تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820930680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناس مسايل مذهبي: آموزش آموزه هاي ديني بايد از سه سالگي آغاز شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارشناس مسايل مذهبي: آموزش آموزه هاي ديني بايد از سه سالگي آغاز شود
كرمان - كارشناس مسايل مذهبي و خانواده با بيان اينكه القاي غيرمستقيم خوبي ها و ارزش ها به ضمير ناخودآگاه فرزند بايد از بدو تولد آغاز شود، گفت: آموزش آموزه هاي ديني به فرزندان را بايد از سه سالگي آغاز كرد.


به گزارش ايرنا، حجت الاسلام "حسين دهنوي" روز شنبه در نخستين جشنواره كشوري تربيت ديني كودكان در تالار خانه شهر كرمان، به فرمايش امام باقر (ع) در رابطه با آموختن كلمه "لا اله الا الله" به فرزندان از سه سالگي اشاره كرد و افزود: امروز علم ثابت كرده است كه حس مذهبي كودكان از سه سالگي بيدار مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه آموزش هاي پيش از هفت سالگي براي فرزندان هرگز نبايد رسمي باشد، خاطرنشان كرد: اين آموزش ها بايد تدريجي بوده زيرا اين دوران، دوران كودكي، شادابي و بازي بچه ها است.

حجت الاسلام دهنوي، ادامه داد: بر همين اساس والدين نبايد براي آموزش قرآن در اين سن به كودكان فشار وارد كنند، زيرا اين اقدام به علت جلوگيري از نشاط كودكان و ايجاد بدبيني آنان نسبت به قرآن، بسيار نگران كننده است.

كارشناس مسايل مذهبي و خانواده اظهار داشت: اين آموزش ها محدود به قرآن كريم نمي شود، بلكه هر آموزشي حتي آموزش زبان هاي خارجي يا دروس دبستان پيش از رفتن به مدرسه براي كودكان نتيجه بخش نيست.

وي با اشاره به آموزه هاي دين مبين اسلام مبني بر توجه زوج ها به مسايل مهم و تاثير گذار در تربيت نسل كه بايد حتي قبل از انعقاد نطفه به آنها توجه شود، گفت: نقش لقمه حلال در اين زمينه بسيار مورد تاكيد است.

وي همچنين توصيه هاي ديگر دين مبين اسلام در خصوص ضرورت داشتن طهارت روح و جسم هنگام انعقاد نطفه، توجه به امرار معاش حلال و آرامش دادن به مادر در دوران بارداري از سوي مرد را مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام دهنوي، بر پرهيز شديد مادران از ديدن تصاوير، صداها يا موسيقي هاي نامناسب و ضد ديني در دوران بارداري تاكيدكرد و گفت: همه اين مسايل در شكل گيري شخصيت فرزندان تاثيرگذار است.

جشنواره كشوري تربيت ديني كودكان تا فردا يكشنبه با حضور مسوولان استاني و كارشناسان كشوري در كرمان ادامه دارد.ك/2

7443/8154/2624/330

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80100447

شنبه|ا|9|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن