تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797704062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلوه‌هاي ويژه نبايد فقط با انفجار شناخت


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: جلوه‌هاي ويژه نبايد فقط با انفجار شناخت
محسن روزبهاني
مسوول جلوه‌هاي ويژه ميداني «در چشم باد»: جلوه‌هاي ويژه نبايد فقط با انفجار شناخت تجهيزات نظامي را براي سريال «در چشم باد» گران حساب مي‌كنند!مسوول جلوه‌هاي ويژه ميداني سريال تاريخي «در چشم باد» معتقد است: در ايران جلوه‌هاي ويژه با انفجار شناخته مي‌شود، در حالي كه جلوه‌هاي ويژه 138 مورد است. محسن روزبهاني افزود: تجهيزات سريال «در چشم باد» به ويژه در بخش‌هاي مربوط به جنگ، بيشتر نظامي است؛ اما در فيلم‌هاي ديگر وسايل دست ساز است. وي با تاكيد بر اين كه بخش‌هاي جنگي «در چشم باد» به علت نياز به تجهيزات زياد، بايد از امكانات نظامي استفاده كند، تصريح كرد: اين تجهيزات را با ما گران حساب كرده‌اند؛ اما سعي كرده‌ايم آن را كم كنيم. وي درباره‌ي ميزان و انواع مواد منفجره مورد نياز براي سريال «در چشم باد» گفت: ميزان مواد بستگي به نوع انفجار دارد كه از انواع آن به تي.ان.تي فيتيله انفجاري و چاشني‌هاي الكتريكي مي‌توان اشاره كرد. مسوول جلوه‌هاي ويژه ميداني سريال «در چشم باد» در زمينه‌ي مواد استفاده شده در فاز‌هاي قبلي اين سريال اظهار كرد: يكي از فاز‌ها مربوطه به جنگ ميرزاكوچك خان جنگلي بود. در اين بخش به علت قديمي بودن مدل انفجار‌ها، بيشتر از مواد دست ساز استفاده مي‌كرديم مثل مواد‌هاي شيميايي. البته تا پيش از اين صنايع دفاع اين مواد را در اختيار گروه‌هاي فيلمساز قرار مي‌داد، ولي متاسفانه با پروژه‌ي «در چشم باد» همكاري نكردند يا بعضا اين كار را منوط به پرداخت هزينه‌ي زياد كرده‌اند؛ بنابراين مواد شيميايي از بازار تهيه شد. البته در فاز اول من با سريال «در چشم باد» همكاري نداشتم و از فاز دوم به سازندگان اين مجموعه پيوستم كه در آن فاز از مواد شيميايي استفاده كردم. روزبهاني با اشاره به فاز سوم گفت: در اين فاز از مواد نظامي استفاده مي‌كنيم كه آن‌ها را بايد خنثي كنيم مانند گلوله‌هاي تانك و خمپاره؛ كه به صورت مشقي استفاده مي‌كنيم. وي درباره‌ي ميزان تامين امنيت بازيگران حاضر در صحنه هاي جنگي اظهار كرد: تاكنون بازيگران صد در صد امنيت داشته‌اند؛ علاوه بر «در چشم باد» در فيلم‌هايي چون «دوئل»، «سجاده آتش» و «سرزمين خورشيد» كه مسووليت جلوه‌هاي ويژه ميداني را برعهده داشته‌ام اتفاقي براي هيچ يك از عوامل رخ نداد؛ چون پيش از آغاز فيلمبرداري صحنه را براي حضور بازيگران و عوامل ايمن مي‌كنيم. مسوول جلوه‌هاي ويژه‌ي ميداني سريال «در چشم باد»، درباره‌ي ضرورت ثبت كردن تجربيات سازندگان سريال‌هاي تاريخي گفت: جايي براي ثبت اين تجربيات وجود ندارد؛ البته ما انجمني به نام جلوه‌هاي ويژه داريم كه تعداد محدودي عضو هستند و در اين زمينه فعال هستند. وي با تاكيد بر ضرورت ثبت اين تجربه‌ها براي استفاده نسل‌هاي‌ آينده تصريح كرد: براي انتقال تجربه‌ها بايد افرادي به صورت دستيار فعاليت كنند. به عنوان نمونه من هشت دستيار جوان دارم، اما متاسفانه بر اساس قانون انجمن ، هر مسوول جلوه‌هاي ويژه حداكثر از دو دستيار استفاده كنند چون معتقدند دست زياد مي‌شود در صورتي كه اين اتفاق بايد بيفتد؛ از سوي ديگر افراد كمي مي‌توانند در اين حرفه پيشرفت كنند و با تلفيق تجربيات منتقل شده و نيروي جواني و خلاقيت خود به جايگاه قوي برسند. روزبهاني با انتقاد از نوع نگاه به جلوه‌هاي ويژه اظهار كرد: در ايران جلوه‌هاي ويژه را فقط انفجار مي‌دانند چون اين حرفه با ساخته شدن فيلم‌هاي جنگي رشد كرده در حالي كه 138 مورد جلوه‌ي ويژه ميداني داريم كه به جز نوع جنگي آن در ايران روي موارد ديگر كار نشده است يا تعداد محدودي كار كردند. وي به ذكر مثال‌هايي پرداخت و گفت: در فيلم‌هايي چون «تقاطع»، «قاعده بازي» و« شهر آشوب» كه برنده جوايز شده‌اند، از جلوه‌هاي ويژه‌يي استفاده شده است كه جنگي نبوده‌اند. به عنوان مثال در فيلم كمدي قاعده بازي سيم كشي‌هايي براي پرواز كردن آقاي عبدي در فضا انجام شد. روزبهاني در پايان درباره‌ي نقش كارگردان در هدايت مسير جلوه‌هاي ويژه اظهار كرد: كارگردان در اين زمينه نقش زيادي دارد؛ او اگر بداند كه چه چيزي مي‌خواهد و ذهنيت خود را به مسوول جلوه‌هاي ويژه انتقال دهد، اين مسوول مي‌تواند خواسته‌ي كارگردان را به عمل تبديل كند.منبع : ايسنا





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن