تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821165586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقويت نهادهاي مردمي بخش كشاورزي منجر به افزايش بهره‌وري مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: تقويت نهادهاي مردمي بخش كشاورزي منجر به افزايش بهره‌وري مي‌شود
منابع طبيعي، در پيشبرد اهداف توسعه بخش كشاورزي، نقش محوري دارد.
ايلنا: رئيس سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي تقويت تشكل‌هاي بخش كشاورزي بخصوص نظام صنفي كارهاي كشاورزي، يكي از زيرساخت‌هاي توسعه بخش كشاورزي بيان كرد.

به گزارش ايلنا از تبريز، مسعود محمديان در ديدار اعضاي هيئت مديره نظام صنفي كارهاي كشاورزي آذربايجان شرقي بااشاره به اينكه در قانون افزايش بهره‌وري كشاورزي و منابع طبيعي، حمايت از تشكل‌هاي بخش كشاورزي مورد تأكيد قرار داده شده است گفت: تشكل‌سازي وتقويت تشكل‌هاي بخش كشاورزي يكي از زيرساخت‌هاي توسعه بخش كشاورزي محسوب مي‌شود.

وي با اشاره به نقش نظام‌هاي صنفي ايجادشده در بخش كشاورزي براي افزايش توانمندي بخش كشاورزي و رسيدن به توسعه پايدار افزود: نظام‌هاي صنفي كارهاي كشاورزي از توانمند‌ترين تشكل‌هاي ايجادشده دربخش كشاورزي است كه با اتكا به سيستم مويرگي، بخش كشاورزي را از روستا‌ها تا مراكز استان‌ها ساماندهي مي‌كند.

محمديان با بيان اينكه نظام‌هاي صنفي كارهاي كشاورزي با رويكرد هويت‌بخشي به بخش كشاورزي وشغل كشاورزي به دنبال رفع مشكل كشاورزان هستند لذا مورد حمايت جدي اين سازمان مي‌باشند افزود: تقويت تشكل‌هاو نهادهاي مردمي شكل گرفته در بخش كشاورزي منجر به افزايش نقدينگي در بخش و افزايش بهره‌وري خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه در تلاش هستيم خبرگان، پيشروان و نظام صنفي كارهاي كشاورزي در عرصه تصميم گيريهاي كلان سازمان حضور داشته باشند ادامه داد: با تشكيل نظام صنفي كارهاي كشاورزي، نماينده‌اي ازبدنه كشاورزي در همه مراكزتصميم‌گير حضوردارد كه بايد مصالح بخش كشاورزي را با علم به شرايط موجود واطلاع ازوضعيت فعلي را رهبري كند.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان با اشاره به اينكه نظام صنفي كارهاي كشاورزي بايد براي احرازجايگاه واقعي خود در استان تلاش كند وبه دنبال حضوردرمجامع مهم وتصميم سازباشد افزود: وجوديك نظام صنفي قوي وباپشتوانه مالي و انساني بالامي تواند سازمان را در اجراي بسياري از كار‌ها كمك وحتي در اجراي پروژه‌ها مشاركت داشته باشد، لذا بايد براي جذب وعضوگيري از همه بخش‌هاي مرتبط با جهادكشاورزي اقدام نموده و همه بهره برداران بخش كشاورزي را پوشش دهد.

وي نسبت به حل مشكلات مطرح شده ازسوي اعضاي هيئت مديره نظام صنفي كارهاي كشاورزي استان قول مساعد داده و در آغاز سال براي همه تلاشگران عرصه تامين امنيت غذايي مردم آرزوي سلامتي و موفقيت كرد.

عطاء اله هاشمي رئيس هيأت مديره نظام صنفي كارهاي كشاورزي استان نيز در اين نشست گزيده‌اي از وظايف و حقوق نظام صنفي را بيان كرده و گفت: نظام صنفي كارهاي كشاورزي و منابع طبيعي، در پيشبرد اهداف توسعه بخش كشاورزي، نقش محوري دارد.

وي همچنين خواستارحضور اعضاي نظام صنفي كشاورزي درجلسات تصميم گيري سازمان و ستادهاي مديريتي مرتبط با فعاليت‌هاي اين نظام صنفي شده وافزود: به منظور حمايت از نظام صنفي كشاورزي در جهت پيگيري مسائل و حقوق قانوني بهره برداران و توليدكنندگان بخش كشاورزي و به روز رساني اطلاعات و هماهنگي با مسئولان مرتبط در جلسات تصميم گيري سازمان جهاد كشاورزي ونيز بر اساس ماده ۵ اساسنامه نظام‌هاي صنفي كارهاي كشاورزي (بند۳-۵ و۷-۵) جهت ايجاد ارتباط و هماهنگي، شايسته است نظام صنفي كشاورزي استان ضمن عضويت در ستادهايي همچون ستاد آبياري تحت فشار، امور آب و خاك، باغباني و زراعت، حفظ نباتات، ستاد هدفمندي يارانه‌ها، ستاد سوخت، ستاد كود، ستاد برنامه و بودجه، جهت شركت در جلسات آن از نظام صنفي دعوت به عمل آيد.

پايان پيام

جمعه|ا|25|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن