تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813094944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه مهم نشست استانبول 2؛ درخواست آمريكا براي مذاكره با ايران


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: حاشيه مهم نشست استانبول 2؛ درخواست آمريكا براي مذاكره با ايران


خبرگزاري آريا- هيات آمريكايي حاضر در نشست استانبول براي مذاكره با نمايندگان ايران در اين نشست اعلام آمادگي كرده است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، روزنامه "حريت" نوشت هيات آمريكايي حاضر در نشست استانبول براي مذاكره با هيات ايراني اعلام آمادگي كرده است.
در همين حال منابع از درخواست وندي شرمن، نماينده آمريكا در مذاكرات ايران با 1+5 در استانبول براي ديدار با سعيد جليلي خبر مي دهند.
يك ديپلمات ايراني در اين خصوص گفته است: نماينده آمريكا درخواست ملاقات با سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان را ارائه كرده است.
از سوي ديگر يك منبع مطلع در اجلاس گروه 1+5 با ايران در استانبول، در خصوص اخبار منتشر شده پيرامون موافقت جليلي با ديدار و گفت و گو با طرف هيئت آمريكايي، ضمن تكذيب آن، اين دروغ پردازي را ناشي از در پيش گرفتن يك جريان خبري عليه هيئت ايراني مذاكره دانست.

پايان دور اول مذاكرات ايران با گروه 1+5 در استانبول
نخستين دور گفت‌وگوهاي فراگير بين ايران و گروه 1+5 پس از 15 ماه وقفه روز شنبه (26 فروردين، 14 آوريل) در استانبول تركيه آغاز شد.
نوبت اول اين مذاكرات كه با حضور نمايندگان گروه 1+5 و هيات ايراني و با حضور كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از ساعت 11 به وقت استانبول (12:30 به وقت تهران) آغاز شده بود، ساعت 13:30 به وقت استانبول به پايان رسيد.
بر اساس اين گزارش، طرفين پس از صرف ناهار ملاقات‌هاي دوجانبه انجام مي‌دهند و پس از پايان ملاقات هاي دوجانبه نوبت دوم مذاكرات آغاز خواهد شد.
پس از پايان دور اول "گفتگوها، مايكل مان سخنگوي " كاترين اشتون" مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا درمصاحبه با خبرنگاران گفت: دور اول مذاكرات هسته اي ايران و گروه 1+5 در فضايي مثبت و سازنده به پايان رسيد.
مايكل مان سخنگوي اشتون افزود: اميدوارم هر دو طرف مذاكرات اساسي داشته باشند و دور بعدي مذاكرات به پروسه گفت‌وگوهاي امروز بستگي خواهد داشت.
مايكل مان خاطر نشان كرد : در اين مذاكرات سعيد جليلي ابتكارات جديدي را مطرح كرده است و اين دور از مذاكرات نسبت به مذاكرات سال گذشته روند روبه پيشرفتي داشته است.
در همين حال منابع نزديك به مذاكره كنندگان ايراني گفتند هنوز بسيار زود است كه مذاكرات را مثبت ارزيابي كنيم و نقطه نظرات همه گروه‌ها بايد پيش از هر گونه قضاوت شنيده شود.

"سعيد جليلي" دبيرشوراي عالي امنيت ملي و مذاكره كننده ارشد ايران با گروه پنج به علاوه يك پيش از آغاز مذاكرات با اعلام آمادگي تهران براي گفت و گوهاي موفق و رو به جلو براي همكاري هاي بيشتر ابراز اميدواري كرد،طرف مقابل نيز با همين رويكرد وارد مذاكرات شود تا اين دور از گفتگوها ثمر بخش باشد و اعتماد ملت ايران را جلب نمايد.
«عباس عراقچي» معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امورخارجه ايران و «علي باقري» معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران ،جليلي را در اين مذاكرات همراهي مي كنند.
"سعيد جليلي "دبير شوراي عالي امنيت ملي و" كاترين اشتون، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا رياست دو هيات مذاكره كننده را برعهده دارند.
در مذاكرات ايران با گروه پنج به علاوه يك در استانبول تركيه، هياتهايي از انگليس، آمريكا، فرانسه، روسيه، چين، آلمان و «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا حضور دارند.
اين دومين باري است كه استانبول ميزبان گفت‌وگوهاي فراگير بين ايران با شش قدرت جهاني است.
ايران و گروه 1+5 تا كنون دو بار گفت‌وگوهاي چند جانبه برگزار كرده‌اند كه دور نخست آن دسامبر سال 2010 در ژنو سوئيس و دور دوم آن ژانويه 2011 در استانبول تركيه برگزار شد.
ايران ضمن اعلام آمادگي براي ازسرگيري مذاكرات با گروه 1+5 درباره موضوعات مشترك تصريح كرده است از هيچ يك از حقوق خود چشم‌پوشي نخواهد كرد.

شنبه|ا|26|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن