تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812219937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان دراالقرآن الكريم: 1688 حافظ مدرك تخصصي حفظ قرآن دريافت كردند


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: رئيس سازمان دراالقرآن الكريم: 1688 حافظ مدرك تخصصي حفظ قرآن دريافت كردند
رئيس سازمان دارالقرآن الكريم گفت: از 16 هزار و 222 شركت كننده، هزار و 688 نفر در شش دوره برگزاري طرح ارزيابي و اعطاي مدرك تخصصي به حفاظ، مدارك درجه يك تا پنج را دريافت كردند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، مهدي قره شيخلو، رئيس سازمان دارالقرآن الكريم، با حضور در برنامه زنده تلويزيوني "گفت‌و‌گوي جمعه اخبار قرآني" به ارائه برنامه‌ها و عملكرد يك سال گذشته اين سازمان پرداخت.
وي ارائه مدارك تخصصي به شركت كنندگان در ششمين دوره طرح ارزيابي حفاظ را مهمترين برنامه سال 90 اين سازمان نام برد و افزود: در سال گذشته تعداد چهار هزار و 202 نفر در رشته‌هاي حفظ 10 جزء، 20 جزء و حفظ كل قرآن شركت كردند كه از اين تعداد 467 نفر مدارك خود را دريافت كردند و دو مدرك درجه يك نيز از سال 89 اعطاء شد.
قره شيخلو عنوان كرد: محمدمهدي بحرالعلوم از استان تهران و سلطاني از استان كرمان پس از حضور در چهار مرحله آزمون كتبي و شفاهي موفق به دريافت مدرك درجه يك شدند. اين افراد در مرحله آخر آزمون دريافت مدارك مي‌بايست به تفسير 15 جزء از قرآن مسلط باشند.
وي افزود: در شش دوره از برگزاري اين آزمون سراسري كه مصوبه سال 85 شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، تعداد 16 هزار و 222 نفر شركت كردند كه از اين تعداد هزار و 688 نفر موفق به دريافت مدارك درجه‌هاي يك تا پنج شدند كه اين آمار سخت بودن اين آزمون را ثابت مي‌كند و اينكه بايد حفاظ با آمادگي كامل در آزمون‌هاي مفردات و تفسير شركت كنند و به حفظ آيات قرآن اكتفاء نكنند هرچند كه از سختي آزمون كمي كاسته شده است.
رئيس سازمان دارالقرآن الكريم اظهار كرد: ثبت نام آزمون هفتمين دوره آزمون ارزيابي و اعطاي مدرك تخصصي به حفاظ قرآن از 15 ارديبهشت ماه آغاز مي‌شود و به مدت يك ماه ادامه خواهد داشت. ثبت نام از طريق سايت www.telavat.com انجام مي‌شود. مرحله اول آزمون اوايل تيرماه برپا خواهد شد.
وي ديگر برنامه‌هاي سال 90 را چنين بيان كرد: در مجموع 18 هزار كلاس آموزش عمومي قرآن، 900 دوره تخصصي، هزار و 500 كلاس متوسطه در حوزه آموزش قرآن از سوي سازمان دارالقرآن و با همكاري ادارات تبليغات اسلامي سراسر كشور برگزار شد.
قره شيخلو تصريح كرد: همچنين در سال گذشته در بخش پژوهش، 30 عنوان كتاب تأليف و به چاپ رسيد و نيز بيش از هزار جلسات آموزش قرآن در كشور شناسايي شد كه مشخصات آن به همراه نشاني جلسات بر روي پايگاه اطلاع رساني سازمان دارالقرآن كريم قرار گرفته است.
وي در ادامه از تشكيل انجمن خيرين قرآني در اواخر سال گذشته گفت و افزود: تا دو هفته آينده سايت ويژه‌اي به منظور اطلاع‌رساني دقيق‌تر و ثبت نام از افرادي كه مايل به عضويت در اين انجمن هستند افتتاح خواهد شد. علاقه‌مندان مي‌توانند براي ارائه كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي از طريق اين سايت اعلام آمادگي كنند.
رئيس سازمان دارالقرآن ادامه داد: سال گذشته هزار جشنواره قرآني برپا شد و طرح كرسي تلاوت در 150 مسجد در سراسر كشور به اجرا درآمد كه همچنان ادامه دارد و هر هفته در اين مساجد به مدت 20 دقيقه تلاوت مجلسي قرآن برپا مي‌شود. شناسايي استعدادهاي قرآني زير 18 سال با برگزاري جشنواره قرآني از ديگر فعاليت اين سازمان بود كه سه هزار نفر در اين جشنواره شركت كردند و 400 نفر برتر اين رقابت شناسايي شدند.
وي بيان كرد: در بخش نظارت بر چاپ و نشر قرآن كريم، 17 هزار و 500 جزء قرآن تصحيح شد و مجوز چاپ به 411 ناشر براي چاپ بيش از شش ميليون جلد قرآن داده شد. قرآن 365 صفحه‌اي به خط محمد كاظم ناصري مجوز چاپ دريافت كرد.

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن