تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821164509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كار اصلي بني صدر ستيز با قواي قضاييه و مقننه شده بود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: كار اصلي بني صدر ستيز با قواي قضاييه و مقننه شده بود
در تشكيل مجلس اول حزب جمهوري اسلامي گام بلند و خوبي برداشت، بني‌صدر از شگرد معرفي خود با اقيانوس مردم و تخريب طرف مقابل به عنوان گروهي و حزبي بهره جست، آنها را انحصارطلب و گروه‌گرا معرفي مي‌نمود و خود را فردي مردمي نشان مي‌داد كه عضو هيچ گروهي نيست و هيچ رنگي جز رنگ مردم ندارد اما همين آدم وقتي مسئوليت را به دست گرفت، دفاتر هماهنگي با رييس‌جمهور را در همه‌ي بخش و شهرستان‌ها با بودجه بيت‌المال راه‌ انداخت كه يك تشكيلات عظيم بود، در واقع با شعار ضدتشكيلات، ضدحزب و گروه، سر وكار آمد و فورا يك جريان گروهي ايجاد كرد.
رييس مجلس شوراي اسلامي باتاكيد بر اهتمام ويژه دولت به بحث گراني‌ها اظهار داشت: تمركز در ساماندهي اقتصادي مهم‌ترين اولويت مجلس و مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي است.

به گزارش خبرنگار تابناك، علي لاريجاني در نطق پيش از دستور امروز خود در صحن علني مجلس با اشاره به سالگرد شهادت بهشتي و يارانش گفت: در مورد حادثه هفتم تير پس از گذشت چند دهه لازم است به چند بعد مهم اين حادثه توجه شود؛ نخست اينكه امام (قدس سره) در شهادت اين عزيزان فرمود من از مظلوميت دكتر بهشتي ناراحتم، اين مظلوميت چگونه و توسط چه كساني حادث شد، آيا توسط دشمنان خارجي بود؟

وي افزود: درست است تحليل رسانه‌ها و برخي از شخصيت‌هاي سياسي خارجي در آن زمان اينگونه منعكس شد كه كمر نظام نوپاي جمهوري اسلامي شكست و اتهامات ناروا به آن عزيز سفر كرده زدند، اما تخريب عناصر خارجي در مورد ديگران هم بود، مساله اصلي اين بود كه شهيد بهشتي كه يكي از رهبران صدر انقلاب اسلامي و شاگرد امام (ره) بود، با دلسوزي زائد‌الوصفي عملا در سه مسير تلاش مجاهدانه داشت؛ ‌اول در ساماندهي قوه قضاييه كه در ابتداي انقلاب دچار مشكلات عديده بود، دوم در ساماندهي حزب جمهوري اسلامي كه مهم‌ترين تشكيلات مكتبي اسلام بود و سوم در اداره كشور به خاطر مصائبي كه بني‌صدر براي كشور ايجاد مي‌نمود.

رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: بني‌صدر به عنوان رييس‌جمهور، فلش اصلي حركت خود را در آشفته‌سازي فضاي سياسي قرار داده بود و مستمرا نهادهاي نوپاي نظام را تخريب مي‌نمود، شهيد بهشتي تمام وقت خود را در اين سه مسير صرف مي‌كرد و انصافا زندگي مجاهدانه داشت.

وي خاطر نشان كرد: در اين ميان عناصر در داخل به جاي مددرساني به وي، سمت ديگري گرفتند، توجه كنيد اين مظلوميت صرفا توسط عناصر داخلي نظير تخريب‌هاي منافقين و ليبرال‌ها شكل نگرفت، بلكه عناصري از داخل نظام از بدو تاسيس حزب جمهوري اسلامي و مسئوليت ديوان عالي كشور شهيد بهشتي بساط تخريب شخصيت ايشان را گذاشتند، مظلوميت اصلي از اينجا بود، نه صرف تخريب دشمن خارجي و دشمنان داخلي انقلاب كه از آنها انتظاري غير از اين نبود.

لاريجاني در ادامه اظهار داشت: مظلوميت از كم‌لطفي‌ها و تخريب‌هاي افراد و بخش‌هايي از نظام و نخبگان بود كه انتظار نمي‌رفت با چنين شخصيتي اينگونه ستيز نمايند و اين مظلوميت حاصل شد، مثلا وقتي بني‌صدر رييس‌جمهور شد، كار اصلي اين فرد، ستيز با قوه قضاييه بود كه در راس آن، شهيد بهشتي بود و ستيز با مجلس بود چون اين مجلس بود كه شهيد رجايي را به نخست‌وزيري رساند.

رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: مجلس و قوه قضاييه را در جوف حزب جمهوري اسلامي قرار مي‌داد و مي‌كوبيد و به عنوان انحصارطلبي و ده‌ها اتهام ديگر كه در روزنامه انقلاب اسلامي كه ابزار تخريبي او بود، منعكس مي‌شد.

وي ادامه داد: در چنين شرايطي عده‌اي از روحانيون و سياسيون با تحليل غلط با بني‌صدر همراهي مي‌كردند، آن موقع من در صداوسيما بودم و نسيم فحاشي بني‌صدر و اطرافيانش به ما هم مي‌رسيد، او مرا نيز جزء حزب جمهوري اسلامي دسته‌بندي مي‌كرد.

لاريجاني تصريح كرد: در آن شرايط افراد معدودي جلوي ستم سياسي او ايستادگي مي‌كردند، لذا ابتدا شخصيت اين مرد بزرگ را ترور و بعد ترور فيزيكي كردند.

رييس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: نكته بعد اين است كه چه شد بني‌صدر توانست رهبران حزب جمهوري اسلامي را به عقب براند و پيروز صحنه شود، حزب جمهوري اسلامي يك تشكيلات سياسي موفقي بود، هم از نظر ساماندهي سياسي و هم مراقبت‌هاي ديني، علت مبارزه، منافقين، بني‌صدر و ليبرال‌ها با اين تشكيلات معلوم بود چون بدون تشكيلات امكان حركت سياسي موفق وجود نداشت.

وي تاكيد كرد: در تشكيل مجلس اول حزب جمهوري اسلامي گام بلند و خوبي برداشت، بني‌صدر از شگرد معرفي خود با اقيانوس مردم و تخريب طرف مقابل به عنوان گروهي و حزبي بهره جست، آنها را انحصارطلب و گروه‌گرا معرفي مي‌نمود و خود را فردي مردمي نشان مي‌داد كه عضو هيچ گروهي نيست و هيچ رنگي جز رنگ مردم ندارد اما همين آدم وقتي مسئوليت را به دست گرفت، دفاتر هماهنگي با رييس‌جمهور را در همه‌ي بخش و شهرستان‌ها با بودجه بيت‌المال راه‌ انداخت كه يك تشكيلات عظيم بود، در واقع با شعار ضدتشكيلات، ضدحزب و گروه، سر وكار آمد و فورا يك جريان گروهي ايجاد كرد.

لاريجاني افزود: از طرفي از اختلاف نظر در بين روحانيون و سياسيون، بني صدر بهره جست و برخي از اين آقايان كه امروز هم خدمات خوبي دارند در آن زمان از بني‌صدر حمايت مي‌كردند و بعدها متوجه شدند كه او چه موجودي است.

رييس مجلس شوراي اسلامي ابراز داشت: سوال مهم اين است كه چرا اين اشتباهات رخ داد كه شخصيتي مانند شهيد بهشتي كه عقبه‌ اسلامي عميق داشت، سال‌ها در حوزه بود، شاگرد امام و علامه طباطبايي بود و خدمات زيادي در تهران و در مجامع روشنفكري داشت، او را عده‌اي مورد بي‌اعتنايي قرار دادند و فرد ناشناخته و بي‌سوادي كه سابقه در جبهه ملي خارج از كشور داشت را ترجيح دادند، درس مهم اين است كه بياييم چگونه مي‌توان از اين اشتباهات جلوگيري نمود.

وي با بيان اينكه نكته ديگر در خصوص هدف‌گيري منافقين از حوادث پس از انتخابات به ويژه در سال 60 بود، اظهار داشت: در ششم تير سال 60 منافقين حضرت آيت‌الله خامنه‌اي را ترور كردند، تلقي آنها اين بود كه ايشان به خاطر سوابق درخشان مبارزاتي از قدرت بسيج‌كنندگي مردم برخوردار هستند، در دوران انقلاب در مشهد اين را دريافته بودند و در بسيج مردم در جبهه‌ها در دفاع مقدس نيز اين امر را كشف نمودند.

لاريجاني تصريح كرد: همچنين در هفت تير حادثه ترور شهيد بهشتي و مسئولان حزب جمهوري اسلامي را به عنوان ستون سازماندهي سياسي نظام هدف‌گيري كردند و نيز در هشت شهريور با ترور شهيد رجايي و باهنر مديران مكتبي كشور، تصور گسيختگي سيستم دولتي كشور را در سر مي‌پروراندند.

رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: ترور شهيد مطهري، شهيد مفتح و شهداي محراب همه همه را در يك منظومه بايد تحليل بود كه عملا در پي محو عناصر اصلي فكري و مكتبي و عملياتي نظام بودند، البته اينها ضربه زدند و ضربه هم مهم و كارا؛ لكن غفلت داشتند كه به خاطر حضور رهبري قوي و محبوب و روحانيت پيرو رهبري و جامعه انقلاب و تاثيرات خون شهيد، جامعه انقلابي توانمندي دارد كه خود را بيابد و بازسازي كند و شخصيت‌هاي جديد به صحنه بياورد.

لاريجاني ادامه داد: لذا جامعه همبستگي بيشتر پيدا كرد و راه امام را با قدرت افزون‌تر پيمود اما يك نكته علاج نشد و آن ضربه‌اي بود كه اين ترورها به سازماندهي فكري و سياسي جامعه زد،‌ به جاي اينكه با فلش دشمن در ترورها، عده‌اي در داخل اهميت حزب را بهتر درك كنند، اختلافات دروني حزب و فشارهاي بيروني كار را به تعطيلي حزب كشاند.

وي تصريح كرد: البته بعدها برخي از كساني كه زمينه انحلال حزب را فراهم كردند، خود به ايجاد تشكل‌هاي سياسي روي آوردند كه چندان اصالت نداشت و قول علما نگرفت و بعدها اين خلاء تشكيلاتي مشكلاتي فراهم نمود، هم در تربيت كادرهاي ورزيده و هم در تكوين مردم‌سالاري ديني، حتي مشكلات مديريتي امروز جامعه ما معلول عدم سازماندهي در تربيت كادر است.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: مديريت‌هاي استراتژيك در هر نظامي به دانش، اطلاعات ملي و تجربه حركات پلكاني مديريت نيازمند است، مديران استراتژيك هرگز بدون برنامه درازمدت حركت نمي‌كنند و از تصميمات تاكتيكي و روزمره پرهيز مي‌نمايند و ده‌ها ويژگي ديگر دارند

رييس مجلس با اشاره به مسايل امروز جامع گفت: مشكل گراني كه اين روزها در مايحتاج مردم نظير نان، شير و گوشت و مسكن بروز كرده است جداي از خصومت دشمنان خارجي از كاستي تدبير دروني رنج مي‌برد.

وي افزود: وقتي مجلس در بحث هدفمندي يارانه‌ها اصرار داشت كه 30 درصد درآمد به توليد كشور كمك شود يا با شيب ملايمي اين مسير طي شود يك سليقه تاكتيكي نبود بلكه از سر بررسي عميق كارشناسي اين تصميم گرفته شد كه توليدكنندگان دامي، كشاورزي و صنعت با وضعيت فعلي مواجه نشوند.

لاريجاني تصريح كرد: مهم‌ترين مساله‌اي كه مجلس و كميسيون‌ها و مركز پژوهش‌ها بايد براي خود به عنوان اولويت ملي در نظر بگيرند تمركز در ساماندهي وضع اقتصادي و كمك به دولت در تصميم‌گيري به قاعده است.

وي خاطرنشان كرد: در هفته سركشي نمايندگان به حوزه‌هاي انتخابيه با مسوولان دولتي جلساتي براي كنترل وضعيت بازار به خصوص در خصوص نان و شير و گوشت تشكيل شد كه منجر به پرداخت يارانه بيشتر براي نان شد و همچنين در زمينه ساير موارد بحث‌هاي كارشناسي خوبي مطرح شد كه بايد با همت جدي به اجرا درآيد.

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: لازم است وزير صنعت، معدن و تجارت سريع‌تر در اين موارد گام برداشته و زمينه آرامش جامعه را فراهم آورد البته براي رفع مساله گراني بايد به ريشه‌هاي آن توجه كرد و كميسيون‌هاي برنامه و بودجه و اقتصاد نيز در بعد كلان اقتصادي با حضور مسوولان اجرايي بررسي‌هاي لازم را بنمايند.

نماينده مردم قم در مجلس خاطرنشان كرد: لازم است كميسيون كشاورزي با وجود اهميت دسترسي مردم به مايحتاج اوليه با حضور وزراي مربوطه مستمرا نظارت و كنترل بر قيمت‌ها داشته و با روحيه همكاري با مسوولان دولتي در حل مساله گراني اهتمام جدي داشته باشد و گزارش آن را به مجلس ارائه كند.

وي با تاكيد بر اينكه كميسيون صنايع نيز بايد در اين راستا گامي جدي بردارد،‌اظهار داشت: بخش‌هايي از صنعت با آسيب‌هايي مواجه است كه لازم است با حضور مسوولان مربوطه رسيدگي و حل مشكلات آنان طبقه‌بندي شود و نهايت تلاش براي رونق توليد كارخانجات صورت گيرد و اگر نياز به مصوباتي در مجلس بود ارائه گردد.

لاريجاني با اشاره به تصويب بسته حمايت از توليد در بودجه 91 تصريح كرد: مهم‌ترين ركن روان‌سازي توليد در مقام اجرا است كه با نظارت مستمر كميسيون‌ها اين امر انجام مي‌گيرد و گزارش آن به مجلس داده مي‌شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به رفتارهاي كشورهاي استكباري در اين مرحله از انقلاب اظهار كرد: آنها سعي در ايجاد رخوت و ياس در بعد اقتصادي كشور دارند و سعي مي‌كنند علامت‌هايي نظير گراني را بيابند و آن را راهي براي روش‌هاي مزورانه و زورگويانه خود تبليغ نمايند.

وي افزود: ظهور چنين مشكلاتي بايد عزم ما را در حركت مجاهدانه اقتصادي جهت رفع نيازهاي مردم مضاعف كند و روحيه همكاري و تعاون ميان دولت و مجلس مسلط بر ساير حواشي باشد البته در همه احوال رعايت ضوابط قانوني مبناي كار است و اگر به خاطر شرايط لازم باشد ضوابط قانوني را تغيير مي‌دهيم.

لاريجاني خطاب به دولت اظهار كرد: از دولت محترم مي‌خواهيم كه واقع‌بينانه به موضوع گراني توجه تام داشته و تلاش مجدانه‌اي در اين زمينه بنمايد.

وي با تشكر از رهنمودهاي ارزشمند و مدبرانه مقام معظم رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: انصافا اين سخنان مجموعه راهگشايي براي حركت مجلس نهم بود، به همين جهت در هيات رييسه مجلس كميته‌اي مسووليت يافت تا راهكارهاي تحقق منويات معظم له چه در بعد عمق‌بخشي و زنده نگه داشتن مجلس در امور كارشناسي و تدوين استراتژي و اولويت‌هاي مجلس و چه در بعد سلامت مجلس و ساز و كارهاي نظارتي آن مدون و سريع‌تر ارائه نمايد كه در اين كار رهنمودهاي رهبر معظم در سالهاي گذشته نيز به عنوان چراغ راه مدنظر قرار خواهد گرفت.

رييس مجلس شوراي اسلامي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: برخي از نصايح ارزشمند رهبر معظم و تدابير ايشان از همين امروز قابل اجرا است و چندان نيازمند ساز و كار ديگري جز توجه سروران ندارد ومهم‌تر از همه اتخاذ تصميمات براساس مسووليت الهي و عمل مخلصانه است چرا كه اين امر بيش از هرچيز احتياج به مراقبه و محاسبه شخصي دارد.

وي با بيان اينكه بايد مراقبت نماييم، خصلت‌ها و حب و بغض‌ها در تصميمات دخالت نيابد تصريح كرد: برخي تذكرات رهبر معظم آنقدر روشن و بليغ است كه اجراي فوري آن را تقاضا مي‌كنم، نظير رعايت نظم در حضور در كميسيون‌ها و مجلس و رعايت ادب پارلماني در استماع نظر همكاران و حفظ شئون اخلاقي در مذاكرات و مراودات و همچنين مشاركت جدي در راي دادن به مفاد طرح‌ها ولوايح و پرهيز از حواشي همچون تذكرات كه چندان ضرورت ندارد و نظاير اين‌ها.

نماينده مردم قم در تهران ادامه داد: بنده در مذاكراتي كه قبل از ديدار با حضرت‌شان داشتم سطح نخبگي و تجربيات نمايندگان را شرح دادم و در مورد تصميمات جهت رفع نيازهاي نمايندگان چه در زمينه دفاتر كار آنان و چه تامين منزل طبق نظراتي كه قبلا ارائه فرموده بودند توضيحاتي تقديم داشتم كه ايشان فرمودند اين گونه تصميمات مربوط به خود مجلس است.

وي يادآور شد: مقام معظم رهبري توصيه فرمودند كلان كار ساماندهي مناسبات آراسته و مجاهدانه در بعد اقتصادي باشد و من خواهش كردم حضرت‌شان نصايح لازم در سخنان خود بفرمايند و ما نيز نظامات لازم را براي نظارت در نظر بگيريم.

لاريجاني با تاكيد بر اينكه هيچ يك از نمايندگان توقعي جزء يك زندگي متوسط ندارند گفت: آنها مي‌خواهند وقت كافي براي نمايندگي بگذارند و برخي از جوسازي‌ها كه متاسفانه در شروع كار مجلس به ناحق درباره نمايندگان، عده‌اي نامسوولانه مطرح كردند جز دروغ و تهمت چيزي نبود. وي افزود: حقوق نمايندگان مطابق قانون خدمات بلكه كمتر از هم‌طرازان آنان است و اكثر قريب به اتفاق نمايندگان در تهران منزل مسكوني ندارند و البته خدا را شاكريم زي مردمي را حفظ مي‌نمايد، بنابراين نكته اين است كه توجه به عبارت مجاهدانه رهبر معظم داشته باشيم و به خصوص عدم رغبت دنيا را سرلوحه اقدامات خود قرار دهيم.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي همچنين خاطرنشان كرد: بايد شانه‌هاي خود را در رفع نيازهاي كشور و حفظ حقوق ملت با روحيه مجاهدانه زير بار مسووليت قرار دهيم و در راه خدمت به مردم نظير زمان دفاع مقدس شب و روز نشناسيم.

لاريجاني گفت: انشاءلله كميته مربوطه با دقت تام انديشه‌هاي مبارك رهبر معظم را عملياتي نموده و از سروران عزيز هم مي‌خواهم نظرات خود را به هيات رييسه ارائه فرمايند و به جاي طرح مسائل در مجلس يا رسانه‌ها فعالانه در ارائه پيشنهادات به كميته مربوطه جهت سامان يافتن منويات معظم له اقدام نمايند كه راه و رسم طرح مجاهدانه پيشنهادات برخورد اثباتي است نه نفي خدمات ديگران، خود را نديدن است و ديگران را محترم شمردن.

چهارشنبه|ا|7|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن