تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820975349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناقوس مرگ براي زنان سيگاري زودتر به صدا در مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: ناقوس مرگ براي زنان سيگاري زودتر به صدا در مي‌آيد
رييس جامعه پزشكان متخصص داخلي كشور گفت: ناقوس مرگ براي زنان معتاد به دخانيات 14 سال زودتر به صدا در مي آيد و زنان سيگاري شش برابر بيشتر از مردان سيگاري در معرض حمله قلبي قرار دارند. دكتر ايرج خسرونيا در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينكه مصرف سيگار مهمترين عامل مرگ و مير انسان است گفت: حدود يك ميليارد و دو ميليون نفر در جهان سيگار استعمال مي كنند كه 800 ميليون نفر آنان متعلق به كشورهاي درحال توسعه مي باشد.

وي در ادامه با بيان اينكه تعداد افراد سيگاري به ويژه زنان جوان در كشورهاي در حال توسعه رو به افزايش است گفت: براساس آمار سازمان بهداشت جهاني 14/6 درصد ايرانيان در فاصله 15 تا 65 سالگي سيگار مي كشند و استعمال سيگار در جهان باعث مرگ چهار ميليون و 800 هزار نفر مي شود كه تخمين زده مي شود تا سال 2030 ميلادي سالانه 10 ميليون نفر براثر استعمال سيگار فوت كنند.

اين متخصص داخلي با اشاره به اينكه 80 در صد سيگاري ها قبل از 20 سالگي شروع به استعمال سيگار مي كنند خاطر نشان كرد: استعمال دخانيات در مناطق مختلف شهر تهران متفاوت است، آقايان در جنوب شهر و بانوان در شمال شهر بيشترين مصرف كنندگان سيگار هستند. وي يادآور شد: استعمال دخانيات عامل بروز يا تشديد كننده بسياري از بيماري‌ها مانند سرطانهاي ريه، حفره دهان، حنجره، پانكراس، مثانه و پوكي استخوان، عفونت هاي ريوي، امفيزم و برونشيت هاي مزمن است. دكتر خسرونيا با ابراز تاسف از اينكه شاهد افزايش استعمال سيگار در دختران دانشجو هستيم گفت: ناقوس مرگ براي زنان معتاد به دخانيات 14 سال زودتر به صدا در مي آيد و زنان سيگاري شش برابر بيشتر از مردان سيگاري در معرض حمله قلبي قرار دارند و آثار منفي مصرف دخانيات در ميان زنان بسيار شايع تر و شديدتر است به طوري كه مصرف تعداد اندكي سيگار در زنان باعث افزايش پنج برابري مرگ و مير به علت بيماري قلبي مي شود.

دكتر خسرونيا با بيان اينكه زنان سيگاري بيشتر از زنان غيرسيگاري در معرض خطر سقط خود به خود، زايمان هاي زودرس، مرده زائي، حاملگي خارج از رحم و مشكلات خاص دوران بارداري به ويژه مسموميت بارداري قرار دارند گفت: مصرف سيگار شانس باردار شدن را كمتر مي كند. وي در ادامه افزود: در مادران سيگاري بعد از هر بار سيگار كشيدن ضربان قلب جنين بالا مي رود و اين مساله به دليل اثرات نيكوتين روي جنين و كاهش اكسيژن خوني كه از طريق بند ناف وارد بدن جنين مي شود و استعمال سيگار در دراز مدت منجر به بزرگي قلب جنين و اختلال در اعصاب و تنظيم جريان خون آن مي شود.

دكتر خسرونيا گفت: در جنين خانم‌هاي سيگاري با زايمان زودرس، عقب افتادگي ذهني كودك بيشتر از موارد مشابه در زنان غير سيگاري مي باشد، نيكوتين به عنوان يك ماده سمي روي ارگانيسم‌هاي مادر و در نتيجه جنين اثر نامطلوب دارد. مادراني كه پس از زايمان سيگار مي كشند فرزند خود را در معرض خطر ابتلا به پنوموني، برونشيت و آسم قرار مي دهند به گونه اي كه احتمال ابتلا به آسم در كودكان مادران سيگاري دو برابر بيشتر مي باشد. مادراني كه در دوران شيردهي سيگار مي كشند خطر مرگ ناگهاني نوزاد به طور چشم گير افزايش پيدا مي كند.

رييس جامعه پزشكان متخصص داخلي تصريح كرد: بروز رفتارهاي ضد اجتماعي در فرزندان خانم هايي كه در دوران بارداري و شيردهي سيگار مي كشند بيشتر از افراد عادي است. وي همچنين افزود: مادران سيگاري در دوران شيردهي دچار اختلال توليد شير مي شوند، طعم شير تغيير پيدا كرده و نوزاد تمايلي به خوردن شير ندارد. دكتر خسرونيا در پايان گفت: در ايران 65 ميليارد نخ سيگار در سال استعمال مي گردد كه 24درصد آن به صورت قاچاق وارد مي گردد و زنان باسواد و ثروتمند بيشتر از زنان بي سواد و مستمند سيگار مصرف مي كنند.

پنجشنبه|ا|31|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن