تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820789846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه ريزي دقيق گامي موثر در جهت حركت به سمت كشور ايمن در برابر حوادث


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: برنامه ريزي دقيق گامي موثر در جهت حركت به سمت كشور ايمن در برابر حوادث
برگزاري مانورهاي تخصصي و مديريتي فرصت مناسبي براي شناسايي نقاط قوت و ضعف و نيز تقويت سازمان ها براي خدمات دهي مناسب در مواقع خطرات احتمالي است.


مرتضي اكبرپور، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: سازمان مديريت بحران از سال 87 فعاليت مضاعفي را با همكاري مديران اجرايي قانون شروع كرد بطوري كه در وزارت كشور عضو شوراي هماهنگي اين سازمان است كه برنامه هايي را در دستور كار قرار داديم تا بتوانيم با ارائه كار مطلوب و با برنامه ريزي به سمتي حركت كرده كه كشور ايمن در برابر حوادث داشته باشيم.
وي تصريح كرد: راه بسيار طولاني در پيش است تا ساختمان ها و تاسيسات زيربنايي را در برابر زلزله و بلاياي طبيعي كه آسيب پذير است بازسازي و مقاوم كنيم اين كار، همكاري مردم و مسئولان كشور را مي طلبد كه با انسجام و يك وحدت رويه و عزم ملي مردم را در برابر حوادث احتمالي آموزش دهيم.
معاون آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران كشور اظهار داشت: كشور را به 9 قطب منطقه اي تقسيم كرديم كه اين مناطق تمام امكانات و تجهيزات اعم از كمك هاي امداد هوايي و زميني برخوردار است.
وي افزود: همچنين اين ستاد كار تعيين استان‌هاي معين را به منظور خدمات‌دهي هر چه بيشتر نيز بر عهده داشت. در چنين زماني اين ستاد كار هماهنگي بين سازماني به منظور تقويت سازمان‌هاي تخصصي براي خدمات‌دهي مناسب را نيز بر عهده مي‌گيرد.
به گفته وي منظور از تقويت سازمان‌ها اين است كه هماهنگي بين سازماني به منظور پشتيباني آنها از همديگر به خوبي انجام شود.
اكبرپور با بيان اين كه ستاد مديريت بحران كشور براي آنكه بتواند مسئوليت خود را به خوبي انجام دهد برنامه‌‌هاي مختلفي را تهيه، تدوين و پيگيري مي‌كند تا اين برنامه‌‌ها در ابعاد مختلف انجام شود، افزود: هيچ سازمان دولتي به تنهايي قادر نخواهد بود در هنگام بروز بحران‌هاي طبيعي جوابگوي نياز مردم باشد. در نتيجه مردم بايد هميشه براي خود امدادي و دگرامدادي آمادگي كامل را داشته باشند. در نتيجه يكي از اقدامات مهم ستاد مديريت بحران و سازمان پيشگيري و مديريت بحران كشورتلاش براي آماده كردن مردم به منظور خودامدادي و دگر امدادي است، به همين منظور يكي از وظايف ما تشكيل گروه‌هاي داوطلب واكنش اضطراري محله(دوام) در هر محله است تا به وسيله آن مردم را آموزش داده تا آنها در صورت بروز بحران، خودامدادي و دگرامدادي را انجام دهند.
وي گفت: فرهنگ سازي يكي از اقداماتي است كه در دستور كار ستاد مديريت بحران كشور قرار دارد. آماده‌سازي رواني مردم در طول سال مانور‌هاي متعدي تحت عنوان مانور تخليه امن اضطراري در مناطق مختلف كشورانجام مي شود.
معاون مديريت بحران در ادامه افزود: اين كار كمك مي‌كند مردم هر محله هميشه حالت آمادگي خود را حفظ كرده و بتوانند در مواقع بروز بحران‌هاي طبيعي به اين مناطق امن مراجعه كنند. همچنين اين كار كمك مي‌كند تا در روز حادثه تلفات به حداقل كاهش پيدا كند.
معاون آمادگي مديريت بحران گفت: برنامه ديگر سازمان احداث پايگاه‌هاي پشتيباني مديريت بحران در مناطق مختلف شهر تهران است تا در روز حادثه به عنوان مكاني براي كمك رساني به مردم مورد استفاده قرار گيرند و امكانات مورد نياز مردم براي استفاده در مواقع بحراني در آنجا جمع شود. همچنين ستادهاي مديريت بحران در سطح مناطق فعال هستند كه از نظر سازه‌اي اين ستاد‌ها جاي امني هستند تا بتوانند هم با ستادهاي معين و هم با ساير مسئولان ارتباط برقرار كنند.
اكبرپور اظهار داشت: از سال 90-89 قراردادي با وزار ت دفاع بسته شده است از جمله بيمارستان صحرايي، اردوگاه صحرايي امضاي تفاهم نامه با سازمان بسيج و شهرداري از برنامه هاي اين سازمان است.
وي گفت: سازمان‌هاي عضو ستاد مديريت بحران شهر تهران نيز علاوه بر شركت در مانور‌هاي تخليه امن اضطراري به طور مرتب مانور‌هاي تخصصي را در حوزه مسئوليت خود انجام مي‌دهند. همچنين ستاد مديريت بحران هر سال با برگزاري يك مانور سراسري در سطح شهر تهران تلاش مي‌كند كه سازمان‌هاي تخصصي عضو ستاد مديريت بحران را با هم هماهنگ ‌كند.
اكبرپور خاطر نشان كرد: برنامه ديگر سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران براي كاهش اثرات بحران‌هاي طبيعي، پيشگيري است كه در حال حاضر اين طرح‌ها و برنامه‌ها نيز پيگيري مي‌شود./ر

چهارشنبه|ا|24|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن