میزبان مشترك یورو 2008 دو برابر شد كه هر یك با ویژگى هاى خود نمادى از میزبانان این تورنمنت محسوب مى شدند این دو آدمك كه تریكس و فلیكس نام داشتند هر یك نمادى از 2 كشور سوییس و اتریش بودند. نیهات قهوه چى (Nihat kahveci)در طى 3 دقیقه توفانى بازى تركیه در مقابل جمهورى چك كه به پیروزى تریم و شاگردانش منتهى شد نیهات قهوه چى با به ثمر رساندن 2 گل موجبات پیروزى حیرت آور ترك ها را فراهم كرد. او با تلاش و دوندگى خود ثابت كرد تا آخرین دقیقه دیدار شانس رسیدن به پیروزى وجود دارد. نارنجى (oranje) نارنجى پوشان هلند طى دوران حضور خود در برن سوییس توانستند با اجراى نمایش هاى فوق العاده جایى براى خود در قلب مردم این شهر دست و پا كنند. بیش از 100 هزار تماشاگر نارنجى پوش كه براى حمایت از تیم محبوب خود براى بازى با فرانسه در مرحله گروهى روانه برن شده بودند باعث شدند جمعیت این شهر به 2 برابر افزایش یابد. ورود پرتغالى ها (Portuguese arrival)زمانى كه لوییس فیلیپه اسكولارى سرمربى پرتغال و شاگردانش در یكم ژوئن و با استقبالى گرم وارد سوییس شدند بیش از 600 نفر از پرتغالى هاى مقیم سوییس اتوبوس این تیم را تا هتل همراهى كردند این در حالى بود كه بیش از 10 هزار هوادار دیگر نیز در این هتل آماده خوشامدگویى به آنها بودند. یك چهارم نهایى ها (Quarter finals)اسپانیا براى نخستین بار پس از ?? سال در یك رقابت مهم توانست ایتالیا را شكست داده و نوار ناكامى هاى اش در صعود از مرحله یك چهارم نهایى را قطع كند. دیدار پنج گله آلمان و تركیه و درخشش آرشاوین در پیروزى 3 - یك روسیه مقابل هلند، یك چهارم نهایى ها این تورنمت را به مرحله جذاب در یورو 2008 تبدیل كرد. پدر رینا (Reina senior) نصیحت پدر پپه رینا ، «مانوئل رینا» دروازه بان اسپانیا به لوییس آراگونس یكى از زیباترین نقل قول هاى رد و بدل شده در یورو بود.او خطاب به سرمربى تیم ملى اسپانیا گفت: «حریص بودن از خصلت هاى آدمى است بنابر این همیشه براى كسب موفقیت هاى بیشتر آزمند باش. این نگرش همچون سوختى مناسب براى به راه انداختن موتور مربیگرى در فوتبال است.» شواین اشتیجینیو (schweinsteiginho)باستین شواین اشتایگر، هافبك آلمان با به ثمر رساندن گل، ارسال پاس گل، دریافت كارت زرد و اخراج از زمین تقریبا همه كار در یورو 2008 انجام داده.او با اقتدار این تورنمنت را به پایان رساند و به نصیحت آنگلا مركل صدراعظم كشورش براى كنار گذاشتن حركات بچه گانه گوش داد. تندر (Thunder)ژوئن امسال یكى از مرطوب ترین ماه ها در اتریش و سوییس بود كه مسؤولان برگزارى یورو 2008 را با دردسرهاى فراوانى همچون جابه جا كردن چمن ورزشگاه یاكوب پارك سوییس براى برگزارى دیدار هلند و روسیه مواجه كرد. ناكامان (Underachievers)
جذابیت های یورو 2008 و الفبای انگلیسی
فرانسه در دور قبلى یورو در پرتغال تا مرحله یك چهارم نهایى پیش آمد تا با شكست مقابل یونان قهرمان نهایى این رقابت ها از گردونه رقابت هاى حذف شود اما خروس ها در این دوره از جام ملت هاى اروپا با نمایشى بسیار ضعیف نه تنها از مرحله گروهى صعود نكردند بلكه با 2 شكست یك تساوى با یك امتیاز به حضور خود در این تورنمنت پایان دادند. ایویكا واستیچ (Vastic) با38 سال و 257 روز سن ایویكا واستیچ بازیكن كروات اتریش مسن ترین بازیكن در جام ملت هاى اروپا لقب گرفت. پس از وى كه یك پنالتى دیگر هنگام را براى اتریش در بازى مقابل لهستان به گل تبدیل كرد، یان كولر از جمهورى چك و كریستین پانوچى از ایتالیا هر 2 با 35 سال در رده هاى بعدى مسن ترین ها قرار گرفتند. قدم زنى در پارك (Walk in the park)لئوبین هكر سرمربى لهستان در آستانه برگزارى دیدار شاگردانش با آلمان گفت: ما بازى متفاوتى نخواهیم داشت زیرا اكنون در یورو هستیم. بازى در این تورنمنت مانند قدم زدن در پارك یا تفریح نیست.ما برنامه نرمال خودمان را خواهیم داشت. عامل مجهول (X-Factor)اسلاون بیلیچ سرمربى كرواسى هنوز در تلاش براى شناخت عامل ایكس (x) حذف شوك آور تیمش در مقابل تركیه است. زرد یا خردلى (Yellow or Mustard)رنگ پیراهن دوم تیم ملى اسپانیا یكى از موضوعات جالب یورو بود كه لوییس آراگونس نسبت به آن واكنش نشان داد. این مربى 69 ساله گفت: این رنگ جدید را نمى پسندم هر چند مدت ها از آن زمان كه من این پیراهن را برتن مى كردم گذشته است. به هر حال این رنگ زرد نیست بلكه خردلى است. زیدان(zidane) یورو 2008 نخستین دوره این تورنمنت بزرگ از سال 1994 بود كه در آن نشانى از هنر نمایى اسطوره سابق فرانسه زین الدین زیدان دیده نمى شود. هر چند بروز استعدادها وستارگانى همچون آرشاوین ثابت كرد كه پتانسیل پرشدن خلا زیدان در یورو وجود دارد.منبع: UEFA





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 463]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن