تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821010034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارائه مشاوره تغذيه رايگان به سالمندان در شيراز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ارائه مشاوره تغذيه رايگان به سالمندان در شيراز
ارائه مشاوره تغذيه رايگان به سالمندان در شيراز
شيراز - خبرگزاري مهر: گسترش فضاي سالن انتظار درمانگاه چشم پزشكي پوستچي، ارايه مشاوره هاي فيزيوتراپي و تغذيه به سالمندان در بيمارستان شهيد چمران و... از مهمترين عناوين خبري داتشگاه علوم پزشكي شيراز است.

به گزارش خبرگزاري مهر، طرح گسترش فضاي فيزيكي درمانگاه چشم پزشكي پوستچي شيراز به مناسبت هفته سلامت به بهره برداري رسيد.

در اين مراسم كه با حضور رئيس دانشگاه، مدير كل اوقاف و امور خيريه فارس و جمعي از مسئولان دانشگاه و اوقاف برگزار شد، سالن انتظار بيماران، داروخانه، فضاي جديد صندوق حسابداري و پذيرش و سرويسهاي بهداشتي راه اندازي شدند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان سالمندي و سلامت گفت: بهره برداري از اين طرحها در درمانگاه چشم پزشكي پوستچي در هفته سلامت در راستاي توجه به سالمندان كه يكي از مسايل آنها مشكلات بينايي است.

محمدهادي ايمانيه افزود: درمانگاه پوستچي شيراز داراي امكانات پيشرفته چشم پزشكي است كه برخي از اين امكانات در جنوب كشور بي نظير و در كل كشور كم نظير است.

وي اظهار داشت: هر روز حدود ۵۰۰ بيمار به اين درمانگاه مراجعه مي‌كنند كه با در نظر گرفتن همراهان بيمار مي‌توان گفت كه اين مركز روزانه پذيراي حدود يك هزار و 500 نفر است.

دكتر ايمانيه گفت: گسترش فضاي فيزيكي سالن انتظار و پذيرش، كمك قابل توجهي در جلب رضايت و رفاه بيماران است.

وي بيان كرد: مجموع هزينه هاي طرحهاي ياد شده 65 ميليون تومان است كه از محل موقوفه مرحوم پوستچي و با همكاري دانشگاه تأمين شده است.

دكتر ايمانيه افزود: راه اندازي داروخانه اين مركز در آينده اي نزديك نيز كمك قابل توجهي به رفاه بيماران مي‌كند.

مدير كل اوقاف و امور خيريه فارس نيز گفت: مسئولان بايد در حفظ، احيا و نگهداري اموال وقفي تلاش كنند كه نمود اين موارد در درمانگاه پوستچي شيراز با امكانات پيشرفته و ايجاد امكان درمان بيماران با هزينه پايين، قابل مشاهده است.

حجت الاسلام محمد زاده افزود: در ساير كشورها وقتي وقفي صورت مي‌گيرد عوارض آن حذف مي‌شود كه در صورت اجراي اين مسئله توسط شهرداري، مي‌توانيم بگوييم با توجه به اهتمام مردم ما به وقف، مردم استقبال قابل توجهي مي‌كنند.

قرار دادن قرآن در محل ورود بيماران به درمانگاه و پرده برداري از تابلوي هوالشافي از ديگر برنامه هاي اجرايي در اين مراسم بود.

ارائه مشاوره هاي فيزيوتراپي و تغذيه به سالمندان در بيمارستان شهيد چمران

ارائه مشاوره هاي فيزيوتراپي، تغذيه، رژيم درماني و آزمايش ميزان قند خون به مناسبت هفته سلامت در غرفه بيمارستان شهيد چمران شيراز انجام مي‌شود.

معاون مدير درمان دانشگاه علوم پرشكي شيراز با بيان اين مطلب، گفت: انجام آزمايش قند خون به صورت آزمايشگاهي و دقيق براي عموم مراجعه كنندگان و به ويژه سالمندان و همچنين مشاوره سالمندان در زمينه شيوه زندگي سالم مانند نحوه درست خوابيدن و انجام صحيح حركات ورزشي از جمله خدماتي است كه در طول هفته سلامت در اين غرفه ارائه مي‌شود.

دكتر نيما فداكار افزود: علاوه بر اين اندازه گيري نمايه توده بدن(BMI) و مشاوره تغذيه و رژيم درماني با توجه به مشكلات جسمي از جمله چاقي از ديگر خدماتي است كه در غرفه هفته سلامت بيمارستان چمران در حال ارايه و انجام است.

وي اظهار داشت: علاقمندان مي‌توانند با مراجعه به اين غرفه در بيمارستان شهيد چمران از بروشورهاي آموزشي، لوح‌هاي فشرده آموزشي و بسته‌هايي كه ويژه آموزش سالمندان تهيه شده، استفاده كنند.

از پيشكسوتان دانشگاه علوم پزشكي شيراز تقدير شد

همزمان با چهارمين روز از هفته سلامت از تعدادي از بازنشستگان و پيشكسوتان دانشگاه علوم پزشكي شيراز با اهداي لوح و جوايزي با حضور مسئولان و معاونان دانشگاه تقدير شد.

همچنين برنامه هاي آموزشي در زمينه سلامت سالمندان و بهداشت روان توسط دكتر باقري كارشناس مسئول سلامت خانواده و جمعيت مركز بهداشت شهداي انقلاب، جهان بين عضو هيئت علمي دانشكده پرستاري و مامايي و چنگيزي كارشناس ارشد بهداشت روان به سالمندان و حاضرين ارائه شد.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|21|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن